Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Löst snack om lyftning (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234166)

R0B 2018-08-07 21:47

Och är drygt 15 år gammal. Undrar hur långt han kommer gå. *flex*

Bärsärk 2018-08-07 21:51

Han har växt en del på sistone



The White Rhino dwarfade han ju här.

ChuckTesta 2018-08-08 00:46

Alltså Larry måste ju ha ökat sina doser, för länge sen gjorde han en video om det och om jag inte minns fel så var det inte direkt monsterkurande. Nu är han vidrigt stor och vidrigt stark.

Odylicious 2018-08-08 08:39

Har för mig att han tog 750 lbs (340kg) i mark när han var 18 år. Det som är det grövsta på honom är hans testosteron fyllda garv som är helt magiskt. Alltid lika kul att höra han och BTC ropa på varandra. Dom får gärna ha ALPHA tröjor på sig inne i gymmet, det är dom värde.

MackeJuve 2018-08-09 08:23

Hur mycket sliter det egentligen när man dopar sig och går all in med träningen? Kollade återigen på Larry igår, i en video där han gör 100x5 i hantelpress. Där snackar han om skillnaden mellan SL och BB och att han bara kör två pass/vecka när han tränar SL, BB däremot, då blir det fem pass. Nämner även hur han måste ta en vilovecka med väldigt jämna mellanrum för att återhämta sig från ett tungt böjpass. Helt enkelt så verkar han träna väääldigt minimalistiskt men uppenbarligen även, för honom, väldigt bra.

Bruce Banner 2018-08-09 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7960669)
Hur mycket sliter det egentligen när man dopar sig och går all in med träningen?

Det beror på hur och vad man dopar sig med, och hur känslig man är som individ. Det finns de som antagligen på några år kan förkorta livet med många år (>10 år) medans andra kan fjutta runt i årtionden utan att det påverkar hälsan speciellt negativt.

Ungefär som med det mesta andra alltså...

MVH
/Bruce

Bärsärk 2018-08-09 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7960669)
Hur mycket sliter det egentligen när man dopar sig och går all in med träningen? Kollade återigen på Larry igår, i en video där han gör 100x5 i hantelpress. Där snackar han om skillnaden mellan SL och BB och att han bara kör två pass/vecka när han tränar SL, BB däremot, då blir det fem pass. Nämner även hur han måste ta en vilovecka med väldigt jämna mellanrum för att återhämta sig från ett tungt böjpass. Helt enkelt så verkar han träna väääldigt minimalistiskt men uppenbarligen även, för honom, väldigt bra.

Frågan är väl snarare om det är värt det, vad vill du uppnå och varför. Ta och fundera över sånt istället först. Jag skulle inte tveka på att kura om jag tävlade och ville bli något, men att dopa sig för att bara gå ner och dra av några sköna pass bänk gå gymmet? Nah inte värt det

MackeJuve 2018-08-09 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bruce Banner (Inlägg 7960750)
Det beror på hur och vad man dopar sig med, och hur känslig man är som individ. Det finns de som antagligen på några år kan förkorta livet med många år (>10 år) medans andra kan fjutta runt i årtionden utan att det påverkar hälsan speciellt negativt.

Ungefär som med det mesta andra alltså...

MVH
/Bruce

Absolut. Blev bara så fascinerad över hur extremt mycket hans tunga träning verkade slita på honom.

Citat:

Ursprungligen postat av Bärsärk (Inlägg 7960812)
Frågan är väl snarare om det är värt det, vad vill du uppnå och varför. Ta och fundera över sånt istället först. Jag skulle inte tveka på att kura om jag tävlade och ville bli något, men att dopa sig för att bara gå ner och dra av några sköna pass bänk gå gymmet? Nah inte värt det

Hahaha! Det var ingen fråga ställd för att kalkylera riskerna med ett eget missbruk. Skulle jag vara så intresserad av resultat så skulle jag käkat något annat än de två pan pizzorna som jag åt till lunch idag ;)

Nu lyssnade jag igen och så här säger Wheels: "Styrkelyft kör jag två gånger per vecka och varannan vecka vilar jag för att återhämta mig från de tunga bänkarna, böjarna och marken". Jag tycker att det låter helt sinnessjukt att behöva vila varannan vecka :laugh:

ChuckTesta 2018-08-12 17:11



Larry får fan lägga ner nu. 6 reps på 347 :laugh:
6 minuter in

Agitator 2018-08-12 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7961881)


Larry får fan lägga ner nu. 6 reps på 347 :laugh:
6 minuter in

Förutsätter att det blir strongman för han inom snar framtid.

Lite för svag nu, men det kommer.

Agitator 2018-08-13 06:48


R0B 2018-08-13 20:49

https://www.youtube.com/watch?v=ZgSpDtPzQCQ

Eric Lilliebridge senaste tävling, en lyftare som får ganska lite uppmärksamhet vill jag hävda, han är inte så aktiv på sin kanal men han är trevlig att lyssna på och verkar vara en vettig kille.

Första delen av filmen är hans senaste tävling, resten en genomgång av det hela med honom själv.

Bärsärk 2018-08-14 12:47



Jävla bra grepp på den mannen alltså

trädgårdsmöbel 2018-08-14 16:15

Varför är den här tråden mestadels fylld av olika lyftares prestationer och liknande? Är det ingen som sitter på något smaskigt SKVALLER om kända lyftare? Har någon satt på en grapefrukt? Kört en nancy kerrigan på konkurrenter? osv.

Swedishviking 2018-08-14 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7961883)
Förutsätter att det blir strongman för han inom snar framtid.

Lite för svag nu, men det kommer.

För svag? utveckla? killen är ju hur jävla stark som helst! och väger inte 160-200kg i kroppsvikt! strongman snubbarna på den kroppsvikten skulle knappast vara lika stark som Larry!

Hur tänkte du när du skrev detta? :smash:*gah!**facepalm*


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)