Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

wesaft 2014-09-17 21:45

Jag har inte sett TUF på flera säsonger, men fått nytändning med denna säsongen, bältet o allt. Gillade även comeback säsongen.

Läser alltid denna tråden :)

cero 2014-09-17 22:05

Fan, skärpning på er som bara läser och inte skriver. :D

Bailah 2014-09-17 22:49

Skriver ibland, läser allt!

cero 2014-09-17 23:20

Lite bilder från Rondas resa i Rio. Hon, tillsammans med Nog, har haft något program där för barn ute i förorterna. Coolt som fan.


cero 2014-09-17 23:21

Mer:


klick

AronP 2014-09-18 15:38

Senaste tuf.

Är det bara jag som upplever det eller hamnar tjejer i ovanliga och konstiga positioner jämfört med männen?

Jädrar vad ödmjuk Joanne verkar, blir hon champ så har jag inget emot det och en fin kontrast till ronda.

Skillnaden mellan topp-rankade och botten-rankade verkar inte så stor, jämna matcher båda två.

Jag är förvånad över att tjejerna verkar ta förlusterna så mycket bättre än männen men det kanske beror på att männen är mer nya och offrat mer för detta.

Det kanske var pubertalt men jag kunde inte låta bli att skratta när dom sa "sit on her face" :)

Hur mycket bättre tror ni deltagarna blir av att vara med i tuf? Tidiga säsonger hände det ju en hel del men nu är ju alla så pass erfarna.

Grazzafukkinrazzi 2014-09-18 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 7139448)
Jag är förvånad över att tjejerna verkar ta förlusterna så mycket bättre än männen men det kanske beror på att männen är mer nya och offrat mer för detta.

Jag tror mycket har att göra med att samtliga tjejer redan är garanterade en plats i UFC medan de flesta andra säsonger så slåss alla om chansen att få vara med i UFC. (Nu brukar ju vissa få chansen ändå trots att det inte gått hela vägen, men det varierar mycket från säsong till säsong.)

DekeThornton 2014-09-18 18:05

Var det bara jag som tyckte det såg ut som Gustafsson som höll mittsar åt DrKneevil i det korta klippet från hennes träning i Skottland? Med tanke på att de har samma manager borde det inte vara orimligt.

Doctor Snuggles 2014-09-18 18:47

Apropå att de hamnar i konstiga positioner är nog för att grapplingen är inte riktigt på samma nivå som männens. Samt kanske att de är mer flexibla? Eller att de är rädda för att ge upp position när de väl får en? Men jag vet inte om det verkligen är så vanligt.

AronP 2014-09-18 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7139458)
Jag tror mycket har att göra med att samtliga tjejer redan är garanterade en plats i UFC medan de flesta andra säsonger så slåss alla om chansen att få vara med i UFC. (Nu brukar ju vissa få chansen ändå trots att det inte gått hela vägen, men det varierar mycket från säsong till säsong.)

Jo det kan mycket väl stämma.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7139646)
Apropå att de hamnar i konstiga positioner är nog för att grapplingen är inte riktigt på samma nivå som männens. Samt kanske att de är mer flexibla? Eller att de är rädda för att ge upp position när de väl får en? Men jag vet inte om det verkligen är så vanligt.

Nej jag har ju inte fört statistik på det så det kan mycket väl vara en biased uppfattning.

Jag var också inne på flexibiliteten. Vi får se i framtiden om dom fortsätter vara det.

DekeThornton 2014-09-18 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7139646)
Apropå att de hamnar i konstiga positioner är nog för att grapplingen är inte riktigt på samma nivå som männens. Samt kanske att de är mer flexibla? Eller att de är rädda för att ge upp position när de väl får en? Men jag vet inte om det verkligen är så vanligt.

När det gäller Calderwood och Kagan handlar det nog till stor del om oerfarenhet med markspelet. Men När det gäller andra av deltagarna är det helt klart det andra alternativet. Kolla bara på Pennes matcher mot Waterson och Ellis, som hon ska möta igen nästa vecka.

Doctor Snuggles 2014-09-18 19:52

Lika roligt varenda gång. "I don't know what to do!". :D


cero 2014-09-18 20:18

Vet ni om det finns några bra MMA-handskar som är gjorda specifikt för amatör-sparring? När jag var nere i en affär och frågade snubben i kassan sade han att de flesta använder dessa:

http://www.jabb.se/public/img/user/SuperiorGloveS.jpg

De var dock ganska hårda också.

Brunfel 2014-09-18 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7139646)
Apropå att de hamnar i konstiga positioner är nog för att grapplingen är inte riktigt på samma nivå som männens. Samt kanske att de är mer flexibla? Eller att de är rädda för att ge upp position när de väl får en? Men jag vet inte om det verkligen är så vanligt.

Jag har också uppmärksammat detta fenomen inom grapplingen. Ofta tjejmatcher innebär att den ena har den andres röv i ansiktet.
Märkligt nog inträffar detta aldrig när jag sparrar med tjejer.

Doctor Snuggles 2014-09-18 21:07

Det är hårt att sparras.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)