Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

Anton Fräs 2010-11-05 05:30

Viktuppgång denna veckan, haft ett par slappa dagar men en hel del kolhydrater så troligen är det mesta vätska. Blir en tuff vecka.

petson 2010-11-05 08:25

Började min deff första september.

Då 176 cm lång, 84 kg var en vecka i Grekland för 2 veckor sedan och då åt och drack jag det som föll mig in.

Nu nere på 75 kg

total viktnedgång 9 kg, vill egentligen inte gå ner mera nu. Men jag tycker fortfarande att det finns lite fett som jag kan få bort. Men ingen brådska nu då det är långt till sommaren :-)

Albin Eriksson 2010-11-05 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av Anton Fräs (Inlägg 4679296)
Viktuppgång denna veckan, haft ett par slappa dagar men en hel del kolhydrater så troligen är det mesta vätska. Blir en tuff vecka.

Ny dag - Nya tag! Kör hårt Anton! :thumbup:

Litecore 2010-11-05 17:03

jag övergav min testperiod med att räkna kolhydrater, det "funkar inte alls" för mig verkar det som..
tillbaka på SKD-tåget nu och tänker fortsätta med det här i ~3 veckor till, sen bör jag vara i mål :)

hoog 2010-11-05 19:08

Om jag skulle få för mig idag för en gång skull käka godis och ligga på kcal +
Skulle det kunna vara till min fördel för att få igång förbränningen igen? Legat på mkt minus läst nån stans att det kan bli segare förbränning då.
Trevlig helg

Albin Eriksson 2010-11-05 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4680537)
Om jag skulle få för mig idag för en gång skull käka godis och ligga på kcal +
Skulle det kunna vara till min fördel för att få igång förbränningen igen? Legat på mkt minus läst nån stans att det kan bli segare förbränning då.
Trevlig helg

Teoretiskt upp till 3-400kcal extra i form av kolhydrater vad jag förstått, dvs inte mkt.

hoog 2010-11-05 19:46

Kan faktist säga att jag är nästan är i princip nöjd med hela min deff. Är antagligen därför jag inte har tillräckligt med motivation till att inte käka ikväll. Var 1-2 månder sen jag ens smakat en godis bit så nu jävlar :hbang:

Tror det kan va bra för min motivation att få äta extra för en gångs skull så jag får lust att fortsätta deffa och äta lite/bra :)

Edit: märker vell imorn annars om man vaknar med 0 motivation och ångest eller så vaknar jag med motivation att förbränna det jag ätit, ska bli intressant :D

Litecore 2010-11-06 18:29

ställde mig på vågen i morse, och noterar att det precis tippade ett hekto under en av mina utsatta mål.
för ganska exakt 9 månader sedan stod samma våg på 116 kilo.. idag 86, jag är så sjukt jävla glad! -30kg ;)

Kimkay 2010-11-06 19:54

Stort grattis Litecore! :)

rippedjack1 2010-11-07 15:25

deffade i 16v
gick ner 13kilo

nu har jag haft 4 veckors vila.
bulkat, försökt bygga lite
ätit mycket skräp =)
gick upp 2 kilo på 4-5dagar när jag började äta ordentligt.
kolhdyraterna antagligen.

Men trots all skitmat har jag stått på samma vikt hela tiden
vilket e skönt =)

vikten idag ligger på 86,5kilo
och ska väl ner till 78hård

imorgon drar jag igång en ny vända
tills jag är i mål

lev gott

Anton Fräs 2010-11-07 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Anton Fräs (Inlägg 4679296)
Viktuppgång denna veckan, haft ett par slappa dagar men en hel del kolhydrater så troligen är det mesta vätska. Blir en tuff vecka.

Visade sig stämma väl, tappat 3kg sedan denna posten. Intressant hur mycket vätska kan göra.

Hreidmar 2010-11-07 16:08

Vägde in på 100.1 på morgonen, ökat till 100.6-7 under dagen. Tänkte ner till 90 innan jag bestämmer mig för nästa mål, bygga eller gå ner mer.
http://hreidmar.se/gustavsson/wp-con.../viktkurva.gif
Har fungerat riktigt fint måste jag säga, en del kanske tycker jag kört för hårt men det har fungerat bra för mig.

Kimkay 2010-11-07 17:16

börjar få ådror på magen, så det är väl ett gott tecken antar jag! :)

Haze7 2010-11-09 11:50

2 bifogad(e) fil(er)
Ligger på 78kg ganska stumt nu, ( minus typ 12kg från starten ) har fuskat lite senaste tiden med träningen men försöker hålla igen med onyttigheter. En 2 veckors förkylning gör ju inte saken direkt enklare.. *gah!*

Hoppas på tillfrisknad i slutet av veckan så man kan köra igång ordentligt igen.


Bilder från idag, ångrar att jag inte tog bilder innan deffen...

Men men slutresultatet som räknas, tänk er dem bilderna fast typ 12kg fett på!

Bifogad fil 76152

Bifogad fil 76153


Som ni ser har jag "lite" mer att ta av och mitt lånsiktiga mål är ju att vara i riktigt bra form tills i sommar, och gärna livet ut :cool:

Cha 2010-11-09 12:15

Det går jävligt dåligt för mig nu. Har t.o.m. gått upp i vikt trots att jag ligger på kaloriminus och tränar 5 dagar i veckan. No lie!
Det positiva är att jag tror att viktuppgången är muskler eftersom mina kläder blir lösare och jag ser mer rippad ut . Men hur fan kan man bygga muskler under kaloriminus? Aja...... *flex*


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)