Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012 (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177057)

HookersUnited 2012-10-24 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 6057188)
Fortfarande krasslig, så jag vilar från träningen. Dock så var bag tvungen att testa maxa dips efter stängning idag. Har gjort 35 som mest förr. Nu fixade jag:

39st PB



Någon som är kunnig kan väl säga om detta är tävlingsstrikta. Start & stopp läge tror jag är OK. Dock har jag ingen koll om kroppen får gunga osv.

Har förresten anmält mig till en crossfit-tävling här i Piteå! "X-fit games Piteå" som gymmet star annordnar. Tror detta kan bli riktigt grymt! Så nu måste jag satsa till detta. 1 december går tävlingen av stapeln!

Kul! Då kanske man måste åka upp och kolla.

Jonithan 2012-10-24 21:50

GRYMT tompee! Imponerande att du gör så många med tanke på att dem är relativt oexplosiva redan från början, riktigt uthålliga och sega muskler har du bevisligen! :) Angående utförandet är jag osäker, men några stycken skulle troligtvis bli bortdömda på grund av för otydligt stopp och för mycket gung/framåtlut :)

Phantom duck 2012-10-24 23:16

Grattis! Fan va strongt krigat! Riktigt på g nu, PB överallt! Härlig inställning att du inte ger dig och släpper hundringen.

tompee 2012-10-25 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 6057288)
GRYMT tompee! Imponerande att du gör så många med tanke på att dem är relativt oexplosiva redan från början, riktigt uthålliga och sega muskler har du bevisligen! :) Angående utförandet är jag osäker, men några stycken skulle troligtvis bli bortdömda på grund av för otydligt stopp och för mycket gung/framåtlut :)

Tack du! Jo, jag har inte den optimala tekniken för att göra många i dips. Aa, ungefär som jag resonerade runt utförandet också.

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 6057423)
Grattis! Fan va strongt krigat! Riktigt på g nu, PB överallt! Härlig inställning att du inte ger dig och släpper hundringen.

Tack Robban! Nä den där hundringen hade jag väldigt lätt kunnat släppa också, inte min snyggaste vändning, men defintivt min tyngsta hängfrivändning ;)

HookersUnited 2012-10-25 16:56

Var kan man läsa mer om tävlingen? Om det finns publicerat?

XFactor 2012-10-26 05:32

Vilket jävla dipsfreak!

Önskar att jag vore som dig Domas, känna sig lite krasslig och ändå bara glida in efter jobbet och sätta PB på PB, kan knappt tänka mig vad som kommer hända när du känner dig frisk och pigg;)

tompee 2012-10-26 21:45

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 6058535)
Var kan man läsa mer om tävlingen? Om det finns publicerat?

Här kan du läsa om den
Bifogad fil 93240

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 6059488)
Vilket jävla dipsfreak!

Önskar att jag vore som dig Domas, känna sig lite krasslig och ändå bara glida in efter jobbet och sätta PB på PB, kan knappt tänka mig vad som kommer hända när du känner dig frisk och pigg;)

Tack X:man. Jag önskar att jag kunde jobba lika hårt som dig när du är krasslig i huset.

tompee 2012-10-26 21:46

26/10

BodyPump 60 min

Körde rätt lugnt, instruerade detta pass. Dock känns det som jag är back on track nu.

Idag var jag med på TV4 norrbotten lokala nyheter och pratade om CrossFit. Kika gärna på länken här.

http://www.tv4play.se/program/nyhete...ign=tv4play.se

Phantom duck 2012-10-26 22:14

Ska du vara med Tompee?

XFactor 2012-10-27 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 6061012)
Tack X:man. Jag önskar att jag kunde jobba lika hårt som dig när du är krasslig i huset.

Varför? det får du ingen positiv utveckling i gymmet av! KUGGA UPP nu för fan, jag vill se PB i Mark, Böj, frivändning och ryck under dom närmsta två veckorna:)

ThisIsTheOne 2012-10-27 10:51

Bra dips! Nån hade nog rykt på för kort stopp men mycket fina på det stora hela.

tompee 2012-10-27 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 6061066)
Ska du vara med Tompee?

Jajamen! det vet du!

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 6061413)
Varför? det får du ingen positiv utveckling i gymmet av! KUGGA UPP nu för fan, jag vill se PB i Mark, Böj, frivändning och ryck under dom närmsta två veckorna:)

Ojoj, vi ska se vad jag kan åstadkomma.

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 6061492)
Bra dips! Nån hade nog rykt på för kort stopp men mycket fina på det stora hela.

Tack du. Det var nog ungefär så jag trodde att det skulle va :P

tompee 2012-10-27 15:50

OL Lördag

Tidigt morgon pass 08:00

Power snatch

Inom varje minut i 12 minuter

1 Power snatch på 57kg (80% av 1 RM)

Sista gjorde jag 4st på följd.

Snatchdrag

8 x 40kg
8 x 50kg
5 x 60kg

Han inte längre, var tvungen att fara iväg och jobba sen.

Ikväll har faktiskt jag och Ola tänkt köra Grace! Får se hur det går. Usch!

qmop 2012-10-27 16:00

Lycka till med grace, ska bli kul å se tider :d

tompee 2012-10-27 20:14

http://4-klovern.se/wp-content/uploa...027-211707.jpg

Passet avslutat! Update kommer nån gång ikväll/natt // den sena!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)