Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

spoon 2017-05-11 13:54

Ouf. Ska på bröllop den dagen. Länge sen jag var så pepp på en CL-Final. Hoppas Juve tar hem det. Inget värmer själen som en gråtande Ronaldo.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

aryaa 2017-05-11 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7762325)
Ouf. Ska på bröllop den dagen. Länge sen jag var så pepp på en CL-Final. Hoppas Juve tar hem det. Inget värmer själen som en gråtande Ronaldo.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Du får köra stream i mobilen under bordet! Gjorde jag själv under CL-finalen 2014. :d

svenbanan 2017-05-11 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7762310)
Du antydde ju att det kan vara så att Zidane är jämbördig Allegri taktiskt, och jag undrade vad du baserade det på. Zidane har helt uppenbart ett starkare material att jobba med. Det är världens bästa trupp. Han gör det fantastiskt och helt rätt, men det han främst har gjort tycker jag inte är att utmanövrera andra lag taktiskt. Det har Allegri gjort sig känd för. Han har även varit A-lagstränare i ett år, Allegri i 15. Rutin är enormt viktigt i detta sammanhang.

Jag antydde att det är fullt möjligt att Zidane kan vara jämnbördig med Allegri i taktiskt kunnande. Som sagts tidigare har vi ju inte sett Zidane under så lång tid, så vi vet ju inte. Dvs det är ju fullt möjligt att han har precis hur mycket taktiska rävar bakom öronen som helst. Dessutom är det ju inte så att han precis börjat med fotboll. Han har ju ägnat sig åt det i princip hela sitt liv.

Om man "inte vet" på vilken nivå Zidanes kapacitet som tränare ligger (pga att han varit aktiv så kort tid). Så kan ju kapaciteten vara antingen kanon eller kalkon. Det är ju inte så att det automatiskt är så att hans kapacitet är lägre bara för att vi inte vet.

Men som sagt så baserar jag det inte på nånting. Jag har bara en väldigt bra vibb av Zidane som tränare. That's all.

svenbanan 2017-05-11 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7762325)
Ouf. Ska på bröllop den dagen. Länge sen jag var så pepp på en CL-Final. Hoppas Juve tar hem det. Inget värmer själen som en gråtande Ronaldo.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Det kan vara det som tippar över vågskålen för mig också, så att jag håller på Juve... :D

StarkaUlf 2017-05-11 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7762297)
Khedira och Higuain är exempel på spelare från andrasorteringen

Vänta nu, kallar du Higuain en spelare från "andrasorteringen"? Kostade väl Juventus bara cirka €90m att köpa loss.

22+27 mål i ligan för Real 08/09, 09/10. Efter det 71 mål på 104 matcher för Napoli. (36 baljor i ligan förra säsongen).

Khedira ska nog inte heller tillhöra den kategorin.

Hövdingen 2017-05-11 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7762089)
Nja... ;)

Idag var det ju hårt spel, men med stort tekniskt kunnande. Matcherna i åttitalets tipsextra saknade ofta en av dessa komponenter.

Det var de hårda tacklingarna jag syftade på. Tekniskt och taktiskt är det naturligtvis enorm skillnad.

svenbanan 2017-05-11 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av Hövdingen (Inlägg 7762367)
Det var de hårda tacklingarna jag syftade på. Tekniskt och taktiskt är det naturligtvis enorm skillnad.

Jag förstod det. Skojade till det lite bara...

Korvryttaren 2017-05-11 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7762365)
Vänta nu, kallar du Higuain en spelare från "andrasorteringen"? Kostade väl Juventus bara cirka €90m att köpa loss.

22+27 mål i ligan för Real 08/09, 09/10. Efter det 71 mål på 104 matcher för Napoli. (36 baljor i ligan förra säsongen).

Khedira ska nog inte heller tillhöra den kategorin.

Då räknas Zlatan som 3e sortering eftersom Higuain ligger bättre till varje år i "Europe Golden Shoe" som räknar mål förhållande till vilken liga man spelar i.

Juventus har värvat väldigt smart och det har lönat sig.

svenbanan 2017-05-11 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7762373)
Då räknas Zlatan som 3e sortering eftersom Higuain ligger bättre till varje år i "Europe Golden Shoe" som räknar mål förhållande till vilken liga man spelar i.

Juventus har värvat väldigt smart och det har lönat sig.

Var inte Zlatan snudd på att vinna den varianten ifjol (eller var det förrfjol)?

Korvryttaren 2017-05-11 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7762379)
Var inte Zlatan snudd på att vinna den varianten ifjol (eller var det förrfjol)?

Trots sin bästa säsong så slutade han på plats 6 eftersom Ligue 1 ger 1.5 poäng per mål.

MackeJuve 2017-05-11 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7762365)
Vänta nu, kallar du Higuain en spelare från "andrasorteringen"? Kostade väl Juventus bara cirka €90m att köpa loss.

22+27 mål i ligan för Real 08/09, 09/10. Efter det 71 mål på 104 matcher för Napoli. (36 baljor i ligan förra säsongen).

Khedira ska nog inte heller tillhöra den kategorin.


I sammanhanget blir de spelare från andrasorteringen eftersom att vi möter Real Madrid där dessa inte dög och således skeppades iväg.

svenbanan 2017-05-11 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7762388)
Trots sin bästa säsong så slutade han på plats 6 eftersom Ligue 1 ger 1.5 poäng per mål.

Jag hade för mig att han var närapå att kamma hem den trots de där 1,5p per mål... Kanske var det så att han var i topp på den statistiken halvvägs genom säsongen och sedan föll av.

Korvryttaren 2017-05-11 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7762471)
Jag hade för mig att han var närapå att kamma hem den trots de där 1,5p per mål... Kanske var det så att han var i topp på den statistiken halvvägs genom säsongen och sedan föll av.

Måste varit en annan lista för den räknar enbart ligamål:

https://i.gyazo.com/165a304f5ec3ed48...a827adba62.png

Hade behövt göra rätt många mål :D

StarkaUlf 2017-05-11 19:23

Snart dags för oss att spela hem en plats i EL-finalen. Vi borde ha dödat det här redan i Spanien, Lingard och Rashford borde ha hängt något mer mål.

Sen är vi ju mästare på att spela oavgjort på hemmaplan, så det är ju skönt :D men jag tror på 2 eller 3-0 Rashford, Miki ett mål var sedan hoppar Rooney in och gör ett mål i slutet.

Om vi går till final, så hoppas jag verkligen att Romero får stå i den också. Skulle kännas förjävligt att slänga in De Gea bara för att det blir final.

svenbanan 2017-05-11 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7762486)
Måste varit en annan lista för den räknar enbart ligamål:

https://i.gyazo.com/165a304f5ec3ed48...a827adba62.png

Hade behövt göra rätt många mål :D

Det är just den där listan jag pratar om också. Jag minns att det var diverse artiklar kring det just för att Z hade ett så mycket svårare utgångsläge pga att han spelade i Ligue 1.

Men det måste ha varit att han låg väldigt bra till mitt under säsongen, men sedan inte hade ett lika hysteriskt målsnitt sista halvan.

EDIT: Fast det ser ju lite orimligt ut, om man kollar nogrannare på nuffrorna ser jag. Säg att Z skulle ha varit i topp på 30 gjorda mål, dvs 45p. Du skulle ju Suarezlegat kring 22 mål samtidigt. I såfall skulle S ha gjort 18 mål medans Z bara gjort 8 mål under sista delen av säsongen. Så det vette väl fan vad det var jag tyckte mig minnas...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)