Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Bästa Fysiken 2007 - Read only (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Poseringstips inför Bästa Fysiken. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88333)

Jorgen 2007-02-03 18:08

Poseringstips inför Bästa Fysiken.
 
4 bifogad(e) fil(er)
Här kommer bilder på alla dom poserna som är med i Bästa Fysiken. Detta är på ett ungefär hur vi vill att dom skall se ut när ni fotar. Mindre förändringar kan du behöva göra för att få det att se bättre ut för just dig, men detta är en bra mall.

Dubbel biceps framifrån:
Bifogad fil 36073

Sidechest:
Bifogad fil 36074

Dubbel biceps bakifrån: OBS: Endast damer!
Bifogad fil 36075


Latspread bakifrån:
Bifogad fil 36076


Frågor?

larre 2007-02-03 20:38

Måste man ha glasögon?

Seriöst:Är inte kameran lite för hög när bilderna tagits? Ska inte kameran vara lite ovanför mitten av personen?
Vem är det på bilderna?

Jorgen 2007-02-03 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av larre (Inlägg 2071070)
Måste man ha glasögon?

Seriöst:Är inte kameran lite för hög när bilderna tagits? Ska inte kameran vara lite ovanför mitten av personen?
Vem är det på bilderna?

När jag skrev frågor så menade jag såklart rörande poseringen.

Kaboffastar 2007-02-04 12:09

Hur var det nu.. främre benet i side chest skall icke spännas, bara tryckas mot bakre låret så att hamstrings "trycks ut" mot benet?

I dubbel biceps framifrån - Brösta upp sig eller inte?

Jorgen 2007-02-04 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 2072235)
Hur var det nu.. främre benet i side chest skall icke spännas, bara tryckas mot bakre låret så att hamstrings "trycks ut" mot benet?

I dubbel biceps framifrån - Brösta upp sig eller inte?

Stämmer, spänner du främre benet så kommer hamstrings att "försvinna" så att säga. Vaden skall dock spännas.

Brösta upp sig ja, inte sjunka ihop.

Kaboffastar 2007-02-04 19:33

Svårt att spänna endast vaden, tåls att tränas på!

Kommer säkert med frågon angående lat spreaden senare.

Jorgen 2007-02-04 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 2073332)
Svårt att spänna endast vaden, tåls att tränas på!

Kommer säkert med frågon angående lat spreaden senare.

Ja, det är det. Men med lite muskelkontroll så går det. Övning ger färdighet har jag hört. :)

Björn S 2007-02-05 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av larre (Inlägg 2071070)
Vem är det på bilderna?

Elof Åhlander, Vinnare -75 DC06 :D

Hades 2007-02-09 20:29

Finns det några bra stretchövningar man kan köra för att fixa till rörligheten i latspread, eller är det bara att streta på med just latspread tills man får till det? I dagsläget har jag mycket svårt att få isär skulderbladen på ett bra sätt och samtidigt hålla axlarna lågt.

larre 2007-02-10 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 2072235)
Hur var det nu.. främre benet i side chest skall icke spännas, bara tryckas mot bakre låret så att hamstrings "trycks ut" mot benet?

Det hade jag fasiken ingen aning om, det såg mer "fördelaktigt" ut när man gjorde det :)

Kan nån med koll skriva en sammanfattning av varje pose, typ hur man ska lägga axlar och vad man ska spänna och hur? Alltså en lite beskrivning på hur ett korrekt utförande går till?

Jorgen 2007-02-11 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av larre (Inlägg 2087795)
Kan nån med koll skriva en sammanfattning av varje pose, typ hur man ska lägga axlar och vad man ska spänna och hur? Alltså en lite beskrivning på hur ett korrekt utförande går till?

Det har jag gjort någonstans. Tror att det var i Robbans bildtråd.
Man kan inte skriva exakt hur man skall göra eftersom alla är olika och måste ändra på småsaker för att kunna visa upp sin fysik på bästa sätt. Och att göra det i text så att det blir lätt att förstå är inte det lättaste. Mycket lättare när man är på plats och kan peka, peta och visa irl.

larre 2007-02-11 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jorgen (Inlägg 2087915)
Det har jag gjort någonstans. Tror att det var i Robbans bildtråd.
Man kan inte skriva exakt hur man skall göra eftersom alla är olika och måste ändra på småsaker för att kunna visa upp sin fysik på bästa sätt. Och att göra det i text så att det blir lätt att förstå är inte det lättaste. Mycket lättare när man är på plats och kan peka, peta och visa irl.

Mkay, får ta och hitta någon kunnig här i Östersund då. Kanske kan tjata lite på Jonny Westman eller Johan Widhen o se om dom kan hjälpa mig en stund.

Action 2007-02-11 10:53

hälarna ihop.... *whistle*

Jorgen 2007-02-11 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Action (Inlägg 2088361)
hälarna ihop.... *whistle*

Bara när det är linepose.
Annars räcker det att fötterna är paralella.

Var det en bra resa? Hörde att ni åt en äcklig buffe och drack äckligt vin i det äckliga vädret. :D

larre 2007-02-11 10:57

På "Dubbel biceps framifrån:":
Varför står han på hälarna? Är det för att han spänner framsida lår eller vaderna? Eller är han bara lite vinglig?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)