Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

Agitator 2018-01-15 00:17

Har vi någon bra video på Hall där han reppar på över 420? Får för mig att jag bara sett han reppa på 400 typ och resten har jag för mig är singlar på resterande.

Kan inte komma på något utöver strongmans där han reppar tunga vikter.

Bjorneman 2018-01-15 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7880255)
Har vi någon bra video på Hall där han reppar på över 420? Får för mig att jag bara sett han reppa på 400 typ och resten har jag för mig är singlar på resterande.

Kan inte komma på något utöver strongmans där han reppar tunga vikter.



420, 3 set, 3 reps.

Hall är ju starkare, men om Hafthor gjorde det där utan dräkt och får ut 20 kg av den så kan det bli riktigt hisnande vikter vid ett maxförsök. Skulle tippa på 480 eller däromkring.

rattlesnake61 2018-01-15 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7880249)


Är detta utan dräkt? Det är omöjligt att se vad han har under tröjan, men han brukar ha dräkten synlig om han använder den på träning i alla fall.

Han kanske inte kommer slå Halls världsrekord i år som han hintade om, men fy fan vad stark han har blivit.

Det kan i och för sig tyckas ganska korkat att böja 440 kg på träning med tanke på skaderisken. Shaw skulle ju aldrig göra något sånt även om han kunde.

Kan vara utan dräkt, men 420x2 såg lättare ut med dräkt förra året iaf:



Eddie sa att han hade ett kontrakt hela 2018 men sedan tänkte han gå ner i vikt, så om han ska göra ett nytt världsrekord så blir det väl i år. Jag är dock tveksam till om han kommer gå ner så mycket i vikt, tror han trivs rätt bra just nu. 500kg var ett rejält rekord men jag tror inte det kommer stå sig så enormt länge. Pritchett och Hafthor har väl en bit kvar, sedan finns också Licis som säkert drar 450kg utvilad, tänk hur mycket han kan dra med 20kg extra kroppsvikt...

Agitator 2018-01-15 22:03

Spelar ingen roll egentligen för Eddie. Han är cementerad. Ingen kommer vara större typ än Eddies 500 i strongman lyft. Möjligen när 600 passeras. Men det var 500 som var den episka siffran som cementerades.

Ingen minns vem som var femte man på månen eller ens nummer 2.

Eddie behöver inte bevisa något mer. Nog för att han vill fortsätta men han är ju själv ödmjuk inför att han inte kommer leva speciellt länge ifall han fortsätter.

rattlesnake61 2018-01-15 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7880747)
Spelar ingen roll egentligen för Eddie. Han är cementerad. Ingen kommer vara större typ än Eddies 500 i strongman lyft. Möjligen när 600 passeras. Men det var 500 som var den episka siffran som cementerades.

Ingen minns vem som var femte man på månen eller ens nummer 2.

Eddie behöver inte bevisa något mer. Nog för att han vill fortsätta men han är ju själv ödmjuk inför att han inte kommer leva speciellt länge ifall han fortsätter.

Det har du rätt i, han har uppnått alla sina ursprungliga mål med strongman. Om han gick ner till 140kg skulle det nog vara otroligt mycket bättre för hälsan. Dessutom skulle han troligen fortfarande kunna slåss om titlen ''Britains Strongest Man'' på den vikten, det är bara och kolla på t. ex Årsjö som ungefär är lika lång som Hall men nu väger 140kg och fortfarande är riktigt stark.

MackeJuve 2018-01-16 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7880747)
Spelar ingen roll egentligen för Eddie. Han är cementerad. Ingen kommer vara större typ än Eddies 500 i strongman lyft. Möjligen när 600 passeras. Men det var 500 som var den episka siffran som cementerades.

Ingen minns vem som var femte man på månen eller ens nummer 2.

Eddie behöver inte bevisa något mer. Nog för att han vill fortsätta men han är ju själv ödmjuk inför att han inte kommer leva speciellt länge ifall han fortsätter.

Jag håller med om att han gissningsvis är otroligt nöjd att hans världsrekord innefattade en barriärbrytning i form av 500 kg. Det är dock allt jag håller med om. Det handlar inte om att vara femte man på månen, det handlar om att ta sig längre ut i rymden än så. Det kommer folk alltid att bry sig om. Ett världsrekord är ett världsrekord.

I vårt närminne kommer kanske Eddies 500-lyft te sig större än säg Thor på 505 kg, men det försvinner snabbt. Idag bryr vi oss om Kirills 335-lyft, inte om vem som först knäckte 300-gränsen. Freddie 400-lyft är fortfarande färskt i minnet men prestationen kommer att blekna när ett par av IPF-grabbarna gör 410 kg som standard på tävling.

Så jag tror verkligen inte att Eddie kommer att vara störst fram tills någon drar 600 kg.

Agitator 2018-01-16 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7880845)
Jag håller med om att han gissningsvis är otroligt nöjd att hans världsrekord innefattade en barriärbrytning i form av 500 kg. Det är dock allt jag håller med om. Det handlar inte om att vara femte man på månen, det handlar om att ta sig längre ut i rymden än så. Det kommer folk alltid att bry sig om. Ett världsrekord är ett världsrekord.

I vårt närminne kommer kanske Eddies 500-lyft te sig större än säg Thor på 505 kg, men det försvinner snabbt. Idag bryr vi oss om Kirills 335-lyft, inte om vem som först knäckte 300-gränsen. Freddie 400-lyft är fortfarande färskt i minnet men prestationen kommer att blekna när ett par av IPF-grabbarna gör 410 kg som standard på tävling.

Så jag tror verkligen inte att Eddie kommer att vara störst fram tills någon drar 600 kg.

Undrar dock hur lång tid det tar innan vi ser någon passera 500ingen.

MackeJuve 2018-01-16 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7880887)
Undrar dock hur lång tid det tar innan vi ser någon passera 500ingen.

Jo, det kan ju trots allt ligga en bit bort. Thor har gjort sjuka framsteg sedan han började samarbeta med "Australian strength coach", känns som han ligger närmast. Anledningen till att jag favoriserar honom är dock lite skev - det är mest p.g.a. att jag ser hans framsteg. Shaw är mer återhållsam, skulle lika väl kunna vara så att han är på samma nivå för tillfället.

Om jag får tippa så sker det inte i år, men det kommer heller inte att dröja ett årtionde. Tror vi får se det inom två-tre år. Brutna barriärer brukar innebära att de som jagar tappar lite respekt för vikten och gör stora framsteg snabbt.

rattlesnake61 2018-01-16 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7880895)
Jo, det kan ju trots allt ligga en bit bort. Thor har gjort sjuka framsteg sedan han började samarbeta med "Australian strength coach", känns som han ligger närmast. Anledningen till att jag favoriserar honom är dock lite skev - det är mest p.g.a. att jag ser hans framsteg. Shaw är mer återhållsam, skulle lika väl kunna vara så att han är på samma nivå för tillfället.

Om jag får tippa så sker det inte i år, men det kommer heller inte att dröja ett årtionde. Tror vi får se det inom två-tre år. Brutna barriärer brukar innebära att de som jagar tappar lite respekt för vikten och gör stora framsteg snabbt.

Shaw är grym i mark, men han verkar ha fastnat runt 460kg sedan 2015 vilket inte är så konstigt då alla till slut bör nå en gräns när det inte längre går att bli så mycket starkare. Men även om Shaw inte längre blir starkare så kan han möjligen vinna WSM ett par gånger till, mestadels för att han har bättre tävlingsnerver än Hafthor och inte gör några misstag.

Det skulle också va kul att se någon göra 230kg i stocklyft snart, Savickas hintade iaf om att han skulle göra ett försök i år. Sedan är Iron Biby som nyligen la upp en strikt militärpress på 220kg också en möjlig kandidat.

Bjorneman 2018-01-20 01:33

Är det inte Arnolds snart?

Jag tror på Shaw i år igen. Han var så pass överlägsen förra året, men Hafthor har nog knappat in på honom.

rattlesnake61 2018-01-20 17:26

Shaw lär antagligen vinna Arnold's i år igen. När det kommer till att gå 4 meter med 700kg ok eller pressa cirkushantlar är han svårslagen. Vytautas Lalas borde sluta top-3 om han är med också.

Agitator 2018-01-20 20:57

Jag såg klart born strong eller vad dokumentären heter på netflix nyligen.

Hade missat kriget i senaste arnolds, hahaha fyfan vad snopet SPOILER

Om ni missat tävlingen eller dokumentären så se den innan ni klickar på spoiler taggen.

Bjorneman 2018-01-21 01:30

Kieliszkowski (eller hur fan det stavas) är väldigt bra på Arnolds av någon anledning.

rattlesnake61 2018-01-21 15:16

Kielszkowski har nog potential till top-3 på Arnolds och Prittchet är även han riktigt bra.

Shahlaei förutspår BSM 2017, han själv är inte med så Eddie vinner förmodligen igen. Är faktiskt lite intressant att veta hur Terry Hollands med magrutor kommer prestera. Det kan också bli en bra duell mellan Hicks och Hall i stockpress-medleyt som slutar på 180 och 200kg.


MackeJuve 2018-01-22 13:52

Terry Hollands slutade jag att följa på Instagram en bit in i hans lyckade deff. I början var det motiverande och häftigt - karln ser ju både kompakt och rippad ut. Efter hundrade formbilden tröttnade jag dock. Absolut kul att se hur han presterar men jag räknar mer eller mindre med att hans karriär är över.

345.5 i bänk 2018-01-22 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7884092)
Terry Hollands slutade jag att följa på Instagram en bit in i hans lyckade deff. I början var det motiverande och häftigt - karln ser ju både kompakt och rippad ut. Efter hundrade formbilden tröttnade jag dock. Absolut kul att se hur han presterar men jag räknar mer eller mindre med att hans karriär är över.

Ser bra ut på bild men ALLA som gör en sån viktnedgång blir svagare.

Bjorneman 2018-01-22 15:48

Ja, t.ex. Savickas skulle aldrig haft den där jättekalaskulan om han inte blev starkare av den.

rattlesnake61 2018-01-22 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7884092)
Terry Hollands slutade jag att följa på Instagram en bit in i hans lyckade deff. I början var det motiverande och häftigt - karln ser ju både kompakt och rippad ut. Efter hundrade formbilden tröttnade jag dock. Absolut kul att se hur han presterar men jag räknar mer eller mindre med att hans karriär är över.

Ja hans karriär som top-5 på WSM verkar vara helt över, men mot folk som Mark Felix och Adam Bishop står hans sig fortfarande ganska bra. Tror deffen gör att han springer snabbare men den statiska styrkan blir väl lidande.

Bjorneman 2018-01-27 23:16

http://startingstrongman.com/2018/01...strongest-man/

Eddie Hall vann Britains strongest man. Graham Hicks 2:a, väldigt förvånande. Terry Hollands 3:a så nog står han sig fortfarande, men det blir ju inte pallen på WSM igen.

rattlesnake61 2018-01-28 22:37

Kul för Eddie att vinna 5:e titeln och Hicks börjar se ut som en potentiell WSM-finalist nu.

Enligt Starting Strongman är dessa årets finalgrenar på WSM:

Frame Carry
Car Deadlift
Loading Race
Truck Pull
Max Overhead
Atlas Stones

Känns som bra grenar för Hafthor förutom frame walk och ganska bra för Shaw överlag. Savickas beror helt på form och Eddie sa innan tävlingen igår att han inte ska va med.

Beefcake1993 2018-01-29 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7887241)
Kul för Eddie att vinna 5:e titeln och Hicks börjar se ut som en potentiell WSM-finalist nu.

Enligt Starting Strongman är dessa årets finalgrenar på WSM:

Frame Carry
Car Deadlift
Loading Race
Truck Pull
Max Overhead
Atlas Stones

Känns som bra grenar för Hafthor förutom frame walk och ganska bra för Shaw överlag. Savickas beror helt på form och Eddie sa innan tävlingen igår att han inte ska va med.

Känns som att det kommer att bli hafthors år med de grenarna.

Bjorneman 2018-01-29 13:42

Eddie vet ju också att han aldrig kommer vinna igen.

Lennix 2018-01-29 14:29

Vad tror ni om Sveriges olika strongmans för 2018? Kommer Johnny gå förbi Forsmark? Blir Forsmark Sveriges starkaste man 2018? Några överraskningar på gång? Vilka blir top 5 i år om ni får gissa?

Bjorneman 2018-01-29 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Lennix (Inlägg 7887444)
Vad tror ni om Sveriges olika strongmans för 2018? Kommer Johnny gå förbi Forsmark? Blir Forsmark Sveriges starkaste man 2018? Några överraskningar på gång? Vilka blir top 5 i år om ni får gissa?

1. Årsjö (det bara är så)
2. Forsmark
3. Hansson
4. Ståhlberg
5. Gustafsson

Det är nog samma som förra året när jag tänker efter.

Beefcake1993 2018-01-30 01:43

Fredrik Johansson kanske kommer in och överraskar lite, ser ju bra ut på insta iaf. 2019 blir mitt år ;)

rattlesnake61 2018-01-30 02:10

Kul Beefcake om du satsar på att tävla nästa år. :)

Jag tror också Johannes kommer lyckas försvara sin titel om inte skadorna förhindrar honom.

Men det finns ändå en rimlig chans att Forsmark kan ta sig till WSM-finalen i år med lite tur, både han och Hansson vinner på att årets grenar är något mer atletiskt inriktade.

345.5 i bänk 2018-01-30 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7887454)
1. Årsjö (det bara är så)
2. Forsmark
3. Hansson
4. Ståhlberg
5. Gustafsson

Det är nog samma som förra året när jag tänker efter.

Beror mycket på vad det kommer för grenar. Årsjö och Forsmark är ju i topp avsett vilka grenar men övriga har svagheter. T ex slog jag ifjol Joakim Gustavsson i 4a av 5 tävlingar tyvärr inte i finalen. Fredrik Johansson är grymt duktig. Får han upp press styrkan blir han farlig. Torbjörn Persson är väldigt allround. Nedzim har en galen raw styrka men måste få ut det i strongman grenar. Men hög kapacitet.

Bjorneman 2018-01-30 18:07

https://www.facebook.com/eddiehallws...type=3&theater

Eddie Hall vill slå världsrekordet i stock och det har han ju definitivt kapacitet till. Om han kunde stöta lite med benen också så tror jag inte att 250 vore omöjligt.

rattlesnake61 2018-01-30 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7888017)
https://www.facebook.com/eddiehallws...type=3&theater

Eddie Hall vill slå världsrekordet i stock och det har han ju definitivt kapacitet till. Om han kunde stöta lite med benen också så tror jag inte att 250 vore omöjligt.

Han använde benen i stockpressen på BSM i helgen så han borde kunna pressa mer än tidigare. 230kg tror jag är möjligt att han kan pressa. 250kg känns nästan mer osannolikt än vad 500kg i marklyft gjorde innan han lyfte det, men det är inte omöjligt. Han kanske får ut 10kg+ av att använda benen. Graham Hicks kanske också kan göra 230kg också med lite tur. Hans press på 212kg såg jättelätt ut.

Benny Carlsson 2018-01-31 03:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7887421)
Eddie vet ju också att han aldrig kommer vinna igen.

Hur kommer det sig?

MackeJuve 2018-01-31 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7888017)
https://www.facebook.com/eddiehallws...type=3&theater

Eddie Hall vill slå världsrekordet i stock och det har han ju definitivt kapacitet till. Om han kunde stöta lite med benen också så tror jag inte att 250 vore omöjligt.

Jag är nittio procent övertygad om att anledningen till att han pressar så pass strikt är för att han får ut mest vikt på det sättet. Tycker ofta man får intrycket av att folk anser Hall starkare i stocken kontra Z för att Hall har valt att inte använda benen. Han har uppenbarligen valt det, men jag köper inte för fem öre att det är för att göra något sorts statement. Det är för att han har testat båda varianterna och den strikta har fungerat bäst. För Z har lite benkick fungerat bäst. Det jag vill ha sagt med detta är att jag inte tror att det är så enkelt att Hall börjar använda benen och en möjlighet att ta 250 kg uppenbarar sig. Han har, så vitt jag vet, striktpressat 220 kg över huvudet som bäst. Då tappade han stocken i nacken, tror inte att lyftet godkändes? Det är dumt att säga aldrig när det gäller Hall men jag tror att 250 är omöjligt. Att han skulle kunna slå vr köper jag däremot, men inte öka 30 kg i stock.

Citat:

Ursprungligen postat av Benny Carlsson (Inlägg 7888219)
Hur kommer det sig?

För att folk anser honom, relativt Shaw och Thor, för svag i flera av de rena strongman-grenarna. Han är inte lika atletisk som dessa freaks. Det är också en sanning även om Eddie givetvis kan utvecklas. Men de två långa herrarna är sådana fenomen att det är mer sannolikt att de två prenumererar på titeln under återstoden av Halls karriär.

Tycker lite synd om Halls fru. Hon grät ju i dokumentären om honom när han svävade lite i svaret på frågan om han skulle lägga av efter att han vann WSM. Verkade som att han hade lovat henne det. Är nog mycket en persons vilja i det hushållet.

Dajollee 2018-01-31 14:58

Hall är för mycket dramaqueen för min smak.

ccm 2018-02-01 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lennix (Inlägg 7887444)
Vad tror ni om Sveriges olika strongmans för 2018? Kommer Johnny gå förbi Forsmark? Blir Forsmark Sveriges starkaste man 2018? Några överraskningar på gång? Vilka blir top 5 i år om ni får gissa?

Jocke kommer inte köra SSM i år.

Årsjö vinner i år igen, Forsmark blir tvåa och Hansson blir trea. Ståhlberg kan hota tredjeplatsen om man hoppar oket i finalen. Torbjörn Persson, Fredrik Svensson, Ola Nilsson och Fredrik Johansson lär kriga om platserna under fjärdeplatsen, men allt handlar om vilka finalgrenar det blir. Dessa är självklara finalister. Potentiella finalister är Stisse, Nedzim, Daniel Lindqvist, Yngvesson, Andrei Hafström, Gustav Stonegård och Peter Svedberg (om han kör samtliga kval).

Bjorneman 2018-02-01 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7888781)
Jocke kommer inte köra SSM i år.

Årsjö vinner i år igen, Forsmark blir tvåa och Hansson blir trea. Ståhlberg kan hota tredjeplatsen om man hoppar oket i finalen. Torbjörn Persson, Fredrik Svensson, Ola Nilsson och Fredrik Johansson lär kriga om platserna under fjärdeplatsen, men allt handlar om vilka finalgrenar det blir. Dessa är självklara finalister. Potentiella finalister är Stisse, Nedzim, Daniel Lindqvist, Yngvesson, Andrei Hafström, Gustav Stonegård och Peter Svedberg (om han kör samtliga kval).

Du har nog rätt.

Jag tyckte du skrev Peter Rundberg först. :)

ccm 2018-02-01 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7888809)
Du har nog rätt.

Jag tyckte du skrev Peter Rundberg först. :)

Haha! Nog för att Rundberg var stark som en norshörning, men det var några år sedan han var som starkast.

Bjorneman 2018-02-01 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7888898)
Haha! Nog för att Rundberg var stark som en norshörning, men det var några år sedan han var som starkast.

Jo, men hans råstyrka hade stått sig bra än idag.

_Rocky_ 2018-02-01 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7888781)
Jocke kommer inte köra SSM i år.

Årsjö vinner i år igen, Forsmark blir tvåa och Hansson blir trea. Ståhlberg kan hota tredjeplatsen om man hoppar oket i finalen. Torbjörn Persson, Fredrik Svensson, Ola Nilsson och Fredrik Johansson lär kriga om platserna under fjärdeplatsen, men allt handlar om vilka finalgrenar det blir. Dessa är självklara finalister. Potentiella finalister är Stisse, Nedzim, Daniel Lindqvist, Yngvesson, Andrei Hafström, Gustav Stonegård och Peter Svedberg (om han kör samtliga kval).

Sen får man inte glömma bort Johan Liljeblad, Espenkrona och Henrik Henningsson.

Tufft år i tungvikten i år.

Bjorneman 2018-02-01 16:47

Jag undrar vad det är för tennismatch Årsjö ska spela.

rattlesnake61 2018-02-01 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7888997)
Jag undrar vad det är för tennismatch Årsjö ska spela.

Jag hoppas det är mot Magnus Samuelsson, men jag gissar på någon ointressant tyngre-profil.

rattlesnake61 2018-02-01 18:56



Hafthor börjar bli riktigt stark i axlarna. I år när det är max i stockpress eller apollon på WSM tror jag Hafthor pressar mer än Shaw. På WSM borde nästan bara Kieliszkowski eller Savickas ha en chans att pressa mer, om inte Graham Hicks, Robert Oberst eller Savatinov tar sig till final det vill säga.

ccm 2018-02-01 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av _Rocky_ (Inlägg 7888992)
Sen får man inte glömma bort Johan Liljeblad, Espenkrona och Henrik Henningsson.

Tufft år i tungvikten i år.

Sant. Om Liljeblad inte är skadad längre så är han en självklar finalkandidat. Espenkrona är fortfarande inte helt bra i ryggen som det verkar, men Henningsson kan helt klart kriga om en finalplats.

Ja, Rundberg hade i sin prime kunnat ta en del poäng i främst marken och i stocken även i dag. Han hade inte haft en chans på pallen dock.

Bjorneman 2018-02-01 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7889058)
Jag hoppas det är mot Magnus Samuelsson, men jag gissar på någon ointressant tyngre-profil.

Det har jag inte ens tänkt på, men det skulle ju vara något.

Bjorneman 2018-02-01 21:55

Fast det lär ju inte hända. Det förstår jag. :D

345.5 i bänk 2018-02-02 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av _Rocky_ (Inlägg 7888992)
Sen får man inte glömma bort Johan Liljeblad, Espenkrona och Henrik Henningsson.

Tufft år i tungvikten i år.

Johan och Johan är väldigt duktiga. Henningsson håller bra nivå med.

MackeJuve 2018-02-02 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7889058)
Jag hoppas det är mot Magnus Samuelsson, men jag gissar på någon ointressant tyngre-profil.

Magnus "Jycken" Cedenblad, MMA.

MackeJuve 2018-02-02 10:13

Rekommenderar att följa honom på Instagram. Tycker att han är lite roligare där än många andra strongmans.

http://www.bbc.com/news/world-africa-42782487?SThisFB

Bjorneman 2018-02-02 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7889264)
Magnus "Jycken" Cedenblad, MMA.

Skithäftigt och skitkul. Not.
Men det är ju inte jag som ska bedöma det. :D

Edit: Är det officiellt? Hittade inget på Årsjös sociala medier.

MackeJuve 2018-02-02 14:03

Den här tyckte jag var trevlig att glutta på häromdagen. Har säkert figurerat i tråden förut. Lars Hedlund får en del plats. Även kul att se lite gamla profiler som det inte talas så mycket om idag.


rattlesnake61 2018-02-02 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7889422)
Den här tyckte jag var trevlig att glutta på häromdagen. Har säkert figurerat i tråden förut. Lars Hedlund får en del plats. Även kul att se lite gamla profiler som det inte talas så mycket om idag.


Kul att se Tarmo Mitt slå världsrekord i Hercules Hold, en bra gren som tråkigt nog är med väldigt sällan numera. Tarmo gjorde förövrigt comeback förra året på ''Ulitmate Masters'' tävlingen och kom 2:a, så han är stark fortfarande.

Bjorneman 2018-02-02 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7889588)
Kul att se Tarmo Mitt slå världsrekord i Hercules Hold, en bra gren som tråkigt nog är med väldigt sällan numera. Tarmo gjorde förövrigt comeback förra året på ''Ulitmate Masters'' tävlingen och kom 2:a, så han är stark fortfarande.

Det var kul att se honom. Han är inte så jävla gammal heller. Yngre än Savickas tror jag.

rattlesnake61 2018-02-04 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7889712)
Det var kul att se honom. Han är inte så jävla gammal heller. Yngre än Savickas tror jag.

Ja tror han bara är 40, det är mest presstyrkan han behöver få tillbaka.

rattlesnake61 2018-02-04 11:13

Hafthor tränar med Kirill Sarychev.



Jag skulle vilja se Sarychev prova på strongman. Han har ju presstyrka så det räcker till i varje fall och är närmare 2m lång.

Beefcake1993 2018-02-05 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7890279)
Hafthor tränar med Kirill Sarychev.



Jag skulle vilja se Sarychev prova på strongman. Han har ju presstyrka så det räcker till i varje fall och är närmare 2m lång.

Han har ju även markat en bit över 400kg. Tveksamt att han skulle vara med i strongman då han äger styrkelyftsförbundet wrpf. Skulle vara grymt spännande att se hans resultat i strongman dock!

MackeJuve 2018-02-05 08:29

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7890279)
Hafthor tränar med Kirill Sarychev.



Jag skulle vilja se Sarychev prova på strongman. Han har ju presstyrka så det räcker till i varje fall och är närmare 2m lång.

Fan vad nice! Blir att kolla på den videon innan gymmet ikväll. Förutsätter att de talar engelska :D

Bjorneman 2018-02-05 16:21

Jag trodde inte att ryssar pratar engelska av princip. :D

Pudzianovski 2018-02-05 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7890279)
Hafthor tränar med Kirill Sarychev.

Jag skulle vilja se Sarychev prova på strongman. Han har ju presstyrka så det räcker till i varje fall och är närmare 2m lång.

Skum form på huvudet vid 10.00 min. ? Eller är det bara vinkeln.

MackeJuve 2018-02-07 15:22

Gary Taylor - WSM-vinnare 1993

"Taylor was extraordinarily strong on the Behind-The-Neck Push Press. At Brian Batcheldor's Strength Seminar in Birmingham in 1995 he performed an incredible Behind-The-Neck Push Press of 272.5kg (600.75lb) (judged by David Webster, the organizer of the World's Strongest Man competitions)."

MackeJuve 2018-02-07 15:23

Ted van der Parre - WSM-vinnare 1992

"At 7 ft (213 cm) and 350 lb (159 kg), Van der Parre is the tallest man ever to compete in the World's Strongest Man contest, and also has the lowest WSM BMI of 35."

MackeJuve 2018-02-07 15:38

Manfred Hoeberl

"In the early 1990s Hoeberl claimed to have the largest arms in the world. At the 1994 Arnold Schwarzenegger Classic, bodybuilding journalist Joe Roark measured Hoeberl's upper arm to be 25.75 inches (654 mm) cold. Right after Hoeberl curled a 150 lb. dumbbell for several reps and was re-measured at 26 inches pumped. After the measurement Roark claimed Hoeberl was the first man in history to have an upper arm girth three times the size of his wrist circumference.[5]"

MackeJuve 2018-02-07 15:42

O.D. Wilson

"Wilson did not actually have a traditional first name - he was simply "O.D.""

"It is believed that he had one of the biggest ever quadriceps, measuring a phenomenal 42 inches. Wilson's shoes size was 23 and his ring size was 26, while the ring size for the average adult male is between 10 and 12."

Agitator 2018-02-07 20:21

Videos och bilder?

Bjorneman 2018-02-07 21:25

http://2.bp.blogspot.com/-aqDW298aHd...3A954A1FF9.JPG

MackeJuve 2018-02-08 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7891980)
Videos och bilder?

Fick bara lite feeling och googlade runt på lite olika WSM-finalister. All info är från Wikipedia så sanningshalten är osäker, man får ta det för vad det är!

rattlesnake61 2018-02-08 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7891872)
Gary Taylor - WSM-vinnare 1993

"Taylor was extraordinarily strong on the Behind-The-Neck Push Press. At Brian Batcheldor's Strength Seminar in Birmingham in 1995 he performed an incredible Behind-The-Neck Push Press of 272.5kg (600.75lb) (judged by David Webster, the organizer of the World's Strongest Man competitions)."

272,5kg låter väldigt mycket, men här är i alla fall en video där han pressar 230kg väldigt lätt: https://www.instagram.com/p/BbKFvJmg...gmanmotivation

MackeJuve 2018-02-08 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7892256)
272,5kg låter väldigt mycket, men här är i alla fall en video där han pressar 230kg väldigt lätt: https://www.instagram.com/p/BbKFvJmg...gmanmotivation

Haha tyckte det med, men de gamla gubbarna kan gärna få omge sig med lite mytbildning i mitt tycke :D

Dajollee 2018-02-08 19:08

Såg på wsm 93 för ett tag sedan. Tyckte han var väldigt lik dorian

Bjorneman 2018-02-08 21:40

https://forum.bodybuilding.com/attac...8&d=1111000027

Vet ni vem detta är? :)

BSOJ 2018-02-08 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7892526)

Glenn Ross vill jag minnas höll på med byggning innan. Har för mig han såg ut så

Bjorneman 2018-02-08 22:33

http://4.bp.blogspot.com/-FielJYjiG9...+after+WSM.jpg

Jo, men om man inte vet så är det ganska svårgissat.

Benny Carlsson 2018-02-08 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7892256)
272,5kg låter väldigt mycket, men här är i alla fall en video där han pressar 230kg väldigt lätt: https://www.instagram.com/p/BbKFvJmg...gmanmotivation

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7892308)
Haha tyckte det med, men de gamla gubbarna kan gärna få omge sig med lite mytbildning i mitt tycke :D

Är inte i närheten av att vara någon (push)press. Det är en ineffektiv stöt. Koklyaevs på 270 kg är mer imponerande än så länge.

bighulken 2018-02-11 09:47

strongman.
 
Såg precis klipp, på gamla träningskamrat, Antti Mourujärvi, som körde marklyft på 365kg, godkänt på tävling, i styrkelyft, i Finland, såg det ut som.
Han har nu återhämtat sig från skada, i alla fall!!!....

Såg även ett klipp på Thor, marklyft på gymet, 455kg, starkt är det!!!...
Såg inte alltför tungt ut heller.....
Otroligt egentligen, han som är så lång!!!.....men har ändå en bra vinkel, i marklyften.....

Hepp............

rattlesnake61 2018-02-11 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av bighulken (Inlägg 7893483)
Såg även ett klipp på Thor, marklyft på gymet, 455kg, starkt är det!!!...
Såg inte alltför tungt ut heller.....
Otroligt egentligen, han som är så lång!!!.....men har ändå en bra vinkel, i marklyften.....

Hepp............

Speciellt imponerande om det var utan dräkt men det är svårt att avgöra genom att se på videon.

Efter att ha kollat på grenarna till Arnold's tror jag Hafthor har en chans att vinna i år, inget ok och ingen cirkushantel som Shaw hade vunnit och reps på apollon axle och natursten istället.

Agitator 2018-02-16 23:05


ccm 2018-02-17 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7896363)

Bänkpress..? *facepalm* Det är ju som när Aftonbladet skrev om Halls magnifika "dödslyft".

Bjorneman 2018-02-19 19:37

Det är ganska tydligt vad hon vill. :)

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7896612)
Bänkpress..? *facepalm* Det är ju som när Aftonbladet skrev om Halls magnifika "dödslyft".

Var inte det Bennis världsrekord på 461 kg? Eller gjorde de om samma tavla igen?

ccm 2018-02-20 06:14

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7897739)
Det är ganska tydligt vad hon vill. :)



Var inte det Bennis världsrekord på 461 kg? Eller gjorde de om samma tavla igen?

Så kan det mycket väl ha varit.

Köttis 2018-02-20 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7896612)
Bänkpress..? *facepalm* Det är ju som när Aftonbladet skrev om Halls magnifika "dödslyft".

Det är ju Hall som inte vet vad en bänkpress är. Hon frågar om han kan bänka henne och då börjar han militärpressa henne istället.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

ccm 2018-02-21 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Köttis (Inlägg 7898123)
Det är ju Hall som inte vet vad en bänkpress är. Hon frågar om han kan bänka henne och då börjar han militärpressa henne istället.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

:laugh: Sant!

Bjorneman 2018-03-01 10:03

Arnolds ser på pappret nästan ut som Hafthors tävling, men han lär få det tufft med Shaw oavsett vad.

PKtarzan 2018-03-02 09:33

Vilken jätte sätter ni era pengar på i helgen?
Samt kan man se eventet streamas någonstans?:)

Bjorneman 2018-03-02 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av PKtarzan (Inlägg 7902385)
Vilken jätte sätter ni era pengar på i helgen?
Samt kan man se eventet streamas någonstans?:)

Shaw tätt följt av Hafthor. Trean lär komma ett antal poäng bakom.

Vet ej, Rouge kanske kör någon sändning. Brukar komma upp på Youtube efteråt i alla fall.

rattlesnake61 2018-03-03 09:24

En seg start för Shaw men mycket kan fortfarande hända i poängställningen. Mest imponerad av Kieliszkowski som utklassade alla i stenlyftet, kul hur någon som drar 100kg mindre i marklyft än Hafthor och Shaw fortfarande kan vara starkare i att bara lyfta upp en tung otymplig natursten.

Bjorneman 2018-03-03 11:57

Ja, det var väldigt imponerande. När fortsätter tävlingen?

rattlesnake61 2018-03-03 12:40

Om jag räknat rätt så börjar tävlingen igen kl 19:45 svensk tid. Först timber carry sedan marklyft och sist apollon's axle.

PKtarzan 2018-03-03 16:17

hur ligger poängplaceringen till just nu?

rattlesnake61 2018-03-03 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av PKtarzan (Inlägg 7903022)
hur ligger poängplaceringen till just nu?

Hafthor Julius Bjornsson, 18 pts
Mikhail Shivlyakov, 17 pts
Mateusz Kieliszkowski, 15.5 pts
Brian Shaw, 15.5 pts
Matjaz Belsak, 12 pts
Jean-François Caron, 11.5 pts
Rauno Heinla, 8.5 pts
Jerry Pritchett, 4.5 pts
Dimitar Savatinov, 4.5 pts
Mateusz Ostaszewski, 3 pts

Bjorneman 2018-03-03 22:16

Hafthor vann marken med 472 kg. Han vinner tävlingen om inte något går riktigt snett.

rattlesnake61 2018-03-04 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7903237)
Hafthor vann marken med 472 kg. Han vinner tävlingen om inte något går riktigt snett.

Ja han borde vinna tävlingen om han inte har otur. Kul om han till slut vinner en stor titel utöver ESM.

ESM är nästa stora tävling i år och står nog mellan Hafthor, Eddie och Zydrunas. Bra grenar för Eddie med max i stock + car walk, så det blir en ganska spännande tävling ändå.

Bjorneman 2018-03-04 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7903267)
Ja han borde vinna tävlingen om han inte har otur. Kul om han till slut vinner en stor titel utöver ESM.

ESM är nästa stora tävling i år och står nog mellan Hafthor, Eddie och Zydrunas. Bra grenar för Eddie med max i stock + car walk, så det blir en ganska spännande tävling ändå.

Ja, just det. Är Zydrunas med? Skulle tippa på Hafthor, Eddie och Zydrunas på ESM då, men allt kan ju hända.

rattlesnake61 2018-03-04 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7903269)
Ja, just det. Är Zydrunas med? Skulle tippa på Hafthor, Eddie och Zydrunas på ESM då, men allt kan ju hända.

Ja Zydrunas skrev på instagram att han är med, verkar vara i ganska bra form. Blir kul och se om Eddie eller någon annan gör världsrekord i stock.

Bjorneman 2018-03-04 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7903271)
Ja Zydrunas skrev på instagram att han är med, verkar vara i ganska bra form. Blir kul och se om Eddie eller någon annan gör världsrekord i stock.

Jag tror Eddie tar rekordet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

rattlesnake61 2018-03-04 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7903276)
Jag tror Eddie tar rekordet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Ja det är helt klart möjligt.

Apollon's Axle streamas kl. 03 inatt svensk tid så jag får nog ta och kolla på det imorgon istället hehe.

Bjorneman 2018-03-04 11:29

Det är ganska uppenbart att Hafthor är starkast nu och skulle kunna vinna både WSM och Arnolds 10 år i rad om han håller sig hel och fortsätter tävla.

rattlesnake61 2018-03-05 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7903359)
Det är ganska uppenbart att Hafthor är starkast nu och skulle kunna vinna både WSM och Arnolds 10 år i rad om han håller sig hel och fortsätter tävla.

Ja just nu känns han ganska oslagbar. Har svårt att se hur Shaw skulle kunna klå honom på årets WSM med grenar som Loading och ''Max Overhead''.

Köttis 2018-03-05 19:47

Brukar det komma något sammandrag av alla grenar som i wsm efter tävlingen?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

rattlesnake61 2018-03-06 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Köttis (Inlägg 7904012)
Brukar det komma något sammandrag av alla grenar som i wsm efter tävlingen?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Nej det brukar det inte göra däremot så brukar det vara några som har kontakt med folk på plats och uppdaterar spreadsheets med resultat samtidigt som tävlingen pågår. Tävlingen sänds sedan i USA under sommaren men kommer inte upp på youtube förrän den sänds i England i december.

Köttis 2018-03-06 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7904137)
Nej det brukar det inte göra däremot så brukar det vara några som har kontakt med folk på plats och uppdaterar spreadsheets med resultat samtidigt som tävlingen pågår. Tävlingen sänds sedan i USA under sommaren men kommer inte upp på youtube förrän den sänds i England i december.

Jag kanske var otydlig. Menar om det kommer ett sammandrag från Arnolds som var i helgen, likt det som sänds från wsm i december.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

MackeJuve 2018-03-06 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av Köttis (Inlägg 7904174)
Jag kanske var otydlig. Menar om det kommer ett sammandrag från Arnolds som var i helgen, likt det som sänds från wsm i december.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Allt har sedan typ tävlingsstart legat uppe på tuben. Rogue har live-sänt hela spektaklet. Finns även kortare sammanfattnings-videos om de olika grenarna.

MackeJuve 2018-03-06 08:48

Kan även rekommendera Rogues "Road to...." samt deras två dokumentärer om stenarna i Skottland och de baskiska strongman-utövarna.

Köttis 2018-03-06 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7904182)
Allt har sedan typ tävlingsstart legat uppe på tuben. Rogue har live-sänt hela spektaklet. Finns även kortare sammanfattnings-videos om de olika grenarna.

Det är för mycket dötid för att jag ska orka kolla på hela grenarna och de sammanfattningar jag såg var typ 2-3 min långa så skulle vilja ha något mellanting men jag kanske får nöja mig med sammanfattningarna då.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)