Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

hoog 2010-11-03 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4675309)
medan jag kämpar mot mina mål kan dom klaga, äta pizza och jävlas bäst dom vill..
deffen är för min skull och ingen annans. beach 2011 kommer tala sitt tydliga språk :)

Word, kan vi skratta åt dom till sommaren :hbang:

hoog 2010-11-03 19:23

Viste inte vart jag skulle ställa denna frågan men tror här funkar bra och hoppas någon kunnig svarar.

Köpte just fullkorn ris som jag antog skulle vara färre kcal och kolhydrater men såg på baksidan att det är exakt samma kcal och endast 10 kolyhydrater mindre än det vita riset jag har hemma, vafan ska inte fullkorn vara nyttigare/ mindre kcal?

Undrar även hur vikten varierar från okokt till kokt, står 350 kcal okokt. Väger tex 100 gram okokt mer eller mindre sen när det är kokt då?

Tacksamm för snabba svar

Savantielle 2010-11-03 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4676566)
Viste inte vart jag skulle ställa denna frågan men tror här funkar bra och hoppas någon kunnig svarar.

Köpte just fullkorn ris som jag antog skulle vara färre kcal och kolhydrater men såg på baksidan att det är exakt samma kcal och endast 10 kolyhydrater mindre än det vita riset jag har hemma, vafan ska inte fullkorn vara nyttigare/ mindre kcal?

Undrar även hur vikten varierar från okokt till kokt, står 350 kcal okokt. Väger tex 100 gram okokt mer eller mindre sen när det är kokt då?

Tacksamm för snabba svar

Tja!

Skillnaden på produkterna brukar generellt sett vara att de innehåller mer korn och mättar bättre (därav namnet ;)). Alltså kan du äta mindre, i.e mindre kalorier. Okokt väger mindre än kokt då riset binder till sig vatten (även olika mängder kcal beroende på kokt/okokt, se http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx för värden). Samma sak med pasta. Hoppas det hjälpte :)

hoog 2010-11-03 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676601)
Tja!

Skillnaden på produkterna brukar generellt sett vara att de innehåller mer korn och mättar bättre (därav namnet ;)). Alltså kan du äta mindre, i.e mindre kalorier. Okokt väger mindre än kokt då riset binder till sig vatten (även olika mängder kcal beroende på kokt/okokt, se http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx för värden). Samma sak med pasta. Hoppas det hjälpte :)

Tack som faan! var riktigt schysst :)

hoog 2010-11-03 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676601)
Tja!

Skillnaden på produkterna brukar generellt sett vara att de innehåller mer korn och mättar bättre (därav namnet ;)). Alltså kan du äta mindre, i.e mindre kalorier. Okokt väger mindre än kokt då riset binder till sig vatten (även olika mängder kcal beroende på kokt/okokt, se http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx för värden). Samma sak med pasta. Hoppas det hjälpte :)

Damn, kan det verkligen stämma att 100 gram kokt ris bara är 117 kcal?

Savantielle 2010-11-03 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4676616)
Damn, kan det verkligen stämma att 100 gram kokt ris bara är 117 kcal?

Exakt så mycket det står i mitt exceldokument. Pasta på 139 och klyftpotatis på 120. Lättare att fylla sig på protein etc då det är fyllt av fett (ibland) och protein samtidigt.

hoog 2010-11-03 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676744)
Exakt så mycket det står i mitt exceldokument. Pasta på 139 och klyftpotatis på 120. Lättare att fylla sig på protein etc då det är fyllt av fett (ibland) och protein samtidigt.

Det var som fan, fan så gött :hbang:
Har gissat mig till att jag käkar kolhydrater runt 200 kcal i ris/pasta, nu då altså äter jag runt 60-80 kcal pasta/ris till lunch. JIHO *drool*

limenka 2010-11-03 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4676810)
Det var som fan, fan så gött :hbang:
Har gissat mig till att jag käkar kolhydrater runt 200 kcal i ris/pasta, nu då altså äter jag runt 60-80 kcal pasta/ris till lunch. JIHO *drool*

Alldeles för mycket pasta/ris det där. Alla mina kollisar kommer från kvargen:cool:

hoog 2010-11-03 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av limenka (Inlägg 4676831)
Alldeles för mycket pasta/ris det där. Alla mina kollisar kommer från kvargen:cool:

hahaha, kvarg lunch, middag och kvällsmat eller? fy fan

Savantielle 2010-11-03 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av limenka (Inlägg 4676831)
Alldeles för mycket pasta/ris det där. Alla mina kollisar kommer från kvargen:cool:

Är väl en smakfråga hur mycket kolhydrater man väljer att ha i sin kost :) Dricker personligen mycket mjölk och även därifrån kommer det rätt mycket kolisar när man kommer upp i högre mängder. Har aldrig förhindrat ett 8-pack till sommaren dock (har iofs aldrig pasta/ris/potatis/quinoa heller!).

hoog 2010-11-04 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676913)
Är väl en smakfråga hur mycket kolhydrater man väljer att ha i sin kost :) Dricker personligen mycket mjölk och även därifrån kommer det rätt mycket kolisar när man kommer upp i högre mängder. Har aldrig förhindrat ett 8-pack till sommaren dock (har iofs aldrig pasta/ris/potatis/quinoa heller!).

Om du inte äter pasta/ris vad äter du då till köttet?
Tjärnar du mkt cash så du har råd att köpa kilovis med kött i veckan?



Till er alla!

Hur klarar ni jobbet när ni deffar, sitter ni på kontor och latar er eller arbetar ny fysiskt och ändå klarar deffa utan att gå under?

Savantielle 2010-11-04 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4678293)
Om du inte äter pasta/ris vad äter du då till köttet?
Tjärnar du mkt cash så du har råd att köpa kilovis med kött i veckan?



Till er alla!

Hur klarar ni jobbet när ni deffar, sitter ni på kontor och latar er eller arbetar ny fysiskt och ändå klarar deffa utan att gå under?

Tja! Menade att pasta/ris etc aldrig förhindrat ett 8-pack! Ledsen om jag uttryckte mig oklart! Äter mycket av både fett, protein och kolhydrater ;)

Albin Eriksson 2010-11-04 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4678293)


Till er alla!

Hur klarar ni jobbet när ni deffar, sitter ni på kontor och latar er eller arbetar ny fysiskt och ändå klarar deffa utan att gå under?

Tog hela min semester nu! Dvs inte mkt grillande och ölande som blev av i somras... ;)

hoog 2010-11-04 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Albin Eriksson (Inlägg 4678428)
Tog hela min semester nu! Dvs inte mkt grillande och ölande som blev av i somras... ;)

Haha fan va rätt, fast ändå jävligt tråkigt att inte kunna sa semester på sommaren : /

greenfish 2010-11-05 02:14

Okej är inne på min andra vecka nu... ugh.. ja du mitt humör har förändrats ganska avsevärt. Är ständigt irreterad på små grejor och jag har ett DJÄVULSKT godis sug..

hahahahhah ja du, ska bli spännande hur min vikt ser ut på måndag, för just nu vill jag bara äta godis och tacos men fan det går ju inte om jag ska hålla min plan..

när jag har uppnått mitt mål så tänker jag slänga in en ätardag varje helg, typ godis eller tacos eller öl :)

godnatt!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)