Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bob90 2018-03-16 03:18

Haha, men det vore ju lite ballt om en returmatch mellan Floyd och Conor skulle styras upp i den arenan? :D

svenbanan 2018-03-16 04:07

Citat:

Ursprungligen postat av leee (Inlägg 7909796)
Han har ju fördel på boxning,om han sen kan träna upp sig på det andra så klarar han sig nog.Men vilka pengar de tjänar,inte klokt.

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7909797)
Haha, men det vore ju lite ballt om en returmatch mellan Floyd och Conor skulle styras upp i den arenan? :D

Ja visst. Men han kommer ju inte slåss mot nån som är rankad på femtonde plats i viktklassen. Han måste ju slåss mot nån som är ett likvärdigt dragplåster. Det kommer ju vara titelfajt eller nåt slags överhajpad superfajt mot nån mästare fast inte titelmatch.

Jag vet inte vem de ska hitta som ska kunna matcha hajpen men inte vara kapabel att mosa Floyd. Kanske någon föredetting? Eller någon som är ett par viklasser lättare? Kanske Ronda? :D

Ronda vs Floyd

Ja det kan jag tänka mig att supporta!

bigtraps 2018-03-16 06:10

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7909798)
Ja visst. Men han kommer ju inte slåss mot nån som är rankad på femtonde plats i viktklassen. Han måste ju slåss mot nån som är ett likvärdigt dragplåster. Det kommer ju vara titelfajt eller nåt slags överhajpad superfajt mot nån mästare fast inte titelmatch.

Jag vet inte vem de ska hitta som ska kunna matcha hajpen men inte vara kapabel att mosa Floyd. Kanske någon föredetting? Eller någon som är ett par viklasser lättare? Kanske Ronda? :D

Ronda vs Floyd

Ja det kan jag tänka mig att supporta!

Varför inte. Finns ju MMA fanatiker som tror att Ronda skulle spöa
en Mike Tyson i sin prime:)

Bob90 2018-03-16 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7909798)
Ja visst. Men han kommer ju inte slåss mot nån som är rankad på femtonde plats i viktklassen. Han måste ju slåss mot nån som är ett likvärdigt dragplåster. Det kommer ju vara titelfajt eller nåt slags överhajpad superfajt mot nån mästare fast inte titelmatch.

Jag vet inte vem de ska hitta som ska kunna matcha hajpen men inte vara kapabel att mosa Floyd. Kanske någon föredetting? Eller någon som är ett par viklasser lättare? Kanske Ronda? :D

Ronda vs Floyd

Ja det kan jag tänka mig att supporta!

Jo, 50-0 är ju ganska ovanligt att hitta :d
Fedor skulle man ju kunna ragga upp, han har väl också nyligen gjort comeback?
Han verkar iof vara lite ur gängorna :( Han var ju rätt gammal och han är nog för gammal för att kunna ta uppehåll och sen komma tillbaka.

delta_mats 2018-03-16 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7909875)
Jo, 50-0 är ju ganska ovanligt att hitta :d
Fedor skulle man ju kunna ragga upp, han har väl också nyligen gjort comeback?
Han verkar iof vara lite ur gängorna :( Han var ju rätt gammal och han är nog för gammal för att kunna ta uppehåll och sen komma tillbaka.

Du inser att det skiljer några viktklasser dem emellan?

Floyd kommer inte gå någon MMA match, som alla boxare får de benen bortsparkade och blir nedtagna och förödmjukad. Att han tror hans brottning är bra och sparkar okej tyder bara på okunskap.

Bob90 2018-03-16 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7909898)
Du inser att det skiljer några viktklasser dem emellan?

Floyd kommer inte gå någon MMA match, som alla boxare får de benen bortsparkade och blir nedtagna och förödmjukad. Att han tror hans brottning är bra och sparkar okej tyder bara på okunskap.

Haha ja men jag känner inte till någon annan som har liknande vinst-/förlustkvot :p

Spiffy 2018-03-16 13:44

Om han kan få upp sin brottning till 9 av 10 kanske en match mot Khabib kan vara något :d

Kabuto 2018-03-16 14:05

Enda chansen han skulle ha mitt khabib är One punch knockout när khabib tar ner han första och enda gången.

smerk 2018-03-16 14:47

Första MMA-passet avklarat igår. Var bakfull och körde med folk som hade kört 5-6 pass mer än jag. Mycket att hålla reda på men jag var tydligen bra på brottningsdelen, gick att muskla ned folk samt hålla emot nedtagning rätt lätt :p Skön träningsvärk i gluteus samt hamstring idag

delta_mats 2018-03-16 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7909975)
Första MMA-passet avklarat igår. Var bakfull och körde med folk som hade kört 5-6 pass mer än jag. Mycket att hålla reda på men jag var tydligen bra på brottningsdelen, gick att muskla ned folk samt hålla emot nedtagning rätt lätt :p Skön träningsvärk i gluteus samt hamstring idag

Det kan vara en nackdel att vara större och starkare, eftersom man kommer undan med sämre teknik. Problemet visar sig när orken tryter eller man möter någon med likvärdig styrka :)

Bailah 2018-03-17 20:40

Sjukaste comebacken jag någonsin sett under alla mina år. Wow.

smerk 2018-03-19 21:20

Skulle behöva lite råd. Har fått två saftiga brännmärken på ovansida fötterna vid stortån, som nu har börjat vara.

1. Bör varet tas bort för att läka såret fortare?

2. Hur ska man gå tillväga gällande träning för att låta såret läka? Fick detta i lördags och det har inte lyckats läka speciellt bra, kommer att skippa träningen imorgon iallafall

dared 2018-03-19 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7911882)
Skulle behöva lite råd. Har fått två saftiga brännmärken på ovansida fötterna vid stortån, som nu har börjat vara.

1. Bör varet tas bort för att läka såret fortare?

2. Hur ska man gå tillväga gällande träning för att låta såret läka? Fick detta i lördags och det har inte lyckats läka speciellt bra, kommer att skippa träningen imorgon iallafall

Det där är ganska vanligt när huden inte är van, det bildas sedan mer/starkare hud så man slipper det där efter ett par träningar.

Det jag har gjort i det läget är att badda med lite alkohol (petar ej) efter duschen. Sedan innan nästa träning drar jag på compedo och tejpar över med vit sporttejp runt foten över såret. Man brukar inte känna det under träningen då och läker trots att man kör på.

Sedan när det har läkt så kör utan plåster/tejp igen så du bygger tjockare hud, så brukar brännmärkena sluta komma.

xan 2018-03-23 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7909898)
Du inser att det skiljer några viktklasser dem emellan?

Floyd kommer inte gå någon MMA match, som alla boxare får de benen bortsparkade och blir nedtagna och förödmjukad. Att han tror hans brottning är bra och sparkar okej tyder bara på okunskap.

"Okunskap"? Han driver ju uppenbarligen. :D

smerk 2018-03-25 16:09

Hur tränar ni ben vid sidan av MMAn? Jag har alltid sjuk träningsvärk i glutes dagen efter MMAn. Är alltid typ 1h grappling. Funderar på om jag ens behöver träna ben


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)