Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

andeem 2015-05-01 11:19

Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
 
Jaha. Alex skadad igen. http://m.uk.ufc.com/news/Jedrzejczyk...lin-Main-Event

arthax 2015-05-01 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7336043)

Jävla runksport.

An Iron Soul 2015-05-01 16:00

Jag har aldrig träffat Alexander och vet knappt någonting om honom.
Känns därför jätte dumt att börja spekulera. Men jag har börjat bli orolig.

Jag undrar egentligen hur han själv känner.
Motivationsdipp, otur med skador och att Jon Jones blev fråntagen sitt bälte. Det tror jag påverkar honom.

Hoppas verkligen han kommer tillbaka fort som fan och tar bältet till Sverige.
Att inte gå match på länge kanske t.o.m drar ner möjligheten att få en rematch. Vad vet jag.

Doctor Snuggles 2015-05-01 19:55

Pengarna för may-pac är galna. Beräknas vara det mest lukrativa sportevenemanget i världshistorien. 400-500 miljoner dollar.

Agitator 2015-05-01 21:45

Ett skämt, speciellt med tanke på att de skulle bli boyhandled av amatörer i oktagonen. Att sporten ens har fäste fortfarande.

Innan MMA så kunde man ju förstå matcher som tyson vs hollyfield och äldre bra fighter.

Men detta i nutid är bara bisarrt.

Kaalle 2015-05-01 22:42

Men varför då?

Som att säga att "Amen vafan palla att kolla på enbart kulstötning när det finns sjukamp" eller nåt

Agitator 2015-05-01 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kaalle (Inlägg 7336427)
Men varför då?

Som att säga att "Amen vafan palla att kolla på enbart kulstötning när det finns sjukamp" eller nåt

För att boxning är det som typ alltid gällt för världens mest fruktade man på planeteten (tungvikt då dvs). En respektabel titel på den tiden.

Nu får de smisk av duktiga mmaamatörer troligen.

Rahf 2015-05-01 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7336002)
Tas man inte på bar gärning så kan du inte bevisa att droger eller alkohol inte tagits efter olyckan. Dvs. han kommer åka ditt för att flytt olycksplatsen, men inte för att ha kört rattfull/drogpåverkad.

Att han flytt från olyckan kanske han kan hitta på någon rolig historia som får det att låta bra, men han hade inte kunnat snacka sig ur varför han kört en bil med droger i kroppen (vilket han nu slipper). I USA så adderar man också straffen, så han kan få 1+2 år för diverse saker, men i Sverige får man t.ex. bara det straffet som är högst värde. Så han kommer komma undan lindrigare...

Jag tror inte droger är största problemet för honom. Han körde mot rött, i en hyrbil, och krockade. Varefter han lämnade platsen. Jag kan då inte komma på någon anledning som förmildrar omständigheterna kring "Knowingly Leaving Scene of a Crime." Han har dock drogrelaterad historia, så ganjan man hittade i bilen kan godtyckligt kopplas till honom, vilket fortfarande är ett mindre problem.

Doctor Snuggles 2015-05-02 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 7336449)
Jag tror inte droger är största problemet för honom. Han körde mot rött, i en hyrbil, och krockade. Varefter han lämnade platsen. Jag kan då inte komma på någon anledning som förmildrar omständigheterna kring "Knowingly Leaving Scene of a Crime." Han har dock drogrelaterad historia, så ganjan man hittade i bilen kan godtyckligt kopplas till honom, vilket fortfarande är ett mindre problem.

Finns en massa sätt man kan förklara det. Han var i shock, visste inte vad han gjorde, hade fått en hjärnskakning och var förvirrad och rädd, etc. Det som talar emot det är förstås att han gick tillbaka och hämtade pengar, men å andra sidan så lämnade han brasset så nog var han lite tankspridd.

Poängen är att han nu iaf har en chans att bortförklara sig (och enligt vissa utsagor jag läst så är det ett vanligt försvar som funkar någorlunda). Det skulle han inte kunnat om han stannat kvar, och var påverkad.

Rahf 2015-05-02 00:36

Då är det hans ord mot ögonvittnen, med andra ord. Hans förflutna kommer inte sitta vackert för en jury.

High1ander 2015-05-02 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 7336473)
Då är det hans ord mot ögonvittnen, med andra ord. Hans förflutna kommer inte sitta vackert för en jury.

Hans ord kan vara att han precis kört ett hårt träningspass och blev yr på vägen hem...

Han kan hitta på en massa skit som kan "verka troligt nog" för en jury eller ge tillräckligt resonable doubt. Däremot kör man rattfull/droger så blir du mer eller mindre per automatik skyldig till en olycka, även om du kanske inte var den som hade mest ansvar. Det är lite samma sak som att man t.ex. har "bryts förseglingen så gäller inte garantin" på t.ex. en bärbar dator, spelar ingen roll om saken är trasig eller inte från fabrik, har man öppnat upp till t.ex. moderkortet så har man avsagt sig garantin (dvs. drog/rattfylla gör så man blir får bära huvudansvaret även om man inte var den som gjorde mest fel).

Som sagt, hade han blivit tagen drogpåverkad så hade han haft noll chans att snacka sig ur. Nu kan han faktiskt komma lindrigare undan, med andra ord, brott lönar sig...

High1ander 2015-05-02 10:28

edit: han inte inom 10 min.

Det som är bra är ändå är att det finns många ögonvittnen och att det inte är första gången han kör "under the influence", så juryn/domare kommer ju inte lita på hans ord.

arthax 2015-05-02 11:02

Vad är det för ett as (förutsatt att han inte var kraftigt förvirrad, föranledd av krocken) som inte hjälper andra skadade i kraschen? Vems fel det var är knappast relevant i det ögonblicket. Det kunde handlat om liv eller död, men grabben valde att dra. Säger en del om hans medmänsklighet.

andeem 2015-05-02 11:15

Tipset är att fallet inte går till rättegång utan att Jones får en uppgörelse. Typ ett saftigt skadestånd, ett kortare fängelsestraff samt ett par år villkorligt. Han vill nog inte riskera att få sitta tre år på kåken.

Kaalle 2015-05-02 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7336446)
För att boxning är det som typ alltid gällt för världens mest fruktade man på planeteten (tungvikt då dvs). En respektabel titel på den tiden.

Nu får de smisk av duktiga mmaamatörer troligen.

Ja men inte i boxning, vilket är vad det handlar om. Eller så missförtår jag ditt argument grovt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)