Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Bästa Fysiken 2007 - Read only (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Vad har du lärt dig i år? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94530)

Honn 2007-05-13 13:13

Vad har du lärt dig i år?
 
Kör samma tråd i år igen.

Vad har du lärt dig av att vara med i år?

Själv så har jag lärt mig några saker samt glömt några saker jag lärde mig i fjol.
1. Raka sig suger.
2. Dagen efter man rakat sig suger mer.
3. Pumpa inte upp hemma. Nästa år blir det till att åka till ett gym där det finns riktiga vikter.
4. Skaffa någon som fotar dig. Det är svårt att veta exakt när man träffar en pose bra om man är själv.
5. Våga äta. I år tryckte jag i mig mycket mer kolhydrater än sist vilket gav effekt. Slarvade tyvärr lite på lördagen vilket märktes, men jag åt ändå mer än i fjol. Nästa år ska jag äta bättre på lördagen.
6. Färg gjorde skillnad.

Och så sakerna jag lärde mig förra året men ändå glömde bort.
1. Komma i bättre form. Började dieten väldigt sent i år vilket gjorde att jag vägde några Kg mer än önskat.
2. Skulle ju skaffa koffeintabletter. Drack som vanligt rätt mycket kaffe vilket trots allt är vätska.

tp_88 2007-05-13 14:05

Jag har lärt mig en hel del, detta var ju trotsallt min första diet hittils i "karriären".

Det jag först kommer att tänka på är att det alltid finns mer att plocka bort än man tror! *cry* :D

L-Sami 2007-05-13 14:34

Ska ha bättre ljus på bilderna och bättre färg på kroppen till nästa gång, öva lite mer på poseringarna. Annars tror jag inte att jag kunde ha gjort nåt bättre än det här. Bättre definition så klart också, men jag prioriterar bygget så jag hann inte komma i så bra form i år.

Toxic 2007-05-13 15:41

Formen behöver jobbas hårdare men nu kan jag skylla på personliga problem...
Hitta en bra färg på bakgrund till fotona, se till att inte låta personliga saker komma imellan mig och träningen så mycket som det gjort det senaste året.....:banned

Sniggel 2007-05-13 17:12

* Bygga muskler tar tid (visste jag väl redan innan men det tar längre tid än jag trodde), varför inte genomföra nästa bulk på halvfart?

* Jag har fått ännu mer bekräftelse (efter flera olika reflektioner på mina resultat de senaste åren) som tyder på att lågreps i kombination med styrkeökningar är det som funkar för mass-ökningar (för mig), alltså ska jag köra på det sätt jag tycker är roligast att träna för det verkar ge mest resultat.
Ökar min styrka snabbt i en övning, ökar muskelmassan märkbart(!) i de involverade musklerna.

* Konditionsträning is the shit i kampen för att hamna på kaloriunderskott och motverka hunger.

* Börja inte deffa direkt efter en bulk utan utnyttja att du kan lyfta tyngre vikter ett tag tills att det känns som det tar stopp.

* Prova mer protein nästa deff.

MilkmaN 2007-05-13 23:17

Ehm, jag tog ju som sagt inte detta så seriöst utan är fortfarande under uppbyggnad s.a.s.

Så, jag kan väl säga att jag lärt mig att:

* Det är fett svårt + jobbigt att posera, men kul.
* Ska du komma i form behöver du deffa. :D

Men, nästa år kommer jag förmodligen att ha nog med massa för att iaf rättfärdiga en deff. I år var mest för att det är skoj.

Sniggel 2007-05-14 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Sniggel (Inlägg 2289050)
...Svammel...

Kom på en sak till...

* Jag är nog en sådan person som både kan gå upp och ner i vikt utan större problem. Något lättare att gå upp än att gå ner men med en gnutta disciplin så fixar jag även viktnedgång.

Whistler 2007-05-17 16:00

Dricka mer vatten under saltladdnigen, äta mer kolhydrater på kolhydratsladdningen. Stretcha ryggen inför latsspread!

Resten av felen jag gjorde har ni säkert redan läst i "Blev du nöjd med bilderna"-tråden.

Som jag sade innan jag började... Jag gör hellre felen nu än när det verkligen gäller.

shadowfire 2007-05-19 10:58

jisses vad seriösa ni var då.. :D ... ska bli härligt o se resultatet! Lycka till samtliga!

jojjep91 2007-06-17 15:20

har lärt mej att träning e SKOJJ! :D och ännu roligare om man vet vad man sysslar med! det håller jag på lära mig :)

Handcuff 2007-06-17 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av jojjep91 (Inlägg 2360305)
har lärt mej att träning e SKOJJ! :D och ännu roligare om man vet vad man sysslar med! det håller jag på lära mig :)

Du var med i BF2007 ? :D

larre 2007-06-17 15:45

Har lärt mig att man ska lyssna på sin kropp och inte tro att man är odödlig.

jojjep91 2007-06-24 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Handcuff (Inlägg 2360308)
Du var med i BF2007 ? :D

hahah "jaa" typ :p

Cerwinbob 2007-07-10 21:37

1.
Lyssna alltid på din kompis i gymet när han säger att en viss övning gör ont i ryggen, annars kan det bli ett diskbråck i ländryggen av det......

2.
Desto mer mat man kan äta desto bättre.

3.
Finns ingen bättre motivation i gymet när man vill lyfta lite tunga vikter än att vilja skada någon.

Det var nog allt

tntballe 2007-07-10 21:59

för lite vatten när man tar kreatin kan göra ont.
ta bort det mest överflödiga fettet är lätt.
benböj är kul.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)