Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Crillos 2019-01-05 21:17

Jones skulle nog inte ha några problem med tungvikt om han verkligen gick in för det. Problemet, eller risken rättare sagt är att minsta lilla misstag och det är godnatt. Jones må ha räckvidd men hans huvud är precis samma som alla andras och får han en ordentligt smäll kommer han sova direkt, precis som alla i tungvikten.

svenbanan 2019-01-06 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8004590)
Jag tror inte Jon kommer gå till tungvikt. Vilket jag tycker är bra. Jag är sjukt less på allt detta champ-champ. *spy*

Cain ska väl slåss mot Ngannu. Jag vet inte när dock. Men jag är rätt säker på att den fajten är bokad och klar.

Jag måste säga att jag inte längre är lika säker på att Jon stannar i lätt tungvikt. Det kanske helt enkelt är så att det inte finns några fajters kvar i den viktklassen som ens kan ge honom en någorlunda utmaning...

Han vill nog helst av allt att DC ska gå ner en viklass och utmana honom. Om det är nåt jag är säker på så är det att DC kommer stanna i tungvikt. Han lämnade ju tom ifrån sig bältet frivilligt för att det skulle finnas så få saker som möjligt att bygga en rematch i lätt tungvikt kring.

Skulle tro att UFC gärna ser att matchen går i ltv också, eftersom den viktklassen ser lite tunn ut. Men DC lär stanna.

Det ska väl vara om någon av de andra stora gorillorna hårdbantar och går ner till ltv då, annars blir nog Jon tvungen att käka upp sig ifall det ska bli nån stormatch för honom på ett tag. Vem vill inte se Brock i lätt tungvikt, eller Stipe, eller Cain? :D

High1ander 2019-01-06 02:05

Om Jones någonsin vill ha en "mjuk start" på HW så är det nu när det inte är ett fysikmonster som kommer kunna slänga runt honom (för han får ju garanterat en direkt titelfight mot DC om han vill). För annars tar det nog 2-3 år för Jones att lägga på sig kvalitativ massa för att slåss mot sådana som Nguano. Självklart är DC ingen lätt match, men tror nog att han hellre tar honom än Overeem, Stipe, Cain, etc. på direkten.

Crillos 2019-01-06 03:37

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 8006349)
Om Jones någonsin vill ha en "mjuk start" på HW så är det nu när det inte är ett fysikmonster som kommer kunna slänga runt honom (för han får ju garanterat en direkt titelfight mot DC om han vill). För annars tar det nog 2-3 år för Jones att lägga på sig kvalitativ massa för att slåss mot sådana som Nguano. Självklart är DC ingen lätt match, men tror nog att han hellre tar honom än Overeem, Stipe, Cain, etc. på direkten.

Ironiskt sett har du nog rätt. Han kan ju DC ut och innan. Det är väl bara göra som han gjort innan. Hålla avståndet och frustrera ut honom.

Men vad ska han göra när någon med samma reach bara käkar hans små jabbar och landar en bomb på hans skalle?

Näe, Jones kommer stanna såvida det inte blir någon galen money fight mot Brock eller något.

baggard 2019-01-06 18:40

Tror inte alls Jones vill ha något med DC att göra i tungvikt.
Han såg DC klippa Stipe Miocic bakom örat med ett slag och släckte ljuset på den naturlige tungviktaren. Visst Jones har vunnit bägge fighterna mot DC men i bägge fighterna så har DC taggat Jones flera gånger. Uppenbarligen bär DC på en helt annan slagkraft som tungviktare och Jones är väl medveten om det!

Agitator 2019-01-06 19:01

Har svårt att tro att man är så mycket bättre med några få kg till.

delta_mats 2019-01-06 20:45

Jones har sagt vid något tillfälle att han skulle vilja ligga på 240 pounds om han gick i tungvikten. Det är väl dygt 108 kg. Vilket nog är 10 kg mer än det han väger i lt. Antar att han vätsketömmer en del för att komma ner till 93 kg, hur mycket vet jag dock ej.

Men han skulle också få möta motståndare lika långa eller längre än honom själv, och som väger mellan 110-120 kg. Han får till viss del ge upp mycket av sin största styrka, vilket är han överlägsna räckvidd.

xan 2019-01-06 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 8006349)
Om Jones någonsin vill ha en "mjuk start" på HW så är det nu när det inte är ett fysikmonster som kommer kunna slänga runt honom (för han får ju garanterat en direkt titelfight mot DC om han vill). För annars tar det nog 2-3 år för Jones att lägga på sig kvalitativ massa för att slåss mot sådana som Nguano. Självklart är DC ingen lätt match, men tror nog att han hellre tar honom än Overeem, Stipe, Cain, etc. på direkten.

Cain är en av de lättare tungviktarna. Det skiljer 9 KG mellan tjocka Cain och rippade Jones. Dessutom har båda stora ramar och är över 185 cm långa, så det är knappt någon skillnad alls vad gäller kvalitétsmassa. Men det betyder inte att Jones kommer prestera lika bra på den nya vikten, alla viktklasser är olika och speciellt tungvikt.

High1ander 2019-01-07 02:25

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8006755)
Cain är en av de lättare tungviktarna. Det skiljer 9 KG mellan tjocka Cain och rippade Jones. Dessutom har båda stora ramar och är över 185 cm långa, så det är knappt någon skillnad alls vad gäller kvalitétsmassa. Men det betyder inte att Jones kommer prestera lika bra på den nya vikten, alla viktklasser är olika och speciellt tungvikt.

Ja, Cain är liten, nämde jag honom sist trots att han är en gammal champ...

Grejen är ju att Jones måste ju få tid att träna på hur det är med 10-20kg extra vikt, om han t.ex. kan sprawla lika snabbt, osv...

De är inte att man måste ha en massa muskler som Reem, utan mer tyngd som gör att andra inte kan manhandla en, och när man väl får ner någon på mattan att det ska vara tungt för dom att sprawla, osv...

Jag vill gärna se Jones i HW, men tror inte han kan dominera den.

xan 2019-01-15 16:18

Har ni sett hur TJ ser ut inför denna match i 125 lbs? Riktigt illa. Extremt tunn, hans armar har försvunnit i tomma intet under denna diet. Vissa säger att det är "orättvist" att TJ flyttar ned en division, men det verkar som att Cejudo kommer ha ett fysiskt övertag. I intervjuer ser hans ansikte utmärglad ut och han har inte ens startat vätsketömningen (vilket iofs bara kommer vara 10lbs enligt egen utsaga). Jag förväntar mig något likt 145 lbs Conor på invägningen.

https://www.instagram.com/p/BshFCKQFgVK/

svenbanan 2019-01-16 16:43


xan 2019-01-18 10:20

https://pbs.twimg.com/media/DxK-RnuXQAMjVEj.jpg

"Strongest I've ever been"

Odylicious 2019-01-18 12:05

"off-topic", tänker om ni är insatta i detta så har ni kanske koll på klubbar.

Någon som vet en bra MMA klubb eller alternativ Muay Thai så länge det är en seriös kampsportsklubb och utanför inre city (stockholm), helst söder om?

An Iron Soul 2019-01-18 20:23

Har inte bantningen slitit för mycket så vinner TJ. Det är långt ifrån självklart.
Hade matchen ägt rum i bantamvikt så hade det varit en helt annan sak.

Hur fan klarade TJ ens invägningen? Galet.
Nu är det verkligen 50/50. Det är svårt att veta om vi kommer få se en hundraprocentig TJ.
Det kommer bli en underhållande match.

Till vs Masvidal 16 mars ska bli spännande att se.

baggard 2019-01-18 22:13

Ja det ska bli intressant att se hur bra han tar stryk med den weight cutten.

https://forums.sherdog.com/attachmen...cc-jpg.507245/

http://a.espncdn.com/photo/2019/0116/025_dillashaw.jpg

xcv 2019-01-18 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av Odylicious (Inlägg 8010508)
"off-topic", tänker om ni är insatta i detta så har ni kanske koll på klubbar.

Någon som vet en bra MMA klubb eller alternativ Muay Thai så länge det är en seriös kampsportsklubb och utanför inre city (stockholm), helst söder om?

Har själv letat efter något i söderort. Det mesta verkar ligga innanför tullarna tyvärr. Tullinge muay thai finns.

Kan du tänka dig "vanlig" boxning så finns Dalens boxningsklubb precis vid sandsborgs tunnelbana

xan 2019-01-19 10:41

Nu på Ceremonial weigh-ins såg TJ förvånandsvärt frisk ut. Ser inte alls utmärglad ut som han gjorde för 5-6 dagar sedan.


Bailah 2019-01-19 18:51

Tror Tj tar det rätt lätt faktiskt.

svenbanan 2019-01-19 23:22

Har bara kollat på det här klippet, men blir helt klart sugen på att kolla hela.



EDIT: Hela podden. https://www.youtube.com/watch?v=7MNv4_rTkfU

TotteShaped4Life 2019-01-20 06:27

Vad tycker ni? Bröt domaren matchen för tidigt TJ vs Cejudo?

An Iron Soul 2019-01-20 07:07

För tidigt stopp. Å andra sidan är jag inte helt opartiskt.
TJ är min stora favoriter. Trots det så kan jag någonstans i min egna sorg glädjas åt alla flugviktare.
För dom var den här matchen oerhört betydelsefull.

Jag ser gärna en re match i Bantamvikt.

Spontant känns det inte som TJ fick chansen att återhämta sig. Jämfört med t.e.x

joanna jedrzejczyk vs rose namajunas 1
jon jones vs daniel cormier 2
tj cody 2


Övrigt:
Jag kollade badou jack match från rond 7-12.
Där tyckte jag inte att det var någon diskussion om vem som vann och inte. Tråkigt för svensk boxning.

xan 2019-01-20 10:10

Stoppet var en ANING tidigt, men inte inkompetent av domaren att avbryta där.

Suck på Greg Hardy. Han visar gång på gång att han bara är en primitiv neandertalare.

Lasse Kongo 2019-01-20 16:01

TJ är en stor favorit för min del med, tyckte nog stoppet var tidigt ja, men en annan större favorit är Cowboy, helt fantastiskt så bra han är, vore kul om det blev av med en match mot Conor, riktigt spännande.

PVZ gjorde en riktigt bra match med, snyggt avslut.

xan 2019-01-20 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8010997)
Stoppet var en ANING tidigt, men inte inkompetent av domaren att avbryta där.

Suck på Greg Hardy. Han visar gång på gång att han bara är en primitiv neandertalare.

Överreagerade lite. Hans förflutna gör honom inte immun mot dåliga beslut, olagliga slag och knän händer med jämna mellanrum. På presskonferensen verkade han vara genuint ledsen.

baggard 2019-01-20 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8011078)
Överreagerade lite. Hans förflutna gör honom inte immun mot dåliga beslut, olagliga slag och knän händer med jämna mellanrum. På presskonferensen verkade han vara genuint ledsen.

Kollade på presskonferensen och ESPN intervjuen han gjorde.

På presskonferensen sade han att han garanterat såg Crowder lyfta knäet och det var därför han knäade.

I ESPN intervjuen sade han att han inte visste om regeln överhuvudtaget.



Hur ska du ha det Greg? *screwy**bs*

xan 2019-01-20 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8011098)
Kollade på presskonferensen och ESPN intervjuen han gjorde.

På presskonferensen sade han att han garanterat såg Crowder lyfta knäet och det var därför han knäade.

I ESPN intervjuen sade han att han inte visste om regeln överhuvudtaget.



Hur ska du ha det Greg? *screwy**bs*

Hardy sade "I fucked up, I mistimed it and let a lot of people down" så jag tror han menar att han såg att Crowder ville ställa sig upp och att han blev för ivrig. Det är också möjligt att han misstolkade regeln och trodde att man får knäa någon som bara har 1 av sina knän i mattan, eller något sådant. Väldigt udda karaktär, så vem vet egentligen? :MrT:

Tricklew 2019-01-20 18:53

Tycker allt Greg Hardy matchen visade att allt snack om "Top tier athletes" osv är lite nonsens, folk blir duktiga på det dom övar, och allt snack om super atleter och cyborgs i andra sporter som hade dominerat mma om de försökte är lite överhypat. Här kommer en relativt stor kille från en annan sport och han ser ut som vilken trött tungviktare som helst.

Sedan är Greg en skitstövel så det är väldigt enkelt att glädjas över detta, varenda gång han tar upp sin kvinnomisshandel så benämner han det som "Den saken som hände mig", jo, så var det, något hände dig, stackars Greg.

xan 2019-01-21 10:27

De flesta NFL-atleter hade varit tvungna att dieta bort mycket muskelmassa för att få uthållighet för MMA, och då försvinner ju mycket av den där explosiviteten de är kända för. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Ngannou är ett bra exempel på det, hur mycket kraft hade han haft kvar om han skalat av all vikt som gör att han inte klarar av 5 ronder? Fortfarande väldigt mycket, men när man förlitar sig på något SÅ mycket..

Tungviktsdivisionen är iofs skit, och alla har mycket kraft så det går att vinna en hel del med begränsad teknik.

xan 2019-01-23 11:49

Det är officiellt. Efter alla dessa år så har Anderson Silva flytande engelska.



"That's amazing story you know, imagine, I take the fight, I win the fight, I go for the belt, I win and then I drop the mic and say "Okay guys I go surfing now!"

10:30

Agitator 2019-01-25 10:55

Stay positive Jon.

spoon 2019-01-25 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8012517)
Stay positive Jon.

=D

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

xan 2019-01-25 20:32

M3 turinabol metabolite hemsöker Jones ännu en gång... eller..

Tänk er om det faktiskt är så att Jones är oskyldig. Helvete vad tragiskt för hans del i så fall. Men det är svårt att tro.

svenbanan 2019-01-25 21:13

Prata ur skägget!

Har han testat positivt igen eller?

Magnus N 2019-01-25 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8012687)
Prata ur skägget!

Har han testat positivt igen eller?

"Jones, the UFC light heavyweight champion, was drug tested in competition by the Voluntary Anti-Doping Agency (VADA) in relation to his UFC 232 fight last month with Alexander Gustafsson. The results, which came back this week, showed that the long-term oral Turinabol metabolite that has plagued Jones for more than a year was present, according to information obtained by MMA Fighting from the California State Athletic Commission (CSAC)."

https://www.mmafighting.com/2019/1/2...a-test-results


Kanske denna Xan menar?

svenbanan 2019-01-25 21:33

Citat:

The published science on oral Turinabol states that the M3 metabolite of oral Turinabol can be detected in someone’s system for 40 to 50 days, though no new peer-reviewed studies have been done since 2011, because Turinabol is an illegal drug. This in-competition sample Dec. 28 was collected about 17 months after Jones initially tested positive for the metabolite. Per USADA and the UFC, the science in these cases is evolving and the amount found in Jones’ system is ultra trace down to the picogram level.
Citat:

“Science-wise, it does make some sense,” Novitzky said. “Once again, there was no parent compound and none of the short- or medium-term metabolites, which tend to stick around for three or weeks. So this is even more indicative that for whatever reason this long-term metabolite is just hanging around in these tissues and they get expressed when you’re going through weight loss.”
Varför drar han inte slutsatsen att Jones dopat sig fem veckor innan han testades?

Det skulle förklara att de kortfristiga metaboliterna försvunnit ur systemet medans de långlivade finns kvar. Det förklarar också att nivåerna på långtidsmetaboliterna är högre än de var vid tidigare test, eftersom de vid tidigare test då härstammat från hans tidigare dopning, medans det man såg på senare test kommit från den senaste dopingen.

Eller missar jag nåt här?

Klart att det kan ha gått till så som Novitzky beskrivit det. Men det skulle ju då krävas att den där "pulseringen" faktiskt är nåt som existerar i verkligheten. Det finns det ju inga bevis för om jag fattat det rätt.

baggard 2019-01-25 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8012694)
Varför drar han inte slutsatsen att Jones dopat sig fem veckor innan han testades?

Det skulle förklara att de kortfristiga metaboliterna försvunnit ur systemet medans de långlivade finns kvar. Det förklarar också att nivåerna på långtidsmetaboliterna är högre än de var vid tidigare test, eftersom de vid tidigare test då härstammat från hans tidigare dopning, medans det man såg på senare test kommit från den senaste dopingen.

Eller missar jag nåt här?

Klart att det kan ha gått till så som Novitzky beskrivit det. Men det skulle ju då krävas att den där "pulseringen" faktiskt är nåt som existerar i verkligheten. Det finns det ju inga bevis för om jag fattat det rätt.

"Bevisen" för 'pulsingen' är enligt Novitzky att USADA har uppmärksammat att exakt det här har hänt i andra stora sportligor som dom sköter tester över - tyvärr var tydligen inte någon av sportligorna redo/villiga att "outa" sig angående det här ännu och därför kunde man inte peka på något fall specifikt, men vi ska veta att USADA har sett det här innan. *rolleyes*

svenbanan 2019-01-25 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8012697)
"Bevisen" för 'pulsingen' är enligt Novitzky att USADA har uppmärksammat att exakt det här har hänt i andra stora sportligor som dom sköter tester över - tyvärr var tydligen inte någon av sportligorna redo/villiga att "outa" sig angående det här ännu och därför kunde man inte peka på något fall specifikt, men vi ska veta att USADA har sett det här innan. *rolleyes*

Ja, precis. Beviset är att man har sett detta tidigare och den gången trodde man på det långsökta pulseringsscenariot helt utan vetenskaplig grund. Och nu påstår man att detta skulle göra det troligare att det scenariot stämmer denna gång.

Så efterblivet resonerat.

xan 2019-01-26 08:48

Citat:

Varför drar han inte slutsatsen att Jones dopat sig fem veckor innan han testades?
Tidigare har han testat negativt och positivt med kortare intervall än så om jag minns rätt, därav teorin om "pulsing".

Sedan är det värt att USADA inte hittade metaboliten när de testade Jones, bara VADA. Jag funderar på om det kan vara något fel på deras instrument?

TotteShaped4Life 2019-01-26 16:53

Fedor vs Bader inatt.... Svårtippad, men hoppas förstås på Fedor

delta_mats 2019-01-26 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8012935)
Fedor vs Bader inatt.... Svårtippad, men hoppas förstås på Fedor

Ja frågan är om Fedor har fysen för Bader? Han såg rätt trött ut mot Sonnen. Tror tyvärr Fedor kommer torska, läste att han haft problem med hälsan och övervägde att ställa in matchen också?

Crillos 2019-01-26 20:16

Fedor borde gått till UFC när han var på topp. Många fina match-ups där. Strikeforce matcherna han gick var väl OK men då var han redan på väg neråt...

delta_mats 2019-01-27 11:27

Haha, vilket antiklimax i matchen mellan Fedor och Bader. :/

baggard 2019-01-27 12:09

Undrar hur fortsättningen av Aaron Pico's karriär kommer se ut nu..

xan 2019-01-27 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8013162)
Undrar hur fortsättningen av Aaron Pico's karriär kommer se ut nu..

Det är märkligt att någon med så mycket erfarenhet inom brottning och boxning gör sådana nybörjarmisstag. Redan från första sekund så stressar han in sig i korkade slagväxlingar i stället för att känna på motståndarens timing först. När han skadade Corrales blev Pico ännu mer stel och glömde bort försvaret helt.

Vi får se om hans haka är så känslig som det verkar eller om det handlar om att han tar onödigt hårda slag.

Agitator 2019-01-28 08:15

Inte mycket förvarning där inte.


Agitator 2019-01-28 08:30

WTF is he doing.

https://www.instagram.com/p/BtJGyUlHcb-/

delta_mats 2019-01-28 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8013421)

Köper en båt?

xan 2019-01-28 11:38

Om man precis tjänade 450 miljoner kronor så är jag ganska säker på att man kan köpa en specialdesignad yacht.

rife 2019-01-28 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8013421)

Citatet från "Mohammad" Ali. Man tycker ändå att de borde kunnat titta upp stavningen på namnet :em:

leo1 2019-01-29 20:57

Lite böter dårå..

"Nurmagomedov bötfälls med drygt fem
miljoner kronor och stängs av i nio
månader för bråket inne i och utanför
oktagonen. McGregor bötfälls med drygt
500 000 kronor och stoppas från att
tävla i sex månader. "

https://www.svt.se/svttext/tv/pages/305.html

leo1 2019-01-29 21:00

Och Khabib citerar avicci på Instagram..

https://www.instagram.com/p/BtOnkTbgy96/?hl=sv

xan 2019-01-30 09:45

McGregor startade bråket inne i buren genom att slå Khabibs bror i ansiktet utan fysiskt hot, så varför fick han så lågt straff?

leo1 2019-01-30 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014211)
McGregor startade bråket inne i buren genom att slå Khabibs bror i ansiktet utan fysiskt hot, så varför fick han så lågt straff?

Dom allra flesta är överens om att khabib är den största syndaren här även om han inte startade det hela.

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014211)
McGregor startade bråket inne i buren genom att slå Khabibs bror i ansiktet utan fysiskt hot, så varför fick han så lågt straff?

Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.

Citat:

Ursprungligen postat av leo1 (Inlägg 8014215)
Dom allra flesta är överens om att khabib är den största syndaren här även om han inte startade det hela.

Vem startade det?

leo1 2019-01-30 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014252)
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.



Vem startade det?

Sant :d jag kom mest ihåg Khabib var värst.

svenbanan 2019-01-30 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014252)
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.



Vem startade det?

Om jag minns det korrekt så hoppade Khabib över stängslet och skulle nita Dylan. Detta lyckades dock vakterna sätta stopp för.

Samtidigt hoppade Conor upp på stängslet (troligen för att hoppa ut och hjälpa Dylan), men hålls tillbaka av vakter. Samtidigt har Khabibs kusin komit in i ringen och hoppar också upp på stängslet bredvid Conor. Han ser också ut att försöka ta sig ut.

Då delar Conor ut en vänsterkrok till kusinen, som blir skogstokig och ska ha tag i Conor. Dessa bägge hålls dock isär av vakter inne i oktagonen.

Samtidigt hoppar det in två andra tjommar i ringen. Den ena pratar med kusinen som står och försöker komma åt Conor (eftersom Conor såg ut att sopa till honom utan förvarning).

När den snubben står och pratar med kusinen får han också ett slag av Conor.

Strax därefter har den andra snubben som klättrade in i ringen kommit upp bakom Conor och sucker punchar honom ett par gånger.

Lite senare kommer Khabibs kusin loss från vakterna och rushar mot Conor, och får ytterligare en käftsmäll. Sedan går de två i klinch och tradar kroppsslag.



Så Conor delade definitivt ut ett par smällar utan att någon såg ut att ha gett sig på honom. Det såg definitivt inte ut som att Khabibs kusin provocerade fram den första smällen då de satt på stängslet. Så man kan kanske säga att det var Conor som startade bråket inne i oktagonen.

xan 2019-01-30 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014252)
Khabib hade redan hoppat på Conors team och den personen hade inget som helst i buren att göra, så.

https://twitter.com/AhmadAlobaid/sta...26545006108672

Han var corner man, i buren efter en match.

Att Khabib hoppar på Danis betyder att Conor ska hoppa på Khabibs bror på ett helt annat ställe? Lol.

Båda borde få samma straff, obegripligt hur de resonerat.

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014289)
https://twitter.com/AhmadAlobaid/sta...26545006108672

Han var corner man, i buren efter en match.

Att Khabib hoppar på Danis betyder att Conor ska hoppa på Khabibs bror på ett helt annat ställe? Lol.

Båda borde få samma straff, obegripligt hur de resonerat.

Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.

svenbanan 2019-01-30 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014314)
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.

Khabibs kusin såg verkligen inte ut att vara ens i närheten av att ge sig på Conor.

Skulle det ha varit två snubbar på stan som klättrade över ett staket, och den ena gjorde som Conor gjorde så skulle han definitivt ha bedömts vara den som startade slagsmålet dem emellan.

Med det sagt så skulle ju rimligtvis ingen av dem ha befunnit sig på staketet ifall Khabib inte fått hjärnsläpp och hoppat ur ringen. Så det är ju rimligen nåt slags förmildrande omständighet för Conor, som man kan säga blev lite intvingad i situationen. Dessutom blev han nyssa utstrypt och fick ta emot ett antal käftsmällar, så man kan säkert hävda att han var i ett rätt förvirrat mentalt tillstånd, vilket nog också är en förmildrande omständighet.

Dock skulle ju inte Khabib ha hoppat ut ur ringen (troligen) om inte hela den där bussincidenten skett och om inte Dylan stått och vinkad åt honom utanför ringen att "komma och smaka". Vet inte om nåt av detta spelar nån roll rent legalt. Men det är iaf saker som säkerligen spelade in.

Sen tycker jag kanske inte att Khabib ska lastas allt för hårt för allt det som skedde i ringen after att han hoppad ut. Det fanns ju ingen rimlig möjlighet för honom att förutse att det skulle spåra ur såpass mycket. Så även om det kan ses som en förmildrande omständighet för Conor så tycker jag ändå inte Khabib ska lastas för allt detta.

Vakterna som såg de där två snubbarna ur Khabibs gäng klättra in och inte ens försökte stoppa dem gjorde helt klart ett dåligt jobb. Det borde kanske ha funnits en högre beredskap på att nåt skulle balla ur, och beredda att förhindra folk från att klättra in. Att Khabib lyckades hoppa ut tycker jag inte man kan lasta vakterna för dock. Dessutom lyckades de ju hålla honom ifrån Dylan.


Kart sagt tycker jag det var rätt att Khabib fick mer böter och längre avstängning än Conor. Jag tycker kanske att det var lite väl stor skillnad på bötesbeloppen (Conor $0,5M och Kahbib $5M), men jättefel tycker jag nog inte det blev.

Dock kan man ju tycka att det borde ha gått bra mycket snabbare att komma med det här beslutet. Men det är väl nån jävla UFC-politik och rävspel bakom kulisserna i vanlig ordning med denna pajasorganisation.

xan 2019-01-30 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014314)
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.

Och om han var på väg för att stoppa bråket? Han tittade inte ens på Conor när han fick en smäll i ansiktet. Juridik, how does it work?

Både Khabib och Conor ska vara glada att incidenter så som denna behandlas som "sportrelaterat" snarare än riktiga brott, annars hade båda blivit gripna på plats. Ett märkligt glapp i lagen - tydligen är det fritt fram att begå brott så länge det finns filmkameror i närheten.

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014348)
Och om han var på väg för att stoppa bråket? Han tittade inte ens på Conor när han fick en smäll i ansiktet. Juridik, how does it work?

Både Khabib och Conor ska vara glada att incidenter så som denna behandlas som "sportrelaterat" snarare än riktiga brott, annars hade båda blivit gripna på plats. Ett märkligt glapp i lagen - tydligen är det fritt fram att begå brott så länge det finns filmkameror i närheten.

Ja, det låter högst troligt när en fighter kan få för sig att attackera en corner och de övriga cornermännen och annat löst slödder suckerpuncha en fighter. Det rimliga antagandet i situationen, speciellt för Conor som är mitt i den, borde självklart vara att han springer dit för att bryta upp istället för att hjälpa till. Vi såg ju hur det gick när de rök ihop med Diaz-bröderna :)

Vad menar du att den praktiska skillnaden hade blivit för Conor t.ex.? En lättare snyting på näsan, ringa misshandel? En bötessumma, precis som han fick.

svenbanan 2019-01-30 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014355)
Ja, det låter högst troligt när en fighter kan få för sig att attackera en corner och de övriga cornermännen och annat löst slödder suckerpuncha en fighter. Det rimliga antagandet i situationen, speciellt för Conor som är mitt i den, borde självklart vara att han springer dit för att bryta upp istället för att hjälpa till. Vi såg ju hur det gick när de rök ihop med Diaz-bröderna :)

Vad menar du att den praktiska skillnaden hade blivit för Conor t.ex.? En lättare snyting på näsan, ringa misshandel? En bötessumma, precis som han fick.

Varför tror du Conor fick böter och ett halvårs avstängning?

Inte fan var det för att man ansåg att han agerade exemplariskt och inte hade nån del i skulden i alla fall...

svenbanan 2019-01-30 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014348)
Och om han var på väg för att stoppa bråket? Han tittade inte ens på Conor när han fick en smäll i ansiktet. Juridik, how does it work?

Både Khabib och Conor ska vara glada att incidenter så som denna behandlas som "sportrelaterat" snarare än riktiga brott, annars hade båda blivit gripna på plats. Ett märkligt glapp i lagen - tydligen är det fritt fram att begå brott så länge det finns filmkameror i närheten.

Vad skulle Khabib åka dit för menar du? Att han örnhoppade och försökte slåss med en snubbe som stod och vinkade och skrek åt honom? Bägge dessa två var lika goda kålsupare.

Conor sopade till två snubbar, men det fanns gott om förmildrande omständigheter. Tvivlar på att han skulle fått ett särskilt hårt straff ifall distriktsåklagaren väckte allmänt åtal, eller om kusinen eller den där tjommen i grå tröja väckte åtal.

Den snubben som ska vara glad att han bara blev portad på livstid var snubben i röd tröja som sopade till Conor bakifrån 2-3ggr. Nu vet inte jag straffskalorna i USA, men han skulle åkt dit så det visslade om Conor väckt åtal. Troligen skulle han fått betala ett saftigt skadestånd till Conor.

Men i övrigt såg det värre ut än det var.

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8014374)
Varför tror du Conor fick böter och ett halvårs avstängning?

Inte fan var det för att man ansåg att han agerade exemplariskt och inte hade nån del i skulden i alla fall...

Var har jag skrivit det? Jag motsatte mig att det var obegripligt att straffen kunde skilja sig åt.

svenbanan 2019-01-30 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014394)
Var har jag skrivit det? Jag motsatte mig att det var obegripligt att straffen kunde skilja sig åt.

Okej, då misstolkade jag dig. Men det var nog nedanstående som fick mig att tro att du tyckte Conor i princip var utan skuld.

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014314)
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.


xan 2019-01-30 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014355)
Ja, det låter högst troligt när en fighter kan få för sig att attackera en corner och de övriga cornermännen och annat löst slödder suckerpuncha en fighter. Det rimliga antagandet i situationen, speciellt för Conor som är mitt i den, borde självklart vara att han springer dit för att bryta upp istället för att hjälpa till. Vi såg ju hur det gick när de rök ihop med Diaz-bröderna :)

Vad menar du att den praktiska skillnaden hade blivit för Conor t.ex.? En lättare snyting på näsan, ringa misshandel? En bötessumma, precis som han fick.

Rimligt att vi ska ge straff till folk baserat på din förmåga att läsa tankar och se in i en framtid som aldrig inträffat.

För Conor är det tredje gången på kort tid (Örfil mot personal under Bellatorgala, buss, Khabibs bror), borde inte det resultera i ett riktigt straff? Eller åtminstone att det hamnar på hans register. En fotboja förtjänar han allt nu.

Men det är som sagt standard att man ser mellan fingrarna när det gäller brott av denna typ som sker i samband med idrottstävlingar.

svenbanan 2019-01-30 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014418)
Rimligt att vi ska ge straff till folk baserat på din förmåga att läsa tankar och se in i en framtid som aldrig inträffat.

För Conor är det tredje gången på kort tid (Örfil mot personal under Bellatorgala, buss, Khabibs bror), borde inte det resultera i ett riktigt straff? Eller åtminstone att det hamnar på hans register. En fotboja förtjänar han allt nu.

Men det är som sagt standard att man ser mellan fingrarna när det gäller brott av denna typ som sker i samband med idrottstävlingar.

Khabibs kusin fick ett blåöga, det var väl det enda detta resulterade i. Dessutom har ingen av de inblandade velat väcka åtal. Så ska nån väcka åtal blir det åklagaren. Rimligt att slänga bort pengar på sånt?

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014418)
Rimligt att vi ska ge straff till folk baserat på din förmåga att läsa tankar och se in i en framtid som aldrig inträffat.

För Conor är det tredje gången på kort tid (Örfil mot personal under Bellatorgala, buss, Khabibs bror), borde inte det resultera i ett riktigt straff? Eller åtminstone att det hamnar på hans register. En fotboja förtjänar han allt nu.

Men det är som sagt standard att man ser mellan fingrarna när det gäller brott av denna typ som sker i samband med idrottstävlingar.

Eh? ”Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet.”

Jag har redogjort för vilka ”förmildrande omständigheter” man troligtvis tagit hänsyn till när man bedömde situationen. Sedan spekulerade jag också i vad den instinktiva reaktionen är hos en fighter vars corner blir attackerad och någon i samma team närmar sig fightern.

Oftast är samtliga inblandade lika goda kålsupare och ingen vill väcka åtal, när så inte är fallet så ser man inte mellan fingrarna. T.ex. i fallet med James Butler.

xan 2019-02-02 14:44

https://i2-prod.irishmirror.ie/incom...r-McGregor.jpg

https://i2-prod.irishmirror.ie/incom...r-McGregor.jpg

Conor faces paternity claim from single mother

Uh oh.

Magnus N 2019-02-02 19:36

https://www.rt.com/sport/450411-khab...rget-november/

"UFC lightweight champion Khabib Nurmagomedov says he is targeting a November showdown with MMA legend Georges St-Pierre at New York’s iconic Madison Square Garden, in what would be the Russian’s return fight after suspension."


Hade varit en intressant match, lite vikt som GSP får kapa dock.

xan 2019-02-02 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus N (Inlägg 8015295)
https://www.rt.com/sport/450411-khab...rget-november/

"UFC lightweight champion Khabib Nurmagomedov says he is targeting a November showdown with MMA legend Georges St-Pierre at New York’s iconic Madison Square Garden, in what would be the Russian’s return fight after suspension."


Hade varit en intressant match, lite vikt som GSP får kapa dock.

Matchen vore perfekt för en ny viktklass - 165 lbs. Enligt Dana är det dock inte aktuellt att introducera den.

Hoppas vi inte får se ett liknande fall av The Skelator TJ nu bara. GSP säger alltid att han har ytterst lätt för att gå ned i vikt så han kanske kan dieta bort 5 KG muskelmassa och sedan tömma samma mängd vätska som han brukar (vilket iofs kommer bli svårare med mindre massa).

Om GSP fortfarande har kvar tekniken i nedtagningsförsvaret som han hade för några år sedan så tror jag inte Khabib får ned honom. GSP är inte någon man kan pressa och knäcka heller, då han har en oändlig gastank. Men det är som sagt oklart om han är i lika bra form som han brukade vara, vi har bara sett 1 match med honom sedan Hendricks.

Bailah 2019-02-02 20:22

Hoppas att aldo tar det här ikväll. Aldo och Silva kan (måste) vinna sina sista fighter. Tär på den här gamle mannens själ.

An Iron Soul 2019-02-02 21:55

Jag blir inte känslomässigt berörd när david teymur fightats. Men jag att han vinner ikväll.

Dom jag hoppas mest på är karl albrektsson och Jack Hermansson.

E.v
Zebaztian Kadestam men han har låst fast sig själv med sitt kontrakt i one.

An Iron Soul 2019-02-03 03:35

Tråkigt för david. Jag tycker den matchen hade kunnat brutits tidigare, ståendes.

Enligt mig gav Maias motståndare upp.
Kul att maia lyckas vinna efter 3 raka förluster.
Någon titelmatch kommer inte bli aktuellt. Han kommer alltid få vara en gatekeeper. Casha in pengar.

Bailah 2019-02-03 07:49

Aldo <3

xan 2019-02-03 10:15

Damn, Aldo är fortfarande explosiv som fan.

xan 2019-02-03 10:19

Galen guillotine av Moraes i går:

https://streamja.com/5ElZ

baggard 2019-02-03 14:29

Grymt av Aldo att kunna knocka en hungrig up n' comer som Moicano.

Aldo såg för övrigt ut att ha fått tillbaka sina gamla traps och deltoids.

xan 2019-02-03 17:20

Styrkan, explosiviteten och reflexerna är fortfarande där. Hans problem är att han inte längre är riktigt lika skarp tekniskt, har sämre tålamod och betydligt sämre kondition (anledningen till att han valde co-main i stället för main). Bra att han inser detta och nu sagt att han bara ska tävla 2 gånger till. 15 år som professionell MMA-fighter är sjukt brutalt, även om man varit så dominant som Aldo.

xan 2019-02-05 20:08

http://cdn3.whatculture.com/images/2015/07/rhZLDNmx.jpg

Älskar Baptista

An Iron Soul 2019-02-08 21:36

Jag hoppas att Gastelum vinner på ko rond 2.

baggard 2019-02-08 22:32

Måste sluta investera mig känslomässigt i den här sporten.. men kommer inte kännas kul om man tvingas se Silva bli knockad alltså..

Bailah 2019-02-08 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8017100)
Måste sluta investera mig känslomässigt i den här sporten.. men kommer inte kännas kul om man tvingas se Silva bli knockad alltså..

Amen brother.

Silva fanboi #1 här.

xan 2019-02-09 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8017100)
Måste sluta investera mig känslomässigt i den här sporten.. men kommer inte kännas kul om man tvingas se Silva bli knockad alltså..

Oroa dig inte så mycket, is normal

Osukaru 2019-02-09 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 8017095)
Jag hoppas att Gastelum vinner på ko rond 2.

Jag tycker Gastelum är sviiiiiintråkig, så jag hoppas innerligt på Bobby Knuckles. :hbang:

Jag hoppas även på att det inte blir en pacifist-fight mellan Stylebender och Silva. Känslorna på invägningen bådar åt ett kramparty tyvärr. Även om det talar positivt om deras personligheter *hug*

An Iron Soul 2019-02-09 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 8017159)
Jag tycker Gastelum är sviiiiiintråkig, så jag hoppas innerligt på Bobby Knuckles. :hbang:

Det kommer bli spännande.
Lite "synd" att den bästa mellanviktaren slåss i bellator.
Gegard Mousasi hade slagit dom båda. *popcorn*

Bailah 2019-02-09 21:30

The middleweight champion was scheduled to defend his title against challenger Kelvin Gastelum in the main event of UFC 234 at Rod Laver Arena in Melbourne, Australia, but MMA Fighting has confirmed that Whittaker has been forced to withdraw due to an injury. Per ESPN, Whittaker was diagnosed with a hernia.

Wow.

baggard 2019-02-09 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 8017352)
The middleweight champion was scheduled to defend his title against challenger Kelvin Gastelum in the main event of UFC 234 at Rod Laver Arena in Melbourne, Australia, but MMA Fighting has confirmed that Whittaker has been forced to withdraw due to an injury. Per ESPN, Whittaker was diagnosed with a hernia.

Wow.

Spontan reaktion.

*gah!**gah!**gah!**gah!**gah!*


Trodde man skulle få tjäna lite pengar där med.
Gastelum via KO hedgad med Whittaker DEC kändes som givna pengar.

xan 2019-02-10 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 8017352)
The middleweight champion was scheduled to defend his title against challenger Kelvin Gastelum in the main event of UFC 234 at Rod Laver Arena in Melbourne, Australia, but MMA Fighting has confirmed that Whittaker has been forced to withdraw due to an injury. Per ESPN, Whittaker was diagnosed with a hernia.

Wow.




:D

Gastelum har all rätt att vara besviken, men bitterheten gentemot Whittaker är obefogad med tanke på att läkarna inte ens kunde fastslå att detta bråck berodde på vätsketömningen. Märklig timing givetvis, men det finns andra saker som kan ha orsakat det.

xan 2019-02-10 15:19

https://thumbs.gfycat.com/UnitedIdea...olin-small.gif

Tänk om...

Osukaru 2019-02-11 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8017508)


:D

Gastelum har all rätt att vara besviken, men bitterheten gentemot Whittaker är obefogad med tanke på att läkarna inte ens kunde fastslå att detta bråck berodde på vätsketömningen. Märklig timing givetvis, men det finns andra saker som kan ha orsakat det.

Försöker han bli en "heel" nu eller? Han gör ett ganska bra jobb i så fall. Irriterande beteende. Klasslöst. Whittaker åker på en freak accident och Gastelum menar att han därför har förtjänat bältet? :smash:
Hade han inte fått tävla pga sina stafylokocker vore det intressant att höra om han tycker att han borde gå lottlös, som Whittaker gör nu. Gastelum får ju betalt för sitt trainingcamp av UFC, det är kompensationen han får. Att han tror att han är bälteshållare är rest utsagt skrattretande. Oj, vad jag vill se honom förlora nu. :Virro

baggard 2019-02-11 11:17

Jag tror bara han försöker göra något för att skapa rubriker. För risken är nu att hans titelchans passeras om Dana White är tillräckligt kåt på Israel, sjukare saker har hänt tidigare. Så jag tror han bara försöker skapa någon form av uppståndelse och eftersom det inte direkt ligger i hans natur överhuvudtaget så kommer det fram lite taffligt, ingen McGregor direkt.

Osukaru 2019-02-11 16:24

Jo, jag tror som du. Jag tycker synd om honom på ett sätt; han jobbar onekligen mycket hårt, har talang i det han gör och är framgångsrik rent resultatsmässigt. Trots allt detta tjänar han inte mycket pengar på det för ingen vill se honom slåss ändå. Det är lite sorgligt. Om jag var honom skulle jag mixa in lite oortodoxa tekniker för att bli mer pulikvänlig, även om teknikerna i sig inte är särskilt effektiva (de kan ju vara det men you get my point).

xan 2019-02-11 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8017717)
Jag tror bara han försöker göra något för att skapa rubriker. För risken är nu att hans titelchans passeras om Dana White är tillräckligt kåt på Israel, sjukare saker har hänt tidigare. Så jag tror han bara försöker skapa någon form av uppståndelse och eftersom det inte direkt ligger i hans natur överhuvudtaget så kommer det fram lite taffligt, ingen McGregor direkt.

Så lågt tror jag inte ens Dana sjunker. Matchen kommer troligtvis ombokas så snart Whittaker är bra igen.

Gastelums utspel är ganska roligt med tanke på att han kom in väldigt överviktig mot Woodley, och:

"Gastelum was expected to face Anderson Silva at UFC 212.[43] However, he was pulled from the event after USADA learned he tested positive for high levels of marijuana"

*slap*

An Iron Soul 2019-02-16 22:01

Daniel Cormier vs Cain Velasquez hade varit en intressant match.
Hoppas att han vinner på k.o mot Francis Ngannou. Sen börjar hypen.. :hbang:

eternallord 2019-02-16 22:06

DC och Cain kommer aldrig möta varandra.

xan 2019-02-17 11:22

Och DC kommer sluta tävla när som helst. Får han matchen mot Lesnar så är det hejdå direkt efter det.

Bailah 2019-02-17 13:22

Vilken tid är det idag? Hittar inte men gissar vanlig (main card 4?)

wesaft 2019-02-17 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 8019569)
Vilken tid är det idag? Hittar inte men gissar vanlig (main card 4?)

0300 börjar viasats sändning

xan 2019-02-17 20:40

En hel forumdel för bara kampsport? Lol


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)