Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

tp_88 2013-07-17 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6555476)
Countdown heter det.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6555478)
Prime time, också.
Primetime brukar komma i 2-3 delar under 2-3 veckor, med sista delen under fight veckan tror jag.
Tror inte fighten är tillräckligt stor för en prime-time dock.

Tackar!

Vilson 2013-07-17 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av LeBron (Inlägg 6555479)
Jag kan inte kalla mig för ett riktigt "mma fan" därför vänder jag mig till er som är lite mer insatta: Har Gustafsson en chans mot Jones? Vad jag sett så är Jones en sinnessjuk fighter och har inte blivit slagen förut, därför tvivlar jag på att en svensk skulle kunna slå honom. Men vad säger ni? :D

Alex har en chans mot Jones men det har även du och jag så det säger ju inte så mycket. Alex kommer tyvärr få så mycket stryk att det inte är klokt. Jones är för sjukt bra helt enkelt. Han kommer göra ungefär vad han vill med Alex.

delta_mats 2013-07-17 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6555739)
Alex har en chans mot Jones men det har även du och jag så det säger ju inte så mycket. Alex kommer tyvärr få så mycket stryk att det inte är klokt. Jones är för sjukt bra helt enkelt. Han kommer göra ungefär vad han vill med Alex.

Stående är Gustaffson bättre än Jones.

Krampus 2013-07-17 12:01

Hoppas Alex har en liten chans. Ska bli riktigt kul den här matchen. Slår han Jones är det minst lika stor bedrift som när Weidman slog Silva.

Doctor Snuggles 2013-07-17 12:18

Grejen är att trots att alex är lång, så har han inte så långa armar, ungefär samma reach som Shogun. Däremot gör hans långa ben att han likt Jones kan täcka en stor yta snabbt.

Doctor Snuggles 2013-07-17 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6555808)
Stående är Gustaffson bättre än Jones.

Nope. Jones krossade Shogun ståendes, Alex hade klara problem med honom. Jones sänkte Machida också. Han har dessutom en mer varierad attack pga sina sparkar, och nedtagningshotet.

Vilson 2013-07-17 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6555808)
Stående är Gustaffson bättre än Jones.

Hur tänker du då?

delta_mats 2013-07-17 12:24

Alex är snabb och rörlig också, vilket gör honom svårträffad. Sen gör hans längd att han ändå har lättare att komma in på rätt distans även om hans armar inte är aplånga.

delta_mats 2013-07-17 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6555836)
Nope. Jones krossade Shogun ståendes, Alex hade klara problem med honom. Jones sänkte Machida också. Han har dessutom en mer varierad attack pga sina sparkar, och nedtagningshotet.

Shogun såg bedrövlig ut den matchen mot Jones, det vet du. Mot Machida hade han klara problem. Han har mer variation det håller jag med om, däremot kommer han inte kunna utnyttja det lika bra mot Gustaffson.

Kinbote 2013-07-17 12:31

Alex har bättre händer/boxning, som striker är det mer svårbedömt. Jones har bättre sparkar och armbågar, därtill har han som sagt stor fördel av att han till skillnad från Alex ej behöver oroa sig speciellt mycket för nedtagningar.

AronP 2013-07-17 12:32

Alex by GnP!

Doctor Snuggles 2013-07-17 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6555842)
Shogun såg bedrövlig ut den matchen mot Jones, det vet du. Mot Machida hade han klara problem. Han har mer variation det håller jag med om, däremot kommer han inte kunna utnyttja det lika bra mot Gustaffson.

Nu är jag inget superfan av Shogun, men han såg bedrövlig ut mest pga Jones. Jones hade inga problem mot Machida. Han tog ett slag. Ett. Och justerade och satte honom i backen med en jabbhöger. Han tar också mindre skada än Alex ståndes. Poängen är i vilket fall att Jones har utslagit de flesta av sina motståndare, såpass mycket att folk verkade glömma att han egentligen var brottare mot Sonnen.
Alex har förstås en chans ståendes, och det kan t.o.m vara jämnt, men han är inte bättre, iaf inte på pappret.

Bailah 2013-07-17 13:05

Tycker faktiskt att Shogun vs Jones var en väldigt udda fight. Shogun hade redan förlorat innan de ens börjat slåss. Han såg sjuk ut, typ influensa eller något. Inte alls shogun.

Vilson 2013-07-17 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6555892)
Tycker faktiskt att Shogun vs Jones var en väldigt udda fight. Shogun hade redan förlorat innan de ens börjat slåss. Han såg sjuk ut, typ influensa eller något. Inte alls shogun.

Han hade redan förlorat då han mötte Jones. Tyckte inte matchen var konstig. Shogun brukar se lite hängig ut även om han är grym. Nu blev han dock totalt utklassad.

Doctor Snuggles 2013-07-17 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6555892)
Tycker faktiskt att Shogun vs Jones var en väldigt udda fight. Shogun hade redan förlorat innan de ens börjat slåss. Han såg sjuk ut, typ influensa eller något. Inte alls shogun.

Det finns en anledning till varför healthy Shogun blev en meme. ;)
Men det är svårt att säga hur frisk han var, då Jones stängde ner hans game (vilket har ganska många hål) helt och hållet. Det var ju dessutom ingen som förväntat sig att Jones hade utvecklats såpass mycket ståendes. Han var ju inte känd som en särskilt bra eller stabil stående fighter innan Shogun. Tvivlar på att det vore mycket skillnad oavsett.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)