Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

svenbanan 2017-09-26 20:01

Här händer det grejer!

100 ggr pengarna om detta slutar 0-0 :D

svenbanan 2017-09-26 20:05

Wow!

svenbanan 2017-09-27 16:57

Vilken match ska man se ikväll?

Synd att inte Costa hunnit komma in i Atletico. Annars hade ju den matchen varit gjuten.

PSG - Bayern borde kanske locka mer, men jag har lite svårt att gå igång på den. Men det kanske ändrar sig då matchen väl startat...

Annars är det väl Chelsea - Atletico ändå. Eller kanske CSKA mot United?

Damn it!

Hövdingen 2017-09-27 19:36

Det får bli PSG-Bayern. Barcelona lär vinna enkelt så jag skippar den matchen.

aryaa 2017-09-27 20:40

Självklart kollar man på Chelsea! :cool:

svenbanan 2017-09-27 21:11

Såg United i första halvlek. Men den matchen är ju redan avgjord.

Bytte till PSG - Bayern lagom till Mbappes magiska suldragning som ledde till 3-0. Jävlar vad snyggt!

mottat 2017-09-27 21:38

Mest imponerande är att PSG lyckas så pass bra även fast Cavani är så JÄVLA DÅLIG. Tror dock det kommer straffa sig längre fram i turneringen. Skaffar PSG en bättre central målgörare så tror jag dom kan vinna hela skiten nästa år. Dom har en jävla bredd på truppen dessutom.

svenbanan 2017-09-27 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7829126)
Mest imponerande är att PSG lyckas så pass bra även fast Cavani är så JÄVLA DÅLIG. Tror dock det kommer straffa sig längre fram i turneringen. Skaffar PSG en bättre central målgörare så tror jag dom kan vinna hela skiten nästa år. Dom har en jävla bredd på truppen dessutom.

Nu såg jag bara highlights från första och 80% av andra, men inte fan var Cavani så jävla dålig. Mbappe var däremot förjävligt bra. Neymar såg lite meh ut...

mottat 2017-09-27 21:50

Jag såg exakt alla minuter av matchen i full HD, Han hade kanske 7 bra chanser och gjorde mål på ett av dom. En av dom bättre avslutarna i världen hade gjort 2-3 på samma lägen. Detta kommer utan tvekan straffa sig senare i viktiga matcher. Detta är dock inget nytt utan så har Cavani varit exakt hela sin karriär. Du kanske inte följt honom dock.

svenbanan 2017-09-27 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7829140)
Jag såg exakt alla minuter av matchen i full HD, Han hade kanske 7 bra chanser och gjorde mål på ett av dom. En av dom bättre avslutarna i världen hade gjort 2-3 på samma lägen. Detta kommer utan tvekan straffa sig senare i viktiga matcher. Detta är dock inget nytt utan så har Cavani varit exakt hela sin karriär. Du kanske inte följt honom dock.

Jodå jag har sett honom en hel del, och håller med om att han har haft en tendens att behöva en hel del chanser eftersom han missar en del.

Tyckte dock inte jag kände igen detta i denna matchen (andra halvlek då).

Dessutom får man komma ihåg att en stor del i att göra mål faktiskt handlar om att vara kapabel att komma till de där lägena. Där är ju Cavani helt suverän. Hade man haft en annan anfallare (som sätter en större andel chanser) så är det inte säkert att utfallet blir bättre om inte han kommer till lika många bra lägen.

Men visst skulle de nog ha mer nytta av Lukaku. :D

Sartorius 2017-09-27 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7829140)
Jag såg exakt alla minuter av matchen i full HD, Han hade kanske 7 bra chanser och gjorde mål på ett av dom. En av dom bättre avslutarna i världen hade gjort 2-3 på samma lägen. Detta kommer utan tvekan straffa sig senare i viktiga matcher. Detta är dock inget nytt utan så har Cavani varit exakt hela sin karriär. Du kanske inte följt honom dock.


Få spelare i världen är så pass bra i spelet utan boll som Cavani är..

mottat 2017-09-27 22:10

Säga att komma till många chanser men missa de flesta betyder faktiskt inte så mycket om man snackar om dom bästa spelarna i världen. Och jag snackar om att vinna Champions league världens bästa fotbolls turnering och jag jämför han mot dom bästa avslutarna i världen och där platsar han inte.


Men men, vi får väl se vart PSG hamnar i Champions i år och om Cavani stannar efter denna säsong :) Då vet vi ju vem som hade rätt.

Sartorius 2017-09-27 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7829162)
Säga att komma till många chanser men missa de flesta betyder faktiskt inte så mycket om man snackar om dom bästa spelarna i världen. Och jag snackar om att vinna Champions league världens bästa fotbolls turnering och jag jämför han mot dom bästa avslutarna i världen och där platsar han inte.


Men men, vi får väl se vart PSG hamnar i Champions i år och om Cavani stannar efter denna säsong :) Då vet vi ju vem som hade rätt.

Han är inte en avslutare i världsklass, och det har jag inte någonsin påstått heller. Hans spel utan boll är absolut i världsklass vilket kommer att visa sig när han har spelat ihop sig med Mbappe och Neymar. Men, vilken anfallare tror du de hade kunnat plockat in som faktiskt hade varit bättre än honom?

Kan de ens köpa någon nästa sommar om de inte säljer halva truppen innan?

svenbanan 2017-09-27 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7829162)
Säga att komma till många chanser men missa de flesta betyder faktiskt inte så mycket om man snackar om dom bästa spelarna i världen. Och jag snackar om att vinna Champions league världens bästa fotbolls turnering och jag jämför han mot dom bästa avslutarna i världen och där platsar han inte.


Men men, vi får väl se vart PSG hamnar i Champions i år och om Cavani stannar efter denna säsong :) Då vet vi ju vem som hade rätt.

I fjol gjorde Cavani 35 mål för PSG. Sina tre sista säsonger i Napoli gjorde han 26, 23 och 29 mål. Neymar har gjort 24 baljor en säsong. Hans näst bästa är 22.

Det är inte många anfallare som kan hosta upp så många gjorda mål under ett flertal säsonger som Cavani. Hans första säsonger i PSG (med Zlatan) missade han massor, men då han är i form och får spela "på sitt sätt" så är han ruggigt bra.

Men visst finns ju möjligheten att han inte klarar av att spela andrafiol och samtidigt vara i toppform. Då kanske han får en säsong igen med 17 mål.

svenbanan 2017-09-30 20:30

City ägde sönder Chelsea i dagens stormöte. De ser riktigt jävla vassa ut alltså!

United vann också, men det känns inte som om de behövt prestera på lika hög nivå ännu.

Det känns verkligen ovisst vilket lag som kommer sopa hem Premier League i år.

Ifall City fortsätter spela på samma sätt som idag så lär de ju ta det. Men inte fan kan de väl vara så här bra hela säsongen?

Tottenham har väl inte visat några som helst svaghetstecken heller och ser också tokvassa ut.

Chelseas trupp känns lite tunn kanske. Ifall Morata blir borta en längre period vette tusan hur de grejar detta. Men ifall Conte kan trolla ihop nån uppställning som funkar framåt så har man ju uppenbarligen ett väloljat masineri där bakom att luta sig mot.

United verkar ju kunna hantera sina skadebekymmer utan några större problem. Men kommer de verkligen se lika stabila ut mot riktigt bra motstånd? Liverpool om två veckor kommer väl vara en hyfsad värdemätare. Liverpool har ju verkligen nåt att bevisa också.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)