Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2010-08-21 11:09

Camp Toney vill meddela Kolozzeum att han har blivit riktigt bra på Takedown-defence nu (tränar med många meriterade brottare), hans BJJ har förbättrats drastiskt och hans cardio är off the charts!

David R 2010-08-21 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4543290)
Vitor Belfort mot Anderson Silva, hur tror ni denna match skulle sett ut?

Vitor är talangmässigt i topp 3 pound for pound. Hans ruggiga snabbhet är inte att leka med. Han har dock haft en väldigt ojämn nivå, troligtvis en mental faktor, när han formtoppar är han ostoppbar och vid andra tillfällen fightas han som om han hellre vill vara hemma och titta på TV. Han är en av mina favoriter och jag hoppas att han lyckas ta sig till toppen och hålla sig kvar där. I en match mot Anderson kanske vi skulle få se Anderson göra takedowns och aktivt jobba från topposition, det skulle vara grymt intressant att se dem fightas. Andersons långa armar, grymma precision och timing mot Vitors snabbhet och slagstyrka. *popcorn*

Kwon 2010-08-21 11:24

Jag hejjar alltid på Vitor, oavsett vem han möter.

Vitors Theme - VITTORIO ..... Belfoooooort


David R 2010-08-21 12:20

"Mayhem" Miller även känd i "Bully beatdown" på MTV och för att han fick kompanistryk när han gick ringen och avbröt Jake Shields segerintervju på Strikeforce efter fighten mot Dan Henderson. Här fortsätter han sin kamp mot Nick Diaz, som stod för huvuddelen av kompanistryket, över internet och nu med hjälp av videospel. *rolleyes*

Notera att ingen verkar styra Nick Diaz i spelet :D


http://www.youtube.com/watch?v=QXWzm...layer_embedded

Med tanke på att Nick Diaz är viktklassen under "Mayhem" så är det bara för honom att börja banta ner sig, jag tror Strikeforce mer än gärna ordnar fighten i så fall.

Kwon 2010-08-21 12:22

Mayhem vill ha Diaz efter incidenten


Diaz svarar med ett double FU!(argumentet på slutet, i fight more than you per year!

cero 2010-08-21 13:51

Är inte den nedre videon svar till intervjun? Riktigt skön endå, "What do you do, fight like twice a year, motherfucker?!"

Citat:

Vitor är talangmässigt i topp 3 pound for pound. Hans ruggiga snabbhet är inte att leka med. Han har dock haft en väldigt ojämn nivå, troligtvis en mental faktor, när han formtoppar är han ostoppbar och vid andra tillfällen fightas han som om han hellre vill vara hemma och titta på TV. Han är en av mina favoriter och jag hoppas att han lyckas ta sig till toppen och hålla sig kvar där. I en match mot Anderson kanske vi skulle få se Anderson göra takedowns och aktivt jobba från topposition, det skulle vara grymt intressant att se dem fightas. Andersons långa armar, grymma precision och timing mot Vitors snabbhet och slagstyrka.
Tror du Anderson skulle vilja ta ner matchen på mattan? Han är ju väldigt självsäker med sin standup och den klassas ju enligt många som mmas bästa just nu.

Citat:

Camp Toney vill meddela Kolozzeum att han har blivit riktigt bra på Takedown-defence nu (tränar med många meriterade brottare), hans BJJ har förbättrats drastiskt och hans cardio är off the charts!
Go toney!

nmanradnävna 2010-08-21 17:44

Faaan, det var inte Strikeforce i natt alltså? Hade ju sett fram emot det som bara faaaaaaaaaaaaaaaaan

Men då är det inatt antar jag? (vågar inte googla något med risk för spoilers)

cero 2010-08-21 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4545016)
Faaan, det var inte Strikeforce i natt alltså? Hade ju sett fram emot det som bara faaaaaaaaaaaaaaaaan

Men då är det inatt antar jag? (vågar inte googla något med risk för spoilers)

Antagligen i natt. Inga resultat uppe på wikipedia än och det står lördag 21.

EDIT: Vart kan man se vilken tid det börjar?

Tigerkotten 2010-08-21 18:49

* StrikeForce - Houston
Sunday, August 22nd @ 2:00am


Stockholm * sön 04:00

Kwon 2010-08-21 19:25

Måste man ju se!

nmanradnävna 2010-08-21 19:49



Många vettiga åsikter från Ben måste jag säga

Kwon 2010-08-22 01:06

Schysst Match!

eternallord 2010-08-22 02:08

Ännu ett högkvalitativt event från WE-da-bomb-C.

Kross 2010-08-22 10:11

WEC är kärlek. Skäms nästan för att jag missat den senaste galan.

Tim Kennedy(strikeforce) är förresten stört lik psykopaten i No country for old men. What has been seen... cannot be unseen.

David R 2010-08-22 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4544483)
Är inte den nedre videon svar till intervjun? Riktigt skön endå, "What do you do, fight like twice a year, motherfucker?!"



Tror du Anderson skulle vilja ta ner matchen på mattan? Han är ju väldigt självsäker med sin standup och den klassas ju enligt många som mmas bästa just nu.



Go toney!

Anderson har det bästa och mest kompletta standup i MMA, helt klart, men boxningsmässigt så är Vitor snabbare och när han formtoppar så brukar det sluta som när han mötte Lindland eller Franklin. Som han själv sa efter fighten mot Lindland: "You can't beat speed". Anderson tar inte onödiga risker i områden där hans motståndare är experter trots att han själv är riktigt bra där se exempelvis fighten mot Maia och hur långt han gick för att undvika markfight.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)