Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tricklew 2016-12-29 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av bailah (Inlägg 7697645)
hendricks missar vikten igen. Wow.

usada

Doctor Snuggles 2016-12-29 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7697517)
Tror jag hade känt igen honom om han inte rörde sig som en babian. :laugh:

Och det skiljer sig från hur han normalt rör sig hur? ;)

An Iron Soul 2016-12-30 02:10



svenbanan 2016-12-30 15:05

Är det inatt eller imorgon natt UFC 207 går?

For the record så tror jag Rousey fångar Nunes i rond 3 och "bryter" armen på henne som vanligt. Inte så att jag känner mig dödssäker på detta, men jag tror Rousey blivit bättre under detta året och lyckas hålla sig undan från Nunes bomber.

Dessutom tror jag att Cruz behåller sitt bälte.

cero 2016-12-30 15:27

Inatt. (natten till lördag)

eternallord 2016-12-30 15:56

Jag gör samma prediction, Rousey och Cruz :)

cero 2016-12-30 16:00

För sportens skull hoppas jag verkligen att Rousey vinner nu. Annars är risken att vi inte får se henne igen.


Bailah 2016-12-30 16:03

Tror Cruz och nunes.

svenbanan 2016-12-30 16:47

Kan man se UFC på "vanliga" Viaplay? Dvs det Viaplay som man kan teckna upp sig för och få första månaden gratis, och sedan kostar typ 99:-/mån.

Eller måste man teckna upp sig på Viaplay-sport eller vad det kan tänkas heta? Det som kostar 399:- i månaden. Eller duger inte ens det, och man måste även köpa detta specifika event som ppv?

Det börjar luta åt fulstream... ;)

Bailah 2016-12-30 16:48

Du måste ha viaplay sport och då får du se alla galorna gratis.

mottat 2016-12-30 19:24

Finns Viaplay fighting också för 199kr / månad. Då får du se all mma + boxning.

Derbel McDillet 2016-12-30 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7698030)
För sportens skull hoppas jag verkligen att Rousey vinner nu. Annars är risken att vi inte får se henne igen.

Känns lätt att dra för stora växlar i och med att hon inte gjort väsen av sig på så länge men jag håller med. Hon kommer nog aldrig tillbaka om hon inte får vara champ.

An Iron Soul 2016-12-30 21:58

prediction
Nunes vs Rousey - KO rond 2.

Övrigt:
Jag har en känsla av att det kommer smälla pang på direkt, från bådas sida.
Det ska bli intressant att se hur Rousey svarar upp på om hon får några tuffa smällar emot sig tidigt.
Kan hon behålla sitt lugn och jobba metodiskt. Eller kommer hon drabbas av panik som mot Holly Holm. Slåss i aggression och tappa allt.

Ju längre matchen går så tror jag att möjligheten för Rousey växer.
Hon ser ut att vara i sin livs form. Men å andra sidan har jag inte sett henne gå en hel match.
Så jag vet inte hur bra kondition hon har. Jag har varit tveksam mot den innan men jag kan ha fel.

Rondas chans är att Nunes bli trött och få till en nertagning, armbar.
På förhand säger nästan alla att Nunes har ett bra nedtagnings försvar men dåligt flås.. Det ska bli spännande att se.. :)
Torskar Ronda så tror jag hon avslutar sin karriär. Jag tror hon aldrig vill möta Holly igen eller gå den långa vägen för en e.v rematch mot Nunes.

Off topic:
Dominick kan få grisa sig till ett DC. Cody har trots allt vunnit på bara ko men är ganska oprövad ändå..
Jag vill att Smolka vinner. Senast jag såg honom var mot Paddy Holohan. King! :d
Dillashaw vs Lineker tror jag kan bli en jämn match. Hoppas lite på Dillashaw men bryr mig inte nämnvärt för att vara helt ärlig.

svenbanan 2016-12-30 23:03

Hur är det egentligen med Rondas karriär i Hollywood? Det var ju så mkt rykten om att hon hade så mkt på gång där. Min känsla är ju att hon kommer ha en väldigt kortvarig Hollywoodkarriär om hon inte också är med i toppen av UFC. Börjar hon inte nästan bli bortglömd redan? Så ifall hon torskar ikväll och aldrig slåss igen, kommer hon då ha en guldkantad karriär som skådis/kändis? Jag känner mig tveksam. Jag tror hon behöver fightingen ett tag till. Däremot kanske hon inte behöver vara oslagbar och ha bältet hela tiden. Men en stark contender behöver hon nog vara...

Många säger att hon inte klarat av förlusten mot Holly, och att hon inte kommer palla att torska ikväll. Jag vet inte riktigt vad detta baseras på. Men hon har ju en rätt gedigen elitkarriär inom judon innan hon började med MMA. Där var hon ju i världseliten under ett gäng år. Men hon var knappast oslagbar. Hon åkte ju på däng ibland, men klarade av att komma tillbaka.

Jag tror inte hon har suttit hemma och snyftat i chokladen hela året, utan snarare att hon har förbättrat sitt game. Hon hade kanske inte fattat själv att hon saknade en del pusselbitar innan hon torskade mot Holly, och att hon inte hade nån plan B i den matchen. Ifall hon nu faktiskt förbättrat sitt stående game en hel del (och inte bara kört samma som hon gjorde innan) så tror jag hon kommer fortsätta även om hon torskar ikväll.

Personligen hoppas jag Nunes vinner, för jag retar mig på Ronda, av nån anledning. Förmodligen för att hon verkar vara så jävla superdryg...

Bailah 2016-12-31 01:51

Fitt domare. Den hade jag på min parlay. Fan inte NC.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)