Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   MM2K - Bli stark i bänkpress (forts...) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92512)

jakkan 2008-09-19 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Damien Thorne (Inlägg 3210640)
Tack för svaret Jakkan.

Jag kan inte se var problemet är. Allt ser bra ut på papperet.

Vilket program är det du kör? (det finns 4 versioner)
Kör du nån av de excelprogram som jag har gjort?

Vad är det tyngsta du gjort en 2a på i programmet? Har du missat någon rep i nåt pass? Jag tänkte att det kan vara så att du ökat ändå utan att veta om det. Man känner att det går tungt och man alltid är på gränsen, när man sen gör en maxning så blir man förvånad över att man har ökat ändå.

Så jag tycker att du ska iallafall testa att slutgöra programmet, det är ju bara 2 veckor kvar.

Hej igen och tack för ditt svar =)

Jag köra nya mm2k version2 från ditt exceldokument, tyngsta tvåan kommer ju så sent som i sjätte passet på 82.5kg och det klarade jag utan problem. Det var för övrigt något jag tänkte på när jag kollade på mm2k, första "tunga" tvåan nära mitt 1RM kommer på pass 10 och är just på mitt 1RM. Är det tänkt att man ska ha ökat så pass mycket på dom tidigare failureseten/negativa seten att man ska klara 90x2 då utan problem?

Ska jag slutföra programmet får det bli negativa på alla set över 90kg.. Vet inte hur bra det fungerar men jag kan prova det iaf och efter mm2k är slutfört prova att maxa igen på en vikt jag kan klara av.

jakkan 2008-09-22 14:24

Kom på en faktor som kanske påverkar mitt resultat nu när jag tänker efter. Har efter varje måndags bänkpass kört 3övningar triceps. Dips 4x10, Smalbänk 4x5 och någon maskin på det. Kan de vara så att jag har slitit lite för hårt på triceps och det är därför mina ökningar uteblir?

Ants 2008-09-22 18:15

Hej alla !
Jag är lite smått intresserad av att pröva på MM2K.. Men jag fattar inte riktigt hur det går till?

Var hittar man mallen, och hur ska man använda den?
Vilken är "rätt" mall?

Hur funkar det här med mm2k egentligen : <

Nimille 2008-09-22 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Ants (Inlägg 3217285)
Hej alla !
Jag är lite smått intresserad av att pröva på MM2K.. Men jag fattar inte riktigt hur det går till?

Var hittar man mallen, och hur ska man använda den?
Vilken är "rätt" mall?

Hur funkar det här med mm2k egentligen : <

Du tränar bänkpress två gånger per vecka, länk till programmet finns i första inlägget, klicka, scrolla ner till exempelvis MM2K version 2 Excel och ladda ner.

Edit: Skillnaden mellan programmen står också i första posten, har du läst tråden?

jakkan 2008-09-23 15:17

Jahap, var lite nere idag efter förra veckans misslyckande på 92,5kg som jag skrev om i tråden för några dagar sen. Idag bestämde jag mig för att försöka maxa igen men nu med en egen uppvärmning istället för att följa schemat. Resultat: Ett rep på 95kg! nytt personbästa :D och en ökning med 5kg sen förra veckan. Min träningskompis tog 82.5kg, 2.5kg bättre än förra veckan. Så jag antar att schemat funkade perfekt, var bara det att uppvärmningen till själva maxningen var lite dålig sist.

Damien Thorne 2008-09-23 21:27

Mycket bra Jakkan :D

Bajjeen 2008-09-24 10:06

jag har läst igenom hela tråden och tänkte att prova MM2K nu efter ca 6 månader där jag kört efter Max-OT. *flex*

Jag har tänkt att köra efter MM2Kv2.

det enda problemet jag har är att jag tänkt bli riktigt seriös med fotbollen nu igen när jag byggt upp muskler på kroppen. Jag har försökt snickra ihop ett schema, men vet inte riktigt om jag lyckas få ihop ett vettigt schema *gah!*

Måndag: fotboll
tisdag: MM2K bänk, triceps, axlar
onsdag: fotboll
torsdag: MM2K bänk, triceps, axlar
fredag: ca 12.00 rygg biceps , ca. 17.00 fotboll

mage, underarmar lördag/söndag?

troligen kommer jag även ganska snart börja ta ett löppass på söndagkvällar, dock kommer fotbollen också lägga om efter säsongen och ha minst 1 löppass och 1 fotbollspass..

så under vintern blir det nog 2 löppass i veckan och 1 fotboll minst. sen vill jag ju även fortsätta bygga muskler och bli starkare på gymmet. Men ska jag behöva ge upp fotbollen då? *cry*

någon som kanske kan hjälpa mig får ihop ett sjysst schema som jag kan börja med nästa vecka då jag utgår från att jag har fotboll måndag, onsdag, fredag där jag kan träna gym på fredagar vid kl 12. skulle vara underbart, tack på förhand :hbang:

Damien Thorne 2008-09-24 10:27

Jag tycker att ditt program ser pra ut, men mage och underarmar på en separat dag känns helt onödig. Det går bra att lägga in på tex fredagspasset och supersetta dom två övningarna. Det tar då högst 10minuter.

Bajjeen 2008-09-24 18:49

sjysst, då kommer en rapport om ca 7 veckor (startar på måndag) med resultat ;)

skoggshuggaren 2008-09-24 19:02

Har nu kört MM2Kv2 ett tag... (Har pass 14 imorgon):cool:

Jag tog fram en miniräknare och gångrade alla vikter för en på 100kg som 1RM med 0.55 och avrundat lite så att det ska kännas rätt.

Jag kunde ta 55kg när jag startade med MM2K.

Har kört det där schemat med fyra pass i veckan (Bröst, triceps och axlar 2 gånger i veckan och resten 2 gånger i veckan)

Ska maxa på 65kg imorgon *flex* efter en uppvärmning och ett lyft på 55kg.

Jag ger er mer information imorgon när jag är klar med schemat.

För det kanske är intressant att se hur mycket en nybörjare som jag ökar på detta schema, eller?:naughty:

jockemedkniven 2008-09-25 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av skoggshuggaren (Inlägg 3221508)
Har nu kört MM2Kv2 ett tag... (Har pass 14 imorgon):cool:

Jag tog fram en miniräknare och gångrade alla vikter för en på 100kg som 1RM med 0.55 och avrundat lite så att det ska kännas rätt.

Jag kunde ta 55kg när jag startade med MM2K.

Har kört det där schemat med fyra pass i veckan (Bröst, triceps och axlar 2 gånger i veckan och resten 2 gånger i veckan)

Ska maxa på 65kg imorgon *flex* efter en uppvärmning och ett lyft på 55kg.

Jag ger er mer information imorgon när jag är klar med schemat.

För det kanske är intressant att se hur mycket en nybörjare som jag ökar på detta schema, eller?:naughty:


Sjyst *flex*

Jag maxar väll ca 60, skall också börja med gamla mm2k om måndag om 2 veckor.

Testade programet i vinter/våras, men gick verkligen inget vidare då. Men det är jag nästintill säker inte berodde på programmet, men den här gången så:hbang:

skoggshuggaren 2008-09-25 17:58

Så! Klar med hela programet nu och ökade totalt 10kg :) Från 55kg till 65kg*flex*

Vad gör man nu när man är färdig med programet? Skulle man köra någon vecka "off" eller hur var det?

Damien Thorne 2008-09-25 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av skoggshuggaren (Inlägg 3223368)
Så! Klar med hela programet nu och ökade totalt 10kg :) Från 55kg till 65kg*flex*

Vad gör man nu när man är färdig med programet? Skulle man köra någon vecka "off" eller hur var det?

Bra ökning :thumbup:

I Finished the Program... What Now?

Okay, 50 days are up. If you've followed the program as detailed, you've probably added about 50 Ibs (maybe more, maybe a bit less) to your bench press. As I mentioned earlier, your gut response might be to say, "Hey, let's do it again!. This is a strength- and mass-building program, not your honeymoon night. Many bench pressers who completed the earlier version of this program decided to do the program again, immediately after finishing it for the first time. I guess their reasoning was that if they could add 40 Ibs in 6 weeks, they could add 80 in 12 weeks or 120 in 18! Hell, let's do it all year long and add 346 Ibs to our bench presses! Sorry, it doesn't work that way.

Take at least three weeks between the end of this program and starting it over again. Doing the workout back to back with a second 50-day program wouldn't be very effective and could very well cause you to lose strength.

After you complete the 7-week program, I recommend not training with more than 80% of your 1 RM for 3 weeks. The best recommendation I can make, and what I always do, is move into a growth phase of training. Now that you've reached a new level of strength, it's time to solidify your new strength by building the foundation to support it. A growth phase of moderate intensity (eight to ten rep range) for about six week is perfect. With your new strength, you should be able to handle more weight at eight reps than ever before. And after a good growth spurt, you'll be ready to try this program again soon enough. For example, after I recently completed this program, I took three week and just did moderate to light dumbbell-pressing workouts. But, I'll soon be ready to start the program again and boost my strength even more!

Nano-Sekund 2008-09-26 17:17

Hur lägger ni upp eran träning när ni kör MM2K?

Kör ni endast bänkpress som bröstövning eller lägger ni in några andra bröstövningar?

Pejij 2008-09-26 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 3225152)
Hur lägger ni upp eran träning när ni kör MM2K?

Kör ni endast bänkpress som bröstövning eller lägger ni in några andra bröstövningar?

Jag körde bänkpress som inledande övning på mina bröstpass, som jag körde 2 ggr i veckan. I övrigt tränade jag som vanligt, med hantelpress och flyes och allt vad man kan hitta på...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)