Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-03-08 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904479)
Stod att han slutade brottas vid 5års ålder på wikin också, så jo, jag skulle påstå att det hjälper honom absolut ingenting att han brottades som ung. Det är möjligt att han brottats senare, det vet varken du eller jag och det du sa var att han brottats som ung och refererade till wiki-källan. Så jag svarade på det.

Men whatever, det är fortfarande totalt ointressant. Båda tävlar (kind of) i boxning, Vic på intet sätt i brottning. Dessutom rörde min frågeställning uteslutande boxningsförmåga.

Att boxare som närmar sig 40år, förlorat sina bälten och är påväg att bli ointressanta inom boxning blir intresserade av att få MMA-matcher handlar nog snarare om annat än att de har en särskilt stor kärlek till MMA eller brottning.. ;)

Vem snackade om kärlek? Jag talade om eventuell erfarenhet. Vilket är spekulation oavsett, och var som sagt bara en marginalanteckning.
Finns lite brottning i boxningclinch, men visst, det finns mycket mer "boxning" i mma.

Bailah 2014-03-08 19:33

Sjukaste jag sett.

Petoria 2014-03-08 19:40

http://i.minus.com/ibr7EZZIcW0OMV.gif

tp_88 2014-03-08 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904489)
Vem snackade om kärlek? Jag talade om eventuell erfarenhet. Vilket är spekulation oavsett, och var som sagt bara en marginalanteckning.
Finns lite brottning i boxningclinch, men visst, det finns mycket mer "boxning" i mma.

Det var inte bokstavligt. Jag tror varken Toney eller Mercer (eller Vic för den delen), som väl är de andra som har gjort liknande resor, hade någon större erfarenhet av brottning.

Det handlar, med största sannolikhet, om att de blivit/börjar bli för gamla och irrelevanta inom boxningen och har möjlighet att tjäna deg och fortsätta vara i rampljuset någon annanstans.

Jag skulle säga att en boxningsclinch har väldigt lite brottning i sig. Det är förvisso ganska stor skillnad mellan hur mycket olika domare tillåter, men för det mesta så bryts fightersena upp ganska fort, speciellt om ingen slår. Om de inte bryts upp så händer oftast inte så mycket heller, utan de står mest och kramas. Allt som verkligen liknar brottning är såklart otillåtet.

Doctor Snuggles 2014-03-08 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904508)
Det var inte bokstavligt. Jag tror varken Toney eller Mercer (eller Vic för den delen), som väl är de andra som har gjort liknande resor, hade någon större erfarenhet av brottning.

Det handlar, med största sannolikhet, om att de blivit/börjar bli för gamla och irrelevanta inom boxningen och har möjlighet att tjäna deg och fortsätta vara i rampljuset någon annanstans.

Jag skulle säga att en boxningsclinch har väldigt lite brottning i sig. Det är förvisso ganska stor skillnad mellan hur mycket olika domare tillåter, men för det mesta så bryts fightersena upp ganska fort, speciellt om ingen slår. Om de inte bryts upp så händer oftast inte så mycket heller, utan de står mest och kramas. Allt som verkligen liknar brottning är såklart otillåtet.

Säg det till klitchko. :D

tp_88 2014-03-08 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904512)
Säg det till klitchko. :D

:D

Ja, tycker förvisso mest att han håller. Inte så mycket brottning.

Doctor Snuggles 2014-03-08 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904513)
:D

Ja, tycker förvisso mest att han håller. Inte så mycket brottning.

Clinch är en form av brottning, och hans senaste fight såg till stor del ut mer som en dålig mma-fight. ;)
Ska du kolla på Alex fight förresten?

eternallord 2014-03-08 20:09

Den här fighten kan bli riktigt bra. Luke Barnatts fight var en av mina favoriter under kvällen när jag var på UFC Manchester.

Doctor Snuggles 2014-03-08 20:10

Hur bra är Nilsson?

eternallord 2014-03-08 20:12

Jag har inte sett Nilsson fightas, men det är ju hans UFC debut. Tror det kan bli jävligt tufft för honom...

Petoria 2014-03-08 20:13

Grym grappling, okej standup. Kommer troligtvis förlora.

Doctor Snuggles 2014-03-08 20:19

Lol på slamen. Återigen ett bra exempel på att "hands up" inte är det bästa försvaret i mma.

eternallord 2014-03-08 20:20

Grym fight. Mats gjorde mycket bättre ifrån sig stående än vad jag räknat med, han borde kanske ha jagat nertagningen lite mer. Men som sagt, Luke Barnatt är jävligt cool.

Mats borde ju klara WW rätt lätt också.

Tyckte det märktes mycket att Mats tränat på Kaisho i Helsingborg, deras boxningscoach tjatade vartenda pass om att öva defensiven med att "kamma håret" sådär som han gjorde.

tp_88 2014-03-08 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904524)
Clinch är en form av brottning, och hans senaste fight såg till stor del ut mer som en dålig mma-fight. ;)
Ska du kolla på Alex fight förresten?

Ja, den var bedrövlig. Som W.Ks matcher brukar vara, fast ännu värre.

Fast... Jag tycker inte det som i normala fall sker i en boxningsmatch har med brottning att göra, i någon relevant bemärkelse.

Japp!

Doctor Snuggles 2014-03-08 20:26

Nu så blir det intressant att se vad Latifi kan göra med ett fullt camp.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)