Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

andeem 2016-03-31 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7548626)
Är conor diaz huvudmatchen? Isf hur motiverar man det? jävla pajas organisation

Äsch, inga konstigheter, Conor är fortfarande den stora stjärnan. Och det blir ju ett jävla bra kort.

Det är fullt möjligt att han spelar sina kort smartare den här gången och vinner. Fast visst lutar det åt Nate igen.

Cooks 2016-03-31 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7548721)
Äsch, inga konstigheter, Conor är fortfarande den stora stjärnan. Och det blir ju ett jävla bra kort.

Det är fullt möjligt att han spelar sina kort smartare den här gången och vinner. Fast visst lutar det åt Nate igen.

Tror det blir som någon skrev i ett tidigare inlägg, Nate bryr sig bara om $, skiten fullständigt i titlar och vinster så lite extra pengar under bordet och han låter Conor få tillbaka sin hype. ;)

cero 2016-03-31 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7548622)
Conor diaz officiellt. 170lbs
Aldo frankie interim för 145.
Katastrof. Bra dock för ännu en payday för Nathan.

Bägge på UFC 200?

Förvånad att de bokar Aldo på en sådan viktig gala i och med att han är så skadebenägen.

Citat:

Nate bryr sig bara om $, skiten fullständigt i titlar och vinster
Kan man verkligen prestera på så hög nivå om man enbart bryr sig om pengarna?

Doctor Snuggles 2016-03-31 20:26

De stackar galan med en massa fighter, och har säkert några i bakfickan, så om några faller ur så är det inte en big deal. (Kan det bli mer svengelskt?)

Doctor Snuggles 2016-03-31 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7548717)
Jo han saknar lite size mot Diaz men det är den sämsta ursäkten om han drar den. Det visste han sedan innan, att använda det som en ursäkt är fan:banned

Va? Finns många värre "ursäkter". Har du lyssnat på Weidman på senast? Dessutom så slåss Conor i 170 för att det just inte ska finnas några ursäkter om han vinner. Om han slåss smart men ändå förlorar så kommer han sannolikt inte ge några ursäkter alls skulle jag tro.

PureWhey 2016-03-31 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7549007)
Va? Finns många värre "ursäkter". Har du lyssnat på Weidman på senast? Dessutom så slåss Conor i 170 för att det just inte ska finnas några ursäkter om han vinner. Om han slåss smart men ändå förlorar så kommer han sannolikt inte ge några ursäkter alls skulle jag tro.

Att gå upp i viktklass och sedan skylla på viktklassen? Låter oerhört dumt i mina öron, men visst.

cero 2016-03-31 21:35

Citat:

Jo han saknar lite size mot Diaz
En halv viktklass (med det menar jag att Conor är näst intill död @ 145 och Diaz är en medelmåttlig 155'are) är inte så mycket om man jämför två strikers som båda har medioker offensiv brottning. Vet inte vad "size" hade att göra med den matchen, förutom det att Diaz kanske kan ta mer stryk än små fjäderviktare som Brandao och Brimage.

Doctor Snuggles 2016-03-31 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7549012)
Att gå upp i viktklass och sedan skylla på viktklassen? Låter oerhört dumt i mina öron, men visst.

Nu går han rent tekniskt upp 2 viktklasser. Men att säga "jag tog en risk, två gånger, verkar som viktskillnaden ändå är för mycket", eller ngt i den stilen, är en helt rimlig sak att säga.

Doctor Snuggles 2016-03-31 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7549066)
En halv viktklass (med det menar jag att Conor är näst intill död @ 145 och Diaz är en medelmåttlig 155'are) är inte så mycket om man jämför två strikers som båda har medioker offensiv brottning.

I clinchen och grapplingen (han tog ner Conor en gång), så gör storleken stor skillnad. I strikingen så gör räckvidden skillnad. Vi vet dessutom inte särskilt mycket om Conors offensiva brottning, eftersom han väldigt sällan försökt ta ner folk. De gånger han gjort det, såg det bra ut, t.ex. mot Holloway som Bermudez hade problem att ta/hålla nere. Panikförsöket på Diaz när han var slut/skakad kan man nog inte räkna.

cero 2016-03-31 21:59

Klart allt bidrar, men den största faktorn måste väl ha varit att Conor såg trött och plattfotad ut redan efter en enda rond? T om Kavanagh sade att han aldrig sett honom så trött förut. Någon enorm skillnad i räckvidd är det inte heller, om Conors 188 cm stämmer vilket jag iofs tvivlar på.

Agitator 2016-03-31 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7548626)
Är conor diaz huvudmatchen? Isf hur motiverar man det? jävla pajas organisation

Tapatalk

Du tror ufc är en legitim stege till vem som är bäst och följer några regler för sina kort? Det är enbart en gladiator arena och den matchen som är absolut mest intressant och störst är den som blir huvudkortet, och sedan så pusslas det ihop bland olika kort hur det ska fungera bäst så de alltid försöker ha något intressant på de flesta kort. Vilket de tyvär inte alltid har, därför de konstant söker efter nytt blod.

Conor Diaz som huvudkort är självklart i detta fall. Finns inget annat som drar tittare i ufc's nutid. Skulle varit Silva vs GSP. Men det hade inte hänt.

Så extremt logiskt ifall du frågar mig.

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7548706)
$$$

Denna gången får Diaz lite tid att träna innan också.

Diaz var redan tränad, och helt ärligt, den killen har aldrig använt mer än en stil. För rökt av allt weed för att lära sig nytt känns det som också, hans fightingstil sitter sedan sin ungdomsår innan han weeda bort hjärna för mycket.

Han var inte så ur form som folk tror. Men klart det är bra med träningscamp.

cero 2016-03-31 22:11

Citat:

Men klart det är bra med träningscamp.
För en så brutalt jobbig sport som MMA så är det verkligen skillnad på att vara i form, som Diaz alltid är, och att vara i tävlingsform för 25 minuter. Men matchen var mestadels ståendes och avslutades i andra ronden så det vart skitsamma.

Doctor Snuggles 2016-04-01 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7549080)
Klart allt bidrar, men den största faktorn måste väl ha varit att Conor såg trött och plattfotad ut redan efter en enda rond? T om Kavanagh sade att han aldrig sett honom så trött förut. Någon enorm skillnad i räckvidd är det inte heller, om Conors 188 cm stämmer vilket jag iofs tvivlar på.

Nate har längre räckvidd, och jo, det gör en hel del skillnad om man är en counterstriker som är van vid att ha längre räckvidd. At Nate är en southpaw gör sitt också. Visst var faktum att Conor slog ut sig en stor del av varför han förlorade, men även om han inte skulle gjort det, så misstänkte jag att Nates vingspann skulle ställa till bekymmer.

Bailah 2016-04-01 02:14

Somethings shady.

https://mobile.twitter.com/John_Kava...54090889838592

kaer 2016-04-01 10:51

Aprilskämt?
https://www.facebook.com/AlexTheMauler/?fref=nf


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)