Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

Albin Eriksson 2010-09-29 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av bizniz (Inlägg 4612791)
Har tappat 5kg sedan början av månaden, haft mycket jobb på senaste så har blivit lite "fusk" dvs bröd, pasta o.s.v. Men planerar att gå ner till cirka 75kg, d.v.s 5 kg till. Styrkan har inte försämrats avsevärt, inte kollat ordentligt.

Hmm, inte kollat? Märker du inte det på gymmet eller tränar du enligt något annat upplägg?

bizniz 2010-09-29 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Albin Eriksson (Inlägg 4614775)
Hmm, inte kollat? Märker du inte det på gymmet eller tränar du enligt något annat upplägg?

Är nog mera "har inte tänkt på det" har gått till gymmet värmt upp lite i olika övningar och lassat på det som känns bra. Men jag kan faktiskt säga att den inte försämrats, har kört på vikterna jag slutade på innan deffen (i lågreps). Lät säkerligen lustigt :D

Albin Eriksson 2010-09-30 13:46

1 bifogad(e) fil(er)
Deffen rullar, stått still lite i vikt men tror formen ändå förbättrats pyttelite...mindre bra bild för att se just det, men här är en med tryck i biceps sen gårdagen. :)

Virtual1339 2010-09-30 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Virtual1339 (Inlägg 4570882)
Ska ta tag i saken igen en gång. Ska lyckas nu, har lyckats förr så..
98,5 kg med morgonmål i magen @ 179cm (om jag inte lyckats växa sen 3 år tillbaka!)

Mål: Att aldrig vara fet igen. Vikt : 80-85. Beror på..

96,8 nu. Går lite segt men åt det bättre hållet. Börjar få struktur och motivation till att lyckas med detta!

wrx 2010-10-02 21:54

Min deff är ganska lugn tycker jag, nu ligger jag på 74kg efter 6månader vägde 80kg i mars. Vart lite slarv men men , vad ska man göra sommaren ska ju inte vara allt för tråkig

målet ligger på under 70kg innan december.

stockinger 2010-10-02 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Albin Eriksson (Inlägg 4616553)
Deffen rullar, stått still lite i vikt men tror formen ändå förbättrats pyttelite...mindre bra bild för att se just det, men här är en med tryck i biceps sen gårdagen. :)

Galet bra fysik, ska bli kul att se hur det slutar med deffen *popcorn*

DGARD 2010-10-03 12:11

Illa
 
Åt h-vete. Ätit som satan o krökat sista två veckorna. För bli omtag på det hela.

Nykropp 2010-10-03 12:36

Start: 1 augusti 2010
Start i vikt: 128kg

Ligger nu på: 115,8kg

Mål: Komma i riktigt god form, osäker på vad slutvikten blir. Men borde stanna runt 95-100kg kanske? Svårt att säga nu. :)

Big bicep 2010-10-03 14:59

Start 28 september
Startvikt: 81

Ligger nu på: 79

Mål: Komma ner på 75 kg och bli lite mer slimmad under en 4 veckors diet

Slicky9 2010-10-04 18:15

Update

gått ner yttligare 1,5kilo

sammanlagt gått ner cirka 13 kilo nu

började deffa 5 juli

QueenObscene 2010-10-06 21:19

Undrar bara vilket underskott om dagen de flesta i denna tråden ligger på, försöker komma på en "vettig" nivå. Eller om man ska tokdeffa...

Haze7 2010-10-06 22:24

Update!

Idag vägde jag in på 79.5kg!
Första målet avklarat!
Känns riktigt skönt, många år sedan ja va under 80kg.
Finns en del kvar att ta av så en 75kg kanske blir mit slutgiltiga mål.

LoveMachine 2010-10-10 08:38

Det var nu jag tänkte skriva om hur jävla grymt det gått med inledningen den fjärde och sista delen av min viktnedgång, spurten för att bli normalviktig för första på väldigt länge. Så blev dock inte fallet. Så en lite recap av läget:

Ålder 25 år
Längd 185 cm
Började:118 kg på 185 cm, 2008-12-xx
Innan sommaren: 96 kg
Efter sommaren: 100 kg
Mål: 85 kg

Så långt så väl, plus fyra kilo över sommaren var inte så jävla illa. När jag vägde in innan sommaren så var jag en lite mer svulten student och när jag vägde in efter sommaren så hade jag bott hos föräldrarna och var mer välnärd. Dessutom så har jag blivit starkare i en hel del övningar så all uppgång är nog inte späck, bara en 95% eller så. Då kom bakslaget som jag dras med. För tre veckor sedan så fick jag åka in akut till sjukhuset med en gallstensattack som inte vill ge sig. Väl där konstaterar man att min gallblåsa är inflammerad och att man lika gärna kan ta bort skiten nu då den bara kommer att djävlas mer senare. Kommer in på måndag och ligger kvar till onsdag då jag får akuttid och den tas bort. Tur var det då den visade sig vara riktigt ful och jag snart skulle flytta till Japan där en operation inte skulle komma på fråga. Då det var titthålskirurgi och jag var på benen dagen efter så det har inte varit så mycket av någon form av träning på den sista tiden, har varken fått eller orkat. Att snåla med maten när man ska läka operationssår kände spontant inte så smart. Då jag efter operationen inte haft en så översvallande aptit så har dock inte vikten påverkats av det hela.

Nu ska det däremot bli förbättring. Förra veckan så togs stygnen ut och jag fick order om att jag kunde börja träna försiktigt så snart alla sår var slutna. Självklart så ska jag vara försiktig och sluta om det inte känns bra. Nu är jag där och ska dra igång. Till saken hör att jag just flyttat till Japan för att göra mitt examensjobb på Tokyo Universitet fram till slutet på mars, det är då jag ska vara färdig med nedgången hade jag tänkt. Tvärsöver gatan från studenthemmet finns en rätt stor park med gott om småvägar att springa på när lusten infinner sig. Vad upptäcker jag då om inte att jag dessutom bor granne med skolans hälsoavdelning som har fri träning tre dagar i veckan på sitt gym. Så på måndag så ska jag ta mig dit och få min introduktion och se vad som erbjuds, sen är det bara att träna. Att äta som hemma kan man glömma i Japan, på gott och ont. Vissa saker är nästan gratis medan annat kostar skjortan. Lyckligtvis så verkar kyckling, viss fisk och broccoli vara hel ok i pris. Men nötkött och avancerade mejeriprodukter som kvarg kan jag bara drömma om. Får se om jag måste börja med protein tillskott för första gången. Tack för (förhoppningsvis) visat intresse den som lever får se hur det går. Fast jag har i och för sig hört att man går ner som fan i vikt när man är död.

zim91 2010-10-10 16:47

Feburari 2010 - 99kg(feeet)
Idag - 82.5kg(småmullig)

Midjemåttet har gått från över 110 till drygt 89cm. gått från att inte ens få på mig mina storlek 36 jeans till att nästan tappa 34:orna jag har nu. Känns rätt bra!

Fick en rätt bra start och tappade 11-12 kilo de första 3 månaderna sen har jag tagit det rätt lugnt. Trots allt godis å pizza osv det blev under sommaren lyckades jag gå ner till 82-84 där jag nu pendlat i 2-3 månader och har nu bestämt mig att det är dags att gå ner lite till

2000kcal, 160g protein med 4 styrkepass i veckan är planen. Funkar det som planerat bör det bli invägning under 80 inom en månad vilket vore riktigt jävla skönt. under 75 innan maj som är slutmålet bör inte vara några problem.

Kimpalimpa 2010-10-10 17:07

Började deffa lite halvt i slutet på Juni i somras. Kunde inte deffa så seriöst & intensivt pga långa jobbdagar och mycket dålig mat på lunchstället vi käka på.
Men dom senaste 5-6 veckorna nu har jag kunnat göra det vilket har lett till detta resultat.

Ålder: 18
Längd: 183cm
Började: på 96,x kg
I dagsläget: 79,7 kg
Midjan: Gått från att inte kunna knäppa översta knappen på mina 34or till att tappa mina 32or, går nu i 31 eller 30.

Så alltså ca 16.5kg på ca 16-17veckor. Stämmer ganska bra då jag försökt snitta på -1000kcal om dagen.

Virtual1339 2010-10-11 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Virtual1339 (Inlägg 4616582)
96,8 nu. Går lite segt men åt det bättre hållet. Börjar få struktur och motivation till att lyckas med detta!

Har stått stilla mycket fast jag haft ett underskott på ca 500 kcal per dag minst. Släpte lite nu på några dagar till 96.

Börjar få ihop detta med deff, alla pusselbitar börjar falla på plats och hungern är längre inte ett stort problem.

Litecore 2010-10-14 01:09

finner mig i nån slags platåfas efter 2.5 veckors keto.. känns jävligt tungt just nu när jag äter
precis som tidigare (mer eller mindre) och lyckas gå upp 0.4kg sen i måndags men det kan vara
vätska.. hur so helst: mäkligt ;P köttar på tills söndag och lägger eventuellt om kosten sista veckan.

JimmyJoe 2010-10-14 08:11

Hoppat från 75 kg till 80,5 nu på 20 dagar. HEHEHEHE, vad i helvete är felet? Visst har jag ätit mycket men inte SÅ jävla mycket. Tycker tom att jag slarvat några dagar. Detta är efter en avslutat deff bör tilläggas så det är ju endel vätska självklart, men är detta ovanligt?

clappen 2010-10-14 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyJoe (Inlägg 4639603)
Hoppat från 75 kg till 80,5 nu på 20 dagar. HEHEHEHE, vad i helvete är felet? Visst har jag ätit mycket men inte SÅ jävla mycket. Tycker tom att jag slarvat några dagar. Detta är efter en avslutat deff bör tilläggas så det är ju endel vätska självklart, men är detta ovanligt?

Jag har vägt runt 70-71kg i över två veckor nu, när jag hade min minimivikt på 68,kg innan det. Och jag VET att jag ligger i underskott. Antagligen vätska med andra ord. :)

young_george 2010-10-14 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyJoe (Inlägg 4639603)
Hoppat från 75 kg till 80,5 nu på 20 dagar. HEHEHEHE, vad i helvete är felet? Visst har jag ätit mycket men inte SÅ jävla mycket. Tycker tom att jag slarvat några dagar. Detta är efter en avslutat deff bör tilläggas så det är ju endel vätska självklart, men är detta ovanligt?

Nej, inte ovanligt alls. Något att jämföra med kan vara att jag för 7 dagar sedan hade en morgonvikt på 91.7 och idag vägade jag in på 95.9.
Detta helt utan förändrade kostvanor, utan bara en efter mycket kolhydrater och salt och en annan utan.

Det svänger... så att säga.

JojjeG 2010-10-19 07:53

När började du deffen?
- 13 sept

startvikt?
- 97kg

ligger nu på
- 92kg

Mål?
- Bra form (75kg)

Litecore 2010-10-19 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4639482)
finner mig i nån slags platåfas efter 2.5 veckors keto.. känns jävligt tungt just nu när jag äter
precis som tidigare (mer eller mindre) och lyckas gå upp 0.4kg sen i måndags men det kan vara
vätska.. hur so helst: mäkligt ;P köttar på tills söndag och lägger eventuellt om kosten sista veckan.

platå som fan, vet inte vad det berodde på men nu verkar allt vara "som det ska" igen.
sista dagen av min SKD på söndag och förhoppningsvis slutar det på över 8 kilo minus :)

då har jag kört i 4 veckor, är det "farligt" att fortsätta ett par veckor till eller ?

brakim 2010-10-19 14:26

Började:
7 Oktober -> 103kg

Nu:
19 Oktober -> 98kg

Mål:

Kring 80kg (är 182cm)

kniff 2010-10-20 05:36

Ålder: 24
Längd: ca 180cm
Start : 95kg helt otränad, 27 mars 2010.
Idag : ca 77kg fortf. rätt otränad, 20 oktober 2010.

Mål : Bli nöjd ;)

Enklare än vad jag trodde, undvik slisk och ät mat istället.

Herr Spårberg 2010-10-20 22:00

Började 10/9 på 87.5, 16/9 låg jag på 84.7 (Tror jag).
Ligger numera på 78.0 (Dock ej morgonvikt)

Landström 2010-10-20 22:12

14 sep: 114,4 kg
20 okt: 109,3 kg

Under tidigare deffar har jag promenerat väldigt mycket men nu är det mycket sparsamt med sånt. På gott och ont.

hoog 2010-10-21 20:16

tjenare!

Behöver tips nu.. Hur gör ni när ni får sug efter mer mat/ godis när ni ligger i deff?

Min sista ät dag var för 1-2 månader sen, minns inte ens hur godis smakar. Legat på så jävla lite kolhydrater nu i 1-2 månader och idag var otroligt lite, samtidigt som jag jobbar så nu när kvällen är här känner jag bara för pumpa i mig mat, eller godis fast jag just ätit, för vill bli riktigt mätt, det var ju så längesen...

MEN.. Det stora problemet är att om jag pumpar i mig mat/godis ikväll kommer hela min motivation till att fortsätta deffa/käka nyttigt vara som bortblåst imorgon, för blir alltid så för då känner jag att fan en dag till kan jag käka mkt och så blir det så i veckor ist så vette fan asså...

Hur gör ni?

Snabba svar uppskattas

hoog 2010-10-21 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4653729)
tjenare!

Behöver tips nu.. Hur gör ni när ni får sug efter mer mat/ godis när ni ligger i deff?

Min sista ät dag var för 1-2 månader sen, minns inte ens hur godis smakar. Legat på så jävla lite kolhydrater nu i 1-2 månader och idag var otroligt lite, samtidigt som jag jobbar så nu när kvällen är här känner jag bara för pumpa i mig mat, eller godis fast jag just ätit, för vill bli riktigt mätt, det var ju så längesen...

MEN.. Det stora problemet är att om jag pumpar i mig mat/godis ikväll kommer hela min motivation till att fortsätta deffa/käka nyttigt vara som bortblåst imorgon, för blir alltid så för då känner jag att fan en dag till kan jag käka mkt och så blir det så i veckor ist så vette fan asså...

Hur gör ni?

Snabba svar uppskattas


65g fullkorns pasta = 170 kalorier + 2 biffar och en kyckling bit till middag imorn, Ni som deffar, är 65g pasta till middag lite/mkt/ lagom när det gäller pasta?

Litecore 2010-10-21 22:29

när man blir sugen = låt bli.

så är min filosofi i alla fall, det ska inte vara kul eller lätt att deffa och att lära
sig stå emot är bra för moralen och disciplinen ;P sen finns det säkert andra som
gör på sina sätt och det får stå för dom/er. whatever floats your boat liksom ;P

Olegh 2010-10-21 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4653929)
65g fullkorns pasta = 170 kalorier + 2 biffar och en kyckling bit till middag imorn, Ni som deffar, är 65g pasta till middag lite/mkt/ lagom när det gäller pasta?

65g tycker jag personligen är ganska fånigt. 80g har jag testat och jag tycker nog att man mest bara "retar upp" magen. Noll mättnadskänsla. Har man inte fler kcal i sin budget än att det räcker till 65g pasta skulle jag käka hårdkokta ägg istället.

Albin Eriksson 2010-11-01 20:20

1 bifogad(e) fil(er)
Efter en liten platå har jag börjat droppa så sakteliga igen, ökat cardion och dragit ner marginellt på käket dock.

limenka 2010-11-01 20:34

Går bra här. Har gått ner från 90,4 till 85,5 på 13 dagar. Hoppas gå ner till 75-80 innan deffen är slut (30 dagar kvar). Styrkan har ökat/är lika förutom i bänken där jag alltid tappar:D

Litecore 2010-11-01 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av limenka (Inlägg 4672679)
Går bra här. Har gått ner från 90,4 till 85,5 på 13 dagar. Hoppas gå ner till 75-80 innan deffen är slut (30 dagar kvar). Styrkan har ökat/är lika förutom i bänken där jag alltid tappar:D

najs! vad kör du för typ av deff? :)

limenka 2010-11-02 03:34

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4672748)
najs! vad kör du för typ av deff? :)

Vanlig deff:D Många promenader och inget socker:hbang: Sen massa överdriven, tung, styrketräning *flex*

Kimkay 2010-11-02 07:19

har gått ner från 89 till 76 på ett halvår give or take. ska cykla mina kolhydrater den kommande månaden för att se om jag kan få bort det allra sista på magen. sen blir det bulk! *flex*

hoog 2010-11-02 18:52

Börjar bli lite trött på pasta och kyckling nu. Vad käkar ni till lunch/kvällsmat som är kalorisnålt?

Potatis är ingen hit för mig direkt..

Albin Eriksson 2010-11-02 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4674522)
Börjar bli lite trött på pasta och kyckling nu. Vad käkar ni till lunch/kvällsmat som är kalorisnålt?

Potatis är ingen hit för mig direkt..

Klyftpotatis då?
Quinoa?
Ris?
Cous-cous?

vicarious 2010-11-02 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4674522)
Börjar bli lite trött på pasta och kyckling nu. Vad käkar ni till lunch/kvällsmat som är kalorisnålt?

Potatis är ingen hit för mig direkt..

Pasta är väl inte direkt kalorisnålt. Har du ätit det så torde väl det som Albin skriver gå lika bra energimässigt.

Vill du ha kalorisnålt är det potatis eller grönsaker som gäller.

hoog 2010-11-02 19:26

Hälften av det albin skrev vet jag inte vad det är, får googla.
Pasta har funkat så bra bara för jag tar så otroligt lite och helt ok att äta, e inne lite på ris fakist. Tack för svaren

Litecore 2010-11-02 20:28

jag käkar keso istället för pasta :)

Savantielle 2010-11-02 20:32

Start - November 2, 2010
Slut - Februari 1, 2011 (som senast!)
Invägning - 81,5 KG (13% BF@186 cm)
Målvikt - 70-75, avslutar när det känns och ser bra ut!

Övrigt - Ska köra på med IF (periodisk fasta ā la Martin Berkhan) och myo-reps för att öka i styrka under deff. Blir att åka upp till 85 igen efter deffen! Kosten bör inte vara några problem då förra årets 129 dagars deff genomfördes utan en enda förtärd sötsak eller ätardag! Blir före och efter-bilder i Januari/Februari, ses då! *flex*

hoog 2010-11-02 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4674752)
jag käkar keso istället för pasta :)

Hade säkert funkat, du lär ju få höra en massa skit på jobbet för du käkar ost ist för pasta ;)

Litecore 2010-11-02 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4675030)
Hade säkert funkat, du lär ju få höra en massa skit på jobbet för du käkar ost ist för pasta ;)

haha, ja kanske det.. men det kan jag leva med :D

hoog 2010-11-02 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4675089)
haha, ja kanske det.. men det kan jag leva med :D

kände nästan på mig det, får själv höra en del haha ;)

Litecore 2010-11-03 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4675162)
kände nästan på mig det, får själv höra en del haha ;)

medan jag kämpar mot mina mål kan dom klaga, äta pizza och jävlas bäst dom vill..
deffen är för min skull och ingen annans. beach 2011 kommer tala sitt tydliga språk :)

hoog 2010-11-03 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4675309)
medan jag kämpar mot mina mål kan dom klaga, äta pizza och jävlas bäst dom vill..
deffen är för min skull och ingen annans. beach 2011 kommer tala sitt tydliga språk :)

Word, kan vi skratta åt dom till sommaren :hbang:

hoog 2010-11-03 19:23

Viste inte vart jag skulle ställa denna frågan men tror här funkar bra och hoppas någon kunnig svarar.

Köpte just fullkorn ris som jag antog skulle vara färre kcal och kolhydrater men såg på baksidan att det är exakt samma kcal och endast 10 kolyhydrater mindre än det vita riset jag har hemma, vafan ska inte fullkorn vara nyttigare/ mindre kcal?

Undrar även hur vikten varierar från okokt till kokt, står 350 kcal okokt. Väger tex 100 gram okokt mer eller mindre sen när det är kokt då?

Tacksamm för snabba svar

Savantielle 2010-11-03 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4676566)
Viste inte vart jag skulle ställa denna frågan men tror här funkar bra och hoppas någon kunnig svarar.

Köpte just fullkorn ris som jag antog skulle vara färre kcal och kolhydrater men såg på baksidan att det är exakt samma kcal och endast 10 kolyhydrater mindre än det vita riset jag har hemma, vafan ska inte fullkorn vara nyttigare/ mindre kcal?

Undrar även hur vikten varierar från okokt till kokt, står 350 kcal okokt. Väger tex 100 gram okokt mer eller mindre sen när det är kokt då?

Tacksamm för snabba svar

Tja!

Skillnaden på produkterna brukar generellt sett vara att de innehåller mer korn och mättar bättre (därav namnet ;)). Alltså kan du äta mindre, i.e mindre kalorier. Okokt väger mindre än kokt då riset binder till sig vatten (även olika mängder kcal beroende på kokt/okokt, se http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx för värden). Samma sak med pasta. Hoppas det hjälpte :)

hoog 2010-11-03 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676601)
Tja!

Skillnaden på produkterna brukar generellt sett vara att de innehåller mer korn och mättar bättre (därav namnet ;)). Alltså kan du äta mindre, i.e mindre kalorier. Okokt väger mindre än kokt då riset binder till sig vatten (även olika mängder kcal beroende på kokt/okokt, se http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx för värden). Samma sak med pasta. Hoppas det hjälpte :)

Tack som faan! var riktigt schysst :)

hoog 2010-11-03 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676601)
Tja!

Skillnaden på produkterna brukar generellt sett vara att de innehåller mer korn och mättar bättre (därav namnet ;)). Alltså kan du äta mindre, i.e mindre kalorier. Okokt väger mindre än kokt då riset binder till sig vatten (även olika mängder kcal beroende på kokt/okokt, se http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx för värden). Samma sak med pasta. Hoppas det hjälpte :)

Damn, kan det verkligen stämma att 100 gram kokt ris bara är 117 kcal?

Savantielle 2010-11-03 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4676616)
Damn, kan det verkligen stämma att 100 gram kokt ris bara är 117 kcal?

Exakt så mycket det står i mitt exceldokument. Pasta på 139 och klyftpotatis på 120. Lättare att fylla sig på protein etc då det är fyllt av fett (ibland) och protein samtidigt.

hoog 2010-11-03 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676744)
Exakt så mycket det står i mitt exceldokument. Pasta på 139 och klyftpotatis på 120. Lättare att fylla sig på protein etc då det är fyllt av fett (ibland) och protein samtidigt.

Det var som fan, fan så gött :hbang:
Har gissat mig till att jag käkar kolhydrater runt 200 kcal i ris/pasta, nu då altså äter jag runt 60-80 kcal pasta/ris till lunch. JIHO *drool*

limenka 2010-11-03 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4676810)
Det var som fan, fan så gött :hbang:
Har gissat mig till att jag käkar kolhydrater runt 200 kcal i ris/pasta, nu då altså äter jag runt 60-80 kcal pasta/ris till lunch. JIHO *drool*

Alldeles för mycket pasta/ris det där. Alla mina kollisar kommer från kvargen:cool:

hoog 2010-11-03 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av limenka (Inlägg 4676831)
Alldeles för mycket pasta/ris det där. Alla mina kollisar kommer från kvargen:cool:

hahaha, kvarg lunch, middag och kvällsmat eller? fy fan

Savantielle 2010-11-03 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av limenka (Inlägg 4676831)
Alldeles för mycket pasta/ris det där. Alla mina kollisar kommer från kvargen:cool:

Är väl en smakfråga hur mycket kolhydrater man väljer att ha i sin kost :) Dricker personligen mycket mjölk och även därifrån kommer det rätt mycket kolisar när man kommer upp i högre mängder. Har aldrig förhindrat ett 8-pack till sommaren dock (har iofs aldrig pasta/ris/potatis/quinoa heller!).

hoog 2010-11-04 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Savantielle (Inlägg 4676913)
Är väl en smakfråga hur mycket kolhydrater man väljer att ha i sin kost :) Dricker personligen mycket mjölk och även därifrån kommer det rätt mycket kolisar när man kommer upp i högre mängder. Har aldrig förhindrat ett 8-pack till sommaren dock (har iofs aldrig pasta/ris/potatis/quinoa heller!).

Om du inte äter pasta/ris vad äter du då till köttet?
Tjärnar du mkt cash så du har råd att köpa kilovis med kött i veckan?



Till er alla!

Hur klarar ni jobbet när ni deffar, sitter ni på kontor och latar er eller arbetar ny fysiskt och ändå klarar deffa utan att gå under?

Savantielle 2010-11-04 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4678293)
Om du inte äter pasta/ris vad äter du då till köttet?
Tjärnar du mkt cash så du har råd att köpa kilovis med kött i veckan?



Till er alla!

Hur klarar ni jobbet när ni deffar, sitter ni på kontor och latar er eller arbetar ny fysiskt och ändå klarar deffa utan att gå under?

Tja! Menade att pasta/ris etc aldrig förhindrat ett 8-pack! Ledsen om jag uttryckte mig oklart! Äter mycket av både fett, protein och kolhydrater ;)

Albin Eriksson 2010-11-04 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4678293)


Till er alla!

Hur klarar ni jobbet när ni deffar, sitter ni på kontor och latar er eller arbetar ny fysiskt och ändå klarar deffa utan att gå under?

Tog hela min semester nu! Dvs inte mkt grillande och ölande som blev av i somras... ;)

hoog 2010-11-04 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Albin Eriksson (Inlägg 4678428)
Tog hela min semester nu! Dvs inte mkt grillande och ölande som blev av i somras... ;)

Haha fan va rätt, fast ändå jävligt tråkigt att inte kunna sa semester på sommaren : /

greenfish 2010-11-05 02:14

Okej är inne på min andra vecka nu... ugh.. ja du mitt humör har förändrats ganska avsevärt. Är ständigt irreterad på små grejor och jag har ett DJÄVULSKT godis sug..

hahahahhah ja du, ska bli spännande hur min vikt ser ut på måndag, för just nu vill jag bara äta godis och tacos men fan det går ju inte om jag ska hålla min plan..

när jag har uppnått mitt mål så tänker jag slänga in en ätardag varje helg, typ godis eller tacos eller öl :)

godnatt!

Anton Fräs 2010-11-05 05:30

Viktuppgång denna veckan, haft ett par slappa dagar men en hel del kolhydrater så troligen är det mesta vätska. Blir en tuff vecka.

petson 2010-11-05 08:25

Började min deff första september.

Då 176 cm lång, 84 kg var en vecka i Grekland för 2 veckor sedan och då åt och drack jag det som föll mig in.

Nu nere på 75 kg

total viktnedgång 9 kg, vill egentligen inte gå ner mera nu. Men jag tycker fortfarande att det finns lite fett som jag kan få bort. Men ingen brådska nu då det är långt till sommaren :-)

Albin Eriksson 2010-11-05 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av Anton Fräs (Inlägg 4679296)
Viktuppgång denna veckan, haft ett par slappa dagar men en hel del kolhydrater så troligen är det mesta vätska. Blir en tuff vecka.

Ny dag - Nya tag! Kör hårt Anton! :thumbup:

Litecore 2010-11-05 17:03

jag övergav min testperiod med att räkna kolhydrater, det "funkar inte alls" för mig verkar det som..
tillbaka på SKD-tåget nu och tänker fortsätta med det här i ~3 veckor till, sen bör jag vara i mål :)

hoog 2010-11-05 19:08

Om jag skulle få för mig idag för en gång skull käka godis och ligga på kcal +
Skulle det kunna vara till min fördel för att få igång förbränningen igen? Legat på mkt minus läst nån stans att det kan bli segare förbränning då.
Trevlig helg

Albin Eriksson 2010-11-05 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4680537)
Om jag skulle få för mig idag för en gång skull käka godis och ligga på kcal +
Skulle det kunna vara till min fördel för att få igång förbränningen igen? Legat på mkt minus läst nån stans att det kan bli segare förbränning då.
Trevlig helg

Teoretiskt upp till 3-400kcal extra i form av kolhydrater vad jag förstått, dvs inte mkt.

hoog 2010-11-05 19:46

Kan faktist säga att jag är nästan är i princip nöjd med hela min deff. Är antagligen därför jag inte har tillräckligt med motivation till att inte käka ikväll. Var 1-2 månder sen jag ens smakat en godis bit så nu jävlar :hbang:

Tror det kan va bra för min motivation att få äta extra för en gångs skull så jag får lust att fortsätta deffa och äta lite/bra :)

Edit: märker vell imorn annars om man vaknar med 0 motivation och ångest eller så vaknar jag med motivation att förbränna det jag ätit, ska bli intressant :D

Litecore 2010-11-06 18:29

ställde mig på vågen i morse, och noterar att det precis tippade ett hekto under en av mina utsatta mål.
för ganska exakt 9 månader sedan stod samma våg på 116 kilo.. idag 86, jag är så sjukt jävla glad! -30kg ;)

Kimkay 2010-11-06 19:54

Stort grattis Litecore! :)

rippedjack1 2010-11-07 15:25

deffade i 16v
gick ner 13kilo

nu har jag haft 4 veckors vila.
bulkat, försökt bygga lite
ätit mycket skräp =)
gick upp 2 kilo på 4-5dagar när jag började äta ordentligt.
kolhdyraterna antagligen.

Men trots all skitmat har jag stått på samma vikt hela tiden
vilket e skönt =)

vikten idag ligger på 86,5kilo
och ska väl ner till 78hård

imorgon drar jag igång en ny vända
tills jag är i mål

lev gott

Anton Fräs 2010-11-07 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Anton Fräs (Inlägg 4679296)
Viktuppgång denna veckan, haft ett par slappa dagar men en hel del kolhydrater så troligen är det mesta vätska. Blir en tuff vecka.

Visade sig stämma väl, tappat 3kg sedan denna posten. Intressant hur mycket vätska kan göra.

Hreidmar 2010-11-07 16:08

Vägde in på 100.1 på morgonen, ökat till 100.6-7 under dagen. Tänkte ner till 90 innan jag bestämmer mig för nästa mål, bygga eller gå ner mer.
http://hreidmar.se/gustavsson/wp-con.../viktkurva.gif
Har fungerat riktigt fint måste jag säga, en del kanske tycker jag kört för hårt men det har fungerat bra för mig.

Kimkay 2010-11-07 17:16

börjar få ådror på magen, så det är väl ett gott tecken antar jag! :)

Haze7 2010-11-09 11:50

2 bifogad(e) fil(er)
Ligger på 78kg ganska stumt nu, ( minus typ 12kg från starten ) har fuskat lite senaste tiden med träningen men försöker hålla igen med onyttigheter. En 2 veckors förkylning gör ju inte saken direkt enklare.. *gah!*

Hoppas på tillfrisknad i slutet av veckan så man kan köra igång ordentligt igen.


Bilder från idag, ångrar att jag inte tog bilder innan deffen...

Men men slutresultatet som räknas, tänk er dem bilderna fast typ 12kg fett på!

Bifogad fil 76152

Bifogad fil 76153


Som ni ser har jag "lite" mer att ta av och mitt lånsiktiga mål är ju att vara i riktigt bra form tills i sommar, och gärna livet ut :cool:

Cha 2010-11-09 12:15

Det går jävligt dåligt för mig nu. Har t.o.m. gått upp i vikt trots att jag ligger på kaloriminus och tränar 5 dagar i veckan. No lie!
Det positiva är att jag tror att viktuppgången är muskler eftersom mina kläder blir lösare och jag ser mer rippad ut . Men hur fan kan man bygga muskler under kaloriminus? Aja...... *flex*

karlingen 2010-11-09 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Cha (Inlägg 4686619)
Det går jävligt dåligt för mig nu. Har t.o.m. gått upp i vikt trots att jag ligger på kaloriminus och tränar 5 dagar i veckan. No lie!
Det positiva är att jag tror att viktuppgången är muskler eftersom mina kläder blir lösare och jag ser mer rippad ut . Men hur fan kan man bygga muskler under kaloriminus? Aja...... *flex*

Har du aldrig tidigare tränat (ej van att styrketräna) så finns "risken" att du lätt kan bygga muskler trots underskott. Men att du går upp i vikt av underskott tror jag inte ett dugg på. Nånting/nånstans gör du fel..

bizniz 2010-11-09 13:32

Jag har börjat slänga i mig lite godis här och där, men överlever oftast suget av godis genom att dricka pepsi max :D har nog gått upp 1kg sen jag slutade deffen, så 4kg minus totalt sen deffen började. Får börja igen snart :thumbup:

Cha 2010-11-09 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av karlingen (Inlägg 4686728)
Har du aldrig tidigare tränat (ej van att styrketräna) så finns "risken" att du lätt kan bygga muskler trots underskott. Men att du går upp i vikt av underskott tror jag inte ett dugg på. Nånting/nånstans gör du fel..

Jag har tränat mellan 5-7 pass i veckan under 1 år och 2 månader. Gått ner väldigt mycket i vikt tackvare min noggranhet och kaloriräkning. Så jag gör inget fel med beräkningarna - jag kan mina kalorier :) Men kanske att jag samlat på mig vätska + muskelmassa. Är ju bara 1-2 kilon jag gått upp. Aja, jag kör på :hbang:

tenchi 2010-11-09 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av tenchi (Inlägg 4194718)
När började du deffen?

19e februari 2010

Start vikt?

85kg

Nu ligger jag på 77,8kg, men har ännu några kg till som ska bort. Sommaren och mammas mat under semestern förstörde lite.

Jag började fundera lite på vad man "bör" ligga på när det gäller längd/vikt som normalviktigt. För mig som är 177cm så ligger det mellan 57-77kg enligt nån BMI-tabell. Det är ju bara en spel på 20 kg... Men normalvikt som otränad?

Inte för att jag är så brydd om vikt, men jag började fundera lite.

LoveMachine 2010-11-17 11:10

Det hela började i slutet av 2008 på 118 kg. Nu innan sommaren låg jag på 96 kg på 185 cm, naken och nytränad LoveMachine. Under sommaren så blev det en del grilla och dricka öl, precis som planerat. Då jag samtidigt flyttade och det nya gymmet hade en gammal mekanisk våg som började på negativa vikter så var det svårt att säga hur vikten utvecklades men upp gick den. Sen kom en mindre operation och medföljande träningsförbud vilket inte gjorde saken bättre.

Nu har jag flyttat till Japan och blivit stammis på det lokala gymmet. Idag så vägde jag in på 95,8 kg, påklädd och innan träning. Så nu råder det inga tvivel om att jag är lättare än innan sommaren och spegeln håller med vågen. Nu gäller det bara att hålla kvar vid -0,75 kg/vecka så blir det nog bra tids nog.

Simon_aeg 2010-11-17 15:39

Har deffat 6v och 3dagar. Vägde i Lördags 80,3kg morgonvikt så går nog under 80kg sträcket tills nästa helg. Är f.ö. 180cm lång och 18 år.

Här är lite bilder från i Lördags:

http://i218.photobucket.com/albums/c...ssidechest.jpg

Man glömmer alltid bort att spänna vaderna när man posar...

http://i218.photobucket.com/albums/c...eannatljus.jpg

Ska fortsätta minst 6v till.

hejhopp79 2010-11-17 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4682120)
ställde mig på vågen i morse, och noterar att det precis tippade ett hekto under en av mina utsatta mål.
för ganska exakt 9 månader sedan stod samma våg på 116 kilo.. idag 86, jag är så sjukt jävla glad! -30kg ;)

Biggest looser!

Grattis :)

Litecore 2010-11-17 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av hejhopp79 (Inlägg 4701905)
Biggest looser!

Grattis :)

tackar, tackar! målet är ändå en bit bort för det börjar gå väldigt långsamt nu..
tanken från början var att nå 80 blankt till den första december men jag är lite
osäker på om det kommer gå. 2 veckor kvar exakt idag så vi får se vad jag kan
koka ihop fram tills dess. uppdaterar med bilder då också om allting känns bra :)

Herr Spårberg 2010-12-04 13:23

Ligger nu på 72 kilo, började den 10/9 på 87.5.

Litecore 2010-12-05 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Litecore (Inlägg 4702308)
tackar, tackar! målet är ändå en bit bort för det börjar gå väldigt långsamt nu..
tanken från början var att nå 80 blankt till den första december men jag är lite
osäker på om det kommer gå. 2 veckor kvar exakt idag så vi får se vad jag kan
koka ihop fram tills dess. uppdaterar med bilder då också om allting känns bra :)

efter att ha vaknat en dag och bara vart så jävla less på att fortsätta dieten så såg jag
mig i spegeln och var nöjd (for now) och kokade pasta för första gången på jagvetinte!
sinnessjukt gott, och sen dess har jag helt sonika slutat väga mig men jag tippar på
att jag gått upp några kilo i vatten, och fett förmodligen, efter en lång periods ketodiet.

jag har stirrat mig blind på vågen och att den ska tala om för mig när jag ser bra ut men efter
att ha blivit raggad på när jag kände mig som svettigast efter en halvtimme på löpbandet på
gymmet förra veckan, blivit upphånglad av en brud på krogen nu i helgen och bara allmänt
kommit till ro med att det är okej att inte vara stenhårt rippad på vintern såp känner jag mig
jävligt nöjd över den viktnedgång jag presterat under året ändå, även om jag inte nådde målet.
får ta en paus helt enkelt och fokusera på nåt annat en stund och köra igen till sommaren :)

Mist 2010-12-06 08:47

Det går framåt, jag började med att skärpa till min kost och träning för ett år sen ungefär och har sen dess gått ner ca 17kg fett. Jag var inte så hård i början, men nu har jag varit mer strikt ett tag och det har gett resultat; tappade ca 5-6kg på 1-2 månader. (Vagt, jag vet, men jag har inte haft stenkoll.

Jag har en bra bit kvar, men hoppas på åtminstone något synlig tvättbräda till sommaren.:hbang:

Anton Fräs 2010-12-06 09:19

Slappat en vecka men nu är det nya tag. :)

JoeyP 2010-12-06 10:04

Hur många pass i veckan tränar ni under deff? :)

Anton Fräs 2010-12-06 10:05

Likadant som annars. 3-4 pass + konditionsträning efter humör.

rooz 2010-12-06 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av JoeyP (Inlägg 4736571)
Hur många pass i veckan tränar ni under deff? :)

4-5. Med MM2K runt 4.

Deffen går sådär. Sjuk och en helg hos pappa på landet gjorde inget gott.

Fokus på maten, så kanske jag kan nå -100 runt jul..

greenfish 2010-12-06 14:24

http://img.photobucket.com/albums/v32/Skynet/TRS.png

Vecka 48 vägde jag 74kg,förra veckan (47) åt jag 2 stora pizzor på lördagen och söndagen kombinerat med godis. Resultatet blev cirka 2kg+ på måndagen vid mätning.

Därför bestämde jag mig för att testa hur mycket jag kan gå ner genom att följa cirka -500kcal eller mindre om dagen tills i början av vecka 49.

Så här såg mitt schema ut för vecka 48 (start vikt 74kg)

Mån kcal/dag: 1200 verkliga resultat: 481 (vilodag)
Tis kcal/dag: 1799 verkliga resultat: 1471 (styrketräning)
Ons kcal/dag: 1799 verkliga resultat: 1609 (styrketräning)
Tors kcal/dag: 1200 verkliga resultat: 1200 (vilodag)
Fre kcal/dag: 1799 verkliga resultat: 1253 (styrketräning)
Lör kcal/dag: 1799 verkliga resultat: 1552 (styrketräning)
Sön kcal/dag: 1200 verkliga resultat: 1260 (vilodag)

Start Vikt vecka 49 (idag) 70kg midjemått 75cm

Hmm har då tydligen gått ner cirka 4 kg och minska 2cm på midjan. :banned :whipped::thumbup:

Denna veckan ska jag pröva att höja min aktivitetsfaktors kcal, har innan kört med att styrketräning afaktor: 1x3-500kcal = 1799, ska pröva med 1.4 istället (ökar kcal).

Ska se om jag går ner i vikt om jag räknar om mina aktivitetsfaktorer så jag kan äta mer.

Har nu styrketränat i cirka 2 månader kombinerat med en deff. Såg redan skillnader den första månaden på min kropp. Är faktiskt fortfarande väldigt chockad hur resultatet har spridit sig på min kropp. *flex*

Har aldrig tidigare styrketränat om man inte räknar med cirka 6 månaders schema på nautulis för 10 år sedan, såg inte ett skit i resultat, följde deras djävla nmetod.

Är snart 28 år gammal, har haft synliga magmuskler när jag var i 16-20års åldern (taekwondo), men sedan har vikten och musklerna försvunnit genom åren.

Efter varje styrketräning kan jag se mina magmuskler synligt eftersom jag är spänd, men jag har fortfarande en fettmängd som döljer mina muskler (magen). Samma sak gäller för min överkropp, kan tydligt se muskler som jag inte har noterat tidigare. Tack vare löpning i några år så har jag ganska utvecklade benmuskler. Men vill få mina vader att växa, så det blir ganska mycket vadpress träning i veckan.

Mitt mål 2010:

Fortsätta med deffen, fast inte lika pedantisk, ska ändra om lite i schemat, se vad som händer med kroppen.

Kommer att skita fullständigt i deffen under julperioden

Tycker styrketräning är så djävla roligt eftersom man ser resultat så snabbt, kommer därför att förlänga mitt kort till 1 år nästa år.

Ursäkta om det blev lite mycket text!

zteve 2010-12-08 23:00

Gått ner från 97,5kg-93,1 sen 1 November nu. Under 90kg innan jul är målet.

hoog 2010-12-09 17:12

Går helt åt helvete. Ätit pizza och flera hekton godis varje dag i nästan en och en halv vecka. Men nu jävlar är det deff tills jul iaf. Men hur fan lyckas ni med motivationen?

Kravmaga 2010-12-09 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av hoog (Inlägg 4743427)
Går helt åt helvete. Ätit pizza och flera hekton godis varje dag i nästan en och en halv vecka. Men nu jävlar är det deff tills jul iaf. Men hur fan lyckas ni med motivationen?

-Viktnedgången i sig, man ser bättre ut i spegeln samt (i mitt fall) mår bättre när jag deffar = motivation.
-Till det hör också att det är godare att äta mat när man hinner bli riktigt hungrig och känner att kroppen verkligen behöver mat. Dessutom är "gott samvete" en god krydda ;).


-Deffen går dock bra. Har visserligen hållit på från och till i perioder i 2 år, med sammanlagt 25 kilos viktnedgång (i morse vägde jag 82,7kg, lägst hittills). Denna deffperiod har varat sedan September, då jag startade på 96kg.

Albin Eriksson 2010-12-09 19:13

Det går bra, jag är ganska så hård... ;)

Virtual1339 2010-12-09 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Albin Eriksson (Inlägg 4743739)
Det går bra, jag är ganska så hård... ;)

"Ganska"

Mokai 2010-12-09 20:03

började med deff för ca 1 och halv månad sen. Har gått ner från 80kg till 78kg och minskat jeans måttet (orkar inte mäta midjan på vanliga sättet *rolleyes* ) från 40 till 36 (blir dyrt means märkes yeans o.O).

Målet är "beach body 2011" vad det ny är :P

Landström 2010-12-09 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Landström (Inlägg 4652150)
14 sep: 114,4 kg
20 okt: 109,3 kg

Under tidigare deffar har jag promenerat väldigt mycket men nu är det mycket sparsamt med sånt. På gott och ont.

Var nere på 106 kg för två veckor sen men började då med kreatin och har inte gått ner mer sen dess. Men det var ganska väntat, brukar bli lite tyngre när jag tar kreatin.

Annars känns deffen bra och "enkel"... Äter mig mätt två gånger per dag och muskulaturen känns intakt. Bara dyngan som ryker...

Crocker 2010-12-09 23:20

29/11: 77.1 kg

9/12: 74.1 kg

Det går jävligt bra.

Mål: Midjemått under 80/ fortsätta till 29/12.

tomas86 2010-12-10 01:11

Går bra... kan för första gången på 14-15 år se skymten av ett par revben !


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)