Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-08-07 16:31

Nu var du lite väl selektiv.

Här ser det inte lika dramatiskt ut. ;)

http://usatmmajunkie.files.wordpress...rab.gif?w=1000

Men helt klart hade han hamnat på marken. Om detta försök var bättre än det andra tror jag inte. Är väl mest en efterhandskonstruktion eftersom att Aldo tog sig upp direkt och sedan knockade Mendes kort därefter.

Mendes har dock lagt på sig rejält med massa sedan dess, så han kanske supplexar Aldo på huvudet denna gången istället. :D

Doctor Snuggles 2014-08-07 16:36

Han skulle med all sannolikhet rest sig upp snabbt igen, ja. Som han gjort i princip alla andra gånger.

Fonziie 2014-08-07 20:40

Gunnar Nelson vs. Rick Story som main-event på UFC Sweden 3.

Yay. cofffee

Tricklew 2014-08-07 20:47

Gunnar Nelson?! Jag är taggad, man kanske skulle ta och se denna live. Några mer fighter ute?

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7092601)
Absolut inga konstigheter med poängavdrag utan varningar. Om regelbrottet är så grovt att det märkbart påverkar matchen och är uppenbart medvetet, två kriterier som Aldos fence grab definitivt uppfyllde, så är det inget konstigt med att dra ett poäng direkt.

Vad Aldo skulle ha gjort är att inte fuska, men det är givetvis domaren det ligger på att göra något åt det.

Domarna kommer aldrig bli så stränga på att efterfölja regler, av uppenbara anledningar, de vill verkligen inte DQa någon, något som blev löjligt tydligt i galan där varningar, poängavdrag varningar tillsägelser följde varandra i en löjlig mängd.

Tänk dig ramaskrin om Jon Jones förlorar bältet genom DQ, den domaren hade antagligen blivit mördad.

Derbel McDillet 2014-08-07 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7093003)
Domarna kommer aldrig bli så stränga på att efterfölja regler, av uppenbara anledningar, de vill verkligen inte DQa någon, något som blev löjligt tydligt i galan där varningar, poängavdrag varningar tillsägelser följde varandra i en löjlig mängd.

Tänk dig ramaskrin om Jon Jones förlorar bältet genom DQ, den domaren hade antagligen blivit mördad.

Hur menar du? Tror absolut inte nån hade anklagat domarn om han diskade Jones med bra grund. En kass disk hade väl dock alstrat ramaskri. Som sig bör.

AronP 2014-08-07 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7093041)
Hur menar du? Tror absolut inte nån hade anklagat domarn om han diskade Jones med bra grund. En kass disk hade väl dock alstrat ramaskri. Som sig bör.

Som en 12 to 6 elbow :)

cero 2014-08-07 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Fonziie (Inlägg 7092985)
Gunnar Nelson vs. Rick Story som main-event på UFC Sweden 3.

Yay. cofffee

Sarkasm?

Jag är taggad som fan på att se Gunnie igen.

Fonziie 2014-08-07 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7093048)
Sarkasm?



Jag är taggad som fan på att se Gunnie igen.


Ja, visst är Gunnar riktigt intressant men som main-event? Och mot Story dessutom.

Nej, blir första gången jag kommer titta hemifrån istället..

Doctor Snuggles 2014-08-07 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Fonziie (Inlägg 7093064)
Ja, visst är Gunnar riktigt intressant men som main-event? Och mot Story dessutom.

Nej, blir första gången jag kommer titta hemifrån istället..

Jag förstår inte. Han är antagligen riktigt intressant, d.v.s. tillräckligt intressant för att se, eller så är han inte det. Vad spelar det för roll om det är main event eller inte?

Doctor Snuggles 2014-08-07 23:43

Denna tjejen tränar på Glendale med Ronda o gänget. Ska göra sin debut i 115.


Tricklew 2014-08-08 06:13

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7093041)
Hur menar du? Tror absolut inte nån hade anklagat domarn om han diskade Jones med bra grund. En kass disk hade väl dock alstrat ramaskri. Som sig bör.

DC vs Jon Jones, under den första minuten gör Jones 3 tydliga eye pokes och domaren stoppar matchen, DC är nu ny champ och domaren ligger i ett dike död.

Pungar du ut pengar, åker dit och domaren rånar dig från något du sett fram emot i flera månader så blir det ramaskri, oavsett om det är korrekt beslut eller ej.

eternallord 2014-08-08 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7093198)
DC vs Jon Jones, under den första minuten gör Jones 3 tydliga eye pokes och domaren stoppar matchen, DC är nu ny champ och domaren ligger i ett dike död.

Pungar du ut pengar, åker dit och domaren rånar dig från något du sett fram emot i flera månader så blir det ramaskri, oavsett om det är korrekt beslut eller ej.

Domaren har inte rånat någon, Jon Jones har orsakat sin egen diskning med tre uppenbara regelbrott. Det är han all skuld ligger på.

Tricklew 2014-08-08 07:35

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7093232)
Domaren har inte rånat någon, Jon Jones har orsakat sin egen diskning med tre uppenbara regelbrott. Det är han all skuld ligger på.

Självklart, jag tror dock inte att alla hade sett det så, även om det borde vara helt uppenbart.

Det finns en historik i mma att låta folk komma undan med regelbrott.

cero 2014-08-08 07:39

Oftast är det förloraren som börjar fuska genom att greppa buren osv, och då drar sig givetvis domarna från att diska. Inget kul sätt att vinna på.

Lance Uppercut 2014-08-08 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7092651)
Nu var du lite väl selektiv.

Här ser det inte lika dramatiskt ut. ;)

http://usatmmajunkie.files.wordpress...rab.gif?w=1000

Men helt klart hade han hamnat på marken. Om detta försök var bättre än det andra tror jag inte. Är väl mest en efterhandskonstruktion eftersom att Aldo tog sig upp direkt och sedan knockade Mendes kort därefter.

Mendes har dock lagt på sig rejält med massa sedan dess, så han kanske supplexar Aldo på huvudet denna gången istället. :D

Känns som att man måste börja ge poängavdrag för sånt här nu då det händer precis hela tiden. "Let go off the cage, Let go off the cage, Let go off the cage".


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)