Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Träningslära.se - boken av Eddie Vedder och Guddi finns att köpa! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165036)

Xtronal 2011-05-12 19:48

Jag beställde boken 1 maj och den har inte kommit än.. alla kontakt uppgifter rätta.

Beställde den från bokus.. har väntat ett tag nu.

apagul 2011-05-12 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av EkarN (Inlägg 5049739)
Och du vill inte stödja herrar Eddie Vedder och Guddi genom att köpa den om du vill ha den?:)

Nej.
Jag vill ju låna den! Så att biblioteken får ökade utlåningsvolymer och därmed större bidrag. *rolleyes*

tramptass89 2011-05-12 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av apagul (Inlägg 5049707)
Verkar som att det kommer ta sin tid tills biblioteken får in den.

Finns inte heller som torrent. *grr27*

Fyskämms inte kan du dra hem den som torrent även om den funnits ! :smash:
Fick min idag, verkar lovande :D

Spridis 2011-05-13 08:37

Imonerande läsning! Äntligen en bok som en vanlig dödling kan förstå innehållet av.

Guddi 2011-05-13 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Spridis (Inlägg 5050552)
Imonerande läsning! Äntligen en bok som en vanlig dödling kan förstå innehållet av.

Tack så mycket Spridis :)

Tvåan 2011-05-13 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Xtronal (Inlägg 5049766)
Jag beställde boken 1 maj och den har inte kommit än.. alla kontakt uppgifter rätta.

Beställde den från bokus.. har väntat ett tag nu.

Jag beställde därifrån i slutet av april och har inte fått den. Fick ett mail om att det blivit försenad leverans pga att dom inte fått in böckerna från förlaget.

Lellan 2011-05-13 17:51

Sådär, nu har jag köpt 3 ex! En till mig själv, en i ren desperation till jobbet för jag ooorkaaar inte svara på frågor som jag känner andra (EV + Guddi) kan svara på bättre.. (vill inte prata sånt med personer som inte orkar ta in det mest grundläggande för egen maskin, kalla mig otrevlig men tja.. det finns ju böcker tycker jag! :)). Och en att ge bort!

Eddie Vedder 2011-05-13 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 5051543)
Sådär, nu har jag köpt 3 ex! En till mig själv, en i ren desperation till jobbet för jag ooorkaaar inte svara på frågor som jag känner andra (EV + Guddi) kan svara på bättre.. (vill inte prata sånt med personer som inte orkar ta in det mest grundläggande för egen maskin, kalla mig otrevlig men tja.. det finns ju böcker tycker jag! :)). Och en att ge bort!

Oj tre ex var inte illa. Får se om dina jobbarkompisar tar en bok på allvar med en liten snorunge på framsidan. :D

Lellan 2011-05-13 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Vedder (Inlägg 5051625)
Oj tre ex var inte illa. Får se om dina jobbarkompisar tar en bok på allvar med en liten snorunge på framsidan. :D

Tsss! Har tagit för vana att då de frågar något söka svaret på kolo el träningslära.se - och den senare har de hittat till (här vet de inte vem de ska tro på). Så ni är redan betrodda!

Däremot är de lite lata vad gäller att söka själva, och vill att jag helst ska svara "ja" eller "nej" istället för "det beror på", så tja, vi får väl se vad de säger om boken.. ska bli kul att läsa iaf! Kanske förstår de lite mer vad jag menar när jag svarar just "det beror på" iaf. :)

Hann 2011-05-13 19:27

Funderar starkt på att beställa en bok.
Skulle jättegärna vilja fördjupa mig inom kostområdet och boken ser onekligen intressant ut. Dock så har jag bara en allmän kunskap om ämnet.

Hur är boken skriven? Är den anpassad för nybörjaren eller behöver man kunna vissa begrepp och ha en grund innan man ger sig in i den?

Eddie Vedder 2011-05-13 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Hann (Inlägg 5051812)
Hur är boken skriven? Är den anpassad för nybörjaren eller behöver man kunna vissa begrepp och ha en grund innan man ger sig in i den?

Den är skriven på ett språk som är ungefär i nivå med bloggen. Men de flesta begreppen försöker vi förklara. Så jag tror man kan få ut mycket av den om man har som syfte att lära sig mer.

ddewe 2011-05-13 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Hann (Inlägg 5051812)
Funderar starkt på att beställa en bok.
Skulle jättegärna vilja fördjupa mig inom kostområdet och boken ser onekligen intressant ut. Dock så har jag bara en allmän kunskap om ämnet.

Hur är boken skriven? Är den anpassad för nybörjaren eller behöver man kunna vissa begrepp och ha en grund innan man ger sig in i den?

Gav ett ex till min syster i födelsedagspresent då hon alltid tjatar på mig om att lära henne om hälsosam viktnedgång, och då hon förstod sig på boken så kan förmodligen vem som helst läsa den. Själv tycker jag den var bland det bästa jag läst i bokväg och rekommenderar alla som inte köpt den redan att köpa! Köp köp köp!

willtjam 2011-05-13 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Hann (Inlägg 5051812)
Funderar starkt på att beställa en bok.
Skulle jättegärna vilja fördjupa mig inom kostområdet och boken ser onekligen intressant ut. Dock så har jag bara en allmän kunskap om ämnet.

Hur är boken skriven? Är den anpassad för nybörjaren eller behöver man kunna vissa begrepp och ha en grund innan man ger sig in i den?

Jag tycker den är väldigt lättförstådd. Däremot jag har läst det mesta jag kommit över det senaste året, så jag kan nog inte räkna mig själv som en riktig nybörjare.
Väldigt utförliga förklaringar, men mycket info på kort tid så man får nästan pausa och smälta efter varje mening. :D

Supermicke 2011-05-13 21:23

beställt! gick inte via chrome för mig så provade firefox och tillät popup så då gick det :]

RKRKRK 2011-05-17 20:31

Beställt via Chrome, allt gick bra. Kanske blir några frågor om jag inte förstår efteråt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)