Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

High1ander 2017-12-04 18:20

Känns iaf. som att oavsett vem som vinner av Stipe och Ngannou så kommer den vara en "värdig champ". Hittills så har båda egentligen bara slagit no-names eller tidigare bra HW's på väg ut, t.ex. glas-haka-Reemer, eller past-his-prime-JDS. Werdum klarar ju inte bra ståendes fighters... Han tog ju också HW från en Cain som knappt slåss nått nu... Hursom, hela divisionen är fylld med föredettingar så kul nu när det äntligen är två "fräsha" snubbar som ska cementera divisionen. Känns också som det nu blir en "riktig" värdemätare vad för bomber Ngannou packar i sin händer då Stipe inte har fått en TKO/KO sen 2012... Tillskillnad från Reemer som somnar varannan match.

BTW, någon som såg Teymur-matchen, dåligt av Herb Dean när han gav varning för flykt. Teymur var ju ändå den vid det laget som landat mest strikes...

xan 2017-12-04 19:17

Hur bra är Francis brottning och grappling? Skulle vara tråkigt om han är en sköldpadda på ryggen, men det hade inte förvånat mig med tanke på hur kort tid han tränat kampsport.

Sen är konditionen ett stort frågetecken.

Om något är för bra för att vara sant....

Spiffy 2017-12-04 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7858874)
BTW, någon som såg Teymur-matchen, dåligt av Herb Dean när han gav varning för flykt. Teymur var ju ändå den vid det laget som landat mest strikes...

Ja, det var riktigt märkligt domslut.
Inte Herbs bästa dag med tanke på det helt felaktiga stoppet i en tidigare match.

Tricklew 2017-12-04 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7858874)
BTW, någon som såg Teymur-matchen, dåligt av Herb Dean när han gav varning för flykt. Teymur var ju ändå den vid det laget som landat mest strikes...

Herb var dålig hela kvällen, men detta var ju klart det värsta. Du ska inte kunna stå med händerna vid knäna och säga "cmon!" och räknas som aktiv, Herb blev spelad.

Spiffy 2017-12-04 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7858860)
När man såg Aldo, Eddie och Max fightas så inser man hur jvla bra Conor är som plockade sönder dem alla utan problem.

Var iofs typ fyra år sedan Max och Conor möttes. Så den matchen går nog inte att dra för stora växlar på.

xan 2017-12-04 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7858928)
Var iofs typ fyra år sedan Max och Conor möttes. Så den matchen går nog inte att dra för stora växlar på.

Tror att Conor skulle vinna första ronderna, men Holloway har MYCKET bättre kondition och skulle helt klart kunna bryta ned Conor senare i matchen. Om Conor skulle hamna i en position där han behöver vända rygg och jogga iväg flera gånger som mot Diaz för att få tillbaka flåset kommer Holloway skära av buren och knäcka honom.

Holloway har nästan tagit sig förbi Conor vad gäller meriter. 12 vinster (!) i rad sedan deras första möte och har bara 1 mindre vinst i titelmatcher.

svenbanan 2017-12-04 23:21

Jag skulle väldigt gärna se Conor mot Holloway i en returmatch. Borde kunna bli riktigt hypad också med tanke på hur bra Holloway sett ut den senaste tiden...

Cooks 2017-12-05 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7859055)
Jag skulle väldigt gärna se Conor mot Holloway i en returmatch. Borde kunna bli riktigt hypad också med tanke på hur bra Holloway sett ut den senaste tiden...

Tveksamt om han pallar den vikten igen, han såg ju helt förstörd ut inför sina sista matcher i den divisionen.

svenbanan 2017-12-05 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7859133)
Tveksamt om han pallar den vikten igen, han såg ju helt förstörd ut inför sina sista matcher i den divisionen.

Nej, helt klart. Jag tror inte heller det kommer ske. Men det är en match jag gärna skulle se om den faktiskt blir av.

Holloway är väl rätt lång och gänglig, han kanske kan lägga på sig några kilo och gå upp en viktklass också?

andeem 2017-12-05 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7859137)
Holloway är väl rätt lång och gänglig, han kanske kan lägga på sig några kilo och gå upp en viktklass också?

Holloway tänker sig att gå upp till mellanvikt till slut.

Kabuto 2017-12-07 20:32

Väldigt trevligt att Rogan har börjat med MMA podcast, har alltid gillat när det snackas mma. Som vanligt kan det bli lite väl repetativt med han men överlag bra lyssning.

Bailah 2017-12-07 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7860807)
Väldigt trevligt att Rogan har börjat med MMA podcast, har alltid gillat när det snackas mma. Som vanligt kan det bli lite väl repetativt med han men överlag bra lyssning.

MMA hour med Ariel Helwani är ju den bästa mma podcasten tycker jag. Massor med intervjuer osv. Kolla och se om du gillar't

xan 2017-12-08 00:05

Hur bra är Holloways nedtagningsförsvar? Är inte det något man ska få klart för sig innan man placerar honom på Aldos nivå vad gäller karriär? Rogan sade t.om. att han är den bästa någonsin i viktklassen. Den enda brottaren på hyfsat hög nivå Holloway mött är väl Lamas, och jag kan inte minnas så mycket från den matchen annat än "Lets bang bro!" i slutet.

svenbanan 2017-12-08 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7860934)
Hur bra är Holloways nedtagningsförsvar? Är inte det något man ska få klart för sig innan man placerar honom på Aldos nivå vad gäller karriär? Rogan sade t.om. att han är den bästa någonsin i viktklassen. Den enda brottaren på hyfsat hög nivå Holloway mött är väl Lamas, och jag kan inte minnas så mycket från den matchen annat än "Lets bang bro!" i slutet.

Jag tycker mig minnas att Conor dominerade Max i stående och sedan tog ned honom rätt enkelt ett par tre gånger och idkade ground and pound lite som han ville. Men om hans nedtagningsförsvar och/eller grappling utvecklats lika mycket som hans stående så betyder ju kanske inte det så mycket...

Plast 2017-12-09 01:14

Rogan ändrar sig veckovis angående vem som är bäst i världen/viktklassen osv. Jag har helt slutat lyssna på honom när det gäller alla hans storslagna påståenden. Glömmer aldrig att Ronda kan spöa halva viktklassen hos män. "Once in a lifetime athlete"
I allmänhet tycker jag att speciellt jänkarna verkar ha en väldig fäbless för att utnämna diverse atleter till just best ever, goat, once in a lifetime osv osv. De nöjer sig liksom inte för en sekund med att bara kalla någon bra eller liknande. De måste alltid direkt börja sätta atleterna i någon sorts historisk/p4p-kontext helt utan anledning.
Det ska liksom redan börja diskuteras ang. Ngannou, kan han vara GOAT-material? Hur många till behöver han slå för att bli GOAT? När är han #1 tungvikt? Är han det kanske redan innan han spöat Stipe osv. osv.
Jag förstår att UFC som företag behöver sälja in fighters samt matcher igenom att överhype'a diverse storylines, vikten av olika vinster osv. Men jag förstår inte varför så många fans och media är så fascinerade kring det. Hela p4pdiskussionen känns helt ointressant för mig personligen


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)