Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2017-12-30 02:28

https://i.imgur.com/qqhTZfz.jpg

svenbanan 2017-12-30 02:30

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7871390)

Wtf?
Och varför står det en snubbe utklädd till snabbnudlar i bakgrunden?

An Iron Soul 2017-12-30 23:17

Jag fascineras av Chabib Nurmagomedov lugn.
Ikväll blir det ett riktigt test för honom, jag hoppas så klart att han vinner över Edson Barboza.
Drömmen vore att få se Chabib vinna bältet i lättvikt sedan gå upp en vitklass, weltervikt.
I och för sig har jag Tony Ferguson som den självklara nr 1 utmanaren till titeln i nuläget.

Sedan är det frågan om någon utav dom ens får chansen att möta Conor McGregor eller om det blir en till money fight, Conor VS Diaz som det ryktats om så länge.

Det finns många fighters idag som skulle kunna slå Conor.

Edit:
Cyborg vinner enkelt mot Holm.
Att få ner Holly Holm på marken kommer inte vara några problem för Cyborg som body slam:ade Tito Ortiz på träning.
Holm har inget ground game över huvud taget. Cyborg väljer själv mer eller mindre ground and pound eller submission.

+ att hon Holm mer eller mindre skriker innan varje slag/spark hon gör känns lite genomskinligt. :confused:



Hinner inte skriva mycket mer. Måste skynda mig iväg. Ska kolla kvällens gala med några vänner. Kommer ni kolla?
Har varit tyst i tråden dom senaste dagarna tycker jag.

xan 2017-12-30 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7871391)
Wtf?
Och varför står det en snubbe utklädd till snabbnudlar i bakgrunden?

Japan har tagit marknadsföring till en helt annan nivå.

Kinbote 2017-12-31 00:00

Jag tror att Holm har en ganska bra chans och sett till oddsen därför en klart spelbar match. Kan se en rörlig Holm hålla distans och undvika nedtagningar (om nu Cyborg försöker) medans hon vinner på poäng eller avslut sent i matchen.
Stilistiskt passar Cyborg henne bra då hon är som bäst när hon får kontra mot en framåtdrivande fighter.
Med det sagt ser jag en tuff match framför mig, Cyborg är uppenbarligen världsklass men hennes motståndare historiskt har hållit för låg kvalitet för att utan tvekan säga att hon skulle köra över Holm.

Tror och hoppas för övrigt på Khabib, men efter vad man såg i början av matchen mot Johnson får han passa sig för att bli ståendes på distans mot Barboza.

An Iron Soul 2017-12-31 06:13

Tröttaste galan jag sett på väldigt länge.
T.o.m tv:n trodde att jag somnat och ville stänga av sig själv. (Många DC..)

Om ni tittar på reprisen så gör er själva en tjänst och hoppa direkt till Khabib vs Edson

Khabib.. vilken kung. Wow

An Iron Soul 2017-12-31 07:34

Jag är ändå imponerad av Holly Holm.
Hon stod för en riktig kämpainsats.
Men tyvärr så räckte det inte hela vägen fram. Holm var stark i inledning av matchen.
Desto längre matchen gick desto mer styrde cyborg. Speciellt i "championship rounds", rond 4 och 5.

När det var dags för domslut så var det inget snack om vem som hade vunnit.

Jag är förvånad över att cyborg inte försökte få matchen till marken.
Det tror jag hade varit hennes stora chans. Antagligen kände hon sig bekväm med att stå upp mot Holly. (Vad vet jag).

Jag har svårt att se hur någon annan tjej skulle kunna besegra cyborg. Hon är överlägset bättre i alla aspekter. Ingen har ens varit i närheten av att utmana henne. Förutom Holm då möjligtvis. Jag tror inte heller någon är intresserad av att möta henne. Kanske för pengarna men inte med ambitionen att besegra cyborg.

xan 2017-12-31 22:59

Hela lättviktsdivisionen är redo att gå i pension nu för att undvika Khabib. Conor bränner sina pengar på strippor och blir rörmokare igen.

Cooks 2018-01-01 02:09

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7872214)
Hela lättviktsdivisionen är redo att gå i pension nu för att undvika Khabib. Conor bränner sina pengar på strippor och blir rörmokare igen.

Rörmokare? Var inte han bidragstagare?

PatekPhillipe 2018-01-01 06:25

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7871829)
Jag fascineras av Chabib Nurmagomedov lugn.
Ikväll blir det ett riktigt test för honom, jag hoppas så klart att han vinner över Edson Barboza.
Drömmen vore att få se Chabib vinna bältet i lättvikt sedan gå upp en vitklass, weltervikt.
I och för sig har jag Tony Ferguson som den självklara nr 1 utmanaren till titeln i nuläget.

Sedan är det frågan om någon utav dom ens får chansen att möta Conor McGregor eller om det blir en till money fight, Conor VS Diaz som det ryktats om så länge.

Det finns många fighters idag som skulle kunna slå Conor.

Edit:
Cyborg vinner enkelt mot Holm.
Att få ner Holly Holm på marken kommer inte vara några problem för Cyborg som body slam:ade Tito Ortiz på träning.
Holm har inget ground game över huvud taget. Cyborg väljer själv mer eller mindre ground and pound eller submission.

+ att hon Holm mer eller mindre skriker innan varje slag/spark hon gör känns lite genomskinligt. :confused:



Hinner inte skriva mycket mer. Måste skynda mig iväg. Ska kolla kvällens gala med några vänner. Kommer ni kolla?
Har varit tyst i tråden dom senaste dagarna tycker jag.

Dina predictions är exemplariskt genomförda *facepalm*

PatekPhillipe 2018-01-01 06:30

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7872214)
Hela lättviktsdivisionen är redo att gå i pension nu för att undvika Khabib. Conor bränner sina pengar på strippor och blir rörmokare igen.

Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

spoonchest 2018-01-01 10:12

Men hur stor hype hade det inte blivit av Conor/Khabib?

Spiffy 2018-01-01 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

:confused: skulle Tony vara en bättre striker än Barboza?

Grazzafukkinrazzi 2018-01-01 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker.

Lol gtfo, inte nog med att du har Patek Philippe felstavat i namnet.

xan 2018-01-01 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

Fast om Conor inte lyckas avsluta tidigt (vilket givetvis kan hända) så kommer Khabib ta ned och köra slut på honom totalt. Förstnämda har inte den bästa konditionen, inte ens när det gäller kickboxning som är hans styrka. Grappling är ett helt annat energisystem, speciellt när man blir armbågad i ansiktet samtidigt.

Nate hade blivit nedtagen 1 miljon gånger av Khabib och är inte tillräckligt bra på att få in submissions från ryggen. Knappt någon KO-kraft heller till skillnad från Barboza.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)