![]() |
|
Let me bang maaan!!!!!
|
"Let me bang your kid bro"
|
GSP kommenterar ev match mot Silva.
Citat:
|
Jag förstår om typ "let me bang" killen skulle ha så dålig koll, men GSP? Pinsamt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det är ju allmänt känt att Anderson ofta ligger runt 220-230 pounds off season. |
Citat:
|
Citat:
Med det sagt, håller jag med om att jämförelsen är ointressant och kan ses som en dålig bortförklaring. Men nu var det inte det jag syftade på. :) |
Du missade poängen. 188 är GSPs vikt numera fight night enligt eget utsago. Det är ungefär där han ligger säsongen runt och ganska exakt där han ligger fight night, enligt eget utsago samt hans tränare (som intressant nog nämnde att GSP gått ner 4 pounds sen sin senaste fight). Men att jämföra detta med walk around-vikten på någon som lägger på sig fett (dvs inte muskler för en hårdare weight cut) är helt orimligt. Att Anderson tjockar till sig off season är helt ointressant. Han hade kunnat bli Rumble-fet off season om han hade velat, det ger honom noll fördelar fight night, tvärtom. Det enda som är väsentligt är vilken vikt han cuttar ifrån och vad han slutligen väger fight night, vilket som sagt är oooerhört mycket lägre än 234.
|
Citat:
Jag var bara nyfiken på om Snuggles menade att GSP var helt ute och cyklade angående Andersons off-vikt, varken mer eller mindre. |
Tror nog det är något han hävde ur sig i en situation där han inte tänkte efter.
|
Citat:
I en intervju från april 2011 säger Firas att GSP går in i ringen på ca 192-193 lbs. D.v.s. det är ca 5 lbs skillnad fastän de slåss i två olika viktklasser. |
Citat:
Det är väl snarare så att han själv leker lite med siffrorna för att kanske få lite enkla sympatipoäng hos de som inte är så insatta. Han låter ju inte så sugen på fighten i nuläget, men det här kan ju också vara ett sätt för honom att sätta press på Andersson att gå med på en catch-weight så nära ww som möjligt. Firas lät ju inte helt avvisande på mma-hour härom veckan, men det låter ju som att de inte vill gå över 175 pounds. |
Har inte fått intrycket av att han är en skitsnackare, men i vilket fall så är det löjligt och får bara honom att se skraj ut.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32. |
|