Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-11-17 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6737129)
Var skriver jag att matchen är nära en draw? Jag anser att Hendricks är vinnaren.

Svårt att klicka två sidor tillbaka eller lista dina egna inlägg? Latmask.
http://kolozzeum.com/forum/showpost....ostcount=33461

delta_mats 2013-11-17 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6737133)
Svårt att klicka två sidor tillbaka eller lista dina egna inlägg? Latmask.
http://kolozzeum.com/forum/showpost....ostcount=33461

Svårt att läsa vad som står? Syftar enbart på första ronden där.

strikt 2013-11-17 21:18

delta_mats, släpp sargen och kom in i matchen nu.

Självklart fick GSP smisk, men Hendricks vann inte.

Doctor Snuggles 2013-11-17 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6737137)
Svårt att läsa vad som står? Syftar enbart på första ronden där.

Bra försök. Du kom in i en diskussion där det pratades om hur man bedömer den första ronden, eftersom den är vad som avgör vem som vinner matchen.
Man antar logiskt sett därför att du håller med om detta. Tycker du något annat, och vill att det ska vara tydligt, så får du nog jobba på hur du uttrycker dig.

okeej 2013-11-17 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6737083)
Man utgår från att mästaren är bättre när matchen börjar.


Blir problem fall domarna tänker så innan en match.

Doctor Snuggles 2013-11-17 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6737152)
Blir problem fall domarna tänker så innan en match.

Varför? Innan matchen så antas det att mästarn är bättre än alla andra. Det är därför han är mästare. Bevisbördan ligger på utmanarn.

okeej 2013-11-17 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6737155)
Varför? Innan matchen så antas det att mästarn är bättre än alla andra. Det är därför han är mästare. Bevisbördan ligger på utmanarn.

En match om ett bälte eller en match mellan 2 personer som gör debut ska dömas på samma sätt.

strikt 2013-11-17 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6737158)
En match om ett bälte eller en match mellan 2 personer som gör debut ska dömas på samma sätt.

Källa?

Doctor Snuggles 2013-11-17 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6737158)
En match om ett bälte eller en match mellan 2 personer som gör debut ska dömas på samma sätt.

Att utgångspunkten är en annan innebär inte att man värderar mästarns insats högre (vilket är ganska tydligt från allt skrik om denna match, och om Jones - Gus). Det innebär bara att utmanarn slår från underläge, eftersom mästarn "vinner" även om det är oavgjort.
Personligen så gillar jag inte att bältet byter händer vid väldigt jämna slagsmål. Det känns väldigt otillfredställande, då det finns för mycket utrymme för spekulation, och det känns som ett lotteri. Som sagt, fighting är en subjektiv sport och det finns inga målsnören, så det borde vara tydliga vinster. Särskilt i mästerskapsmatcher.

strikt 2013-11-17 21:54

Jag tittar på fighten nu för andra gången.

Uppenart är ju att Hendricks förlitar sig för mycket på sin fröken höger. Han är för passiv medans GSP är den som hela tiden är på mer eller mindre.

GSP vann i min bok redan när jag såg matchen första gången, även om jag tyckte det var close, så tänkte jag på att mästaren hade fördelarna. Hendricks gjorde inte tillräckligt och det är mer än uppenbart när jag ser matchen en andra gång.

DarcyGrahn 2013-11-17 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6737209)
Jag tittar på fighten nu för andra gången.

Uppenart är ju att Hendricks förlitar sig för mycket på sin fröken höger. Han är för passiv medans GSP är den som hela tiden är på mer eller mindre.

GSP vann i min bok redan när jag såg matchen första gången, även om jag tyckte det var close, så tänkte jag på att mästaren hade fördelarna. Hendricks gjorde inte tillräckligt och det är mer än uppenbart när jag ser matchen en andra gång.

Pajas.

strikt 2013-11-17 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6737213)
Pajas.

Jag låter bli att rapportera dig för ditt pajkastande bara för att du är så obotligt dålig på att uttrycka dig. Jag gillar inte att slå på de som redan ligger ner.

High1ander 2013-11-17 22:13

Jag är GSP-fan, men tycker han klanta sig med att i rond eller två försöka med en nertagning och åt flera tunga armbågar mot tinningen. Men snubben har hjärta och tål stryk, man märker verkligen att hans reptilhjärna slåss åt honom när han väl har problem, dvs. han behöver inte vara helt vaken för att slåss.

Tycker Sonnen för övrigt alltid ser så "mobbad ut" när han blir nedtagen i matcher, man ser verkligen räddslan i honom. Många andra som hamnar på backen, har ett ansiktsutryck som säger, "Ok, jag får väl submitta härifrån eller putta bort snubben", men Sonnen ser ut som att hans pappa snart kommer med livremmen för att piska honom.

Doctor Snuggles 2013-11-17 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 6737235)
Jag är GSP-fan, men tycker han klanta sig med att i rond eller två försöka med en nertagning och åt flera tunga armbågar mot tinningen. Men snubben har hjärta och tål stryk, man märker verkligen att hans reptilhjärna slåss åt honom när han väl har problem, dvs. han behöver inte vara helt vaken för att slåss.

Tycker Sonnen för övrigt alltid ser så "mobbad ut" när han blir nedtagen i matcher, man ser verkligen räddslan i honom. Många andra som hamnar på backen, har ett ansiktsutryck som säger, "Ok, jag får väl submitta härifrån eller putta bort snubben", men Sonnen ser ut som att hans pappa snart kommer med livremmen för att piska honom.

Haha, ja det stämmer. Han ser alltid ut som en fisk på torra land när han hamnar underst.
Han är en frontrunner. Lite som Overeem. Är aggressiv och går det bra för honom så dominerar han. Går något emot honom så lägger han nästan av helt.

strikt 2013-11-17 22:29

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...30536432_n.jpg


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)