Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

shadowfire 2017-06-09 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7777112)
Att trådtiteln skulle vara kass... ;)

den är kass :P

Fan jag lider lite med fransosen ändå.. målvakten. USCH för att försöka få nattsömn inatt.

xan 2017-07-17 23:03

Finns det någon fotbollspelare i världsklass som framgångsrikt hoppat över till eliten i futsal eller tvärt om?

bigtraps 2017-07-18 05:09

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7794768)
Finns det någon fotbollspelare i världsklass som framgångsrikt hoppat över till eliten i futsal eller tvärt om?

Vet bara att Ronaldinho ska vara grym i futsal

svenbanan 2017-08-13 17:01

Man United ser riktigt bra ut förtiofem minuter in i säsongen. Om Matic tänker hålla denna klass hela säsongen kommer Chelsea ångra sig.

MackeJuve 2017-08-14 08:19

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7806156)
Man United ser riktigt bra ut förtiofem minuter in i säsongen. Om Matic tänker hålla denna klass hela säsongen kommer Chelsea ångra sig.

Såg nästan samtliga av deras matcher under den förra säsongen. Resultatet? Besvikelse nio av tio gånger. Inte för att jag håller på dom utan för att matcherna var så jävla tråkiga att kolla på. Igår var det något helt annat! Riktigt kul match och ännu roligare att jag hade De Gea, Pogba och Lukaku i mitt fantasy-lag :)

svenbanan 2017-08-14 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7806394)
Såg nästan samtliga av deras matcher under den förra säsongen. Resultatet? Besvikelse nio av tio gånger. Inte för att jag håller på dom utan för att matcherna var så jävla tråkiga att kolla på. Igår var det något helt annat! Riktigt kul match och ännu roligare att jag hade De Gea, Pogba och Lukaku i mitt fantasy-lag :)

Ja, i fjol lyfte det aldrig riktigt.

Dock tycker jag mig minnas att det såg bra ut de första matcherna förra säsongen också. Som att man hade hittat rätt med system och laguppställning och sådant. Sedan började man med att vägra vinna på hemmaplan och såg allt annat än stabila ut resten av säsongen.

Skulle tro att Mou är hyfsat nöjd med sina värvningar såhär långt. Vi får väl hoppas det lossnar för Lindelöf snart också.

svenbanan 2017-08-16 16:15

Matuidi till Juventus är en riktig kanonvärvning skulle jag säga. Innan den gick i lås skulle jag nog sagt att Juve kanske inte var favoriter till att ta hem ligan. Nu ser jag betydligt ljusare på deras möjligheter. Han känns verkligen som att han kan passa in i det här laget.


Tappet av Bonucci lär ju dock märkas på nåt sätt.

Angående silly season så är jag spyfärdig på spelare som "vägrar spela" för att komma ur sina kontrakt och bli sålda till en klubb de hellre vill spela för. Nu senast rör det sig tydligen om Couthino som vill bort från Liverpool till Barca. Jag kan ju förstå spelarna på ett sätt, som kanske bara får en chans på hela karriären att flytta till sin drömklubb. Men hela grejen med "vägra spela" är så jävla unken. Kanske borde det styras upp på nåt sätt så att alla kontrakt har en utköpsklausul som alltid kan aktiveras, och att det är enda sättet att bryta pågående kontrakt.

Men anledningen att jag ens skrev här var ju egentligen för att påminna om att Europsort ikväll kl 23 sänder returmötet mellan Barca och Real. Dock utan Ronaldo får man anta...

Hövdingen 2017-08-16 21:27

Klubbars agerande mot spelare de vill bli av med är ofta ännu värre med utestängning från att träna med A-laget, fråntagna nummer, utestängning från lagfoto etc. Men något system borde finnas, kanske en obligatorisk utköpsklausul på 3x beloppet man betalade t.ex.

svenbanan 2017-08-16 22:05

Men helvete vilket mål!!!

svenbanan 2017-08-16 22:13

Real ser ju sjukt bra ut. Med Ronaldo, Bale och Isco på bänken....

Bäva europa!

Sartorius 2017-08-16 23:17

Aldrig sett hans storhet men Matuidi för 185m känns nästan som en spottstyver. Ännu mer så när Paulinho kostade 400ish(?). Möjligt att Allegri satsar på nytt system nu när Bonucci och Alves dragit på nya äventyr och vill ha extra tyngd på mittfältet..

svenbanan 2017-08-19 15:09

4-0 igen för United. Jag såg bara andra halvlek, och tyckte det såg lite trögt och idéfattigt ut fram till sista tio minuterna. Men å andra sidan så ledde de redan med 1-0 och behövde ju inte göra nåt mer egentligen. Så de kanske bra spelade safe. Sista tio var dock en halt annan femma när i princip varannat anfall ledde till mål.

svenbanan 2017-08-21 21:51

Hur kul är det inte att Rooney gjort mål i bägge de inledande matcherna för Everton denna säsong?

Jag kan erkänna att jag trodde han var tvärslut och skulle göra fiasko. För en gångs skull skönt att bli motbevisad! Även om det såklart är mycket kvar av säsongen, och det fortfarande kan gå åt skogen, så har han ju ändå visat att han håller ännu.

svenbanan 2017-08-21 21:53

Vad har förresten hänt med soccerways sajt? Förr fick man upp en grafisk överblick över startelvorna, så man såg vilka spelare som var på vilka positioner. Detta verkar ha försvunnit...

Trist. Jag gillade den grafiken.

Nån som vet om det finns nån sajt (eller app kanske) där man kan få se detta?

aryaa 2017-08-22 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7810748)
Vad har förresten hänt med soccerways sajt? Förr fick man upp en grafisk överblick över startelvorna, så man såg vilka spelare som var på vilka positioner. Detta verkar ha försvunnit...

Trist. Jag gillade den grafiken.

Nån som vet om det finns nån sajt (eller app kanske) där man kan få se detta?

Flashscore är min favorit. Riktigt bra med info :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)