Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-02-24 00:08

Fascinerande kakafoni McMann valt att för evigt ärra kroppen med. Needs more birds.

http://img.mixedmartialarts.com/meth...-25-23-615.jpg

High1ander 2014-02-24 00:10

Tycker stoppet på Ronda var helt OK, Sara visar att hon blivit skadad då hon tar sin vänstra hand mot skadan/magen istället för att skydda sig eller försöka ta sig upp. När Herb väl valt att gå in och bryta det är då hon börjar resa sig... Visst, det går väldigt snabbt, och efter någon sekund så bestämmer hon sig för att ta sig upp, men då har Herb redan bestämt sig att hon inte försvarar sig. Men så går det när man visar att man tagit skada...

Däremot så var hans sena stoppage tidigare under kvällen lite konstigt, har dock inte kollat från andra vinklar och så, men kändes som den kunde stoppats 5-10 sek tidigare.

Tycker Rory verkar som när han är på exakt samma nivå som den han slår, om han skadar någon som med Maia så blir han själv seg, man undrar liksom hur han kan lyckas träffa/skada någon när de är 100% i början av matchen och sen när de är på 50% hastighet så kan han inte träffa eller finisha, trots att han själv då är på kanske 85-90%... Är ju en sak att man blir sämre ju längre matchen går som Wanderlei och Leben, sådana som äter massa slag då de själva levererar, men när man är som Rory som knappt tar skada och blir så seg...

AronP 2014-02-24 01:14

Förresten, jag tyckte det flashade förbi att ronda var #9 p4p vilket låter helt absurt. I damligan så måste hon ju vara högre och bland herrarna så låter det bara sjukt orimligt, killar i toppen i samma viktklass borde kunna piska henne...eller sätter jag för liten tro till damerna?

Doctor Snuggles 2014-02-24 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6886365)
Förresten, jag tyckte det flashade förbi att ronda var #9 p4p vilket låter helt absurt. I damligan så måste hon ju vara högre och bland herrarna så låter det bara sjukt orimligt, killar i toppen i samma viktklass borde kunna piska henne...eller sätter jag för liten tro till damerna?

p4p är väl menat att bortse från viktklass (och i detta fall kön) och bara se till färdigheter. Det är en rätt löjlig lista i vilket fall. Särskilt om man listar mer än bara top 3.

AronP 2014-02-24 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6886368)
p4p är väl menat att bortse från viktklass (och i detta fall kön) och bara se till färdigheter. Det är en rätt löjlig lista i vilket fall. Särskilt om man listar mer än bara top 3.

Är det bara till färdigheter och inte hur komplett man är som fighter? Oavsett, jag tror grabbar i samma viktklass skulle spöa henne, och därför borde hon inte ens vara med på listan då hon då inte är bäst p4p.

Och ja, listan är fånig och det borde inte visas under sändningar. Men om det nu gör det så borde det finnas någon tanke bakom den iaf.

Doctor Snuggles 2014-02-24 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6886370)
Är det bara till färdigheter och inte hur komplett man är som fighter? Oavsett, jag tror grabbar i samma viktklass skulle spöa henne, och därför borde hon inte ens vara med på listan då hon då inte är bäst p4p.

Och ja, listan är fånig och det borde inte visas under sändningar. Men om det nu gör det så borde det finnas någon tanke bakom den iaf.

Nej, nu missuppfattar du. Det går inte att jämföra kön direkt, eftersom det är en skillnad i styrka, explosivitet osv. Man förutsätter istället att "om hon skulle vara man och ha samma egenskaper".

AronP 2014-02-24 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6886373)
Nej, nu missuppfattar du. Det går inte att jämföra kön direkt, eftersom det är en skillnad i styrka, explosivitet osv. Man förutsätter istället att "om hon skulle vara man och ha samma egenskaper".

Jaså är det så dom vill räkna. Då blir det ju bara ännu mer obskyrt. Om dom nu inte kommer på en faktor mellan manliga och kvinnliga pounds :) Nej bort med det från offentliga sammanhang.

cero 2014-02-24 12:20

Goda nyheter:

UFC har matchat det Bellator erbjöd för Gilbert Melendez, och han kommer nu coacha TUF 20 mot Anthony Pettis.

Men vad hände med Aldo..? Aja, jag vill i alla fall se ett returmöte mot Mendes.

Citat:

Jaså är det så dom vill räkna. Då blir det ju bara ännu mer obskyrt. Om dom nu inte kommer på en faktor mellan manliga och kvinnliga pounds Nej bort med det från offentliga sammanhang.
Att blanda män och kvinnor är knepigt, men en top 5 P4P lista är vettigt tycker jag. Efter det blir det väldigt godtyckligt.

Bailah 2014-02-24 12:22

Bah!
Pettis Aldo var ju THE fight to make. Enda superfighten som var möjlig.
Fuck mendes han har nada för Aldo!

spoon 2014-02-24 20:22

Grym gala :) Hockey-frillor, massor av avslut och nästan en ny "just bleed kille"

Jag är riktigt imponerad av Stephen "Wonderboy" Thompson. Väldigt duktig striker. Kan han sprawla lika bra som Rory så kan han bli riktigt bra. Så skönt att se hans tålamod. Han vet att när han väl träffar så kommer han göra skada. Så han slåss tekniskt och bra och till slut så faller den andra killen ned.

Hittade bara en gammal film. Har ni någon bättre på Stephen?


Doctor Snuggles 2014-02-24 20:44

Jag tror faktiskt MVP har mer potential.


cero 2014-02-24 20:50

Var är Michael Page? Inte tävlat på ett år nu nästan.

spoon 2014-02-24 20:54

Tycker att MVP påminner lite om Silva. Clownar sig för att få motståndaren ur balans och sen slår han till :) Var fightas han och är han på väg mot UFC?

Doctor Snuggles 2014-02-24 21:17

Han har varit skadad, men väntar på en motståndare nu. Signad till Bellator, icke-exklusivt (har slagits i SFL under tiden).
Ja, han är som en blanding av Silva och Machida.

cero 2014-02-25 16:34

http://distilleryimage7.ak.instagram...8050d0e7_8.jpg

(Och nej, det är inget T... ;))


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)