Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-05-18 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5062607)
Jo det ser segt och stelt ut, ungefär som en nybörjare. Jag tycker man kan kräva mer av någon som på "heltid" ägnar sig åt MMA. Möjligtvis tränar han rätt mycket styrka fortfarande och även brottning får man väl hoppas. Hade varit mer intressant att se honom sparras och rulla lite.

Det ser dock bättre ut än förut, så han utvecklas åtminstone. Fotarbetet är väl det som är sämst. Han blir nog dock aldrig en bra boxare nej, han verkar dock ha en del talang inom brottningen, vilket väl också är vad som passar hans kroppstyp.

Han tränar ingen styrka alls numer, men tränar mycket brottning med tunga grabbar inom greco och fristil (han gjorde dock en test för att se vad styrkan låg på och hade inte tappat nämnvärt, tydligen), och förstås en massa cardio.
Han säger själv att hans cardio är på plats nu och han sparras 5 ronder utan att bli lila. :D

Edit: Jag tror dessutom att de med flit inte tränade brottning på den öppna träningen. Antagligen är det där han förbättrats mest, och han vill inte visa de starka korten. Man kan nog lita på att han inte kommer försöka boxas särskilt mycket med Thompson, utan det blir ner i backen direkt.

yooii 2011-05-18 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5062607)
Jo det ser segt och stelt ut, ungefär som en nybörjare. Jag tycker man kan kräva mer av någon som på "heltid" ägnar sig åt MMA. Möjligtvis tränar han rätt mycket styrka fortfarande och även brottning får man väl hoppas. Hade varit mer intressant att se honom sparras och rulla lite.

Som en nybörjare vet jag väl inte men man ska kunna begära mer från ett MMA-proffs. Han lär ju dock aldrig få något relevant motstånd KSW så det spelar ingen roll att hans boxning är kass.

Doctor Snuggles 2011-05-18 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av yooii (Inlägg 5063413)
Som en nybörjare vet jag väl inte men man ska kunna begära mer från ett MMA-proffs. Han lär ju dock aldrig få något relevant motstånd KSW så det spelar ingen roll att hans boxning är kass.

Varför tror du att han inte kommer slåss någon annanstans? Han slogs mot Silvia t.ex, och det var inte i KSW. Han har ju heller inte börjat slåss för att bara vara en freakshow, han är en seriös snubbe. Om han hinner lyckas att bli en contender är tveksamt, men vem vet.
Apropå KSW så blir det dessutom bättre hela tiden dessutom och är väl den bästa/största organisstionen i europa numer?

yooii 2011-05-18 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5063461)
Varför tror du att han inte kommer slåss någon annanstans? Han slogs mot Silvia t.ex, och det var inte i KSW. Han har ju heller inte börjat slåss för att bara vara en freakshow, han är en seriös snubbe. Om han hinner lyckas att bli en contender är tveksamt, men vem vet.
Apropå KSW så blir det dessutom bättre hela tiden dessutom och är väl den bästa/största organisstionen i europa numer?

Glömde ett "i" före KSW i mitt ursprunglig inlägg. Han kan mycket väl hamna i någon annan organisation. Har jag påstått motsatsen menar du?

Silvia var dock inte i KSW utan de matcher han har gått i den organisationen saknar total relevans för någon framtida framskjuten position inom MMA

Tvivlar inte en sekund på att det är en seriös snubbe(det vittnar hans tidigare bedrifter i alla fall) men jag känner bara en stor olust när han knallar in i samma ring som Butterbean..

Doctor Snuggles 2011-05-19 00:58

Mjo, det har varit tveksamma val av opponenter, det kan jag hålla med om. Men å andra sidan så är han redan ett stort namn, så det är klart promotors osv försöker tjäna lite pengar. Med butterbean så var det ju så att han kallade ut honom, och en del tror ju att det var lite av ett jippo sprunget från Butterbeans organisation som han är vd för eller vad det nu är, för framtida samarbete med ksw.

Doctor Snuggles 2011-05-19 12:32

Ny episod av the reem ute. Inkluderar en tillbakablick på pride. Bra skit som vanligt.

delta_mats 2011-05-19 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av yooii (Inlägg 5063413)
Som en nybörjare vet jag väl inte men man ska kunna begära mer från ett MMA-proffs. Han lär ju dock aldrig få något relevant motstånd KSW så det spelar ingen roll att hans boxning är kass.

Jadu. Om jag jämför med då jag tränade boxning så anser jag att Puddes teknik i det han presenterade i klippet är typiskt för någon som tränat boxning 1 år eller mindre 2-3 dagar i veckan, dvs nybörjare. Men vi får som Dr Snuggles skriver hoppas att han förbättrat sin kardio samt brottning ordentligt istället för även jag tror att det är där hans stora chanser finns. Självklart ska man inte göra en Brock när man blir pressad men någon Cain Velasquez behöver man ju inte förvänta sig heller.

Kwon 2011-05-19 15:18

Reem 3 var mkt nice

Kwon 2011-05-19 15:37

Crack!

delta_mats 2011-05-19 15:37

Var hittar man reem 3? Han borde gå till UFC, diggar honom stenhårt.

Kwon 2011-05-19 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5064547)
Var hittar man reem 3? Han borde gå till UFC, diggar honom stenhårt.

DeltaReem Part 3 - Rewinding Dat Dere

davve 2011-05-19 15:40

Finns länkat på MMANYTT.se

Petoria 2011-05-19 15:43



ca 52sek in :D

Kwon 2011-05-19 15:50

Är du Pro-Shields Pettan? :D

Petoria 2011-05-19 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5064572)
Är du Pro-Shields Pettan? :D

Nej inte mot GSP iaf! :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)