Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2012-04-22 14:05

Märkligt att Rashad inte ens försökte att ta ned Jones. Han har ju en ganska explosiv doubleleg annars. Nåväl. Jones var mycket bättre utan att behöva göra speciellt mycket.

Petoria 2012-04-22 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5730185)
Märkligt att Rashad inte ens försökte att ta ned Jones. Han har ju en ganska explosiv doubleleg annars. Nåväl. Jones var mycket bättre utan att behöva göra speciellt mycket.

Han försökte ju några gånger och blev stoppad lätt varje gång. Var nära att hamna i en guillotine choke en gång till och med.

Doctor Snuggles 2012-04-22 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5730180)
Det är så för att du säger det eller? :D

Det är det intrycket jag har fått. Det är det enda rationella sättet man kan förklara hatet. Typ som mot bokmalen i plugget som framstår som han är dryg. Likt i djurriket så attackerar man någon som "inte är som oss". Det är obehagligt att inse, jag förstår det, men sant.

Petoria 2012-04-22 14:09

Jones är riktigt bra på att bryta ner motståndarna mentalt, efter första ronden känns det som att alla hans motståndare slåss för att inte bli avslutade.

Doctor Snuggles 2012-04-22 14:11

Dessutom så var han lite "off" denna match, vilket han själv erkände i post-fight pressern. Ändå, med bara halvbra timing, och försiktighet och misstag för att han var nervös, så dominerade han Rashad helt och hållet.
Undrar hur mycket bättre grabben kan bli.

Silencer 2012-04-22 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5730167)
Jag har konstaterat att det är folk med mobbnings-tendenser som inte gillar Bones.
Han är bara en lite socialt obekväm/outvecklad grabb som fortfarande håller på att växa upp och hitta sig själv, och de som hackar på hans personlighet är samma slags personer som skulle kunnat mobba nördar i skolan. Usch.

Bones döljer sin dryghet bakom spelad ödmjukhet. Ska man vara kaxig ska man visa det, det har jag respekt för. Bones är en typisk kaxnisse som spelar ödmjuk och bara är allmänt jobbig.

Hendo plockar honom, eller ännu hellre Mauler (om han kan neutralisera brottningen). Jag vill bara se Jones få en rejäl porton ödmjukhetspaj. Hatar att UFC använder honom som poster boy i sina försök att få mainstream acceptans.

Dessutom verkar alla vara på bones bollar.... åhh han är så bra hit, så atletisk dit, bästa fightern blabla. Nä, det är han inte. Finns så många som åstadkommit mer än honom.

delta_mats 2012-04-22 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 5730307)
Bones döljer sin dryghet bakom spelad ödmjukhet. Ska man vara kaxig ska man visa det, det har jag respekt för. Bones är en typisk kaxnisse som spelar ödmjuk och bara är allmänt jobbig.

Hendo plockar honom, eller ännu hellre Mauler (om han kan neutralisera brottningen). Jag vill bara se Jones få en rejäl porton ödmjukhetspaj. Hatar att UFC använder honom som poster boy i sina försök att få mainstream acceptans.

Dessutom verkar alla vara på bones bollar.... åhh han är så bra hit, så atletisk dit, bästa fightern blabla. Nä, det är han inte. Finns så många som åstadkommit mer än honom.


Problemet med Jones är att han är riktigt bra, och vinner övertygande mot riktigt duktiga fighters. Man önskar att han skulle få möta hårdare motstånd och bli ordentligt testad, för det känns verkligen som att han inte blivit riktigt testad ännu.

Blir det Henderson eller Gustafsson som får chansen nu?

Doctor Snuggles 2012-04-22 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 5730307)
Bones döljer sin dryghet bakom spelad ödmjukhet. Ska man vara kaxig ska man visa det, det har jag respekt för. Bones är en typisk kaxnisse som spelar ödmjuk och bara är allmänt jobbig.

Hendo plockar honom, eller ännu hellre Mauler (om han kan neutralisera brottningen). Jag vill bara se Jones få en rejäl porton ödmjukhetspaj. Hatar att UFC använder honom som poster boy i sina försök att få mainstream acceptans.

Dessutom verkar alla vara på bones bollar.... åhh han är så bra hit, så atletisk dit, bästa fightern blabla. Nä, det är han inte. Finns så många som åstadkommit mer än honom.

Du bevisade precis vad jag sade.
Alfahanar är kaxiga och visar det, och det respekterar flocken.
Någon som verkar konstlad och kaxig, även om det bara handlar om "awkwardness" o dyl, skall tryckas ner av flocken. Det är bara osympatiskt och obehagligt beteende. Vi är inte bara primitiva djur, vi har faktiskt förmåga till medkänsla, förståelse av sammanhang osv.

Förstår inte vad som är dåligt med att UFC försöker öka sin mainstream-status. Det är ju bra för sporten om den växer och blir mer accepterad. Det innebär fler events i Sverige, t.ex.

Doctor Snuggles 2012-04-22 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5730327)
Problemet med Jones är att han är riktigt bra, och vinner övertygande mot riktigt duktiga fighters. Man önskar att han skulle få möta hårdare motstånd och bli ordentligt testad, för det känns verkligen som att han inte blivit riktigt testad ännu.

Blir det Henderson eller Gustafsson som får chansen nu?

Henderson. Frågan är om det är bättre eller sämre att Alex får vänta ett tag. Bones verkar utvecklas fortfarande, och vem av dem kommer utvecklas mest om man väntar något år till?
Tror det blir svårt för Alex, men han har nog bäst chans hittills.

cero 2012-04-22 15:50

Citat:

Dessutom verkar alla vara på bones bollar.... åhh han är så bra hit, så atletisk dit, bästa fightern blabla. Nä, det är han inte. Finns så många som åstadkommit mer än honom.
Tror det handlar om att det finns så mycket prestige och stora namn i lätt tungvikt, och kanske inte alltid om hur bra dom faktist är. Finns många atleter i de lägre viktklasserna som är bättre än Shogun, Lyoto, Rampage, Henderson osv. Hur som helst är Jones utvecklingskurva skrämmande. Han har en del svagheter tekniskt, men tittar man på hur han såg ut mot Bonnar och hur han ser ut nu, så ser man verkligen potentialen.

Även om Jones får mycket irrationellt hat, så finns det vissa saker han säger som kan anses vara högfärdigt, arrogant osv. Han har en väldigt speciell personlighet.

Fast jag tror Jones är väldigt bra för sporten. Vältalig, skicklig, ser bra ut, tillhör de högre viktklasserna osv.

Någon som jag tror har ännu mer potential är Rory Mcdonald. Helvete. Jag tror varken GSP eller Anderson var så bra vid den åldern.

Ang Henderson/Gustaffson så är jag tveksam. Henderson tror jag blir överkörd. Han har självklart chansen att få in en bra smäll, men annars tror jag han förlorar.

Doctor Snuggles 2012-04-22 15:55

Svårt att få in en h-bomb från ryggen. :D
Rory är grym, ja. Ligger nog en del i det Rogan säger att han tränat MMA från barnsben och inte har någon grund i någon traditionell kampsport. Han verkar ha destillerat fram exakt det som fungerar, och blivit väldigt bra på dem aspekterna.

Doctor Snuggles 2012-04-22 16:01

http://i39.tinypic.com/14o4l3.jpg
http://i43.tinypic.com/157ki6s.gif

cero 2012-04-22 16:10

Tycker det var synd att Rashad inte sparkade mer. Jones var verkligen VIDÖPPEN för sparkar när han stod där och sträckte ut sina armar. Sen är han väldigt lång, så det är svårare för honom att kontra med nedtagningar.

Doctor Snuggles 2012-04-22 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5730471)
Tycker det var synd att Rashad inte sparkade mer. Jones var verkligen VIDÖPPEN för sparkar när han stod där och sträckte ut sina armar. Sen är han väldigt lång, så det är svårare för honom att kontra med nedtagningar.

Inte så lätt. Jones fångade Rashads ben vid en spark, t.ex.
Är det svårare för Jones att kontra med nedtagningar?

cero 2012-04-22 16:33

Jag tror att det är svårare för Jones att kontra med en nedtagning pga längden. Sen har han ju iofs väldigt långa armar som kan fånga sparkarna och kontra med ett slag t.ex.

Sparkförsvar kan nog vara en svaghet hos Jones. Rashad träffade ganska många, men dom var inte särskilt hårda. Fast det känns inte som att det finns någon som riktigt kan utnyttja det..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)