Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (http://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

MackeJuve 2017-05-11 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7762365)
Vänta nu, kallar du Higuain en spelare från "andrasorteringen"? Kostade väl Juventus bara cirka €90m att köpa loss.

22+27 mål i ligan för Real 08/09, 09/10. Efter det 71 mål på 104 matcher för Napoli. (36 baljor i ligan förra säsongen).

Khedira ska nog inte heller tillhöra den kategorin.

I sammanhanget blir de spelare från andrasorteringen eftersom att vi möter Real Madrid där dessa inte dög och således skeppades iväg.

svenbanan 2017-05-11 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7762388)
Trots sin bästa säsong så slutade han på plats 6 eftersom Ligue 1 ger 1.5 poäng per mål.

Jag hade för mig att han var närapå att kamma hem den trots de där 1,5p per mål... Kanske var det så att han var i topp på den statistiken halvvägs genom säsongen och sedan föll av.

Korvryttaren 2017-05-11 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7762471)
Jag hade för mig att han var närapå att kamma hem den trots de där 1,5p per mål... Kanske var det så att han var i topp på den statistiken halvvägs genom säsongen och sedan föll av.

Måste varit en annan lista för den räknar enbart ligamål:

https://i.gyazo.com/165a304f5ec3ed48...a827adba62.png

Hade behövt göra rätt många mål :D

StarkaUlf 2017-05-11 20:23

Snart dags för oss att spela hem en plats i EL-finalen. Vi borde ha dödat det här redan i Spanien, Lingard och Rashford borde ha hängt något mer mål.

Sen är vi ju mästare på att spela oavgjort på hemmaplan, så det är ju skönt :D men jag tror på 2 eller 3-0 Rashford, Miki ett mål var sedan hoppar Rooney in och gör ett mål i slutet.

Om vi går till final, så hoppas jag verkligen att Romero får stå i den också. Skulle kännas förjävligt att slänga in De Gea bara för att det blir final.

svenbanan 2017-05-11 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7762486)
Måste varit en annan lista för den räknar enbart ligamål:

https://i.gyazo.com/165a304f5ec3ed48...a827adba62.png

Hade behövt göra rätt många mål :D

Det är just den där listan jag pratar om också. Jag minns att det var diverse artiklar kring det just för att Z hade ett så mycket svårare utgångsläge pga att han spelade i Ligue 1.

Men det måste ha varit att han låg väldigt bra till mitt under säsongen, men sedan inte hade ett lika hysteriskt målsnitt sista halvan.

EDIT: Fast det ser ju lite orimligt ut, om man kollar nogrannare på nuffrorna ser jag. Säg att Z skulle ha varit i topp på 30 gjorda mål, dvs 45p. Du skulle ju Suarezlegat kring 22 mål samtidigt. I såfall skulle S ha gjort 18 mål medans Z bara gjort 8 mål under sista delen av säsongen. Så det vette väl fan vad det var jag tyckte mig minnas...

Korvryttaren 2017-05-11 21:05

https://www.fotbollskanalen.se/engla...ssi-ar-battre/

Tänker inte på antalet mål under ett kalenderår?

Notera att Zlatans rekordsäsong 2011-12 i Milan hade gett honom 56 poäng.
38 mål franska ligan i ett miljardbygge utan motstånd kan kännas måttligt imponerande med tanke på att Cavani gjort 33 mål denna säsong. I ett sämre PSG mot bättre motstånd.

Värt att tänka på ;)

Korvryttaren 2017-05-11 23:21

https://i.gyazo.com/3331dc249419edb9...0930d0cb9d.gif

Sveriges framtid.

Korvryttaren 2017-05-12 00:54

xan 2017-05-12 00:58

Det var väl inte så farligt?

Korvryttaren 2017-05-12 00:59

Problemet är att Ray Charles prickar målet bättre.

Korvryttaren 2017-05-13 03:16

Hollywood eller Barcelona nästa?

svenbanan 2017-05-13 11:43

Faktum är att väldigt många fotbollsspelare ägnar sig åt att förstärka på det sär sättet. Inget unikt för Barcelona (eller Guidetti).

Såklart är det superlöjligt, men som sagt, vardagsmat...
Den stora frågan är vad du har för personlig vendetta mot Guidetti? ;)

Korvryttaren 2017-05-13 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763515)
faktum är att väldigt många fotbollsspelare ägnar sig åt att förstärka på det sär sättet. Inget unikt för barcelona (eller guidetti).

Såklart är det superlöjligt, men som sagt, vardagsmat...
Den stora frågan är vad du har för personlig vendetta mot guidetti? ;)

Har aldrig gillat hans attityd titta bara på det här klippet från Junior-EM ingenting har förändrats, vad är det med Rinkebysvenskan??? *facepalm*

xan 2017-05-13 12:30

Haha skön intervju ju.

"Vi är Sverige, alla andra kan åka hem." :D

svenbanan 2017-05-13 13:36

Jag har inte heller några problem med den intervjun. Såklart går det inte att ta det på allvar när han säger "sämsta laget i turneringen" och liknande. Men han är ju uppeldad och adrenalinstinn så det kokar i honom och han vill typ "ge igen" för kommentarer som varit en del av psykningarna som kommit från Danmark tidigare. Jag tycker mest det är roligt att han inte är så "filtrerad".

Men Jante regerar fortfarande i Sverige. Inte sticka ut hakan för mycket... ;)

StarkaUlf 2017-05-13 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763577)

Det är därför Zlatan sticker ut med näsan.

svenbanan 2017-05-13 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7763581)
Det är därför Zlatan sticker ut med näsan.

Korvryttaren 2017-05-13 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763577)
Jag har inte heller några problem med den intervjun. Såklart går det inte att ta det på allvar när han säger "sämsta laget i turneringen" och liknande. Men han är ju uppeldad och adrenalinstinn så det kokar i honom och han vill typ "ge igen" för kommentarer som varit en del av psykningarna som kommit från Danmark tidigare. Jag tycker mest det är roligt att han inte är så "filtrerad".

Har spelat mot Guidetti väldigt många gånger och det har inget med jante att göra. Han har risig attityd och målar upp sig själv som ett mirakel när han får Ola Toivonen att framstå som ett.

svenbanan 2017-05-13 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7763586)
Har spelat mot Guidetti väldigt många gånger och det har inget med jante att göra. Han har risig attityd och målar upp sig själv som ett mirakel när han får Ola Toivonen att framstå som ett.

Utveckla gärna.

Det enda jag sett av hans attityd (via TV) är att han verkar vara extremt hårt arbetande och med pansarskalle som gör allt för att vinna.

Ifall man är i motståndarlaget är det kanske inget man uppskattar. Men då får man försöka sig på lite objektivitet.

xan 2017-05-13 14:25

Sjuk assist av Messi:

cheeky cunt

Det jag är mest imponerad över när det gäller Messi är hans straffar. Helt ofattbart hur han alltid överlistar målvakten.

StarkaUlf 2017-05-13 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7763599)

Det jag är mest imponerad över när det gäller Messi är hans straffar. Helt ofattbart hur han alltid överlistar målvakten.

Äh, han missar drygt 20% av sina straffar :)

xan 2017-05-13 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7763601)
Äh, han missar drygt 20% av sina straffar :)

Vilka finns det som har bättre träffsäkerhet?

StarkaUlf 2017-05-13 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7763606)
Vilka finns det som har bättre träffsäkerhet?

Fabinho (16 av 16, imponerande!), Jonas, Dybala, Lewandowski, Hazard, Zlatan, Lacazette, Ronaldo, Cavani, André Silva, Neymar. Sen kommer Messi och Aguero på samma procent.

Det där är i rangordning.

Då är det förmodligen bara med dom bästa ligorna i världen. (Plus landslag)

Korvryttaren 2017-05-13 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763588)
Utveckla gärna.

Det enda jag sett av hans attityd (via TV) är att han verkar vara extremt hårt arbetande och med pansarskalle som gör allt för att vinna.

Ifall man är i motståndarlaget är det kanske inget man uppskattar. Men då får man försöka sig på lite objektivitet.

Att håna motståndarlaget i 60 sekunder är varken moget eller professionellt och det har inget med vinnarskalle eller hårt arbete att göra. Kul att han pratar om att "prestera och inte låta munnen gå varm" för det är hans specialitet. Strax efter EM så dök han upp i Vasaparken Stockholm och spelade Allan i Brallan och det var nog inte så många som blev imponerande förutom ungdomarna. Fanboys har svårt att se objektivt det är inget nytt.

Jag har höga krav på idrottare och alla kan inte vara ambassadörer som Roger Federer, Peter Forsberg, Ingemar Stenmark mfl.

svenbanan 2017-05-13 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7763634)
Att håna motståndarlaget i 60 sekunder är varken moget eller professionellt och det har inget med vinnarskalle eller hårt arbete att göra. Kul att han pratar om att "prestera och inte låta munnen gå varm" för det är hans specialitet. Strax efter EM så dök han upp i Vasaparken Stockholm och spelade Allan i Brallan och det var nog inte så många som blev imponerande förutom ungdomarna. Fanboys har svårt att se objektivt det är inget nytt.

Jag har höga krav på idrottare och alla kan inte vara ambassadörer som Roger Federer, Peter Forsberg, Ingemar Stenmark mfl.

Nej det är såklart varken särskilt moget eller profesionellt. Däremot är det rätt befriande att inte allt är så mediatränat. Särskilt när det gäller U21 och yngre.

Vad gjorde han i Vasaparken som var så farligt då? Tycker fortfarande det mest luktar Jante om det här resonemanget. Det verkar mest som om du inte tycker han förtjänar att vara såpass populär som han verkar vara. Du verkar tycka det är störande att Guidettis självbild inte riktigt matchar vad han presterar på planen, och att han därför borde vara tyst.

Angående vinnarskalle, är det alltså hans agerande på planen jag pratar om.

Bara för att lägga korten på bordet, så är jag ingen superfan av Guidetti. Han är definitivt inte den nye Zlatan. Snarare den nye Elmander, enligt vad jag kan se på planen.

Korvryttaren 2017-05-13 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763648)
Nej det är såklart varken särskilt moget eller profesionellt. Däremot är det rätt befriande att inte allt är så mediatränat. Särskilt när det gäller U21 och yngre.

Vad gjorde han i Vasaparken som var så farligt då? Tycker fortfarande det mest luktar Jante om det här resonemanget. Det verkar mest som om du inte tycker han förtjänar att vara såpass populär som han verkar vara. Du verkar tycka det är störande att Guidettis självbild inte riktigt matchar vad han presterar på planen, och att han därför borde vara tyst.

Angående vinnarskalle, är det alltså hans agerande på planen jag pratar om.

Bara för att lägga korten på bordet, så är jag ingen superfan av Guidetti. Han är definitivt inte den nye Zlatan. Snarare den nye Elmander, enligt vad jag kan se på planen.

Tror du har missförstått vad jante betyder för det har inget med dåligt beteende/attityd att göra. Klagar när man inte passade eller gjorde som han sa, gestikulerade, suckade, allmänt gapig, ville bestämma och tjatade om hur vi gör utanför Sverige bla bla...översittarfasoner därav Allan i Brallan. Han är förövrigt inte särskilt imponerande men springer det gör han.

Jag är objektiv och har högra kvar och där har han mycket att lära av Zlatan trots att han blivit grinigare mer åren. Man kan vara populär fast man är ett rövhål det är inget nytt fenomen men det är lite fanboy-resonemang och det är bra om man ser utanför bubblan.

xan 2017-05-13 16:32

Wtf, han har mycket att lära av Zlatan som misshandlar folk på plan till höger och vänster?

Korvryttaren 2017-05-13 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7763658)
Wtf, han har mycket att lära av Zlatan som misshandlar folk på plan till höger och vänster?

Zlatan spelar fult men utanför planen är han "glimten i ögat" personifierad men som jag skrev så har han blivit grinigare med åren.

Ingen har sagt att han är perfekt men där har han mycket att lära.

svenbanan 2017-05-13 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7763657)
Tror du har missförstått vad jante betyder för det har inget med dåligt beteende/attityd att göra. Klagar när man inte passade eller gjorde som han sa, gestikulerade, suckade, allmänt gapig, ville bestämma och tjatade om hur vi gör utanför Sverige bla bla...översittarfasoner därav Allan i Brallan. Han är förövrigt inte särskilt imponerande men springer det gör han.

Jag är objektiv och har högra kvar och där har han mycket att lära av Zlatan trots att han blivit grinigare mer åren. Man kan vara populär fast man är ett rövhål det är inget nytt fenomen men det är lite fanboy-resonemang och det är bra om man ser utanför bubblan.

På vilket sätt är nedanstående inte Jante?

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763648)
Det verkar mest som om du inte tycker han förtjänar att vara såpass populär som han verkar vara. Du verkar tycka det är störande att Guidettis självbild inte riktigt matchar vad han presterar på planen, och att han därför borde vara tyst.

Ovanstående var alltså hur jag uppfattade anledningen till att du ogillade Guidetti, eftersom du inte egentligen givit nåt konkret exempel på vad du menade.

Angående nedanstående. Menar du att det var detta han gjorde i Vasaparken, eller menar du att det är så han beter sig generellt på planen?

Citat:

Klagar när man inte passade eller gjorde som han sa, gestikulerade, suckade, allmänt gapig, ville bestämma och tjatade om hur vi gör utanför Sverige bla bla...översittarfasoner
Jag håller med om att detta låter som trist beteende. Men det är som sagt inget jag känner igen från då man ser honom spela på tv. Men det finns ju många som är riktiga f|ttor på planen, vilket inte syns i rutan...

xan 2017-05-13 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7763659)
Zlatan spelar fult men utanför planen är han "glimten i ögat" personifierad men som jag skrev så har han blivit grinigare med åren.

Ingen har sagt att han är perfekt men där har han mycket att lära.

Hellre snacka skit än att slå folk och spela fult imo.

xan 2017-05-13 17:01

Någon som alla kan lära av LOL

Korvryttaren 2017-05-13 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7763670)
På vilket sätt är nedanstående inte Jante?

Ovanstående var alltså hur jag uppfattade anledningen till att du ogillade Guidetti, eftersom du inte egentligen givit nåt konkret exempel på vad du menade.

Angående nedanstående. Menar du att det var detta han gjorde i Vasaparken, eller menar du att det är så han beter sig generellt på planen?

Jag håller med om att detta låter som trist beteende. Men det är som sagt inget jag känner igen från då man ser honom spela på tv. Men det finns ju många som är riktiga f|ttor på planen, vilket inte syns i rutan...

Att håna och vara oförskämd har ingenting med jante att göra men det kräver att man faktiskt lyssnar på vad han säger i intervjun för att förstå det. Hänger du med? Han är en snorunge som pratar Rinkebysvenska och beter sig som ett dagisbarn, hur mycket mer ska jag behöva förklara för att polletten ska trilla ner?

Vad i helvete har det med jante att göra :laugh:

svenbanan 2017-05-13 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7763687)
Att håna och vara oförskämd har ingenting med jante att göra men det kräver att man faktiskt lyssnar på vad han säger i intervjun för att förstå det. Hänger du med? Han är en snorunge som pratar Rinkebysvenska och beter sig som ett dagisbarn, hur mycket mer ska jag behöva förklara för att polletten ska trilla ner?

Vad i helvete har det med jante att göra :laugh:

Hur har du det med läsförståelsen egentligen? Hur fick du får dig att jag tycker jante har nåt med "håna och vara oförskämd" att göra? Det är nåt du drömt ihop.

Jantelagen är att man inte "ska tro att man är nåt" och inte "sticka ut från mängden".

Det var alltså så jag uppfattade ditt ogillande mot Guidetti. Särskilt från början då du i mest klagade på hans "rinkebysvenska" och att han "spelade allan i brallan". Sedan tyckte jag du nyanserade dig lite mer. Efter att jag försökt dra ur dig vad du egentligen menade...

Men du klagar alltså fortfarande på hans "rinkebysvenska" och att han "beter sig som ett dagisbarn"? Jag är ledsen, men det låter fortfarande som om du bara är avudsjuk på att han kommit upp sig lite här i världen.

Jag tyckte du var på väg mot lite vettigare kritik i ditt förra inlägg då du tyckte han gnällde på folk och betede sig som en diva på planen. Men rinkebysvenskan verkar vara det du stör dig mest på? Jag har personligen lite svårt att ta den kritiken på allvar.

Korvryttaren 2017-05-13 18:04

Jag har redan förklarat xx antal gånger varför jag inte gillar honom och du raljerar om jante och avundsjuka. Tänk om alla fanboys kunde tänka kritiskt och objektivt istället för att agera försvarsadvokater.

Hela intervjun är ett skämt men det krävs att man släpper snuttefilten och lyssnar.

StarkaUlf 2017-05-13 18:35

Bra choke av RB Leipzig mot Bayern ^^

svenbanan 2017-05-13 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7763708)
Jag har redan förklarat xx antal gånger varför jag inte gillar honom och du raljerar om jante och avundsjuka. Tänk om alla fanboys kunde tänka kritiskt och objektivt istället för att agera försvarsadvokater.

Hela intervjun är ett skämt men det krävs att man släpper snuttefilten och lyssnar.

Mmm. Vi säger så. :thumbup:

spoon 2017-05-13 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7763721)
Bra choke av RB Leipzig mot Bayern ^^

Ja jäkkar! Surt även om ligan redan är avgjord.

Spänningen lever i Frankrike och Spanien. Coolt om Monaco kan vinna före psg. Har gjort väldigt mycket mål.

Real har ett tufft spelschema dom sista matcherna.Sevilla och Celta Vigo. Matcher som bör vinnas men det kan tappas poäng.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

StarkaUlf 2017-05-13 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7763737)
Ja jäkkar! Surt även om ligan redan är avgjord.

Spänningen lever i Frankrike och Spanien. Coolt om Monaco kan vinna före psg. Har gjort väldigt mycket mål.

Real har ett tufft spelschema dom sista matcherna.Sevilla och Celta Vigo. Matcher som bör vinnas men det kan tappas poäng.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Jo precis, hade ju ändå varit en fin skalp :)

Monaco lär nog lira hem det, känns tveksamt att dom inte fixar 3 poäng på sina tre kvarvarande matcher, speciellt när dom nu är utslagna ur CL och kan lägga all fokus på dom matcherna.

Tror och hoppas att real tar det också. Enbart för Zidane och Modric.

svenbanan 2017-05-17 20:59

Nu är det Real mot Celta. Nu ska det avgöras om Real kan ta ligan eller inte.

Tror kvällens match kan bli en rysare... Celta är nog sugna på att jävlas! ;)

SHH 2017-05-17 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7765822)
Nu är det Real mot Celta. Nu ska det avgöras om Real kan ta ligan eller inte.

Tror kvällens match kan bli en rysare... Celta är nog sugna på att jävlas! ;)

Glöm inte Málaga! Även om det går rykten om att Málaga kommer lägga sig.

Heja Celta!

svenbanan 2017-05-17 21:14

Hyfsat avslut av Ronaldo!!!
Nu ska det väl mycket till om Celta ska orka vända och vinna...

Citat:

Ursprungligen postat av SHH (Inlägg 7765826)
Glöm inte Málaga! Även om det går rykten om att Málaga kommer lägga sig.

Heja Celta!

Nej, visst. Men Real måste ju ta poäng i bägge matcherna för att vara säkra. Så torskar de ikväll är det helt upp till Barcelona...

svenbanan 2017-05-17 21:30

Hur kan det förresten komma sig att Roncaglia är på planen för Celta? Jag tycker mig minnas att han blev utvisad då han tog tjugo meters ansats och hoppade på nån under nåt storbråk i senaste matchen? Han borde ju helt klart vara avstängd för resten av säsongen. Eller minns jag nåt fel här?

Korvryttaren 2017-05-17 21:35

Guidetti rör sig som en sumobrottare med bollen :laugh:

svenbanan 2017-05-17 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765851)
Guidetti rör sig som en sumobrottare med bollen :laugh:

Gå och lägg dig med ditt löjliga Guidettihat...

ducedo 2017-05-17 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7765842)
Hur kan det förresten komma sig att Roncaglia är på planen för Celta? Jag tycker mig minnas att han blev utvisad då han tog tjugo meters ansats och hoppade på nån under nåt storbråk i senaste matchen? Han borde ju helt klart vara avstängd för resten av säsongen. Eller minns jag nåt fel här?

Knytnäve i ansiktet på Bailly och direkt rött men det var i Europa League, inte ligan.

svenbanan 2017-05-17 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av ducedo (Inlägg 7765866)
Knytnäve i ansiktet på Bailly och direkt rött men det var i Europa League, inte ligan.

Ja just fan. Trodde jag hade blivit knäpp...

Korvryttaren 2017-05-17 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7765862)
Gå och lägg dig med ditt löjliga Guidettihat...

skorna satt fast i marken? :laugh:

svenbanan 2017-05-17 22:03

Att jag inte ens vet vilken situation du pratar om, utan tycker att Guidetti gjorde en hyfsad insats, medans du tycker han är skrattretande säger lite om vilka glasögon du har på dig...

Att du inbillar dig att du på nåt sätt är objektiv är det enda som är skrattretande i min bok.

Korvryttaren 2017-05-17 22:05

Tror vi har olika syn på hyfsad.

Ronaldo ding :D

svenbanan 2017-05-17 22:06

Nu kan celta gå och lägga sig...

svenbanan 2017-05-17 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765897)
Tror vi har olika syn på hyfsad.

snarare olika syn på objektivitet och självinsikt

Korvryttaren 2017-05-17 22:25

haha Guidetti tur att den gick in det räddade betyget.

svenbanan 2017-05-17 22:32

Blev det mål? Jag som stängde av eftersom det verkade kört. Typiskt... :P

EDIT: Är kört ändå ser jag...

svenbanan 2017-05-17 22:34

Vad gjorde Aspas för att få sitt andra gula då? Var det också "snack"?
Han kunde du ju ondgöra dig över istället kanske...

Korvryttaren 2017-05-17 22:35

Skrev ju att det var hårt, straffsituation mot Ramos fick kort för filmning.

svenbanan 2017-05-17 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765931)
Skrev ju att det var hårt,

Va?

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765931)
, straffsituation mot Ramos fick kort för filmning.

Ok. De hade ju behövt honom på planen om de skulle ha en chans att vinna. Guidetti har väl typ bara gjort 2-3 mål i år? Aspas har gjort närmare 20.

Korvryttaren 2017-05-18 01:04

Real möter Malaga som senast vann 2012 och det bör man klara utan några större problem.

svenbanan 2017-05-18 04:40

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765979)
Real möter Malaga som senast vann 2012 och det bör man klara utan några större problem.

Dessutom räcker det med oavgjort för marängerna.

Sjukt impad av Real. Zizou har typ gjort allt rätt med sina gubbar. Det skulle inte förvåna mig om Bale kommer vara kry och i toppform lagom till finalen också. Det skulle inte heller fårvåna mig om Morata och James får starta mot Juve. Eller det skulle förvåna mig, men det skulle inte förvåna mig om de gör varsit hattrick, om han startade dem.

Jag läste nån intervju med Griezman där han hoppades Juve skulle vinna finalen, och att Buffon skulle få guldballongen. Det vore onekligen lite coolt.

baktung 2017-05-23 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7765985)
Jag läste nån intervju med Griezman där han hoppades Juve skulle vinna finalen, och att Buffon skulle få guldballongen. Det vore onekligen lite coolt.

Blir för första gången på länge intressant och ovisst vad gäller Ballon d'Or. Ronaldo kommer eventuellt ha vunnit två titlar medan Messi har gjort avsevärt fler mål i ligan (37 mot 25) och dessutom avgjorde det senaste El Clasicot. Att vinna titlar brukar väga tungt men det går knappast att påstå att Ronaldo varit tungan på vågen när det i slutet av säsongen skiljer ynka tre poäng mellan lagen och tvåan gick bäst i inbördes möten.

Jag tror:
- Messi tar Guldbollen om Juventus vinner CL.
- Messi tar Guldbollen om Real vinner CL utan att Ronaldo är inblandad i målen.
- Ronaldo tar Guldbollen om HAN avgör CL-finalen i stor stil.

svenbanan 2017-05-23 12:11

Den där jävla guldbollen alltså. Fan vet om man ska orka bry sig och klura lite på det. Den känns bara så... urvattnad.

Jag hoppas, som Griezman, att Buffon får den ifall Juve vinner CL. Om inte annat så för lång och trogen tjänst. Jag skiter i om det inte är ett kriterium egentligen. Det är ju bara en populäritetstävling ändå.

Jag hörde nån proffstyckare (kanske var det Martin Åslund) som sade att han tyckte Messi var bättre än nånsin i år. Inte helt säker på om det var i en enskild match, eller hela säsongen...

Jag skulle säga att Ronaldo är mer förtjänt av guldballongen än Messi i år.

aryaa 2017-05-23 21:44

Vad tror ni om EL-finalen i morgon? Jag hoppas verkligen på Ajax men tror dessvärre att United vinner.

svenbanan 2017-05-24 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av aryaa (Inlägg 7768792)
Vad tror ni om EL-finalen i morgon? Jag hoppas verkligen på Ajax men tror dessvärre att United vinner.

Har dålig koll på Ajax, men har ändå en känsla av att de har nåt på gång. United känns som om de går på tomgång och inte vet vad de ska hitta på. Kanske kan Mourinho sprattla till en sista gång innan hans karriär är död, men jag hoppas också på Ajax.

Ifall man ManU vinner, och får en friplåt till CL, kommer det då försvinna en kvalplats till CL från PL? Eller blir det helt enkelt ett till lag från PL?

StarkaUlf 2017-05-24 04:10

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7768910)
Ifall man ManU vinner, och får en friplåt till CL, kommer det då försvinna en kvalplats till CL från PL? Eller blir det helt enkelt ett till lag från PL?

Det blir ett till lag från PL.

Spanien hade fem lag förra året.

StarkaUlf 2017-05-28 20:34

Tottis avtackning/avsked. Gåshud. I "klass" med då Foppa annonserade sin pensionering. Gråten i halsen.

svenbanan 2017-05-28 20:43

Aj, fan. Missade det. Tjänstefel!!! :(

Minns fortfarande när han spottade Poulsen i fejan. Jävlar vilket ramaskri det blev! :D

Korvryttaren 2017-05-28 20:58

http://static.sportskeeda.com/wp-con...ti_Poulsen.jpg

Kommer ihåg svenska kommentatorn som kallade honom Spotti :D

svenbanan 2017-05-28 21:01

Tror han blev avstängd och inte fick spela mer i det mästerskapet sedan.

Var det samma EM som då sverige och danmark spelade "due-due"?

svenbanan 2017-06-03 18:43

Dags att börja tagga till...

Jag har fortfarande inte kommit underfund med ifall jag ska hålla på Juve eller Real.

Hövdingen 2017-06-03 19:56

Som barca-fan håller man givetvis på Juve.

Korvryttaren 2017-06-03 20:03

Real vinner för Juventus har enbart matchats mot skräp och det kommer sätta prägeln ikväll!

svenbanan 2017-06-03 20:59

Juve har börjat klart bäst. Och min privata feeling verkar bli att hålla på italienarna

Korvryttaren 2017-06-03 21:01

Är det bara jag som tycker kameran ä ligger högt och att ljudet är burkigt?

Korvryttaren 2017-06-03 21:08

Vad ska man säga...Ronaldo Ballon d'or 2017 utan tvekan!

1-0 Real

svenbanan 2017-06-03 21:10

Det där får nig Chiellini ta på sig som tittade utåt lite för mycket och lät Ronaldo hitta ny position inanför sig. Riktigt fint anfall!!

svenbanan 2017-06-03 21:15

Jävlar!!!! :)

Korvryttaren 2017-06-03 21:16

Ett av dom snyggaste målen i en final helt klart, sjukt att det skulle komma från Mandzukic som är lika akrobatisk som ett mjölkpaket.

svenbanan 2017-06-03 22:10

Nu får de gräva djupt om de ska vända.

Korvryttaren 2017-06-03 22:13

våldtäkten är ett faktum.

baktung 2017-06-03 22:13

Alla spelare i Real är verkligen bättre än alla spelare i Juve, framför allt tekniskt. Det går så fantastiskt mycket fortare.

Hövdingen 2017-06-03 22:23

Vilket bottennapp av Juve i andra. Inte ett bra anfall på hela halvleken.

Korvryttaren 2017-06-03 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7774247)
Alla spelare i Real är verkligen bättre än alla spelare i Juve, framför allt tekniskt. Det går så fantastiskt mycket fortare.

Ja och det känns som Juventus inte gett upp bussen trots att dom har 2 mål i röven.

Hövdingen 2017-06-03 22:31

Det var ett rejält överfall på Ramos av Cuadrado. Värsta man har sett.

svenbanan 2017-06-03 22:33

Pinsamt av Ramos

baktung 2017-06-03 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Hövdingen (Inlägg 7774265)
Det var ett rejält överfall på Ramos av Cuadrado. Värsta man har sett.

Ja, satan vilken rallarsving. Blir ett långt besök hos tandläkaren för lille Sergio.

Hövdingen 2017-06-03 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7774267)
Pinsamt av Ramos

Pinsamt för domaren också.

Korvryttaren 2017-06-03 22:43

Ronaldo

5 mål mot Bayern Munchen
3 mål mot Atletico Madrid
2 mål mot Juventus

Kuriosa för alla Zlatanälskare så gjorde Ronaldo fler slutspelsmål på 5 matcher än Zlatan gjort under hela sin karriär närmare 40 matcher.

baktung 2017-06-03 22:43

Ändå skönt att anfall visar sig vara bästa försvar när det väl gäller. Juve hade onekligen behövt hemmaplan för att ha någon chans. Och den där guldballongen kan de ge till vem som helst på det där mittfältet. Marcelo, Modric, Isco är alla outstanding idag.

svenbanan 2017-06-03 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7774274)
Ändå skönt att anfall visar sig vara bästa försvar när det väl gäller. Juve hade onekligen behövt hemmaplan för att ha någon chans. Och den där guldballongen kan de ge till vem som helst på det där mittfältet. Marcelo, Modric, Isco är alla outstanding idag.

Man kan ju tro att Marcelo är yttermittfältare, men osannolikt nog är han försvarare. Han har i alla fall varit sjukt bra efter jul.

baktung 2017-06-03 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7774277)
Man kan ju tro att Marcelo är yttermittfältare, men osannolikt nog är han försvarare. Han har i alla fall varit sjukt bra efter jul.

Det är häftigt att se hur de roterar med åtta man som alla kunde ha varit anfallare, medan spetsen i Juve känns lika julgransfotad som Granqvist. Längesen vi såg en sådan spelmässig utskåpning i en CL-final.

svenbanan 2017-06-03 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7774281)
Det är häftigt att se hur de roterar med åtta man som alla kunde ha varit anfallare, medan spetsen i Juve känns lika julgransfotad som Granqvist. Längesen vi såg en sådan spelmässig utskåpning i en CL-final.

Vad svamlar du om?

Real var bättre än Juve i andra halvlek. Men ifall de inte nått upp till sin allra högsta nivå hade det blivit extremt jämnt.

Att Real var bra betyder inte att Juve var usla...

Korvryttaren 2017-06-03 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7774283)
Vad svamlar du om?

Real var bättre än Juve i andra halvlek. Men ifall de inte nått upp till sin allra högsta nivå hade det blivit extremt jämnt.

Att Real var bra betyder inte att Juve var usla...

Juve var ett korplag i andra men dom lyckades hålla jämna steg första 45 åtminstone.

svenbanan 2017-06-03 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7774292)
Juve var ett korplag i andra men dom lyckades hålla jämna steg första 45 åtminstone.

Jaja. Jag vet att du gillar att häva ur dig en massa skitsnack. Men du får jobba hårdare än så om du ska trolla upp mig på läktaren ikväll.

baktung 2017-06-03 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7774295)
Jaja. Jag vet att du gillar att häva ur dig en massa skitsnack. Men du får jobba hårdare än så om du ska trolla upp mig på läktaren ikväll.

Ikväll går jag dock i god för det skitsnacket. Juve såg ut som statister i andra. Rädda, stillastående, handlingsförlamade. Så fort slumpmålet fram till 2-1 kom vek de ner sig och förlorade varenda andraboll. Amatörmässiga rent av.

Korvryttaren 2017-06-03 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7774295)

https://gyazo.com/6d5480d8f248b7ddb7aa5929de22d310.png

https://i.gyazo.com/1ba6fff20ec3923d...db3c3ab7ef.png

Vilken match såg du egentligen? Korplag i andra :d

Hövdingen 2017-06-04 14:30

Ramos efter Cuadrados förfärliga övergrepp.
https://pbs.twimg.com/media/DBbKrJLXUAACo7k.jpg

bigtraps 2017-06-04 16:28

Ramos tilltag var oförlåtligt. Därimot så vann Real rättvist.
Folk får tycka vad dom vill om Ronaldo, men det är en grym spelare

WHITEFOLKS 2017-06-04 16:30

Nu var det ju överdriven filmning oavsett men det var en stämpling Cuadrado fick det andra gula för, inte ett slag.

StarkaUlf 2017-06-06 06:09

https://www.youtube.com/watch?v=kXek_0AEb0E

Fortfarande bättre på att slå passningar än alla Uniteds nuvarande mittfältare :D saknar gubben!

svenbanan 2017-06-06 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7775287)
https://www.youtube.com/watch?v=kXek_0AEb0E

Fortfarande bättre på att slå passningar än alla Uniteds nuvarande mittfältare :D saknar gubben!

Om Paul Pogba ska fylla upp Paul Scholes gamla skor så har han en hel del att växa i kan man säga...

bigtraps 2017-06-06 10:05

Pogba är otroligt överreklamerad
I franska landslaget ska han fylla skorna efter Platini och Zidane

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.