Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2016-03-17 04:28

Anderson silva vs Uriah Hall ufc 198.
Shiet. Kan bli episkt, dock farligt. Vill verkligen inte se silva bli knockad. Dock beror det på vilken Hall som dyker upp.

cero 2016-03-17 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7541283)
Anderson silva vs Uriah Hall ufc 198.
Shiet. Kan bli episkt, dock farligt. Vill verkligen inte se silva bli knockad. Dock beror det på vilken Hall som dyker upp.

Hoppas han kan motivera sig till att faktist vilja vinna denna gången.. *grr27*

delta_mats 2016-03-17 11:49

Hoppas Silva blir dyngknockad och slutar fightas efter det. Som den pajas han blivit.

Bailah 2016-03-17 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7541398)
Hoppas Silva blir dyngknockad och slutar fightas efter det. Som den pajas han blivit.

Shoo, han är goat.

cero 2016-03-17 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7541462)
Shoo, han är goat.

Sa någon goat?

http://i.imgur.com/Cb8Dqlx.gif

svenbanan 2016-03-17 16:24

Fasen alltså, jag lyssnade på ett gammal avsnitt av Joe Rogans podcast, med Rickson Gracie som gäst. Tydligen så var inte familjen Gracie helt säkra på att Royce skulle dominera där som det sedan skulle visa sig att han gjorde. Backupplanen var att ifall Royce åkte på stryk så skulle Rickson kliva in och bli deras kille i UFC.

Fan vad jag hade velat se Rickson i UFC!!!

Ohjo 2016-03-17 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7541572)
Fasen alltså, jag lyssnade på ett gammal avsnitt av Joe Rogans podcast, med Rickson Gracie som gäst. Tydligen så var inte familjen Gracie helt säkra på att Royce skulle dominera där som det sedan skulle visa sig att han gjorde. Backupplanen var att ifall Royce åkte på stryk så skulle Rickson kliva in och bli deras kille i UFC.

Fan vad jag hade velat se Rickson i UFC!!!

Skulle du kunna länka podden? (Om du nyligen lyssnade )

Tapatalk

cero 2016-03-17 16:30

Om någon är påväg till gymmet och behövs lite feels:


mottat 2016-03-17 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7541577)
Skulle du kunna länka podden? (Om du nyligen lyssnade )

Tapatalk


svenbanan 2016-03-17 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Ohjo (Inlägg 7541577)
Skulle du kunna länka podden? (Om du nyligen lyssnade )

Tapatalk

Det var på youtube faktiskt. Så egentligen var det en video, fast jag lyssnade på ljudet mest (hade telefonen i fickan)...

Han är jävligt skön Rickson...



Det finns ett klipp också då Eddie Bravo visar lite av sina olika tekniker för Rickson, och Rickson säger att han ska fundera på ifall det kan vara nåt för hans son, Kron. Han fajtas i nån mindre MMA organisation tror jag.



I2815 2016-03-17 21:18

Synd att Rickson är så trasig i kroppen nu. Minns så väl hur före sin tid han verkade i dokumentären Choke som följer honom när han tar hem en tidig MMA-turnering i Japan. Mobilitet, styrka, teknik. Rickson hade allt och lite mer, sett till sin tid. Tråkigt att han åkt på skador på äldre dagar.

Jag har varit ett McGregor-fan tidigt. Jag gillar inte personer som är i stora i käften vanligtvis men McGregor visade alltid respekt till sina motståndare efteråt och för alla med 2 fungerande hjärnhalvor så kunde man se hur mycket tid han la på att promota sig själv och hur otrolig bra det fungerade. Jag tror verkligen han är kapabel till att komma tillbaka. Han kommer inte köra en Rousey och bli en mental dvärg (i sammanhanget) för att han fick stryk. Han tog en chansning, precis som Nate gjorde. Han förstod direkt, redan i post-fight intervjun vad han gjorde för fel och han kommer komma tillbaka bättre. Självklart är det en ny situation, han är ju större än vad han kunnat drömma om och varje hat-tråd på internet rinner ju över av skadeglädje men det får man ta och jag tror att han kan ta det. I jämförelse med Rousey så förstår han ju hur man spelar spelet.

Sen förstår inte folk hur duktiga boxare Nate och Nick är. Jag har själv boxats på en nivå som åtminstone överstiger "jag vill komma i form"-nivån och de har alltid varit väldigt, väldigt duktiga boxare. Ärligt talat har jag alltid tyckt att Nate varit den bättre när han inte valt att skita i allt och slänga bort matcherna. Det finns ingen som kan stå och byta slag med Nick men han förlitar sig väldigt mycket på sin haka och får väldigt många rena träffar. En av anledningarna till att Nate klarade av att ta McGregors slagkraft var hans förmåga att rulla med slagen så att vänsterhanden antingen studsade på axeln eller träffade honom när han var på väg i bort från slagen. Det är skitsvårt att lära sig. Hade jag haft tränare som haft kunskapen (och en rygg som höll för att röra sig så) så hade jag fortfarande haft otroligt svårt att klara av det. Det krävs en del reflexer men framförallt förmågan att läsa slaget. Hade han bara tagit varje vänsterhand Connor slängde i första ronden hade han inte klarat det. Inte bara såg han till att rulla med slagen, han positionerade sig på ett sätt som gjorde att han direkt var i position att försvara nästa slag eller att själv attackera. Väldigt imponerande.

Jag hoppas inte Nate drar sig tillbaka. Han och hans bror, hur duktiga de än är på att slåss, är inga genier när det kommer till förhandlingar, eller snarare att väljare förhandlare. Nate emot Dos Anjos är ganska logiskt men Dos Anjos kommer vara en matta på honom ifall Nate inte lyckas få in lite slag, göra honom trött och få in en sub i de senare ronderna. Jag tycker Nate ska skippa tänket som Nick har att bara ta stora fighter. Nate - Cerrone II kan bli en kanonmatch som Nate tar precis som första matchen. Det handlar om att använda en smart strategi och att börja prata om att dra sig tillbaka och invänta 500k dollar per match kommer inte fungera. Ja, han slaktade guld-kon men det räcker inte och någon borde ge honom riktig hjälp. Tänk på att han bara tog hem 20/20 k i hans match emot Michael Johnson, en topprankad lättviktare sist.

Ohjo 2016-03-18 06:17

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7541644)

Tack. :)

Tapatalk

Bailah 2016-03-18 23:53

Ryktas om rematch för Conor vs nate ufc 200.

Seriöst? Wtf?

Hur tänker ufc då? Ska 145 stå stilla igen? För att Conor är bitter för att han förlorade? Endast för cash? Var det en "nära" fight? Conor har inte försvarat sitt bälte men får rematch, aldo var champ i en jävla massa år och fick ingen rematch. Blir den fighten av, så visst kommer jag njuta av att Nate krossar Conor igen och tjänar pengar. Men det är jävligt tråkigt.

Conor vs Frankie
Nate vs Rda

Win win.

Griip 2016-03-19 06:42

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7542350)
Ryktas om rematch för Conor vs nate ufc 200.

Seriöst? Wtf?

Hur tänker ufc då? Ska 145 stå stilla igen? För att Conor är bitter för att han förlorade? Endast för cash? Var det en "nära" fight? Conor har inte försvarat sitt bälte men får rematch, aldo var champ i en jävla massa år och fick ingen rematch. Blir den fighten av, så visst kommer jag njuta av att Nate krossar Conor igen och tjänar pengar. Men det är jävligt tråkigt.

Conor vs Frankie
Nate vs Rda

Win win.

OM den matchen sker på 200 kortet så kommer det vara en framtvingad læggmatch av Diaz som kommer få 7 siffrigt dollarbelopp under bordet medans lille lepprikanen får lite betalt men tillbaka sin hype.

Kinbote 2016-03-19 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 7542389)
OM den matchen sker på 200 kortet så kommer det vara en framtvingad læggmatch av Diaz som kommer få 7 siffrigt dollarbelopp under bordet medans lille lepprikanen får lite betalt men tillbaka sin hype.

Är det härligt att leva i konspirationsvärlden? :)

Håller dock med om att det är en märklig match sett till att Conor har bältet i 145. Skulle det ske är det rimligtvis så att han även frånsäger sig bältet, om nu inte alla potentiella utmanare är skadade.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)