Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2017-08-27 15:56

Var väl ändå ingen som trodde att matchen skulle se annorlunda ut? Ifall man är lite insatt kunde man räknat ut detta liksom.

Plast 2017-08-27 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av PsykopatVegan (Inlägg 7813819)
Det som retar mig är att detta då hypats i en månad. Jaha ja, ÄNNU ett bevis på att leva i nuet är absolut crucial.

För lets face it vi förväntade oss alla regnbågar ur rövhål och total bliss och så fick vi detta. INTE så olikt julafton.

Omfamna NUET or die trying

"Vi" i detta fall är de som blivit lurade att tro att Connor ska ha någon sorts chans och att detta är mer än bara ett spektakel och ett sätt för båda två fighters att gå sin absolut mest lukrativa match.
De som faktiskt följer fighting i allmänhet och boxning i synnerhet förväntade sig ingenting annat. Floyd bar Connor i ett par ronder, försökte inte ens att slå några egna slag, lät Connor slå sig trött samtidigt som han får se bra ut för att sedan gå in och avsluta i senare ronder. Precis som väntat. De flesta boxningskännare jag hörde utlåtanden av inför trodde på TKO någonstans mellan 6-10 ronden, somliga trodde på UD vinst för Floyd och då knappast pga. att han inte skulle kunna avsluta utan snarare bara för att han skulle bära Connor matchen igenom.

xan 2017-08-27 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7813817)
Okej. Fast det var ju knappt en match egentligen tycker jag. Aldo var en dominant champ och förtjänade ju ett returmöte. Men han kanske blev för psykad, både innan och efter matchen för att vilja mer.

Aldo tackade alltså nej till returmötet på kort varsel. Klart man vill förbereda sig ordentligt om man precis blivit knockad på 14 sekunder. Conor valde andra motståndare istället pga pengarna.

Nu efter att Aldo blev knockad av Holloway finns det inte så mycket intresse i matchen längre.

delta_mats 2017-08-28 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7813573)
Varför inte?

Conor klarade sig riktigt bra. Skulle helt klart vara intressant med en rematch när Conor fått nöta boxning i ett år.


Lite stats.
http://i.imgur.com/1FB4AjC.jpg

Men hade Conor gått in med MMA-stance hade han nog vunnit, tror du inte?
Var väl där han hade sin chans, inte att försöka bli en boxare? *popcorn*:em:

xan 2017-08-28 09:57

Conor glömde revolutionera boxningen och gjorde sånt här istället:

https://media.giphy.com/media/xT9IgH...8h2M/giphy.gif

Spiffy 2017-08-28 10:08

Det kändes som att Conor gick in för att överleva 12 ronder, inte för att vinna. Kondisen tog ju slut i rond 4 *gah!*

xan 2017-08-28 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7814213)
Det kändes som att Conor gick in för att överleva 12 ronder, inte för att vinna. Kondisen tog ju slut i rond 4 *gah!*

Tvärt om? Han var för aggressiv tidigt i matchen, det var därför han vann några ronder och sedan blev trött. Om han bara hade varit där för att överleva 12 ronder hade han dragit ned tempot rejält och förlorat på decision istället.

Spiffy 2017-08-28 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7814214)
Tvärt om? Han var för aggressiv tidigt i matchen, det var därför han vann några ronder och sedan blev trött. Om han bara hade varit där för att överleva 12 ronder hade han dragit ned tempot rejält och förlorat på decision istället.

Han vann bara första ronden.
Hans minimala chans för vinst var ju att gå totalt bananer i början och slå ut Floyed innan slutet på rond tre typ.
Så aggressiv minns jag inte att han var att det såg ut som att han försökte det. Får kanske se om matchen. Minns det som att han var helt för avvaktande och kondisen tog slut i fjärde, och att Floyed hade total kontroll typ 99% av tiden.

xan 2017-08-28 11:52

1 domare gav dock Conor dom 3 första ronderna.

Han var så aggressiv han kunde tidigt i matchen. Hade han gått "total bananer" han han antingen blivit kontrad hårt och knockad tidigt eller fått astmaattack efter halva matchen.

Lite synd att det inte var en standing 8-count for denna match, just bleed!

eternallord 2017-08-28 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7814214)
Tvärt om? Han var för aggressiv tidigt i matchen, det var därför han vann några ronder och sedan blev trött. Om han bara hade varit där för att överleva 12 ronder hade han dragit ned tempot rejält och förlorat på decision istället.

Nja jag håller inte med. Tycker inte Conor var överdrivet aggressiv i början, tyckte han försökte pacea sig själv och hålla ett rimligt tempo. Fick känslan av att han inte la särskilt mycket bakom slagen utan mer satsade på att poängfightas. Att han blev trött tror jag är en kombination av att han fick mycket stryk (Mayweather landade massor av power punches, både mot huvud och mot kropp), han är inte lika van vid ren boxning (testa att köra judo med en jiujitsu-kille eller tvärtom, de kommer bli trötta betydligt snabbare än normalt), och hans kondis är helt enkelt inte så bra. Han har gasat i båda sina fighter mot Diaz, det verkar helt enkelt inte vara hans styrka.

Yes 2017-08-28 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7814201)
Conor glömde revolutionera boxningen och gjorde sånt här istället:

[.IMG]https://media.giphy.com/media/xT9IgHABYrKvfD8h2M/giphy.gif[/IMG]

Hans boxning var rätt smart i fråga om att spela på hans styrkor. Det var klart annorlunda mot vad Floyd var van vid samtidigt som det funkade bra för att få ett övertag i räckvidd. Det hjälpte honom även att klara slagväxlingarna innan han blev trött.

An Iron Soul 2017-08-28 18:57

Jag hade velat se Conor McGregor vs Khabib Nurmagomedov.
Det hade varit kul att se Conor gå en match för titelförsvar. Som vilken annan fighter i världen tidigare har behövt göra.
Som t.e.x Georges St. Pierre, Jon Jones och José Aldo.
Men han bestämmer själv vem han ska möta och är UFC:s guldkalv. Då får man göra lite hur man känner, gå matcher för pengar och freakshow/underhållning. Inte ranking.

xan 2017-08-28 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7814393)
Nja jag håller inte med. Tycker inte Conor var överdrivet aggressiv i början, tyckte han försökte pacea sig själv och hålla ett rimligt tempo. Fick känslan av att han inte la särskilt mycket bakom slagen utan mer satsade på att poängfightas. Att han blev trött tror jag är en kombination av att han fick mycket stryk (Mayweather landade massor av power punches, både mot huvud och mot kropp), han är inte lika van vid ren boxning (testa att köra judo med en jiujitsu-kille eller tvärtom, de kommer bli trötta betydligt snabbare än normalt), och hans kondis är helt enkelt inte så bra. Han har gasat i båda sina fighter mot Diaz, det verkar helt enkelt inte vara hans styrka.

https://pbs.twimg.com/media/DINl1EwUMAAOwrF.jpg

Slösade väldigt mycket energi på missar som du ser.

PsykopatVegan 2017-08-28 21:09

Bara nu Conor inte får fixa ideer och ska börja kräva rematch. Med resultatet i hand känns hans uppträdande på alla pressträffar jävligt cringe så här i efterhand.

Inte för att jag inte stödjer Conor mer än den svarte, men de är båda två ganska suboptimala människor gällande moral så har inga vanföreställningar om att en vinst av Conor skulle betytt något för världen...

svenbanan 2017-08-28 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av PsykopatVegan (Inlägg 7814565)
Bara nu Conor inte får fixa ideer och ska börja kräva rematch. Med resultatet i hand känns hans uppträdande på alla pressträffar jävligt cringe så här i efterhand.

Inte för att jag inte stödjer Conor mer än den svarte, men de är båda två ganska suboptimala människor gällande moral så har inga vanföreställningar om att en vinst av Conor skulle betytt något för världen...

Vad har han sagt i efterhand? Jag har typ inte kollat nåt efteråt? Säger han att han borde fått boxas vidare och att han hade koll på läget eller nåt liknande dravel?

En returmatch vore meningslös. Ska han fortsätta kräva ruturmatch efter returmatch till dess Floyd är så gammal att han behöver rollator?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)