Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

ahl- 2010-05-22 14:15

Big John är kung!


Pdaddy 2010-05-22 14:57

Haaaahahahahaaaa och haha !!!

Pd

Kwon 2010-05-22 15:28

Folk man aldrig skulle tro var MMA-afficionados i den där videon.

Hade man sett den där snubben med långa håret, moppemustaschen, skägget och gälla rösten hade man ju aldrig trott han var en fan av Alistair Overeem.

Han har ju tillochmed Korean Zombie Tisha

MMA är stort i USA

clinteastwood 2010-05-22 15:45


delta_mats 2010-05-22 17:58

Lätt att dissa Pudde såhär med facit i hand. Jag tror inte så många egentligen trodde att Pudde skulle vinna, mer hoppades. Men han saknar konditionen, behöver droppa lite muskler och öka konditionen ordentligt. Sen fattar jag inte varför han går in och försöker finlira, hans melodi måste ju vara att få ner motståndaren på marken och droppa bomber, på något annat sätt lär han inte vinna. Utnyttja styrkan och tyngden, han verkar dock ha väldigt svårt för det. Nåväl, han är ju fortfarande nybörjade och ska ha cred för att gå upp mot en gammal champion tycker jag.

Doctor Snuggles 2010-05-22 18:21

Jaopp, tydligen så blev Pudde skadad efter de första 2 sparkarna, någonting hände vid foten. Han åkte till sjukan efter matchen. Han säger själv att han hade svårt att stå men han inte ville visa något och kämpa vidare.

Nåväl, jag tror inte han ljuger, men det såg inte ut som han hade så mycket chans i vilket fall. Han tjänade 100.000 dollar och fick sig en läxa - inte så illa pinkat. Jag misstänker att detta är det bästa som kan hända honom om han är seriös, vilket allt tyder på. Han borde nu åka till usa eller någonstans och bara träna och inte göra något annat i typ ett år, kanske gå ngn match till med någon amatör, och sen när han har ok kondis kanske kommer han ha en chans till något.

Att han tappade till strikes, trist ja, men va fan - det var det intelligenta beslutet. Han hade ingen ork kvar och riskerade bara skador. Han hade redan fått en hel del halvsmällar så det var lika bra att tacka godnatt.

Pudzianovski 2010-05-22 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4380132)
Lätt att dissa Pudde såhär med facit i hand. Jag tror inte så många egentligen trodde att Pudde skulle vinna, mer hoppades. Men han saknar konditionen, behöver droppa lite muskler och öka konditionen ordentligt. Sen fattar jag inte varför han går in och försöker finlira, hans melodi måste ju vara att få ner motståndaren på marken och droppa bomber, på något annat sätt lär han inte vinna. Utnyttja styrkan och tyngden, han verkar dock ha väldigt svårt för det. Nåväl, han är ju fortfarande nybörjade och ska ha cred för att gå upp mot en gammal champion tycker jag.

Han behöver nog förbättra tekniken ""lite"" också....skyddade sig själv extremt dåligt. :thumbup:

cero 2010-05-22 18:23

Frågan är ju om det är värt att satsa på en MMA karriär och i princip lägga ner strongman? Vilket han iofs redan kanske har gjort, menmen.

Pudzianovski 2010-05-22 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4380175)
Frågan är ju om det är värt att satsa på en MMA karriär och i princip lägga ner strongman? Vilket han iofs redan kanske har gjort, menmen.

Han är vad jag vet inte helt bakom flötet och har nog rätt bra koll på hur han ska marknadsföra sig själv osv. Han har nog råd att göra vad han känner för nu för tiden och ändå få bra betalt för det.

Sebbe_H 2010-05-22 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4379588)
Tack vare det snackar Eddie om att lägga av med mma.

Han måste lägga av efter den jävla läggningen. Pinsamt för sporten om han fortsätter.

cero 2010-05-22 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Pudzianovski (Inlägg 4380178)
Han är vad jag vet inte helt bakom flötet och har nog rätt bra koll på hur han ska marknadsföra sig själv osv. Han har nog råd att göra vad han känner för nu för tiden och ändå få bra betalt för det.

Jo visst, tycker bara det är lite olyckligt att lägga ner den karriären han var helt sjukt framgångsrik i för att hoppa på MMA som han troligtvis inte kommer komma särskilt långt med. Känns ju som att det kommer bli som med Bob Sapp ungefär. Skillnaden är nog bara att Sapp faktist hade bättre teknik i nävarna. :D

Doctor Snuggles 2010-05-22 19:02

Bob Sapp såg också förjävlig ut till en början, men blev bättre så småningom (även om han fortfarande är rätt keff).
Pudde kommer inte lägga av, han är envis som en tjur och har återigen sagt att detta inte får honom att lägga av. Han vet att han har tränat i bara 7 månader och är en nybörjare och det tog honom 4 år att nå toppen av strongman. Han tog en vild chansning helt enkelt. Han behöver inte jobba mer, nej, han har tjänat tillräckligt mycket på strongman och reklam o dyl. Han gör detta bara som utmaning och kommer nog att fortsätta tills han når gränsen för vad han själv tror han kan

cero 2010-05-22 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4380235)
Bob Sapp såg också förjävlig ut till en början, men blev bättre så småningom (även om han fortfarande är rätt keff).

Vi får la hoppas att det går bättre för Pudz då.

Kwon 2010-05-22 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4380132)
Lätt att dissa Pudde såhär med facit i hand. Jag tror inte så många egentligen trodde att Pudde skulle vinna, mer hoppades. Men han saknar konditionen, behöver droppa lite muskler och öka konditionen ordentligt. Sen fattar jag inte varför han går in och försöker finlira, hans melodi måste ju vara att få ner motståndaren på marken och droppa bomber, på något annat sätt lär han inte vinna. Utnyttja styrkan och tyngden, han verkar dock ha väldigt svårt för det. Nåväl, han är ju fortfarande nybörjade och ska ha cred för att gå upp mot en gammal champion tycker jag.

Jag trodde på han i hans första match men han såg riktigt dålig ut i matchen mot Yusuke Kawaguchi och mot Sylvia så besannades alla farhågor.

Angående Bob Sapp så var han ju aldrig en tekniker, men han blev en Superstar i Japan ändå! :D

Många fina reklamfilmer med Bobban!

delta_mats 2010-05-22 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4380543)
Jag trodde på han i hans första match men han såg riktigt dålig ut i matchen mot Yusuke Kawaguchi och mot Sylvia så besannades alla farhågor.

Angående Bob Sapp så var han ju aldrig en tekniker, men han blev en Superstar i Japan ändå! :D

Många fina reklamfilmer med Bobban!


Bob Sapp hade något som Pudde saknar och det är längden och tyngd. Pudde väger visserligen 120 pannor eller liknande men Sapp vägde väl 150-160 kg på nästan 2 meter=)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)