Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-04-18 22:16

Anderson gillade denna video tillräckligt för att tweeta den. :D

ChrisRiddick 2013-04-18 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6407292)
Anderson gillade denna video tillräckligt för att tweeta den. :D

De är fan skrämmande, en människa ska inte kunna gå in i en ring mot proffsfighter och kunna göra på det där viset.

Sonnen-fanboys kan lalla bäst de vill, är fullt övertygad om att anderson verkligen inte var 100 den första matchen, influensan eller ett brutet revben, minns inte var det nu var. Men jag tror på det.

EDIT: jag syftar inte bara på hur han dominerar, men på hur han fullkomligt förlöjligar proffsfighters.

cero 2013-04-18 22:45

Citat:

minns inte var det nu var. Men jag tror på det.
Lol!

Dav0d 2013-04-18 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisRiddick (Inlägg 6407330)
De är fan skrämmande, en människa ska inte kunna gå in i en ring mot proffsfighter och kunna göra på det där viset.

Sonnen-fanboys kan lalla bäst de vill, är fullt övertygad om att anderson verkligen inte var 100 den första matchen, influensan eller ett brutet revben, minns inte var det nu var. Men jag tror på det.

EDIT: jag syftar inte bara på hur han dominerar, men på hur han fullkomligt förlöjligar proffsfighters.

Mm, hur han dominerar proffs är helt galet. Det som är det skrämmande med honom.

strikt 2013-04-18 23:11

Handlar om samma saker som i Uriah Halls fall, folk är för imponerande av hans skill.

Titta bara vad som sker ifall man vill ha det tillräckligt mycket och skiter i AS skills.

Sonnen dominerade killen sjukt mycket. Genom att skita i att AS har skills och köra sitt race där AS inte har någon bra game.

AS är dock en grym fighter, men folk är för rädda för honom och låter han alltid köra sin gameplan, ja, tills Sonnen kom in och sa fuck it. Nu kör vi så här, kosta vad det kosta vill. Rätt uppenbart hur dålig AS var på den biten då, även om han nu vann sista sekunderna.

Och han var troligen inte så skadad, killen är gammal i gamet, han skulle inte vara beredd att förlora sin titel ifall han hade en för stor skada. Känns som mer taktik att blåsa upp en liten skada bara som ursäkt.

Eller har vi fått se röntgenplåtar eller någon läkare uttala sig om hans så kallade "skador"?

Doctor Snuggles 2013-04-18 23:37

Sonnen gjorde en mycket bra match, förstås, men att förbise alla faktorer - att Silva inte såg ut riktigt som sig själv (och inte bara för att Sonnen gick rakt på), att det visas i dokumentären att han skadade sig, att han kom in i gi, att han tidigare dokumenterat sagt att han skulle submitta sonnen till Nog, att han sade att han tyckte det var lättare att andas när han låg ner, att han diagnosticerades med "cracked ribs" efter matchen (lätt att hitta på nätet), och hur han såg ut i rematchen, att han allmänt är lite eccentrisk och gör galna saker i buren - känns inte riktigt opartiskt eller nyanserat. Det var kanske en av mma-historiens bästa comebacks någonsin, dessutom, vilket din lite nedsättande "även om han vann i sista sekunderna"- ton verkar missa. Om något så visade det på ett extremt vinnarhjärta, och förmåga att vinna även om alla oddsen är emot en, och även om man INTE får slåss på det sättet man vanligen vill eller gör.

Förresten, har du haft en sträckning i intercostalmuskulaturen, eller dyl någon gång, strikt? Jag misstänker att svaret är nej, för då skulle du veta bättre än att kalla någon som helst skada runtom revbenen för "liten". Jag har haft en sådan skada, och jag kunde t.ex. knappt stå helt rakt i flera månader och att andas djupt eller hastiga rörelser med överkroppen kändes som knivhugg. Adrenalin i all ära, men sjuk props till fighters som går in med sådana "småskador".

ChrisRiddick 2013-04-18 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6407399)
Handlar om samma saker som i Uriah Halls fall, folk är för imponerande av hans skill.

Titta bara vad som sker ifall man vill ha det tillräckligt mycket och skiter i AS skills.

Sonnen dominerade killen sjukt mycket. Genom att skita i att AS har skills och köra sitt race där AS inte har någon bra game.

AS är dock en grym fighter, men folk är för rädda för honom och låter han alltid köra sin gameplan, ja, tills Sonnen kom in och sa fuck it. Nu kör vi så här, kosta vad det kosta vill. Rätt uppenbart hur dålig AS var på den biten då, även om han nu vann sista sekunderna.

Och han var troligen inte så skadad, killen är gammal i gamet, han skulle inte vara beredd att förlora sin titel ifall han hade en för stor skada. Känns som mer taktik att blåsa upp en liten skada bara som ursäkt.

Eller har vi fått se röntgenplåtar eller någon läkare uttala sig om hans så kallade "skador"?

EDIT: Snuggles sammanfattade min poäng jag skulle göra.

strikt 2013-04-19 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6407416)
text

Alltså, jag erkänner AS som en grym fighter, en av de största till och med.

Felet är dock att motståndarna har låtit AS nästan alltid köra sitt race. Varför? Ptja, det kan man ju fråga sig. Men Sonnen visa ju att det tydligt finns en lucka i hans artelleri. Visserligen är Sonnen en grym brottare, men att analysera AS matcher borde ju alla fighters som mött honom gjort. Men ändå slutar det med att 95% av matcherna är efter AS pipa.

Vem går in mot AS och tror sig vinna i standup och via poäng? Gå in och kör det han uppenbarligen inte kan hantera lika bra, BULLRUSH, rakt på, pressa killen konstant. Gör man inte detta förlorar man, och detta borde alla fighters kunnat analysera sig fram till. Men av för stor respekt så har de blivit för rädda och dansar efter AS pipa när de väl är i ringen, vilket är fel.

AS är en av de största om inte största namnet inom UFC. Att tro att han skulle ställa upp på en match om titelbältet ifall skadan var så allvarlig känns ju inte troligt.

Som sagt, har vi sett plåtar eller läkares uttalande innan matchen gick t.ex? Nope, hur ska man då ställa sig till hans uttalande om skador och vilken nivå det rörde sig om? Kritiskt skulle jag vilja säga.

Inte en chans att man väljer att ställa upp att fightas om bältet ifall skadan är ett tillräckligt hinder.

Bas Rutten btw valde att inte avbryta en fight när han åkte på en grym skada och fortsatte och vann i Pancrase. Bara för att påtala att det finns grymma fighters :)

Doctor Snuggles 2013-04-19 00:27

Återigen, det finns dokumenterat att han hade frakturer på revbenen efter fighten. Vilket innebär att han slogs X antal ronder med frakturerade revben. Vilket han gjorde oavsett om man köper att de var skadade innan.
(Sedan tar man sig heller inte på revbenen och avbryter träning om man inte har svinont, som i dokumentären, men nej, det är inget bevis. )

Han trodde uppenbarligen att han skulle vinna, oavsett skada. Men detta är en unik fighter, bland fighters som öht inte alltid är de mest vettiga människorna på jorden. Det vore inte så konstigt om han har lite hubris, "the show must go on" osv. Folk har gått in med värre skador in i matcher, och säkert titelmatcher också. Hendo ville ju fan gå in utan ledband i knät, mot Jones av alla fighters där han verkligen skulle behövt sin rörlighet, men blev övertalad av sitt team att inte göra det.
Men, detta spelar ingen roll egentligen, se punkt ett.
Han såg onekligen inte lika rörlig ut som han brukar göra, och som han såg ut i fight 2.

AronP 2013-04-19 07:03

Går det att ens klippa ihop en minut av lika spektakulära klipp med någon annan fighter än AS? Det är så grymt imponerande att se.

ChrisRiddick 2013-04-19 07:23

Sonnes vässentliga mängd trashtalk innan första matchen gjorde nog en hel del också, för att silva skulle vägra backa, skada eller ej.

ChrisRiddick 2013-04-19 07:23

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6407533)
Går det att ens klippa ihop en minut av lika spektakulära klipp med någon annan fighter än AS? Det är så grymt imponerande att se.

nope :cool:

Krampus 2013-04-19 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6407438)
hubris

Den finska varianten av hybris.

cero 2013-04-19 14:30

Tråkigt att Sonnen inte blir krediterad för den prestationen. Speciellt med fanboyursäkter som GI, vad han sa till Nogueira innan, dokumentären osv. T om skadan är tveksam, men den har jag inga problem med att man tar upp.

Var inte Chaels mest dominerande rond i andra matchen förresten? Om jag inte minns helt fel så fick han ned Anderson på 20 sekunder, passerade, fick mount och höll ned honom totalt i nästan 5 minuter.

Doctor Snuggles 2013-04-19 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6407554)
Den finska varianten av hybris.

Haha. :D
Fast egentligen den engelska.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)