Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Konvex 2010-04-11 14:21

Tråkig event, och tycker BJ domslutet var fel, speciellt han som tyckte Frankie vann alla ronder wtf liksom.

Ashenshugar777 2010-04-11 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4292904)
BJ Penn vs Frankie

Ganska tråkig fight. Ni som säger att Frankie dominerade BJ Penn, så måste ni skoja? Kändes som att BJ skulle kunna avsluta matchen när som helst bara han skulle pressat på lite - såg ut som han väntade på något. Frankie's studsande jabbar gjorde ju knappast någon skada. Ganska synd att BJ inte tog för sig och försökte avsluta matchen. Han lär ju få tillbacks bältet strax endå!

Jag förstår inte folk som resonerar sådär "Det såg ut som att han hade kunnat avsluta det när han ville".. Tror folk att Bj penn inte vill ha kvar sitt bälte? Inte vill fortsätta vara champion? Hade han kunnat göra någonting hade han gjort det..

Min teori - delvis pga hans knälinda - är att han var skadad men inte vill cancel:a så han slogs skadad och därför såg han så miserabel ut som han gjorde.

tano 2010-04-11 15:03

Efter att ha sett presskonferensen undrar jag om Silva lever i någon slags drömvärld. Vet han inte om hur det ser ut när han spelar apa? När han springer runt och till och med gömmer sig bakom dommaren. Håller inte alls med om att det hade hjälpt det minsta om han knockat Damien i slutet och nu var det ju nästan det motsatta som skedde.

Han borde titta på matchen i efterhand och lyssna noga på White...

Yes 2010-04-11 15:04

Jag tyckte det såg ut som BJ träffade mer, fast jag satt inte direkt och räknade. Kanske trodde BJ samma sak, och därför inte ville ta risken att gå in och kriga.

Silva-matchen var ju en jäkla skam. Showboating är ghey och att flamsa istället för att slåss är rent pinsamt.

Kross 2010-04-11 15:43

Synd på Gustafsson att Grodan Boll lyckades choka ut han, brottarjävel. Dags att dopa upp Alexander till 265lbs så vi får se en comeback with a vengeance.

Edit: hmpf kom just på att det var LHW. Nåja, vill se brottararslets ansikte i bitar hursomhelst.

eternallord 2010-04-11 16:11

Alltså... jag måste försvara Silva lite. Eller kanske inte försvara, men lägga över ansvaret lite på White/UFC. Silva har tidigare visat att han behöver få en utmaning för att prestera. Första gången han försvarade på detta viset kunde det varit en "fluke", andra gången fattade White att han inte kan ge honom fler såna här pissfighter, men ändå kastar dom ut MAIA där, vad fan väntade folk sig egentligen?

Doctor Snuggles 2010-04-11 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4293586)
Alltså... jag måste försvara Silva lite. Eller kanske inte försvara, men lägga över ansvaret lite på White/UFC. Silva har tidigare visat att han behöver få en utmaning för att prestera. Första gången han försvarade på detta viset kunde det varit en "fluke", andra gången fattade White att han inte kan ge honom fler såna här pissfighter, men ändå kastar dom ut MAIA där, vad fan väntade folk sig egentligen?

Ja, faktum är att det är allas "fel". Danas för att vara en tjockskallig trögtänkt jävel, Maias för att vara för försiktig och defensiv, och Silvas för att leka för mycket apa. Mest är det faktiskt Dana's fel; det är han som är promotor och bör fatta vilka fighter som funkar. Fighterernas ansvar är ju egentligen bara att försöka vinna - hur är deras eget val. Dana är den som försöker sälja in underhållningen till oss.
Sedan så verkar det som Silva har börjat/fortsatt med detta beteendet efter Dana inte tillät honom boxas.

Yes 2010-04-11 16:38

Det var Silva själv som valde att agera som ett rövhål. Är moståndet så enkelt för man väl gå in och avsluta matchen.

Nyback 2010-04-11 16:41

hoppas Frankie blir av med bältet snart, tål verkligen inte hans fighting-stil, bra personlighet dock.
men asså hans studsande och amfetaminliknande beteende svider i ögonen.

Allt är redan sagt om Silva så orkar inte kommentera det.

Doctor Snuggles 2010-04-11 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4293626)
Det var Silva själv som valde att agera som ett rövhål. Är moståndet så enkelt för man väl gå in och avsluta matchen.

Vad spelar hans motivation för roll? Det är inte WWE detta, han är inte en skådis eller har något egentligt ansvar att göra matcherna bra (även om det sannolikt är bättre för hans underhållningsvärde och därigenom karriär).
Det är Dana som har det ansvaret; han har redan sett 2 matcher som hade liknande typ av motståndare och där Silva betedde sig på liknande sätt. Man behöver inte vara särskilt smart för att räkna ut att det finns en viss sannolikhet att denna match kommer te sig likadant.

Yes 2010-04-11 16:52

Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.

CpÅke 2010-04-11 16:55

problemet var ju att alex hade inget krut i slagen, dom kanske är hårda som många säger men han är alldeles för seg, har alldeles för mycket boxing stance det går inte o ha mot en sån brottare.

men jag tycker han gjorde det väldigt bra annars, själva brottningen då

jag förlora min respekt för silva, grejjen är att han kunde ju inte avsluta han? han bara lekte som han kunde det

Hemma Gymmaren 2010-04-11 16:57

Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.

Kabuto 2010-04-11 17:03

Han blir ju bara en lång 185:a, inte stor.. Tror han måste stanna i LHW och försöka få lite mer kvalitetsmassa..

Tigerkotten 2010-04-11 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4293678)
Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.

Eh, dålig idé. Han skulle tappa i styrka och ha svårt mot starka personer i den viktklassen. I LHW har han bra frame, och är lång även för den klassen. Men behöver lägga på sig mera muskler.

Ang Silva, visst jag anser också att D.Maia inte förtjänad en fight mot han heller. Hade hellre sett t.ex Nate.M mot han (även fast han förlorade sin senaste).

Men silva sa att han blivit förolämpad av Maia och gick in med attityden att "slå/märka" Maia. Men detta såg man ju inte mycket i rond 3-5. Hade gärna sätt att domaren gick in tidigare och sa till Silva att sluta springa omkring 24/7. Vart ju bättre när han snackade med han.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)