Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2013-12-10 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6772401)
Är biljetter till salu och slutsålda? Är jag för sent ute som vanligt?

Nej jag tror inte dom har släppts ännu så du kan nog vara lugn!

DarcyGrahn 2013-12-10 20:13


spoon 2013-12-10 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6772408)
Nej jag tror inte dom har släppts ännu så du kan nog vara lugn!

*andas ut*

Ni får gärna uppdatera här när dom släpps. Enda mma-tråden som jag följer.

cero 2013-12-11 07:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6772377)
Hela historien med Askren är pinsam, och det är en skam att de inte signade honom.
Riktigt pinsamt av Dana. Det var illa nog med Okami och Fitch, och då har Askren visat tecken på att vara en mer spännande fighter då han faktiskt avslutat sina två sista.

Lol, inte tittat så mycket på Askren men hans sista avslut var nog det minst spännande avslutet jag någonsin sett. I en sport med PPV-modell så måste man verkligen fråga sig vad en ny fighter kan tillföra. Göra sig av med i alla fall Fitch var helt rätt. Att sporten lever vidare är ju trots, och inte tack vare sådana fighers.

okeej 2013-12-12 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6773033)
Lol, inte tittat så mycket på Askren men hans sista avslut var nog det minst spännande avslutet jag någonsin sett. I en sport med PPV-modell så måste man verkligen fråga sig vad en ny fighter kan tillföra. Göra sig av med i alla fall Fitch var helt rätt. Att sporten lever vidare är ju trots, och inte tack vare sådana fighers.

Inte ens hälften av UFC's kort är väl PPV nu för tiden? Sen handlar väl UFC om att alla dom bästa fighters ska tävla tillsammans under samma tak. Misstag av UFC och barnsligt o inte signa Ben imo.

eternallord 2013-12-12 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6775561)
Inte ens hälften av UFC's kort är väl PPV nu för tiden? Sen handlar väl UFC om att alla dom bästa fighters ska tävla tillsammans under samma tak. Misstag av UFC och barnsligt o inte signa Ben imo.

UFC tjänar inga riktiga pengar på gratiskorten, de är mer av ett promotionverktyg för att i slutändan sälja fler PPVs.

Doctor Snuggles 2013-12-12 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6775578)
UFC tjänar inga riktiga pengar på gratiskorten, de är mer av ett promotionverktyg för att i slutändan sälja fler PPVs.

Du glömmer att de får betalt av FOX, och av GLOBO och BT osv. Sedan tillkommer antagligen reklam-pengar. Nu kommer ju dessutom subscription-tjänsten. De verkar vilja gå ifrån PPV-modellen helt och hållet så småningom.

Doctor Snuggles 2013-12-12 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6773033)
Lol, inte tittat så mycket på Askren men hans sista avslut var nog det minst spännande avslutet jag någonsin sett. I en sport med PPV-modell så måste man verkligen fråga sig vad en ny fighter kan tillföra. Göra sig av med i alla fall Fitch var helt rätt. Att sporten lever vidare är ju trots, och inte tack vare sådana fighers.

Jag tyckte den matchen var riktigt rolig. En massa skrambles och bytande av positioner. Matchen innan där han faktiskt försökte visa att han kan gnp:a hyffsat, och där han brutaliserade sin motståndare betydligt mer, tyckte jag var betydligt tråkigare. Men det är väl kanske bara jag.
Jag förstår om det vore ngn no-name som vinner genom att ligga och kramas, men Askren är en olympier som är rankad top 10 på alla rankningar, och faktiskt också är en hyffsad skitsnackare. Jag menar Sonnen är ju inte världens mest spännande fighter egentligen, t.ex.

eternallord 2013-12-12 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6775722)
Du glömmer att de får betalt av FOX, och av GLOBO och BT osv. Sedan tillkommer antagligen reklam-pengar. Nu kommer ju dessutom subscription-tjänsten. De verkar vilja gå ifrån PPV-modellen helt och hållet så småningom.

Nej, det gör jag inte. Det är allmänt vedertaget att den huvudsakliga inkomstkällan är PPVs, även om de givetvis tjänar pengar på allt annat också. PPV-modellen är döende, men än så länge är det vad som gör UFC såpass framgångsrikt.

Doctor Snuggles 2013-12-12 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6775740)
Nej, det gör jag inte. Det är allmänt vedertaget att den huvudsakliga inkomstkällan är PPVs, även om de givetvis tjänar pengar på allt annat också. PPV-modellen är döende, men än så länge är det vad som gör UFC såpass framgångsrikt.

Jag skulle fortfarande säga att de inte längre används främst som ett reklamverktyg för PPV:s. Faktum är att alla icke-PPV:s idag gör att PPV:s kanske t.o.m. säljer sämre, iom att de är tvungna att späda ut korten mer än någonsin.
Dessutom så kommer alla fight nights att bli marknads-specifika, och de flesta kommer inte gå på nordamerikanska tider.
GLOBO betalade UFC 60 miljoner dollar för 2012, och det lär inte bli mindre för 2013. Ingen aning om vad BT eller Televisa, eller alla andra nätverk de har börjat eller kommer börja samarbeta med, betalar. Men det är säkert inte en spottstyver, iaf inte på lång sikt.

eternallord 2013-12-12 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6775876)
Jag skulle fortfarande säga att de inte längre används främst som ett reklamverktyg för PPV:s. Faktum är att alla icke-PPV:s idag gör att PPV:s kanske t.o.m. säljer sämre, iom att de är tvungna att späda ut korten mer än någonsin.
Dessutom så kommer alla fight nights att bli marknads-specifika, och de flesta kommer inte gå på nordamerikanska tider.
GLOBO betalade UFC 60 miljoner dollar för 2012, och det lär inte bli mindre för 2013. Ingen aning om vad BT eller Televisa, eller alla andra nätverk de har börjat eller kommer börja samarbeta med, betalar. Men det är säkert inte en spottstyver, iaf inte på lång sikt.

Säljer eventuellt sämre kortsiktigt, men inte långsiktigt. Det går inte att bara visa PPV-events, då finns det inget effektivt sätt att nå utanför sin redan existerande kundkrets.

60 miljoner dollar för ett år inkluderar väl både PPV och gratisevents? Sammanlagda intäkten för en PPV på 500 000 buys ligger kring 15 miljoner dollar (jag räknar att 30 dollar per PPV går till UFC) och det behövs således ungefär 4 ppv's för att komma upp i den summan, men de visar närmare 15 stycken om året (plus alla gratisevents). UFC är således ganska subventionerat utanför USA.
Jag har aldrig sagt att det är spottstyver, men i dagsläget finns det inget alternativ för UFC bortsett från att sälja PPVs i USA. Utan detta hade företaget inte klarat sig.

Doctor Snuggles 2013-12-12 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6775967)
Säljer eventuellt sämre kortsiktigt, men inte långsiktigt. Det går inte att bara visa PPV-events, då finns det inget effektivt sätt att nå utanför sin redan existerande kundkrets.

60 miljoner dollar för ett år inkluderar väl både PPV och gratisevents? Sammanlagda intäkten för en PPV på 500 000 buys ligger kring 15 miljoner dollar (jag räknar att 30 dollar per PPV går till UFC) och det behövs således ungefär 4 ppv's för att komma upp i den summan, men de visar närmare 15 stycken om året (plus alla gratisevents). UFC är således ganska subventionerat utanför USA.
Jag har aldrig sagt att det är spottstyver, men i dagsläget finns det inget alternativ för UFC bortsett från att sälja PPVs i USA. Utan detta hade företaget inte klarat sig.

Poängen var att det finns mer gratisevents än vad som behövs för att bygga marknaden i USA vidare. Den marknaden verkar hyffsat mättad vid detta laget, eller iaf stagnerad, då PPV:s verkar ha sålt mindre i år. Nej, de gör dem eftersom det tydligen finns ett behov (som Dana gillar att säga) för fler fights i andra länder än USA. Dessutom tillkommer piratkopiering. En enkel och billig betaltjänst kommer hjälpa betydligt mot svinnet.
Ingen aning om de andra nätverken får alla PPV:s gratis, eller subventionerat. De håller förstås på att bygga dem markaderna fortfarande.

cero 2013-12-13 09:11

Helvete, hade helt glömt av att alfahanarna tävlar i helgen. Kommer bli otroligt sexigt.

Faber/McDonald
Mendes/Lentz (Mendes via våldtäkt)
Johnson/Benavidez

På prelims har vi ingen mindre än Cody McKenzie. :D



(obs: standardstorlek på dörren)

cero 2013-12-13 19:52

Conference call med Dana White och GSP om 30 minuter:

http://new.livestream.com/accounts/6...events/2617834

Får se vad han säger nu.

cero 2013-12-13 19:54

Och en till sak,

Citat:

UFC acquires 11 fighters from Invicta FC, launches women’s strawweight division with ‘TUF 20′


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)