Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2016-12-31 19:03

http://i.imgur.com/fgv8Pdj.jpg

http://i.imgur.com/fuh9NlB.png

Agitator 2016-12-31 19:28

Hur kommer det sig att Ronda inte gick in i klinch direkt eller sköt för nertagning osv. Hur kan man stå upp när man bara bull rusha in och ner och bryta av allt.

Jag vill se en rematch. Där ronda slutar fokusera på att stå upp med folk.

svenbanan 2016-12-31 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7698673)
Hur kommer det sig att Ronda inte gick in i klinch direkt eller sköt för nertagning osv. Hur kan man stå upp när man bara bull rusha in och ner och bryta av allt.

Jag vill se en rematch. Där ronda slutar fokusera på att stå upp med folk.

Antingen så ville hon helt enkelt stå med Nunes för att visa att hon minsann kan även det nu. Rimligtvis är det ju detta hon toktränat på under hela året. Hon trodde kanske att hon var bättre på detta än vad hon faktiskt var. Eller underskattade Nunes.

Eller så hade hon en annan taktik, men klarade inte av att utföra den för att Nunes ägde henne från sekund ett och hon inte kom igång alls. Inte kul att rusha rätt in i en stålnäve heller...

Jag vill inte se nån mer comeback av Ronda nu. Det känns uppenbart att utvecklingen sprungit ifrån henne ordentligt. Hon var ju ruggigt bra, då hon var mästare. Men det syns ju tydligt nu att motståndet då inte var av samma kaliber som idag.

Agitator 2016-12-31 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7698678)
Antingen så ville hon helt enkelt stå med Nunes för att visa att hon minsann kan även det nu. Rimligtvis är det ju detta hon toktränat på under hela året. Hon trodde kanske att hon var bättre på detta än vad hon faktiskt var. Eller underskattade Nunes.

Eller så hade hon en annan taktik, men klarade inte av att utföra den för att Nunes ägde henne från sekund ett och hon inte kom igång alls. Inte kul att rusha rätt in i en stålnäve heller...

Jag vill inte se nån mer comeback av Ronda nu. Det känns uppenbart att utvecklingen sprungit ifrån henne ordentligt. Hon var ju ruggigt bra, då hon var mästare. Men det syns ju tydligt nu att motståndet då inte var av samma kaliber som idag.

Eller så slutar hon upp att stå med folk i onödan. Äta en jabb när man taktiskt flyger in för clinch/bull rush osv går ju göra. Håll avståndet, avvakta tills man kan gå för sin specialitet.

Det här vi sett senaste två matcherna är mer hjärnspöken från hennes sida känns det som. Att hon måste visa att hon kan stå med motståndarna. Helt fel. Kör din grej och gör den mer taktiskt.

2 fail matcher är ingenting inom mma. Come back ronda rooooussssey!

Agitator 2016-12-31 20:12

http://i.imgur.com/bfdjRN1.jpg

An Iron Soul 2016-12-31 20:22

Det är ingen ideell sport. Det är en del att vara en professionell idrottare. Att ge intervjuer oavsett om det går bra eller dåligt.
Är hon så pass illa skadad att hon behövde föras till sjukhus för observation kan jag förstå det. Men inte annars.
Speciellt efter att UFC verkligen har gjort allt för att hjälpa henne tillbaka. Allt har fått vara på hennes villkor. Ingen media.
Det är inga småpengar det rör sig om heller att ställa upp på ett maincard. Sådana fantasisummor att det är helt galet..

T.o.m Alexander Gustafsson svarade på frågor efter att han blivit knockad av anthony rumble johnson.
Å andra sidan kan jag glädjas över att Nunes får strålkastarljuset riktat på sig efter den här matchen.
Hon förtjänar det verkligen. Nu är hon en riktig champ som dessutom försvarat sitt bälte.

Jag tror inte vi får se Ronda slåss igen. Det går aldrig att bygga upp hennes varumärke efter två kross-förluster.
Både Tate och Bisping pratade om att hon borde lägga handskarna på hyllan. Det var inte exakt med dom orden men det var vad dom syftade på.

Jag kan inte se framför mig Ronda ta den långa vägen tillbaka till toppen. Fast hon får gärna möta Cyborg (som jag aldrig tror blir av).. :D

Övrigt:
Ronda stack ut vid en punkt då UFC behövde ett ansikte utåt och hon levererade.
Den kvinnliga MMA:n är en helt annan idrott. Det är en jätte stor skillnad. Precis som herr och damfotboll.
Men det får jag inte säga. För då blir jag stämplad som hatare. Men dom andra tjejerna börjar komma ifatt. (om dom nu inte redan är det)

All hysteri kring Ronda har nog gjort att Dana White själv inbillat sig att hon är nummer ett. Vilket i sig är helt sjukt.
+ Att hon ser ut som en klassisk Hollywood stjärna har gjort henne till UFC:s guldkalv.

svenbanan 2016-12-31 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7698687)
Eller så slutar hon upp att stå med folk i onödan. Äta en jabb när man taktiskt flyger in för clinch/bull rush osv går ju göra. Håll avståndet, avvakta tills man kan gå för sin specialitet.

Det här vi sett senaste två matcherna är mer hjärnspöken från hennes sida känns det som. Att hon måste visa att hon kan stå med motståndarna. Helt fel. Kör din grej och gör den mer taktiskt.

2 fail matcher är ingenting inom mma. Come back ronda rooooussssey!


Jag tror hon ville/försökte hålla avståndet men inte klarade det helt enkelt.

Men visst vore det coolt om hon kunde återuppfinna sig själv och hitta ett sätt att kunna använda det hon är bra på i dessa matcher. Jag tycker dock det är uppenbart att Nunes är på tok för bra stående för att Ronda ens ska vara i närheten av att kunna hantera henne tills dess att hon får till ett kast. Jag trodde hon lärt sig lite nya skills under detta året, men så verkar ju inte vara fallet. Hur länge ska hon träna inför ytterligare nästa comeback isåfall?

Ronda har väl egentligen inget att förlora på att göra ytterligare en comeback. Nu är hon ju verkligen detroniserad och kan ju på intet sätt dra sig tillbaka och tycka att hon slutade på topp.

Spiffy 2016-12-31 20:50

Hade varit intressant med en come back om hon byter camp. Byta camp och ge det bra med tid så att hon hinner lära sig något. Med lite skills stående, och gameplan för att kunna ta sig till clinch så kan det bli intressant.

Bailah 2016-12-31 21:43

Nunes tjänade 6,7% av vad ronda tjänade.

Toni Radanov 2016-12-31 22:51

Nunez vann 100% mer än Ronda och kommer tjäna 200% mer kommande åren däremot eftersom Ronda aldrig mer lär visa sig i en fight.

De som sa att hon är bra på det mesta och bara svag stående bör omvärdera det till att hon ENBART är bra på judo, punkt. Jag inkluderar viss basic BJJ i Judo här för hon är smidig på armbars men that's it.

Agitator 2016-12-31 23:12

Tror aldrig Nunez kommer sälja ppb som Ronda.

Tror nya organisationen inte är sugen på att kasta ut pengar i onödan på profiler som inte säljer.

An Iron Soul 2017-01-01 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7698757)
Tror aldrig Nunez kommer sälja ppb som Ronda.

Tror nya organisationen inte är sugen på att kasta ut pengar i onödan på profiler som inte säljer.

Precis min tanke med.. UFC är den största organisation inom en idrott, MMA.
Antingen vill UFC bjuda på en show där drivkraften handlar om att sälja och slå nya pay-per-view rekord.
Eller så värdesätter dom det sportsliga hos en fighter och bortser från allt annat.


UFC slår knut på sig själv flera gånger om som gör mig galen..
Women's Featherweight Title - Ger inte Cyborg chansen.
Aldo har varit mästare och fått försvarat titeln mot dom bästa hela tiden men får ingen rematch mot Conor mcgregor.
Låter Conor slåss mot alla han vill möta men plockar bort hans bälte när det är dom själva som varit så jävla dåliga och skapat den situationen själva.
UFC 200 - Byter ut en dopad kille Jon Jones mot en annan anderson silva. Plockar in Brock Lesnar för att rädda galan. Tok dopad även han.
Plocka bort alla jävla interimbälten. :d

Just nu är det bara show.

spoon 2017-01-01 01:58

Inga män vinner på armbar längre. Det gjorde man ofta i början av ufc. Rousy kunde göra det för att kvinnorna inte var så bra då. Utvecklingen har sprungit ifrån henne. Imponerande vinst av Gardbrant! Så snabb. Påminnde om när Dillashaw vann sin titel.

Tapatalk

Tricklew 2017-01-01 13:13

https://scontent-yyz1-1.xx.fbcdn.net...8d&oe=58DC49CB

Cooks 2017-01-01 13:38

Team Alpha Male fick äntligen ned honom, tog dom bara ca 10 år :D Äckligt beteende av Cody i octagonen, hoppades på att Cruz skulle landa ett flygande knä eller något efter allt det där men icke. Cody / Dillashaw lär bli skoj!

Ronda... wow. Helt ärligt, såg inte ens ut som att hon ville vara där. Kan tänka mig att Dana sagt något i stil med "Just get in the octagon, eat a few punches, I'll give you 3M". Totalt värdelös. Å andra sidan, vem hade inte gjort det för dom pengarna? :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)