Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

andeem 2014-09-23 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 7142498)
O-uchi gari

Och den från utsidan o-soto gari.

AronP 2014-09-23 18:40

Jones får 40h samhällstjänst, böter på $50.000 och förlorar sitt kontrakt med Nike värt "over six figure" för bråket med Cormier. Ingen dålig bestraffning.

AronP 2014-09-23 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7144895)
Jones får 40h samhällstjänst, böter på $50.000 och förlorar sitt kontrakt med Nike värt "over six figure" för bråket med Cormier. Ingen dålig bestraffning.

Cormier 20h och $9.000.

Doctor Snuggles 2014-09-23 20:30

Hans kontrakt med Nike var inte värt "6 figure". Han förlorade chansen till att få ett annat kontrakt, med ett annat företag värt dem pengarna.
Och jag tycker Cormier kom lite väl milt undan, om man nu ändå ska straffa honom. Men Jones har väl lite mer pengar att ta ifrån.

AronP 2014-09-23 20:39

Citat:

Jones, who appeared before the commission prior to Cormier’s hearing, mentioned the lost sponsorship when commissioners first asked him what he felt was an appropriate punishment. He said he was already feeling ramifications due to the loss of a deal.

“It was Nike,” Jones said.

Ofir Ventura, a lawyer for Jones, didn’t want to disclose the exact amount of the Nike deal but said it was “over six figures” per year.

“It’s pretty damaging if you really consider it,” said Ventura, who said he’s worked with Jones during the past four years.

According to Ventura, the brawl also cost Jones another potential six-figure sponsorship. However, he didn’t disclose the company or how close the deal was to being finalized.
Låter ju onekligen som han förlorade ett kontrakt och möjligheten till ett annat, men det kan ju vara hur reportern framställer det. Eventuellt förlorade han 2 st kontrakt värda dom summorna.

Jag tyckte inte Cormier var lika involverade så att han skulle behandlas mildare tycker jag är ok.

Doctor Snuggles 2014-09-23 20:47

Jaha. Det nämnde inte mmafighting. Eller inte tydligt nog.

Men i vilket fall, med tanke på att Jones hade som högsta önskan att just ha Nike som sponsor, så måste det kännas rätt hårt oavsett pengarna.

cero 2014-09-23 20:48

Wanderlei fick livstid + $70k.

Dayum på att Nike dumpade Jones, och att han fick community service. Brutalt. Stackaren trodde säkert att det här skulle gynna hans karriär. :/ Kommer det iofs att göra genom PPV-köp. :D

Bailah 2014-09-23 20:56

Bittersweet..

Doctor Snuggles 2014-09-23 20:57

Då måste det bli ett event som säljer dryga miljonen. Jag menar kontrakt förnyas ju, och nike har inte direkt grunda fickor. Men jag antar att det finns andra sponsorer som inte bryr sig.

cero 2014-09-23 21:09

Kommer Nike kanske skriva kontrakt igen när stormen lagt sig? De samarbetar väl med en hel del andra tveksamma karaktärer.

Citat:

Jag tyckte inte Cormier var lika involverade så att han skulle behandlas mildare tycker jag är ok.
Han startade det ju....? Och man ser inte ens om Jones träffar någon gång på klippet.

AronP 2014-09-23 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7145151)


Han startade det ju....? Och man ser inte ens om Jones träffar någon gång på klippet.

Jag vet tvungen att kolla igen. Jones dunkar in pannan i cormier, ändå sådant som händer. Cormier puttar tillbaka, också sånt händer. Jones börjar veva, sånt ska inte hända.

Petoria 2014-09-23 22:40

He mad

http://s23.postimg.org/5rktz8kmj/Untitledcdxvg.jpg

Bailah 2014-09-23 23:50

Nate Diaz is Back, Faces Dos Anjos in Dec.

Fucking yes!

Doctor Snuggles 2014-09-24 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7145223)
Jag vet tvungen att kolla igen. Jones dunkar in pannan i cormier, ändå sådant som händer. Cormier puttar tillbaka, också sånt händer. Jones börjar veva, sånt ska inte hända.

Nja, putta hårt i halsen (oavsett om det var meningen eller ej) är inte riktigt sådant som händer.

High1ander 2014-09-24 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7145223)
Jag vet tvungen att kolla igen. Jones dunkar in pannan i cormier, ändå sådant som händer. Cormier puttar tillbaka, också sånt händer. Jones börjar veva, sånt ska inte hända.

Shit, jag läste detta och hoppa ur tråden snabbt som fan för jag trodde det skulle komma spoilers om själva matchen. Även fast jag vet att den är senare så kändes det som en recension av något i fighten så jag trodde för någon sekund att jag kanske tagit fel datum. :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)