Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Krampus 2018-10-07 10:40

Bra för sporten...

delta_mats 2018-10-07 10:51

Bra match! Khabib var totalt orädd och respektlös, något som Conor annars brukar dra nytta av.
I rond 2 såg det ju ut som att slutet var nära och jag trodde nog att Khabib skulle tko:a Conor i 3:e. Men blev lugn start och för ett ögonblick såg Khabib trött ut men skenet bedrog.
Lite besviken på avslutet i 4:e, trodde Khabib ville gnp:a mer men han tog chansen att submitta Conor ändå. Conor visade en andra gång hur han "lätt" ger upp när han förstår att slutet kommer. Å andra sidan är en neck crank nästan värre än en rnc då det gör fruktansvärt ont utan att man slocknar istället för att ja, bara svimma av.

Efterspelet var ju totalt onödigt. Men på sätt och vis förstår man Khabib som normalt sätt är anständig och respektfull, men som nu tvingades in i en personlig smutskastning. För honom var det inte ett spel, det blev på allvar.

Attacken på Conor efteråt var totalt vidrig och fullkomligt idiotisk.

delta_mats 2018-10-07 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7977817)
Conor har ju bevisat gång på gång att han egentligen bara är ett psykfall.

Inte alls. Då förstår du inte vad som driver honom att göra det han gör.

svenbanan 2018-10-07 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 7977824)
Bra för sporten...

Bra för UFC som spektakeltäljare kanske. Men knappast bra för MMA som sport.

Nu vill man ju se Fergusom v Khabib, men det kanske inte blir av om Khabib eventuellt åker på en längre avstängning eller nåt.

Bob90 2018-10-07 11:16

Det är pinsamt att utövarna (inklusive "teamet") inte kan betrakta det som en sport.
Tycker UFC är mer spektakel och drama än sport.

Ta Fedor som exempel på en god förebild hur man bör uppträda både innan, under och efter ringen.

Swedishviking 2018-10-07 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7977845)
Det är pinsamt att utövarna (inklusive "teamet") inte kan betrakta det som en sport.
Tycker UFC är mer spektakel och drama än sport.

Ta Fedor som exempel på en god förebild hur man bör uppträda både innan, under och efter ringen.


Kan bara hålla med! förr var UCF otroligt kul att se på nu är det mest en jävla reklam cirkus!

Har slutat kolla helt på UFC för det är så förbannat tråkigt och denna grappling under 99% av matcherna ligga och kramas och bevisa vem som kan kramas bäst BORING!

Bailah 2018-10-07 12:18

Ligga och kramas.. Sheeesh. Casual.
Kolla på glory istället då.

svenbanan 2018-10-07 12:18

Hoppas mysteriematchen i UFC 230 är GSP vs Nick Diaz. Det vore nåt att bita i. :D

ChuckTesta 2018-10-07 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7977830)
Inte alls. Då förstår du inte vad som driver honom att göra det han gör.

Nähä? Berätta då? Eller förklara varför han njuter av att sparka folk i huvudet? Eftersom han har sagt det i intervjuer.

MaxTheMarketer 2018-10-07 13:13

Dagens UFC känns som dagens Hollywood-trailers, mycket hype och dålig delivery när det väl kommer till kritan! :D

Hemi 2018-10-07 13:24

Spexande och trash talk har man sett i all tider samt ett och annat spsykfall ofta fr[n publiken i boxning som startar storbråk men i det här fallet är det som 2 undomsgäng som börjar slåss med varandra så fort de får syn på varandra. Söker upp någon medlem och puffar på dem , snackar du skit om mig va?
, va? Bara fär att någon sagt något i media, som om det aldrig hänt förr. (om det nu var så) Jagar omkring varandra i garage. slänger stolar, medan publik och alla andra ser på...
Varför inte börja bitas också...Tyson förefaller lugn, ett och annat psybryt men inga systematiska attacker

Bob90 2018-10-07 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7977881)
Varför inte börja bitas också...Tyson förefaller lugn, ett och annat psybryt men inga systematiska attacker

It's all fun and games until someone loses a ear :D

delta_mats 2018-10-07 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Swedishviking (Inlägg 7977857)
Kan bara hålla med! förr var UCF otroligt kul att se på nu är det mest en jävla reklam cirkus!

Har slutat kolla helt på UFC för det är så förbannat tråkigt och denna grappling under 99% av matcherna ligga och kramas och bevisa vem som kan kramas bäst BORING!

UFC förr var ett jippo, med amatörer som endast behärskade en liten del av sporten. Nu måste man behärska hela gamet för att vara konkurrenskraftig. Att du tycker det är tråkigt beror nog mer på att du inte är tillräckligt kunnig. Så du kan fortsätta med dina tv-spel eller vad du nu roar dig med.

delta_mats 2018-10-07 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7977868)
Nähä? Berätta då? Eller förklara varför han njuter av att sparka folk i huvudet? Eftersom han har sagt det i intervjuer.

Han har förstått att det mentala spelet inför en match är extremt viktig, och vissa motståndare har varit så nervösa och låsta vid matchen att de i princip redan förlorat.
Conor har utnyttjat den mentala biten till sin spets här. Hade han inte klarat av att backa upp det med att vara extremt duktig så hade det inte funkat lika bra såklart, men när motståndaren börjar tro på vad Conor säger för att han bevisat sig tidigare så är det extremt mycket vunnet bara där.

Hans stora käft ger honom berömmelse och pengar, han bygger en extremt framgångsrik karriär vilket ingen klarat av tidigare.

Han verkar njuta av att sätta press på sig själv, och hypa upp matcherna i absurdum. Till skillnad mot andra verkar det här ge honom något som lyfter honom. Han ser sig nog själv som en glorifierad gladiator som ska ut till strid. Han refererar ofta till sitt hemland, klaner och krig.

Alla som tävlar i kampsport gillar att slå sin motståndare, på ett eller annat sätt att vara överlägsen den man slåss mot visar den ultimata formen av dominans.

Hemi 2018-10-07 15:06

Själva matchen var intressant och jag är imponerad av Khabib men egentligen är det bara ännu mer oroande då det förefaller som resten av mobilfilmat skolgårdstjafs är kontrollerat likaså. Kan man ge någon av dem en match till, kan man ha dem i möblerade rum? LOl. Blir lite fel med deras stora skägg och att de är 30 år. Ja jag är för gammal, saknar Sugar Ray Leonard.

delta_mats 2018-10-07 15:19

Även om trashtalk hör till sporten i viss mån så får man väl säga att det finns gränser för vad man kan säga. Conor passerade väl den gränsen enligt många. Det bästa vore väl om Conor är en ödmjuk förlorare och bad om ursäkt för det och att Khabib är en ödmjuk vinnare tog emot ursäkten och att de sedan kan respektera varandra.

ChuckTesta 2018-10-07 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7977925)
Han har förstått att det mentala spelet inför en match är extremt viktig, och vissa motståndare har varit så nervösa och låsta vid matchen att de i princip redan förlorat.
Conor har utnyttjat den mentala biten till sin spets här. Hade han inte klarat av att backa upp det med att vara extremt duktig så hade det inte funkat lika bra såklart, men när motståndaren börjar tro på vad Conor säger för att han bevisat sig tidigare så är det extremt mycket vunnet bara där.

Hans stora käft ger honom berömmelse och pengar, han bygger en extremt framgångsrik karriär vilket ingen klarat av tidigare.

Han verkar njuta av att sätta press på sig själv, och hypa upp matcherna i absurdum. Till skillnad mot andra verkar det här ge honom något som lyfter honom. Han ser sig nog själv som en glorifierad gladiator som ska ut till strid. Han refererar ofta till sitt hemland, klaner och krig.

Alla som tävlar i kampsport gillar att slå sin motståndare, på ett eller annat sätt att vara överlägsen den man slåss mot visar den ultimata formen av dominans.

Du tror alltså att han "är en act", snarare än att han är bra på att slåss, och verkligen, verkligen gillar att slåss?

delta_mats 2018-10-07 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7977969)
Du tror alltså att han "är en act", snarare än att han är bra på att slåss, och verkligen, verkligen gillar att slåss?

Han är både och. Alla på den nivån gillar att slåss, annars hade de aldrig tagit sig dit.

delta_mats 2018-10-07 15:58

De håller tydligen på Khabibs check hörde jag. Löjligt.

Swedishviking 2018-10-07 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av MaxTheMarketer (Inlägg 7977874)
Dagens UFC känns som dagens Hollywood-trailers, mycket hype och dålig delivery när det väl kommer till kritan! :D

Precis det jag menar! annat var det när Tank Abbott gick in och slogs och för det mesta fick däng! men det var otroligt mycket roligare att se på då!

FoolsGold 2018-10-07 16:18

En annan vinkel av efterbråket:

https://twitter.com/RamGilboa/status...gregor_live%2F

oath5 2018-10-07 16:19

Kan vi inte prata om matchen i sig istället? Trodde aldrig jag skulle få se Conor utboxad av Khalabeeb :MrT:

Fattar inte hans gameplan heller. Öppnade upp sig direkt för att bli nedtagen och blev det inom 30 sek. Man såg efter rond 1 hur gasad han redan var när han satte sig på stolen. Sen kommer han ut och blir nästan knockad :laugh:

Conors sämsta match. Fick inget uträttat. Delade han ens ut ett slag? Som träffade? I 155an är han bara en i mängden tyvärr. Tänk er om Ferguson hade mött Conor *popcorn*

Agitator 2018-10-07 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7977976)
De håller tydligen på Khabibs check hörde jag. Löjligt.

Det är inte UFC utan commisionen som håller den.

Bra match, ska se den igen nu. Helt galet att Conor överlevde vissa stunder och sedan kom tillbaka. Trodde det var över i rond 2 när khabib hade han vid proper 12 loggan och skulle maula sönder honom. Det var då jag skrev fun ride här inne och att det var över.

Jag ser fram emot analyserna som kommer sen av deras möte. Jag undrar helt ärligt talat vad Conor höll på med med tanke på vad men förväntade sig av han. Men Khabib är ju på en helt annan nivå och hade bra press. Jag såg hela galan. Varenda match levererade och Ferguson vs Pettis var episkt. Ifall någon inte såg den matchen så se den. Galet vad Ferguson lyckas pressa konstant även efter skadan och första bensparken. Skön han var på post pressern också.

Agitator 2018-10-07 16:29

För övrigt borde weigh ins vara samma dag som fighten med backup fighters redo.

Lite tröttsamt att se killar utanför sina viktklasser slåss mot folk som hör hemma i viktklasserna, pratar inte bara om Conor och Khabib nu utan rent generellt.

svenbanan 2018-10-07 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7977985)
Kan vi inte prata om matchen i sig istället? Trodde aldrig jag skulle få se Conor utboxad av Khalabeeb :MrT:

Fattar inte hans gameplan heller. Öppnade upp sig direkt för att bli nedtagen och blev det inom 30 sek. Man såg efter rond 1 hur gasad han redan var när han satte sig på stolen. Sen kommer han ut och blir nästan knockad :laugh:

Conors sämsta match. Fick inget uträttat. Delade han ens ut ett slag? Som träffade? I 155an är han bara en i mängden tyvärr. Tänk er om Ferguson hade mött Conor *popcorn*

Jag tyckte inte alls Conor såg dålig ut. Khabib var jävligt bra helt enkelt.

Inte heller tyckte jag han såg överdrivet trött ut nån gång under matchen. Klart man är trött i slutet av ronderna. Men det är ju en del i konceptet att man ska kunna ta ut sig ordentligt och sedan hinna vila så man är fräsch igen till nästa rond. Tyckte inte Conor kom ut till ny rond och blev supertrött inom 30s, så jag tror inte det var nåt större fel på hans uthållighet.

Vad är det som är skrattretande med att han nästan blev knockad av Khabib? Precis som att Khabib inte fått folk ur balans stående förut eller? Det är väl hela grejen med den där "eagle-punchen", att folk tror han ska gå på nedtagning men istället kommer det en knytnävsmacka.

Svårt att få mycket uträttat om man sitter fast i en brottningsmatch mot en sån som Kahbib.

Jag tror Conor träffade honom ett antal gånger i rond tre. Ingen riktigt klockren träff kanske. Men jag har för mig det ver ett par gånger man hajade till...

En i mängden? Alla utom den som är champ är en i mängden då eller?

svenbanan 2018-10-07 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7977988)
För övrigt borde weigh ins vara samma dag som fighten med backup fighters redo.

Lite tröttsamt att se killar utanför sina viktklasser slåss mot folk som hör hemma i viktklasserna, pratar inte bara om Conor och Khabib nu utan rent generellt.

Eller nån variant där man håller koll på vikten lite mer kontinuerligt under sista veckorna, och skippar själva invägningen helt.

svenbanan 2018-10-07 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7977793)
Det hoppade först in en kille i grå tröja som måttade ett slag mot Conor, och Conor slog tillbaka. Då kom snubben i röd tröja upp bakifrån och sopa till Conor, som inte ens sett honom.

Så Conor slog definitivt inte först.

Däremot tror jag att Conor slängde nåt (kanske en vattenflaska) mot Khabib då han var ute bland publiken och skulle ha tag i Dillon. Dvs han gjorde detta strax innan killen i grå tröja hoppade klättrade in i ringen.

Jag såg nu att Conor sopade till en annan snubbe (han som höll i pälsmössan) då de bägge två var på väg över stängslet för att följa efter Khabib ut i publiken, innan de där två jokrarna klättrade in.

Så det kanske var förståeligt att Conor inte ville göra nån polisanmälan eftersom han faktiskt slog först...

Agitator 2018-10-07 17:07

Nu hoppas vi omgående på Khabib får detta utagerat och att han möter Ferguson omgående. En match man velat se länge känner jag.

svenbanan 2018-10-07 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7978004)
Nu hoppas vi omgående på Khabib får detta utagerat och att han möter Ferguson omgående. En match man velat se länge känner jag.

https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.n...68&oe=5C5429DD

Jag har för mig att Joe Rogan pratade om att det tydligen var nåt på gång med GSP mot vinnaren i denna matchen också. Eller var det kanske bara aktuellt om Conor var vinnaren?

Men jag vet inte. Då skulle väl Khabib få gå upp en eller två viktklasser. Så det låter ju lite tveksamt.

Ferguson såg riktigt vass ut så Khabib mot Ferguson låter smaskigt! :)

oath5 2018-10-07 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7977989)
Jag tyckte inte alls Conor såg dålig ut. Khabib var jävligt bra helt enkelt.

Inte heller tyckte jag han såg överdrivet trött ut nån gång under matchen. Klart man är trött i slutet av ronderna. Men det är ju en del i konceptet att man ska kunna ta ut sig ordentligt och sedan hinna vila så man är fräsch igen till nästa rond. Tyckte inte Conor kom ut till ny rond och blev supertrött inom 30s, så jag tror inte det var nåt större fel på hans uthållighet.

Vad är det som är skrattretande med att han nästan blev knockad av Khabib? Precis som att Khabib inte fått folk ur balans stående förut eller? Det är väl hela grejen med den där "eagle-punchen", att folk tror han ska gå på nedtagning men istället kommer det en knytnävsmacka.

Svårt att få mycket uträttat om man sitter fast i en brottningsmatch mot en sån som Kahbib.

Jag tror Conor träffade honom ett antal gånger i rond tre. Ingen riktigt klockren träff kanske. Men jag har för mig det ver ett par gånger man hajade till...

En i mängden? Alla utom den som är champ är en i mängden då eller?

Fatta inget av vad du skrev. Var det din första gala?

svenbanan 2018-10-07 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7978014)
Fatta inget av vad du skrev. Var det din första gala?

Du fattade inte vad jag skrev och då tror du att jag inte sett MMA förut. :laugh:

Bra försök. Men du kanske borde gå om högstadiet om du hade svårt att greppa det där.

oath5 2018-10-07 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978018)
Du fattade inte vad jag skrev och då tror du att jag inte sett MMA förut. :laugh:

Bra försök. Men du kanske borde gå om högstadiet om du hade svårt att greppa det där.

Om du säger så Jan Banan.

svenbanan 2018-10-07 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av oath5 (Inlägg 7978025)
Om du säger så Jan Banan.

Det kanske kan funka med komvux också.

Agitator 2018-10-07 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978007)
Jag har för mig att Joe Rogan pratade om att det tydligen var nåt på gång med GSP mot vinnaren i denna matchen också. Eller var det kanske bara aktuellt om Conor var vinnaren?

Men jag vet inte. Då skulle väl Khabib få gå upp en eller två viktklasser. Så det låter ju lite tveksamt.

Ferguson såg riktigt vass ut så Khabib mot Ferguson låter smaskigt! :)

Ferguson mot Khabib har man velat se länge. Problemt är ju Fergusons skador.

GSP har redan legitim legacy. Enda anledningen för han att fightas är pengar. Det skulle varit en mega fight mot Conor ifall han vunnit.
GSP kommer troligen vänta tills Conor återuppstår innan den fighten händer.

Agitator 2018-10-07 18:39

Khabib stormat ut och gör första attacken. Conor Slår sedan första slaget och blir sedan överrumplad av khabibs team mates i ringen.



https://media1.giphy.com/media/v7AY0...4f5231365048f4

leo1 2018-10-07 19:03

Det är lätt att vara efterklok men man borde sett det komma kanske. 2 adrelinstinna läger som tuggat på både det ena och andra.

UFC-generalen var knäckt men svårt att göra nåt med säkerheten. Hoppas och tror att dom ufc-kämparna som hoppade in blir avstängda på livstid.

Edit : tur att det fanns några riktiga pjäser som vakter. Då pratar vi 120 kilos gubbar.

Hemi 2018-10-07 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av leo1 (Inlägg 7978036)
Det är lätt att vara efterklok men man borde sett det komma kanske. 2 adrelinstinna läger som tuggat på både det ena och andra.

UFC-generalen var knäckt men svårt att göra nåt med säkerheten. Hoppas och tror att dom ufc-kämparna som hoppade in blir avstängda på livstid.

Edit : tur att det fanns några riktiga pjäser som vakter. Då pratar vi 120 kilos gubbar.

Ja om man vill ha det så här, om man menar att det är bra för sporten och vi kan vänta oss detta kanske man skall skriva under en disclaimer innan man köper biljett, lol.

leo1 2018-10-07 19:21

Khabibs Instagram uppdaterad för 5 minuter sen.

Starbucks time

https://www.instagram.com/p/BopDtgOHdiH/

leo1 2018-10-07 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7978040)
Ja om man vill ha det så här, om man menar att det är bra för sporten och vi kan vänta oss detta kanske man skall skriva under en disclaimer innan man köper biljett, lol.

Det är sådär dom INTE vill ha det.

ChuckTesta 2018-10-07 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7977974)
Han är både och. Alla på den nivån gillar att slåss, annars hade de aldrig tagit sig dit.

Och hur har du visat att han inte är ett psykfall?

Agitator 2018-10-07 19:36


Agitator 2018-10-07 19:59

Danis ser ut att få in en hygglig träff när Khabib stormar han. Man får titta om klippet några ggr men ser ut som Danis hand connectar.

https://www.instagram.com/p/BooLGtMg...y=typicallebed


https://i.imgur.com/ErNchrX.jpg

svenbanan 2018-10-07 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7978063)
Danis ser ut att få in en hygglig träff när Khabib stormar han. Man får titta om klippet några ggr men ser ut som Danis hand connectar.

Vad är det Khabib försöker sig på då? Ser ut som en dubbelhandad hammerfist mitt i ett längdhopp. Han ser i alla fall ut att missa ganska tydligt.

Kanske kan han hävda att han bara klättrade ut för att prata lite. ;)

Tycker Conors kille ser ut att missa också. Men det är som sagt svårt som fan att se.

delta_mats 2018-10-07 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7978047)
Och hur har du visat att han inte är ett psykfall?

Bevisbördan ligger väl ändå på dig!?
Att han gillar att slåss gills liksom inte, han är en kampsportare, liksom miljoner andra människor.

Swedishviking 2018-10-07 20:31

Slutas kivas nu barn! ta sånt över PM....

Agitator 2018-10-07 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978070)
Vad är det Khabib försöker sig på då? Ser ut som en dubbelhandad hammerfist mitt i ett längdhopp. Han ser i alla fall ut att missa ganska tydligt.

Kanske kan han hävda att han bara klättrade ut för att prata lite. ;)

Tycker Conors kille ser ut att missa också. Men det är som sagt svårt som fan att se.

Khabib utför ju en eagle stomp.

https://scontent-sjc3-1.xx.fbcdn.net...12&oe=5C1775BA

svenbanan 2018-10-07 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7978079)

Hur fan kunde jag missa det?!?! :d

Hemi 2018-10-07 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av leo1 (Inlägg 7978043)
Det är sådär dom INTE vill ha det.

Nej såklart men jag hör en del säga det att de inte försöker stoppa etc, de såg nog inte matchen.

Agitator 2018-10-08 04:28

https://i.imgur.com/ZYdBUL9.png

Krampus 2018-10-08 05:18

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7977831)
Bra för UFC som spektakeltäljare kanske. Men knappast bra för MMA som sport.

Nu vill man ju se Fergusom v Khabib, men det kanske inte blir av om Khabib eventuellt åker på en längre avstängning eller nåt.

Det har väll hört till i alla tider med cirkus inom fighting men mer sport, mindre spektakel om möjligt..
Alla står sig bleka mot Muhammad Ali när det kommer till PR ändå. Det var konst. Tänker tanken om allt bara är show när man ser bilden av tumslaget bakifrån på Connor.

Behövs verkligen detta så är det riktigt sorgligt. Jag gillar sporten, det tekniska, framförallt GRAPPLINGEN.

Agitator 2018-10-08 06:49

Khabib’s training partner speaks out for first time since incident.

https://i.redd.it/8kiv4hzfksq11.jpg

Raschmus 2018-10-08 07:06

För oss som missade matchen; vad hände? Conor åkte på däng på tapout och Khabib hoppar över staketet för att nita Conors tränargäng?

svenbanan 2018-10-08 07:16

Citat:

Ursprungligen postat av Raschmus (Inlägg 7978134)
För oss som missade matchen; vad hände? Conor åkte på däng på tapout och Khabib hoppar över staketet för att nita Conors tränargäng?

Japp.

Och då Khabib var ute i publiken var Conor på väg över stängslet för att få tag på Khabib, men vakterna lyckades hålla honom tillbaka. Så han satt på stängslet jämte en ur Khabibs camp som också försökt klättra ut. Då sopade Conor till honom varpå den snubben blir heltokig och försöker få tag på Conor inne i oktagonen. Osäker på om han lyckas dock. Det är massor av vakter runt dem. Men i den röran är det ytterligare en ur Khabibs camp som klättrat in i ringen för att assistera han som blev slagen av Conor. Det ser ut som att han först går för att prata med sin polare och sedan går han och svingar mot Conor, som svingade tillbaka. Samtidigt har det klättrat in en tredje kille ur Khabibs läger och han sucker-puchade Conor bakifrån då han var upptagen med att slåss med snubbe nummer två.

leo1 2018-10-08 07:27

Hade dom bara kunnat stoppa Khabib för att komma ur oktagon hade det blivit lindrigare.

svenbanan 2018-10-08 09:19

Sonnen analyserar vad som hände i det där bråket efter matchen och vad utfallet kan komma att bli för Khabib.


delta_mats 2018-10-08 12:26

En grej jag tänkte på när jag såg matchen mellan Conor och Khabib, var hur ynklig Conor såg ut när han satt där med benen i kors och kameran hade hans små fötter i fokus.
Även om det är Khabibs specialitet att knyta ihop benen sådär kändes det som en total dominans när han gjorde det gång på gång mot Conor.

En annan sak som var tydlig var hur Conor hela tiden försökte ställa om sig mentalt från att ha varit i underläge till att visa upp en dominant sida, i rondstarterna var det här extra tydligt. Det är ju såklart en bra egenskap och förmodligen inte särskilt lätt när man just blivit överkörd av Khabib i en rond.

*Flash* 2018-10-08 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978174)
Sonnen analyserar vad som hände i det där bråket efter matchen och vad utfallet kan komma att bli för Khabib.


Folk som var där verkar alla säga rätt lika vad jag läst/hört hittills.
Det var så jäkla korkat att förstöra för sig själv så som han gjorde.

delta_mats 2018-10-08 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978249)
Folk som var där verkar alla säga rätt lika vad jag läst/hört hittills.
Det var så jäkla korkat att förstöra för sig själv så som han gjorde.

Kan helt och fullt förstå att Khabib fick en snedtändning sådär.

*Flash* 2018-10-08 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978271)
Kan helt och fullt förstå att Khabib fick en snedtändning sådär.

Frågar du mig så borde han fått det tidigare snarare om han skulle få någon alls, tycker inte det var förståeligt att han fick det EFTER han vann.
Har han lyckats hålla sig ifrån att göra korkade saker innan så fanns det ingen bra anledning att göra det efter såvida han inte ville paja för sig själv.

svenbanan 2018-10-08 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978282)
Frågar du mig så borde han fått det tidigare snarare om han skulle få någon alls, tycker inte det var förståeligt att han fick det EFTER han vann.
Har han lyckats hålla sig ifrån att göra korkade saker innan så fanns det ingen bra anledning att göra det efter såvida han inte ville paja för sig själv.

Jag gissar att han varit superfokuserad på att inte göra bort sig innan matchen. Jag tror att han varit riktigt jävla uppretad under en lång tid och helst av allt skulle han ha velat träffa Conor på en bakgata och tagit livet av honom helt enkelt. Efter matchen släppte all pressen och då tappade han även självkontrollen och fick ett snedspel.

Det är såklart inte snyggt. Men ändå förståeligt tycker jag.

Hemi 2018-10-08 14:23

Fast han kunde blivit en superstar alla kunde gilla och respektera, om han visat lite mer värdighet, nu är det mer 2 sidor som hatar varandra, det är det jag ogillar mest med detta. Han satte punkt i matchen, och hade tystat många Conor Mcgregor fans och det är vad han mest fått med sig.

delta_mats 2018-10-08 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7978290)
Fast han kunde blivit en superstar alla kunde gilla och respektera, om han visat lite mer värdighet, nu är det mer 2 sidor som hatar varandra, det är det jag ogillar mest med detta. Han satte punkt i matchen, och hade tystat många Conor Mcgregor fans och det är vad han mest fått med sig.

Självklart är det så, det hade sett otroligt snyggt ut om han avgick med segern på ett respektfullt och ödmjukt sätt.
Men en snedtändning rår man ju inte riktigt för. Jag har svårt att tro att detta var ett kalkyrerat val från hans sida helt enkelt. Tror typ alla känslor man kan ha stormade inombords och han visste inte var han skulle ta vägen.

*Flash* 2018-10-08 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978313)
Självklart är det så, det hade sett otroligt snyggt ut om han avgick med segern på ett respektfullt och ödmjukt sätt.
Men en snedtändning rår man ju inte riktigt för. Jag har svårt att tro att detta var ett kalkyrerat val från hans sida helt enkelt. Tror typ alla känslor man kan ha stormade inombords och han visste inte var han skulle ta vägen.

Han borde fått ut mycket av de värsta känslorna av att ha vunnit så jag köper det inte faktiskt.
Själva fightingdelen och vinna på ett sätt som inte kan ifrågasättas dessutom ger ju extremt mycket release.

leo1 2018-10-08 15:47

När blir det returmatch? *popcorn*

svenbanan 2018-10-08 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978315)
Han borde fått ut mycket av de värsta känslorna av att ha vunnit så jag köper det inte faktiskt.
Själva fightingdelen och vinna på ett sätt som inte kan ifrågasättas dessutom ger ju extremt mycket release.

Vaddå borde?

Det finns väl inget facit för sånt.

*Flash* 2018-10-08 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978321)
Vaddå borde?

Det finns väl inget facit för sånt.

Fysiologiska funktioner pratar jag om, sedan den psykologiska delen av att vinna på ett sådant sätt med.
Så nej jag köper inte det men vi behöver inte tycka lika men såvida han inte har någon avvikelse med sådant så köper jag inte det hela för fem öre.

svenbanan 2018-10-08 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978327)
Fysiologiska funktioner pratar jag om, sedan den psykologiska delen av att vinna på ett sådant sätt med.
Så nej jag köper inte det men vi behöver inte tycka lika men såvida han inte har någon avvikelse med sådant så köper jag inte det hela för fem öre.

Jag köper inte ditt resonemang för fem öre så vi tycker definitivt inte lika.

Vad är det för fysiologiska funktioner du menar att du vet så mycket om att du kan avgöra hurpass förbannad Khabib är efter matchen?

Conor har ju snackat hur mycket skit som helst om alla möjliga personliga saker i flera månader. Khabib har ju sagt att han helst inte vill avsluta matchen, utan banka Conor i ansiktet i fem ronder tills hans ansikte är förändrat. Nu blev det inte så, utan Conor gav upp i förtid. Så varför är det så svårt att tro på att han kan ha en jävla massa uppdämt i sig som han inte hann få ut under matchen?

delta_mats 2018-10-08 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978315)
Han borde fått ut mycket av de värsta känslorna av att ha vunnit så jag köper det inte faktiskt.
Själva fightingdelen och vinna på ett sätt som inte kan ifrågasättas dessutom ger ju extremt mycket release.

Nej det var när han vann som dammen brast och allt kom ut.

trädgårdsmöbel 2018-10-08 16:31

Khabib var jäkligt tråkig, han gick hela tiden in för att kramas på golvet med Mcgregor.

svenbanan 2018-10-08 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978342)
Khabib var jäkligt tråkig, han gick hela tiden in för att kramas på golvet med Mcgregor.

Bra trollförsök din gamla surfil. ;)

delta_mats 2018-10-08 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978342)
Khabib var jäkligt tråkig, han gick hela tiden in för att kramas på golvet med Mcgregor.

Han var ju även bättre stående så det köper jag inte.

trädgårdsmöbel 2018-10-08 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978344)
Bra trollförsök din gamla surfil. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978345)
Han var ju även bättre stående så det köper jag inte.

Han var jäkligt tråkig. Försökte sig på lås/strypning/brottning hela tiden, det var nästan så att jag undrade om det var en match i nån variant av obskyr Judo McGregor råkat hamna fel på. Såg vi samma match?

Nu vet jag inte vad som föranledde dampandet efter matchen, men jag gissar att McGregor hade vart lite uppkäftig och Khabib blev kränkt.

leo1 2018-10-08 16:48

Jag kan inte låta bli att dra en parallell när Zidane skallade den där killen i bröstet. Han sa nånting om Zidanes morsa.

svenbanan 2018-10-08 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978346)
Han var jäkligt tråkig. Försökte sig på lås/strypning/brottning hela tiden, det var nästan så att jag undrade om det var en match i nån variant av obskyr Judo McGregor råkat hamna fel på. Såg vi samma match?

Nu vet jag inte vad som föranledde dampandet efter matchen, men jag gissar att McGregor hade vart lite uppkäftig och Khabib blev kränkt.

Varför skulle han inte slåss på det sättet? Har du sett matcher med Khabib förut? Han är ju en världsklassbrottare som inför denna match vunnit 26 matcher i rad på att göra just detta, och ingen har ens varit i närheten av att hitta ett motmedel.

trädgårdsmöbel 2018-10-08 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978353)
Varför skulle han inte slåss på det sättet? Har du sett matcher med Khabib förut? Han är ju en världsklassbrottare som inför denna match vunnit 26 matcher i rad på att göra just detta, och ingen har ens varit i närheten av att hitta ett motmedel.

Givetvis skall han göra det han är bra på, men det är rätt trist att se på. McGregor är ju jäkligt flashig i sin fighting, coola sparkar osv. Nästan lite 80-tals kampsportsfilm över hans stil vilket är mycket roligare att se på.

svenbanan 2018-10-08 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978355)
Givetvis skall han göra det han är bra på, men det är rätt trist att se på. McGregor är ju jäkligt flashig i sin fighting, coola sparkar osv. Nästan lite 80-tals kampsportsfilm över hans stil vilket är mycket roligare att se på.

Det roligaste tycker jag är just denna typ av matcher där två helt olika stilar möts och det är väldigt svårt att förutsäga hur matchbilden kommer bli.

Inför denna match var inte ens de mest allvetande experterna särskilt eniga eller bombsäkra på hur denna match skulle gestalta sig.

Skulle Conor klara av att inte bli nedtagen stup i kvarten?
Skulle Conor klara av att resa sig upp ifall han väl blev nedtagen?
Skulle Conor ha uthållighet att stå emot Khabibs pressande i fem ronder?
Skulle Khabib klara av att komma tillräckligt nära Conor för att ta ned honom utan att bli knockad?
Skulle Khabib klara sig stående mot Conor ifall han inte kunde/vågade komma in för nedtagning eller skulle han bli utboxad?
Skulle Khabib palla trycket från en så stor match?

Personligen tycker jag just kombinationen av grappling och stående är det som gör sporten så underhållande.

Vill man bara se stående så finns ju thaiboxning/kickboxning.

Kabuto 2018-10-08 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av *Flash* (Inlägg 7978315)
Han borde fått ut mycket av de värsta känslorna av att ha vunnit så jag köper det inte faktiskt.
Själva fightingdelen och vinna på ett sätt som inte kan ifrågasättas dessutom ger ju extremt mycket release.

Jag har aldrig själv gått match i kampsport, men jag kan nästan lova att de flesta har stort adrenalinpåslag under match och speciellt efter en vinst. Det är inte direkt en normal situation att vara i, att kämpa för sitt liv mot någon annan superatlet. Det är inte ovanligt att utövare är lite lätt tokiga efter stora vinster.

Vet inte hur mycket kampsport ni brukar titta ni som tycker att Khabibs agerande var helt crazy och oväntat. Men brukar komma mycket nya fans när stora personligheter fightas så jag är inte förvånad :)

ChuckTesta 2018-10-08 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978072)
Bevisbördan ligger väl ändå på dig!?
Att han gillar att slåss gills liksom inte, han är en kampsportare, liksom miljoner andra människor.

Det är min samlade bedömning av allt han sagt, gjort osv i videos på youtube.

Agitator 2018-10-08 19:30

Conors tränare hos Joe nu. Live. Började nyss.


leo1 2018-10-08 20:01

Är det hans tränare eller hans nutrition specialist? :laugh:

leo1 2018-10-08 20:18

Jag vet inte om det här klippet har postats. Lyssna dom 15 första sekunderna. Jag känner mej lurad :)


Agitator 2018-10-08 21:51


Drfg 2018-10-08 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7978375)
Vet inte hur mycket kampsport ni brukar titta ni som tycker att Khabibs agerande var helt crazy och oväntat. Men brukar komma mycket nya fans när stora personligheter fightas så jag är inte förvånad :)

Ja, många nya fans som Bisping och Rogan tyckte det var crazy och oväntat :)

Agitator 2018-10-08 23:21


Langster 2018-10-09 01:26

Nutrition specialist? Vilken jävla kvacksalvare!?!

trädgårdsmöbel 2018-10-09 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978360)
Det roligaste tycker jag är just denna typ av matcher där två helt olika stilar möts och det är väldigt svårt att förutsäga hur matchbilden kommer bli.



Vill man bara se stående så finns ju thaiboxning/kickboxning.

Jag gillade K1 som fan, men det verkar gått i graven. K1 var kickboxning med mindre handskar, inga viktklasser och det gav nästan en slags pro-wrestling känsla med många väldigt udda atleter 130kgs muskelberg, 220 cm jättar, superfeta osv. riktig jäkla show, lite misstänkt "styrt" med matchningar för att det skulle passa atleter de ville promota men inte uppgjort. Jag kollar inte mycket alls på mma, det här var första gången jag såg en match med Khabib, men jag har sett lite med McGregor och jag tycker han är riktigt rolig.

Min favoritkamp"sport" är czw vilket är 100% teater :D

svenbanan 2018-10-09 06:53

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978466)
Jag gillade K1 som fan, men det verkar gått i graven. K1 var kickboxning med mindre handskar, inga viktklasser och det gav nästan en slags pro-wrestling känsla med många väldigt udda atleter 130kgs muskelberg, 220 cm jättar, superfeta osv. riktig jäkla show, lite misstänkt "styrt" med matchningar för att det skulle passa atleter de ville promota men inte uppgjort. Jag kollar inte mycket alls på mma, det här var första gången jag såg en match med Khabib, men jag har sett lite med McGregor och jag tycker han är riktigt rolig.

Min favoritkamp"sport" är czw vilket är 100% teater :D

K1 var bra. Jag minns att CroCop brukade sparka folk som var dubbelt så stora än han själv sönder och samman.


Bailah 2018-10-09 07:00

Glory är ju skitbra.

svenbanan 2018-10-09 07:53

Conors coach kunde i alla fall förstå Khabibs reaktion...


trädgårdsmöbel 2018-10-09 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978475)
K1 var bra. Jag minns att CroCop brukade sparka folk som var dubbelt så stora än han själv sönder och samman.

T]

Min favorit var Bob Sapp (Trots att han är svart). Hans matcher framställdes ofta som David vs Goliat, men det var ju egentligen Sapp som var David. Han kunde inte fajtas, allt han hade var att han var stor, stark och explosiv och gick upp mot folk som faktiskt var fighers och hade tränat på det hela livet. Det funkade ibland ändå :D (Hans match mot Crocop gjorde inte det :D:D)

delta_mats 2018-10-09 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978498)
Min favorit var Bob Sapp (Trots att han är svart). Hans matcher framställdes ofta som David vs Goliat, men det var ju egentligen Sapp som var David. Han kunde inte fajtas, allt han hade var att han var stor, stark och explosiv och gick upp mot folk som faktiskt var fighers och hade tränat på det hela livet. Det funkade ibland ändå :D (Hans match mot Crocop gjorde inte det :D:D)


Låter som att du är en typisk "Just Bleed" åskådare. Titta på matchen mellan Don Frye och Yoshihiro Takayama och säg vad du tycker.


smerk 2018-10-09 09:56

Kör ni någon sportdryck efter era MMA-pass för att återställa vattenbalansen? Jag tappar väldigt mycket vatten under passet och brukar väga 1kg mindre följande morgon, men det kanske inte spelar någon roll.

delta_mats 2018-10-09 10:13

Har aldrig druckit annat än vatten. Se till att dricka en del före och under passet.

svenbanan 2018-10-09 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978498)
Min favorit var Bob Sapp (Trots att han är svart). Hans matcher framställdes ofta som David vs Goliat, men det var ju egentligen Sapp som var David. Han kunde inte fajtas, allt han hade var att han var stor, stark och explosiv och gick upp mot folk som faktiskt var fighers och hade tränat på det hela livet. Det funkade ibland ändå :D (Hans match mot Crocop gjorde inte det :D:D)

Sapp var ju så kass att man grät varje gång man såg honom. Totalt överhajpad.

Jag minns en match mellan CroCop och yxmördaren Wanderlei Silva. Två brutala kickboxare. Minns dock inte vem som vann.

Sen var det där studsande holländaren, Boniaski. När han började småhoppa visste man att motståndaren snart skulle få ett helvete med hoppknän i nyllet eller spark i nacken.

Sheogorath 2018-10-09 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7978518)
Kör ni någon sportdryck efter era MMA-pass för att återställa vattenbalansen? Jag tappar väldigt mycket vatten under passet och brukar väga 1kg mindre följande morgon, men det kanske inte spelar någon roll.

Har alltid lite salt i vattnet när jag kör träning där jag svettas mycket. Sen kör jag 1-2 st 250 ml fulenergidryck med socker efter passet för att påbörja glykogeninlagringen och få lite mer ork under kvällen.

Hemi 2018-10-09 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7978375)
...
Vet inte hur mycket kampsport ni brukar titta ni som tycker att Khabibs agerande var helt crazy och oväntat. Men brukar komma mycket nya fans när stora personligheter fightas så jag är inte förvånad :)

Jag tycker inte att fighters snet\ndningar är oväntade speciellt när han hade så mycket fri space efteråt och kommer ur ringen, sedan har jag följlt det här tonårskriget med tweets och gäng buffbingar och har inte varit imponerad. Bara tröttsamt. Fast nu är man med och nästan ok med att det är så och fighters kommer att ha en fast skara trogna fans smo kanske bara blir ännu trognare och folk bitchar om religion och allt möjligt i komentarer som kunde varit nogot mer respektfullt och mildare, med mer fokus på sporten fighting i stället. Men så skall vi inte ha det tydligen.

Hemi 2018-10-09 12:59

Annars kan man v'l bara göra wrestling av det, typ som Hogan, Undertaker etc fast i viktklasser och fighting stil. Fast det var fler matcher,m samma kväll, som var mer intressanta, för mig. Damerna t ex, de fightas jävligt bra nu för tiden.

Hemi 2018-10-09 14:51

Förresten så är det nog en bra ide på allvar att göra wrestling av det eftersom man använde den där stolattacken till att göra reklam för fighten, det vara samma sak med Mayweather fighten då man kunde unvikit eller tystat ned racist shit men i stället bara låter det pågå. Så därför tycker jag att bägge teamen är lika skyldiga/oskyldiga. Khabib flippar eller inte, han hade öppen spelplan att göra det.
Edit, jag kunde ha noll respekt för McGregor men det är samma för honom.

trädgårdsmöbel 2018-10-09 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7978512)
Låter som att du är en typisk "Just Bleed" åskådare. Titta på matchen mellan Don Frye och Yoshihiro Takayama och säg vad du tycker.

/yt]

Det var rätt coolt faktiskt. Det ser ut som två väldigt fysiskt starka personer som inte har tränat kampsport blivit riktig arga på varandra. Don Frye måste vara åtminstone topp-3 i tävlingen om vem som är mest manlig någonsin.

trädgårdsmöbel 2018-10-09 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7978549)
Sapp var ju så kass att man grät varje gång man såg honom. Totalt överhajpad.

Jag minns en match mellan CroCop och yxmördaren Wanderlei Silva. Två brutala kickboxare. Minns dock inte vem som vann.

Sen var det där studsande holländaren, Boniaski. När han började småhoppa visste man att motståndaren snart skulle få ett helvete med hoppknän i nyllet eller spark i nacken.

Bara för det så bjuder jag på lite Sapp!

https://youtu.be/yvjtvZKx9as


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)