Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-02-25 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4197591)
Det var ju inte precis det jag sa. Även fast att båda är extremt duktiga (vilket jag skrev) och oavsett vad de har för sig i fritiden så är det något som stör mig på de.

Särskilt GSP som verkar vara en så otroligt ödmjuk och skön kille och som verkligen inte ger en den minsta luckan att hata honom. Jag blir irriterad så fort han dyker upp på skärmen. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är ...

Jag håller med om GSP. Gillar för det första inte hans fightingstil för fem öre *gäsp*. Sen har han ngn slags besserwisseraktig översittarstil, trots sin ödmjukhet.

schmecker 2010-02-25 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4197629)
Bedömer man inte fighters lite ojämt om man talar om "samma form"? Sporten har ju utvecklats enormt, och fortsätter att utvecklas, så det krävs en annan kaliber numer att mangla sig igenom motståndet.

absolut sporten har ju utvecklats mycket, ingen av de gamla fighters vi såg i 110 har utvecklat sig nämnvärt. wanderlei, cro cop och nog är precis samma fighters bara äldre, tröttare och långsammare.

mr ruhl 2010-02-25 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4195392)
Okej så jag har sett på andra forum om folk som snackar om en match mellan GSP och A.Silva.

Många säger att GSP skulle dominera Anderson genom sin wrestling och andra säger att Anderson skulle enkelt kunna undvika GSP's nedtagningar.

Jag säger själv att Anderson skulle enkelt kunna hålla distans från GSP och inte visa särskilt mycket respekt då han gillar och dansa och är allmänt grym.

Jag tror lätt på Anderson...

tror GSP skulle ta ner anderson gång efter gång, bj penn har ju riktigt bra takedown defence men åkte ner gång efter gång av GSP..ja hur som helst så skulle det vara en jävligt intressant match:thumbup:

eternallord 2010-02-25 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 4197955)
tror GSP skulle ta ner anderson gång efter gång, bj penn har ju riktigt bra takedown defence

BJ Penn är en lightweight/welterweight, Anderson är en Middleweight/Light Heavyweight, du tror inte dessa fysiska förutsättningar kan komma att spela in något?

Jag tror inte GSP skulle ha en chans mot Anderson Silva om jag ska vara ärlig.

Doctor Snuggles 2010-02-25 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 4197955)
tror GSP skulle ta ner anderson gång efter gång, bj penn har ju riktigt bra takedown defence men åkte ner gång efter gång av GSP..ja hur som helst så skulle det vara en jävligt intressant match:thumbup:

Nope. Silva's standup, både när det gäller defence, attack och först och främst adaptabilitet, är i en annan liga. Varför tog inte franklin ner silva gång efter gång, eller henderson? Är de så mycket sämre än GSP? (Henderson tog visserligen ner Silva då han var oförsiktig, men inte gång på gång, och han klarade inte av silvas BJJ)

schmecker 2010-02-25 19:51

problemet för st. pierre är ju att han är lite kort i rocken jämfört med silva, silva har rejält övertag i räckvidd. silva har blivit nedplockad av både henderson och lutter så är inte bara möjligt utan ganska sannolikt att st. pierre med kanske bästa nedtagningarna i dagens mma kan ta ner honom, om han sen kan göra nåt med honom på backen är ju en annan femma.

mr ruhl 2010-02-25 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4197973)
BJ Penn är en lightweight/welterweight, Anderson är en Middleweight/Light Heavyweight, du tror inte dessa fysiska förutsättningar kan komma att spela in något?

Jag tror inte GSP skulle ha en chans mot Anderson Silva om jag ska vara ärlig.

klart det spelar in, men poängen är att GSP är riktigt bra på takedowns..

men vad bra att du är ärlig;) och jag ska väl försöka vara lika ärlig och säga att jag hade satt mina stålar på GSP

Doctor Snuggles 2010-02-25 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4197999)
problemet för st. pierre är ju att han är lite kort i rocken jämfört med silva, silva har rejält övertag i räckvidd. silva har blivit nedplockad av både henderson och lutter så är inte bara möjligt utan ganska sannolikt att st. pierre med kanske bästa nedtagningarna i dagens mma kan ta ner honom, om han sen kan göra nåt med honom på backen är ju en annan femma.

Ja, men tänk på att Silva skulle vara väl medveten om det och anpassa sin stil. Thaiknän har ju för övrigt visat sig vara mycket effektivt mot wrestlers, och då silva kanske har de pricksäkraste knäna jag sett så...

schmecker 2010-02-25 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4198023)
Ja, men tänk på att Silva skulle vara väl medveten om det och anpassa sin stil. Thaiknän har ju för övrigt visat sig vara mycket effektivt mot wrestlers, och då silva kanske har de pricksäkraste knäna jag sett så...

absolut, onekligen grymt intresssant match rent stilistiskt. st pierre är ju inte den som tjurrusar telegraferade takedowns utan är väl en mästare på tima dem, visade han ju exemplariskt mot alves.

delta_mats 2010-02-25 20:11

Det är svårare att ta ner en längre motståndare än en kortare. Där har Silva fördel jämfört med Penn. GSP kan egentligen bara avgöra på ground and pound, vilket han är väldigt bra på iof. Silva å andra sidan kan avsluta stående, med ground and pound eller submission. Jag tror Silva skulle ta GSP ganska komfortabelt.

Kwon 2010-02-25 20:20

Silva tar det NP!

Den här e dock alltid lika rolig! :D


Doctor Snuggles 2010-02-25 20:21

Hade han inte problem med just den vänsta hälen innan fighten också?
Har för mig jag läst det, men vet inte om det stämmer.

EDIT: Andra vänster.

eternallord 2010-02-25 20:22

Anderson Silva har den här skrämselfaktorn som bara en handfull fighters på planeten besitter. Han besitter ett sånt vansinnigt arv att man märker på alla hans motståndare hur "out of character" de blir när de går in i ringen med honom. Finns en hel drös med fighters han mött där jag tänkt "nu jävlar får han sig en match", men varje gång har jag blivit förvånad och besviken över hur lite de har att sätta emot. De verkar bli så påverkade och går rakt in i hans stil så det blir a walk in the park varje gång i stort sett. Märkligt... Fedor verkar ha samma effekt på alla han möter.

delta_mats 2010-02-25 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4198115)
Anderson Silva har den här skrämselfaktorn som bara en handfull fighters på planeten besitter. Han besitter ett sånt vansinnigt arv att man märker på alla hans motståndare hur "out of character" de blir när de går in i ringen med honom. Finns en hel drös med fighters han mött där jag tänkt "nu jävlar får han sig en match", men varje gång har jag blivit förvånad och besviken över hur lite de har att sätta emot. De verkar bli så påverkade och går rakt in i hans stil så det blir a walk in the park varje gång i stort sett. Märkligt... Fedor verkar ha samma effekt på alla han möter.

Silva har sån fruktansvärd timing så det är skrämmande, man kan nästan tro att han är tankeläsare, vilket han i princip är då han är riktigt grym på att läsa sina motståndare. Detta i kombination kan helt ta udden av vilken motståndare som helst och få en duktig fighter att se ut som en nybörjare.

Doctor Snuggles 2010-02-25 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4198115)
Anderson Silva har den här skrämselfaktorn som bara en handfull fighters på planeten besitter. Han besitter ett sånt vansinnigt arv att man märker på alla hans motståndare hur "out of character" de blir när de går in i ringen med honom. Finns en hel drös med fighters han mött där jag tänkt "nu jävlar får han sig en match", men varje gång har jag blivit förvånad och besviken över hur lite de har att sätta emot. De verkar bli så påverkade och går rakt in i hans stil så det blir a walk in the park varje gång i stort sett. Märkligt... Fedor verkar ha samma effekt på alla han möter.

Det ligger nog lite i det. Fast så mycket är inövat och sitter i ryggmärgen så det gäller nog bara i viss utsträckning. Resten är bara att han är så sjukt mycket bättre tekniskt så de vet inte vad de ska göra och ser bara klumpiga ut. Kolla bara hur han t.ex. dominerade Henderson, en olympisk brottare, på marken i andra ronden. Och Henderson verkade inte lida av rampfeber heller om man ser på att han vann första ronden efter sin nedtagning.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)