Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2012-04-24 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5734522)
Vem kan inte möta sig fysiskt med Jones menar du? Rashad är säkert lika stark, om inte starkare. Sen är tungviktarna mycket sämre rent tekniskt, så det enda problemet jag ser mot dem flesta är knockout-slaget.

Jag pratar naturligtvis inte om gym styrka utan om det faktum att Jon Jones har slängt runt samtliga han mött i lhw som de var fjädrar ungefär, jag tror inte Bones känt sig allvarligt pressad fysiskt i de senaste matcherna han gått och jag tror inte det är bra för hans utveckling i längden.

cero 2012-04-24 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5734529)
Jag pratar naturligtvis inte om gym styrka utan om det faktum att Jon Jones har slängt runt samtliga han mött i lhw som de var fjädrar ungefär, jag tror inte Bones känt sig allvarligt pressad fysiskt i de senaste matcherna han gått och jag tror inte det är bra för hans utveckling i längden.

Det har väl snarare att göra med överlägsen teknik. Kommer väl vara svårare att kasta runt tungviktare med tanke på att den divisionen har en viktgräns på 265 lbs. Går han upp en viktklass kommer han inte bli lika utmanad tekniskt, och DET lär väl vara ännu sämre för utvecklingen?

krellik 2012-04-24 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5734539)
Det har väl snarare att göra med överlägsen teknik. Kommer väl vara svårare att kasta runt tungviktare med tanke på att den divisionen har en viktgräns på 265 lbs. Går han upp en viktklass kommer han inte bli lika utmanad tekniskt, och DET lär väl vara ännu sämre för utvecklingen?

Talang heter det, Jones är en hypertalang av typen "medfött öga för spelet + fruktade fysiska förutsättningar".

Hade han haft ett led mer utmanare i lhw som kunde utmana honom med det du kallar för -teknik- så hade situationen varit annorlunda, nu har han inte det, det naturliga steget är att pressa honom på andra sätt.

cero 2012-04-24 16:45

Känns som att hans fysiska förutsättningar är en aning överskattade. Han är ju atletisk, och har långa armar. Sen är han en brottare i grunden med obefintliga ben. Vad är det som är så exceptionellt med honom egentligen?

Tittar man på hans senaste matcher vet jag inte riktigt om han har "kastat" runt någon? Förutom Shogun men han är inte känd för sitt nedtagningsförsvar (Coleman) och blev helt överrumplad av Jones brottning.

Doctor Snuggles 2012-04-24 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5734529)
Jag pratar naturligtvis inte om gym styrka utan om det faktum att Jon Jones har slängt runt samtliga han mött i lhw som de var fjädrar ungefär, jag tror inte Bones känt sig allvarligt pressad fysiskt i de senaste matcherna han gått och jag tror inte det är bra för hans utveckling i längden.

I senaste träningsklippen så såg det ut som han swingcurlade ca 35 kgs hantlar, så helt gymklen är han inte heller.

Tediiieee 2012-04-24 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av doctor snuggles (Inlägg 5734572)
i senaste träningsklippen så såg det ut som han swingcurlade ca 35 kgs hantlar, så helt gymklen är han inte heller.

linka curlzen föfan!

krellik 2012-04-24 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5734572)
I senaste träningsklippen så såg det ut som han swingcurlade ca 35 kgs hantlar, så helt gymklen är han inte heller.

Första gången jag reagerat på att han börjar se biffig ut i förra matchen.

Jag säger inte att jag har rätt Cero;), men det är min åsikt att han är största talangen som vi haft i mma hittils, åtminstone över ww, och det pga en kombination av flera olika aspekter.

Min åsikt är att han är i en nyckelpositon just nu som kommer att definiera hans arv om 20-50år om hur vi ser på honom. Förmodligen kommer han ändå behöva gå upp i tungvikt för att få det motstånd som pressar honom. Först då vi får se vad han är gjord av. Har han den mentala tuffhet som Anderson hade när han fick stryk x antal minuter mot Sonnen för att vända i sista sekunden? Det vet vi inte än och ska han bli riktigt riktigt riktigt stor stjärna som sträcker sig utanför lilla mma världens damm då behöver han motstånd av nästan samma kaliber och han behöver bestå det eldprovet.

Ali minns vi inte idag för att han var en gigantiskt lång tungviktare med talang, vi minns honom för att han gick matcher i den mest spännande tiden som funnits i tungviktsboxning med många sjukt bra namn, namn som var större och starkare och som tvingade honom att gå utanför de vanliga gränserna en atlet har.

Tricklew 2012-04-24 17:04

Produktplaceringen i senaste Brazil var ännu bättre, nu har de fått linjer också. :D

eternallord 2012-04-24 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5734605)
Produktplaceringen i senaste Brazil var ännu bättre, nu har de fått linjer också. :D

det var så pinsamt att jag bara spolade rakt fram till fighten. TUF Brazil är aptråkigt tyvärr, men men

cero 2012-04-24 17:18

Självklart är han en av MMAs absolut största talanger. Oftast snackas det väldigt mycket om hans fysiska förutsättningar hit och dit, och om man läser runt på lite forum så kan man få för sig att det är den främsta anledningen till att han lyckats så bra. Det håller jag inte alls med om. T.ex. Melvin har ett mycket större fysiskt/atletiskt övertag över sitt motstånd, men han förlorar endå.

Tungviktsdivisionen är alltid helt sjukt glorifierad pga hur stora alla är, men jag tror absolut inte att det är en större utmaning. Divisionen är riktigt svag, och om man bortser från ett par personer så finns det knappt några imponerande talanger öht. Många av dem klarar inte ens av att tävla i 3 ronder med bra tempo.

BigNick 2012-04-24 17:21

Joe Jones vs Junidor Dos Santos t ex hade ju inte direkt varit eazy win.

Grazzafukkinrazzi 2012-04-24 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5734604)
Har han den mentala tuffhet som Anderson hade när han fick stryk x antal minuter mot Sonnen för att vända i sista sekunden? Det vet vi inte än och ska han bli riktigt riktigt riktigt stor stjärna som sträcker sig utanför lilla mma världens damm då behöver han motstånd av nästan samma kaliber och han behöver bestå det eldprovet.

För att bevisa sig vara av bättre kaliber än Silva måste han klara Chonan-testet.

Paul Harris kommer preppa upp sig till LHW och dra en Ryo Chonan på honom. Suger tag i benet innan Bones ens hunnit blinka. Så fort han känner att Palle vidrör hans ben slänger han sig bakåt för att så fort som möjligt kunna tapa samtidigt som han drar en verbal-tap och kissar en skvätt i sina shorts.

KRIG PAUL HARRIS!

Doctor Snuggles 2012-04-24 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 5734591)
linka curlzen föfan!

http://www.youtube.com/watch?v=8rfEp...layer_embedded

ca 9 min in

Doctor Snuggles 2012-04-24 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5734658)
För att bevisa sig vara av bättre kaliber än Silva måste han klara Chonan-testet.

Paul Harris kommer preppa upp sig till LHW och dra en Ryo Chonan på honom. Suger tag i benet innan Bones ens hunnit blinka. Så fort han känner att Palle vidrör hans ben slänger han sig bakåt för att så fort som möjligt kunna tapa samtidigt som han drar en verbal-tap och kissar en skvätt i sina shorts.

KRIG PAUL HARRIS!

Good luck wit dat.

Doctor Snuggles 2012-04-24 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5734639)
Självklart är han en av MMAs absolut största talanger. Oftast snackas det väldigt mycket om hans fysiska förutsättningar hit och dit, och om man läser runt på lite forum så kan man få för sig att det är den främsta anledningen till att han lyckats så bra. Det håller jag inte alls med om. T.ex. Melvin har ett mycket större fysiskt/atletiskt övertag över sitt motstånd, men han förlorar endå.

Tungviktsdivisionen är alltid helt sjukt glorifierad pga hur stora alla är, men jag tror absolut inte att det är en större utmaning. Divisionen är riktigt svag, och om man bortser från ett par personer så finns det knappt några imponerande talanger öht. Många av dem klarar inte ens av att tävla i 3 ronder med bra tempo.

Nu får du väl ändå vara rättvis och påpeka att den blivit betydligt bättre.
Undrar hur det hade sett ut om Fedor slogs mot Brock. Det var ju innan vi visste hur Brock reagerar på hårda slag. Antagligen så hade han åkt på ett par hårda haymakers och turtlat, och Fedor hade varit den största någonsin.
Werdum och Bigfoot hade väl antagligen varit på väg ut (om de inte redan var det, minns inte), så han kunde ha regerat HW:n ett tag till och sedan gått i pension.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)