Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

Gymmis 2018-04-11 22:17

Sinnes. Juve åker trots allt ut som hjältar.

spoon 2018-04-11 23:14

Synd att Real inte åkte ut. Svårt att se vem som ska slå dom nu. Hade varit kul med Sevilla Pool Juve och Roma i Semi. Hade varit en omväxling.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

svenbanan 2018-04-12 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7922263)
Synd att Real inte åkte ut. Svårt att se vem som ska slå dom nu. Hade varit kul med Sevilla Pool Juve och Roma i Semi. Hade varit en omväxling.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Jag kan nog se alla de andra tre lagen slå Real, och vinna hela skiten. Madrid har trots allt varit väldigt ojämna i år. Så jag skulle nog inte hålla dem som skyhöga favoriter trots allt.

spoon 2018-04-12 00:07

Låt oss hoppas på det. Jag tål inte Ronaldos leende. Han är äckligt bra och det stör mig av någon anledning.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

svenbanan 2018-04-12 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7922270)
Låt oss hoppas på det. Jag tål inte Ronaldos leende. Han är äckligt bra och det stör mig av någon anledning.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Allt är förlåtet eftersom de har guden Zidane vid rodret!

Sartorius 2018-04-12 18:35

Bayern är bäst av lagen som är kvar. Kan se Liverpool vinna om de får hemmamatchen som förstamatch i semin. Ett bra resultat där och de kan spela kontringsspel. Över en match så är Liverpools högstanivå skyhög, men Bayern och Real har vanan att spela i finaler.
Utöver det har Bayern Heynckes som i slutspelsmatcher är överlägset bäst i världen
Bayern 1, Liverpool 2, Real Madrid 3, Roma 4

svenbanan 2018-04-29 18:22

Hur många gånger har Fellaini kommit in i åttionde minuten och sedan avgjort matchen på övertid? Det är ju helt sjukt att det funkar varje gång!

StarkaUlf 2018-04-29 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7928369)
Hur många gånger har Fellaini kommit in i åttionde minuten och sedan avgjort matchen på övertid? Det är ju helt sjukt att det funkar varje gång!

Ja ändå en gång denna säsongen med alla tävlingar inräknade. Och det var idag.

Funkade varje gång dom två tidigare säsongerna också (Detta är visserligen bara PL).

https://i.imgur.com/GDSaejV.png

Matcher - Mål - Gula kort - Röda kort

svenbanan 2018-04-29 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7928447)
Ja ändå en gång denna säsongen med alla tävlingar inräknade. Och det var idag.

Funkade varje gång dom två tidigare säsongerna också (Detta är visserligen bara PL).

https://i.imgur.com/GDSaejV.png

Matcher - Mål - Gula kort - Röda kort

Va? Driver du med mig på nåt sätt nu?

Varför säger mitt minne mig att Mou slänger in Fellaini i slutet av matcher då de ligger under, och sedan är det inlägg på honom för hela slanten och att det funkar jävligt bra? Nickar han ner bollen till nån som petar in den istället för att pytsa själv?

Dessutom kan han väl inte ha varit U21 2015/2016? Han är väl över trettio nu?

MackeJuve 2018-04-30 11:01

Ser tungt ut inför premiären i Korpen. Vi har en titel att försvara och saknar vår bästa spelare under merparten av säsongen. Utöver honom så har vi tappat vår bästa back, vår näst bästa ytter samt saknar vår bästa ytter varannan match. Samtidigt som detta har skett har vår värsta rival förstärkt sitt lag med några riktigt vassa pjäser. Det laget var bättre än oss rent fotbollsmässigt redan i fjol, då vann vi på fysik och inställning.

Vi får hoppas att vår anfallsduo levererar i år. De borde ha en snittvikt på klart över 100 kg vilket förhoppningsvis är svårhanterat för motståndarnas backlinjer.

StarkaUlf 2018-04-30 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7928461)
Va? Driver du med mig på nåt sätt nu?

Varför säger mitt minne mig att Mou slänger in Fellaini i slutet av matcher då de ligger under, och sedan är det inlägg på honom för hela slanten och att det funkar jävligt bra? Nickar han ner bollen till nån som petar in den istället för att pytsa själv?

Dessutom kan han väl inte ha varit U21 2015/2016? Han är väl över trettio nu?

Nej, driver inte med dig. Statistiken ljuger inte.

Han har inte stått för någon assist i år i PL t.ex.

Lagen får ha 3 spelare som är äldre än 21 i varje match.

svenbanan 2018-04-30 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7928600)
Nej, driver inte med dig. Statistiken ljuger inte.

Han har inte stått för någon assist i år i PL t.ex.

Lagen får ha 3 spelare som är äldre än 21 i varje match.

Obegripligt. :confused: Jag tycker han brukar få spela inhoppare titt som tätt och oftast lyckas nicka in den i sista sekunden.

I år har han väl iofs delvis varit skadad, men jag kunde ha svurit på att han gjort minst ett par-tre mål innan det senaste, och ungefär lika många de tidigare åren också.

svenbanan 2018-05-01 22:14

Real Madrid fick finalplatsen till skänks av Bayerns målvakt kan man nog säga. Såg ut som att han tänkte plocka upp en bakåtpassning med händerna, men kom på sig själv i sista sekunden och ångrade sig. Tyvärr för hans del så hamnade han istället på sin bakdel, och bollen hamnade hoss Benzema...

I övrigt var det en rätt spännande match. Men jag tyckte nog att Munchen kanske egentligen var bättre och förtjänade finalplatsen lite mer. Men då kan man ju inte ha en målvakt som gör på det sättet.

Sartorius 2018-05-02 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7929175)
Real Madrid fick finalplatsen till skänks av Bayerns målvakt kan man nog säga. Såg ut som att han tänkte plocka upp en bakåtpassning med händerna, men kom på sig själv i sista sekunden och ångrade sig. Tyvärr för hans del så hamnade han istället på sin bakdel, och bollen hamnade hoss Benzema...

I övrigt var det en rätt spännande match. Men jag tyckte nog att Munchen kanske egentligen var bättre och förtjänade finalplatsen lite mer. Men då kan man ju inte ha en målvakt som gör på det sättet.

Ser det mer som att Bayerns oförmåga att ta till vara på sina chanser var anledningen till uttåget. Ulreich gjorde som du säger en dundertavla men mötet borde ha varit avgjort redan efter första matchen
Nåväl

StarkaUlf 2018-05-02 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Sartorius (Inlägg 7929314)
Ser det mer som att Bayerns oförmåga att ta till vara på sina chanser var anledningen till uttåget. Ulreich gjorde som du säger en dundertavla men mötet borde ha varit avgjort redan efter första matchen
Nåväl

Obehagligt, jag sa nyss typ exakt samma sak här i huset :D dom har sin ineffektivitet att skylla.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)