Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   deffen (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=1436)

-xR- 2002-05-12 18:32

deffen
 
jag har nu varit i min deff ett bra tag. Gått ner flera kilon vilket jag är är gladför. Men, så efter att jag köpt mer protein pulver och höjt intaget samt fått ett nytt träningschema som känns bra har jag börjat gå upp i vikt. Måtten på armarna är dock de samma och direkt hårdare känner jag mig inte. Bör jag dra ner på kcal intaget och höja promenaderna eller är det muskler jag kan ha ökat? :rolleyes:

King Grub 2002-05-12 18:37

Du kanske har lagt till så mycket att du hastigt och lustigt äter fler kilokalorier än du gör av med. Även om det är proteinintaget du har ökat, så ökar ju också den totala energimängden, och hamnar du på plus går du upp.

Om midjan har ökat samtidigt som vikten kan du vara ganska säker på att det är fett du har lagt på dig. :D

Om du inte vill eller orkar öka förbränningsträningen, kan du kanske dra ner till kalorinivån som du låg på tidigare, men ligga kvar på din nya, högre proteinnivå?

-xR- 2002-05-12 18:51

bleh, trode inte protein kunde lagras som fett. Fast det kan det säkert inte utan jag måste ha missuppfattat det utrycket. :o

King Grub 2002-05-12 19:01

Även om det inte är själva proteinet som lagras som fett, så kan det ökade totala kaloriintaget leda till att du inte hinner förbränna resten av det du äter under ett dygn.

Och människan vore väl ett dåligt konstruerat djur om hon inte kunde lagra ett eventuellt överskott av protein också, utan bara bajsade ut det? :D

[ 12 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: King Grub ]

supremo 2002-05-13 15:55

jo...precis...har inte midjan ökat, så är det väl lugnt, det bästa vore ju såklart fettmätning, men det är ju lite kostsamt, så man får hålla sig till måtten, något som jag själv tycker fungerar...

men dra ner mer på kolhydraterna nu och håll kvar samma proteinintag, då det är viktigare med mer protein under deff, och direkt fördelaktigt med lägre kolhydrater...

-xR- 2002-05-13 20:21

Sådär, har finputtsat lite i kostschemat. Dagen som varit såg ut såhär (säg gärna om ni tycker jag borde ändra ngt)

08.00 - Proteindryck, 1dl mjölk 2dl vatten, 40g pulver, stort glas vatten.
08.10 - Promenad 30mins
08.45 - Proteindryck, 3dl mjölk, 30g proteinpulver, banan, stort glas vatten.
08.50 - Promenad till skola ca 15mins

11.30 - Kallopps (kött, potatis, rödbetor) tre glas vatten.
13.25 - Makrill i tomatsås 125g, banan.
15.40 - Skolidrott
16.55 - Två kotletter, potatis, mycket sallad, stort glas vatten, vitamin tablett.

18.35 - Fem ägg (5 vitor, 1 gula), apelsin
21.00 - Proteindryck (3dl mjölk ca 35g

Petta 2002-05-14 09:16

Gå längre promenader. 30 minuter verkar rätt kort tid.

Helen@ 2002-05-14 09:20

Kallopps Makrill Kotletterär lika med ingen deffmat

Där har Du problemet.....

Mvh Helena (i all välmening)

Petta 2002-05-14 09:28

Makrill är det väl inget fel på? Nyttigt fett och bra protein har jag fått för mig?

supremo 2002-05-14 11:55

Citat:

Ursprungligen skickat av -xR-:
<STRONG>
08.00 - Proteindryck, 1dl mjölk 2dl vatten, 40g pulver, stort glas vatten.
</STRONG>
Säg inte att du blandar vatten och mjölk i samma drink? kan väl inte smaka nå vidare ?
:p

JJ 2002-05-14 12:07

Det funkar faktiskt. Har provat nån gång när mjölken tagit slut :mad: :D

-xR- 2002-05-14 16:20

Jo, det funkar faktist. Mjölken gör så det smakar bättre än med bara vatten så att säga :)...

Citat:

Kallopps Makrill Kotletterär lika med ingen deffmat
Där har Du problemet.....

Mvh Helena (i all välmening)
Kalloppsen kanske innehåller en aning fett men även protein. Detta var dessutom skullunchen och mycket fett fick jag inte i mig.

Makrill. Inget fel på den? Det är vad jag kallar deff mat, vad kallar du deffmat?

Kotletter, visst, lite för mycket fett men man skär bort det synliga fettet.

Dessutom måste man äta fett för att göra sig av med fett och ta upp fettlösliga vitaminer.

Jag kan även påpeka att jag förlorat ca 8kg i deffen genom att äta likt detta och det har funkat. Men nu är mitt mål att få alla rutor synliga och vill därför "ta i" lite mot slutet :)

King Grub 2002-05-14 16:38

Fläskkotletter är väl alldeles utmärkta? Med det synliga fettet bortskuret kommer man ner till mindre än 2 gram fett per 100 gram kött.

Jag tittar just nu på en burk färdig kalops, och den innehåller inte mer än 4 gram fett per 100 gram kalops. Inte särskilt farligt, och gör man egen på magert kött hamnar man säkert ännu lägre.

-xR- 2002-05-14 17:00

Grub du är min lärare i kost :p Skulle man kunna få se ditt kostschema grub? Såg även att du rekomenderade VaGott Flerkornsbröd, finns det ngt bröd som inte är lika torrt som du använder? : :cool:

King Grub 2002-05-14 17:15

Det här brödet är både godast och bäst:

http://www.angbagarn.se/_borders/Fullkorn.jpg

Ångbagarns Fullkorn!

Jag har inget bestämt matschema. Jag äter ganska så mycket vad jag vill, men håller mig till rätt sorts kolhydrater, protein och fett vid rätt tillfällen. Jag tycker om att träna mycket konditionsträning också, så jag kan äta rätt mycket utan att lägga på mig för mycket trivselfläsk. :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)