Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Jag har skitit i det blåa skåpet, sen har skåpet fallit över mig (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238808)

Permaximum 2019-07-21 17:11

Jag har skitit i det blåa skåpet, sen har skåpet fallit över mig
 
Ingen tyck synd om mig tråd. Jag är en stor idiot och ni får gärna nämna det till mig flera gånger om. Men jag behöver ventilera och jag har ingen vän förutom kolozzeum att göra det med.

Drog på fest igår, tog det korkade beslutet att röka från en förbjuden blomma. Till saken hör att jag precis är mellan två jobb så jag visste att ett drogtest skulle komma om typ en månad, var dock inställd på urin. Nu misstänker jag att det är hårtest så spårtid är typ 90 dagar. Det kommer alltså att gå åt helvete.

Men, detta är ingen tråd om droger utan om mänskliga relationer. Jag har nämligen en familj (i know, I know, jag är efterbliven). Eftersom jag tänker att ärlighet varar längst här så måste jag berätta detta till henne när vi träffas imorgon. Sen antar jag att jag måste ringa chefen och säga att jag av privata skäl måste tacka nej till jobbet och sen får jag söka ett nytt jobb frenetiskt.

Jag är en monumental fuck up och direkt man börjar få igång det bra hemma med stabil inkomst, bra jobb och bra boende så bara måste jag tydligen förstöra det. Hon hatar förövrigt rökande och därför har jag låtit bli i 8 år, tog ett snedsteg igår dock. Så det blir liksom dubbel bomb jag släpper. Risk för skilsmässa finns, med all förståelse, jag kommer fan att föreslå för henne att lämna mig så hon slipper sånt här i fortsättningen.

Det grisiga alternativet är att försöka klara testet då jag sett att det kanske inte känner av icke frekvent användande så bra. Men detta är ingen tråd om drogtest som sagt och jag vill inte få ett sånt rykte i branschen.

Kan man avbryta anställningen om anställningstid inte börjat än men avtal är påskrivna?

svenbanan 2019-07-21 17:16

Kan du inte bara raka av dig håret?

Permaximum 2019-07-21 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8055298)
Kan du inte bara raka av dig håret?

Jag har googlat överallt i 8 timmar, there are no escape. Dels ser det ju konstigt ut om jag mitt i allt rakat håret lagom till testet och dels så tar de bara hår från någon annan del av kroppen.

Lafayette 2019-07-21 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8055298)
Kan du inte bara raka av dig håret?

Inte alls misstänksamt.

baggard 2019-07-21 17:28

Hur lugnt som helst skulle jag säga, du rökte lite från en joint igår? Tvivlar hårt på att bara för att du blossade lite på en joint igår så kommer dom hitta cannabis i ditt hår en månad senare. Hade varit en annan sak om du dragit i dig flera gram på en kväll, då kanske man hade varit lite orolig

Spela cool och berätta inte för någon.


Tråkigt att se en blomma potentiellt ställa till det så mycket för dig bara för den är olaglig av någon outgrundlig anledning.

Kev88 2019-07-21 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Permaximum (Inlägg 8055296)
Hon hatar förövrigt rökande och därför har jag låtit bli i 8 år, tog ett snedsteg igår dock. Så det blir liksom dubbel bomb jag släpper. Risk för skilsmässa finns, med all förståelse, jag kommer fan att föreslå för henne att lämna mig så hon slipper sånt här i fortsättningen.

Risk för skilsmässa för att du har brukat en av de mildaste drogerna som finns? Då är hennes åsikt om gräs grundad i okunskap och du bör belysa henne om detta.
Är hon okej med att du dricker alkohol?

Permaximum 2019-07-21 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kev88 (Inlägg 8055313)
Risk för skilsmässa för att du har brukat en av de mildaste drogerna som finns? Då är hennes åsikt om gräs grundad i okunskap och du bör belysa henne om detta.
Är hon okej med att du dricker alkohol?

Rökandet är det minsta problemet. Att jag klantar bort karriärklivet och en av våra inkomster för att jag återigen tar ett dåligt beslut påverkad av alkohol är desto värre. Men du har ganska rätt, jag har extrem ångest just nu och överdriver säkert.

baggard 2019-07-21 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kev88 (Inlägg 8055313)
Risk för skilsmässa för att du har brukat en av de mildaste drogerna som finns? Då är hennes åsikt om gräs grundad i okunskap och du bör belysa henne om detta.
Är hon okej med att du dricker alkohol?


Hur mycket jag än håller med dig så finns det dock en annan sak du får tänka på här.

Han har familj.

Risken är kanske inte jättestor att soc kommer komma in och börjar dividera om det är ett bra familjehem för barnen om han åker dit med röka, men det är fortfarande en risk som finns i Sverige år 2019.

Permaximum 2019-07-21 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8055304)
Hur lugnt som helst skulle jag säga, du rökte lite från en joint igår? Tvivlar hårt på att bara för att du blossade lite på en joint igår så kommer dom hitta cannabis i ditt hår en månad senare. Hade varit en annan sak om du dragit i dig flera gram på en kväll, då kanske man hade varit lite orolig

Spela cool och berätta inte för någon.


Tråkigt att se en blomma potentiellt ställa till det så mycket för dig bara för den är olaglig av någon outgrundlig anledning.

Av vad jag läst mig till så är hårtester ganska pålitliga upp till 90 dagar, vet fan inte om jag har stake nog att göra det.

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8055316)
Hur mycket jag än håller med dig så finns det dock en annan sak du får tänka på här.

Han har familj.

Risken är kanske inte jättestor att soc kommer komma in och börjar dividera om det är ett bra familjehem för barnen om han åker dit med röka, men det är fortfarande en risk som finns i Sverige år 2019.

This. Nu vet jag ju inte direkt om en arbetsgivare har något intresse av att anmäla mig till soc, eller? Men du kanske menade generellt.

chadd 2019-07-21 18:01

Varför ringa och tacka nej? Visar du positivt så missar de jobbet, trist ok men sen blir det ju inte mer med den.

Permaximum 2019-07-21 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av chadd (Inlägg 8055318)
Varför ringa och tacka nej? Visar du positivt så missar de jobbet, trist ok men sen blir det ju inte mer med den.

Min tanke där var att förhindra "ryktesspridning". Men en chef kanske inte har något intresse av att berätta sånt vidare.

chadd 2019-07-21 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Permaximum (Inlägg 8055319)
Min tanke där var att förhindra "ryktesspridning". Men en chef kanske inte har något intresse av att berätta sånt vidare.

Du nojar upp dig i onödan. Ingen chef har energi å intresse för sånt.

Å absolut worst case så var du ju i amsterdam som du rökte. Det är lagligt.

Magnus N 2019-07-21 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av chadd (Inlägg 8055320)
Du nojar upp dig i onödan. Ingen chef har energi å intresse för sånt.

Å absolut worst case så var du ju i amsterdam som du rökte. Det är lagligt.

Har företaget som policy/regel att man inte ska röka/bruka droger så känns den ursäkten inte helt lyckad

ceejay 2019-07-21 18:33

Du överdriver något så kopiöst. Lugna dig. Hade det inte varit lite opassande så hade jag rekommenderat en puff.

rooz 2019-07-21 18:41

Eftersom du inte vet om det är hårtest så är det dumt att tacka nej direkt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)