Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2011-09-25 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5309758)
Overeem, som har en snarlik kroppsbyggnad, kunde ju t.ex. inte styrketräna ordentligt när han var LHW pga att han ökade för mycket i vikt. Det är dessutom svårt att träna på energiminus.

Overeems uttalande om hans egna viktsitution är nog en god idé att ta med en nypa, alternativt några flak, salt.

Doctor Snuggles 2011-09-25 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5309870)
Overeems uttalande om hans egna viktsitution är nog en god idé att ta med en nypa, alternativt några flak, salt.

Jag har absolut ingen anledning att tro att han ljuger. I vilket fall så går redan Jones runt på en rippad vikt av ca 220 lbs. Det kommer knappast bli lättare om några år att gå ner om han fortsätter lägga på sig massa. Det är klart att det går, men om man kollar på hans brorsor så.... ;)

olwe 2011-09-25 19:43

Jag tror faktist, helt ärligt, att Alex har bäst chans i divisionen p.g.a. stil. Han eller Lyoto. Båda klarar av att stänga avstånd ganska snabbt (på olika sätt dock) vilket man ju måste göra mot UFCs längsta reach.

delta_mats 2011-09-25 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5309921)
Jag tror faktist, helt ärligt, att Alex har bäst chans i divisionen p.g.a. stil. Han eller Lyoto. Båda klarar av att stänga avstånd ganska snabbt (på olika sätt dock) vilket man ju måste göra mot UFCs längsta reach.

Tror Alex är för klen och inte tillräckligt bra brottare för att matcha Jones. Stående är det en helt annan sak.

krellik 2011-09-25 20:01

Alex behöver några år på sig för att ha en sportslig chans...

delta_mats 2011-09-25 20:03

Angående Jones vikt är det ju snarare så att man som ung bygger lättare med muskler än då man blivit fullvuxen. Han är inte knallhård till matcherna heller så det finns att plocka där också.

Doctor Snuggles 2011-09-25 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5309987)
Angående Jones vikt är det ju snarare så att man som ung bygger lättare med muskler än då man blivit fullvuxen. Han är inte knallhård till matcherna heller så det finns att plocka där också.

Det är inte riktigt så enkelt. Har man en hög ämnesomsättning, och samtidigt tränar hårt, och mycket kondis, så är det svårare. Jag har t.ex. mycket lättare att bygga muskler nu än vad jag hade när jag var runt 20-års åldern.
Jag väger i runda slängar 10 kg mer, och jag äter mycket mindre än vad jag åt då.
Det finns ju också fenomenet "bekväm vikt", vad gäller hur mycket man gillar äta osv. Han kanske inte kommer tycka han kan träna effektivt på den mängden mat som krävs för att hålla honom på LHW så mycket längre. Kolla på Anderson som började i WW, gick upp i MW så småningom, och nu egentligen lätt skulle kunna slåss i LHW. Aging is a bitch.

Petoria 2011-09-25 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5307281)
Aight, inte så "bara" föresten, hoppas inte det lät så, vilken klubb i Malmö? Försöker själv komma igång med lite pyjamasrullande och mma brötande efter många år borta efter skada...

Haha nej det är sant, menade mest att det inte är lika "mycket" som MMA fast tränar mer nu än jag gjorde innan såå :D Tränar på MMA alliance, kan verkligen rekomendera det också

Pansartax 2011-09-25 22:55

Machida känns som någon som skulle kunna klara sig skapligt mot Jones, just för att Machida är ganska snabb när det väl gäller och sen har båda en väldigt passiv stil.

Varför är Jones Vs Silva ett så konstigt matchval? Skiljer bara 10 kg och båda är så pass långa så det finns gott om utrymmen för extra kilon utan att se för stor ut, Silva är fan 197 cm och väger 83 kg, han skulle kunna väga 93 utan problem och fortfarande se skinny ut.

Greg 2011-09-25 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5309254)
Inte en chans! Det finns ingen i UFC idag som kan plocka Jon "Bones" Jones, han är helt enkelt överlägsen!

Du skojar väl? En ur form Shogun och Rampage har han vunnit mot. De är flera nivåer under en i form Rashad Evans.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5309296)
Sluta vara så sherdog. Det är klart att det finns en chans, en bättre chans än Rampage sannolikt, men tror inte den är särskilt stor. Jones blir bara bättre och bättre.

Varför skulle jag hänga på sherdog?

Klart Jones blir bättre och bättre, det får man hoppas på. Men Rashad är, i mitt tycke, en bättre atlet och betydligt smartare än Jones. Samtidigt som han är flera nummer bättre än både Shogun och Rampage när det kommer till det stående.

dared 2011-09-25 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5310420)
Machida känns som någon som skulle kunna klara sig skapligt mot Jones, just för att Machida är ganska snabb när det väl gäller och sen har båda en väldigt passiv stil.

Varför är Jones Vs Silva ett så konstigt matchval? Skiljer bara 10 kg och båda är så pass långa så det finns gott om utrymmen för extra kilon utan att se för stor ut, Silva är fan 197 cm och väger 83 kg, han skulle kunna väga 93 utan problem och fortfarande se skinny ut.

Silva är 1.88 m och hans frame är perfekt för MW imo, dock så skulle han ju fortfarande kunna göra riktigt bra ifrån sig i LHW... men han har knappast optimal kropp för den viktklassen.

Edit: 197 cm är hans reach föressten, tror du har förväxlat med det.

Tricklew 2011-09-26 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5309666)
Eller så måste det vara en riktigt aggressiv striker som inte ger Jones det utrymme han behöver, ligga på nära, pressa och samtidigt vara bra brottare och inte vara rädd för att gå ner till marken.

Detta är jag också väldigt nyfiken på, skulle vara spännande att se hur han klarar sig under press. Än så länge har han fått göra lite vad han vill under matcherna.

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5309981)
Alex behöver några år på sig för att ha en sportslig chans...

+1, han är inte i samma klass öht än, om han någonsin når den.

Grazzafukkinrazzi 2011-09-26 03:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5309049)
Jag vet inte, jag blev imponerad av Rampage de första 2 ronderna, d.v.s. han var bättre än jag trodde. Lyckades försvara alla takedowns, var nära med några slag osv. Denna Rampage skulle nog vinna mot de flesta.

+1 på det, Rampage var knappast dålig, det tog dock slut snabbare än vad han sparade sig för.

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5309666)
en riktigt aggressiv striker som inte ger Jones det utrymme han behöver, ligga på nära, pressa och samtidigt vara bra brottare och inte vara rädd för att gå ner till marken.

Det tror jag med, det syntes när Rampage väl klev på att Jones inte alls var bekväm med slagserierna som kom flygandes runt huvudet på honom. Synd att han sparade sig för mycket och aldrig klev på lika mycket som man önskade. Jag tror Rampage haka fortfarande hade klarat av att ta ett par slag för att få in ett avgörande själv.

panzerpig 2011-09-26 06:46

5 anledningar till att Rashad kommer vinna: http://lowkick.blitzcorner.com/in/1/13919

Tror inte själv att Rashad kommer vinna, men han har helt klart en bättre chans än Rampage. Machida är mitt tips.

krellik 2011-09-26 13:39

Sitter och funderar...

Silva är en totalt orublig best i MW, Jones ser jävligt dominant ut i LHW. Båda är svarta och Jones första utmanare var en svart man och är Rashad nästa utmanare så har vi ytterligare en svart man i kö.

Och potential för att Alistair ska glida in som dominant i tungviktsdivisionen.

Kan ni se en snar framtid där de tyngre viktklasserna av mma är en angelägenhet främst för svarta atleter som det länge var i boxning?
Isånafall är det nytt i mma, för inte länge sen såg stridsmarken ut såhär i lhw tex; Ortiz, Lidell, Belfort, Wand, Randy med en svart seriös atlet i Rampage.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)