Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

clinteastwood 2009-12-12 00:12

Hahhhaaa bäst!

Doctor Snuggles 2009-12-12 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4042094)
Lesnar, lätt. Han är betydligt rörligare och bättre tekniskt, plus att han också är stor som två hus. Men med lite mer träning vet man ju aldrig hur bra Pudzi kan bli.

Såg ju annars inte ut att vara mycket till motstånd i den här matchen.

Om det skulle mötas nu skulle det nog kunna bli jämnt, men jag tror ändå Pudzian bara är för stark för Lesnars noshörningsstil.

clinteastwood 2009-12-12 00:14

Grym!


way 2009-12-12 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4042116)
Om det skulle mötas nu skulle det nog kunna bli jämnt, men jag tror ändå Pudzian bara är för stark för Lesnars noshörningsstil.

Skulle verkligen vara nice att äntligen se Lesnar möta någon som kan mäta sig med honom vad det gäller styrka och vikt. Då kan verkligen tekniken träda in om man säger så.

Pudz sparkar ser så jävla roliga ut, så otroligt stela.

Apos78 2009-12-12 00:18

Haha...fan vad han matar i slutet. Han har stående lite stilen som en boxare från sent 1800-tal.

davve 2009-12-12 00:19

Hehe fan vad skönt, av det lilla man hinner se i klippet.

Go Pudzi. =)

Doctor Snuggles 2009-12-12 00:19

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4042118)
Skulle verkligen vara nice att äntligen se Lesnar möta någon som kan mäta sig med honom vad det gäller styrka och vikt. Då kan verkligen tekniken träda in om man säger så.

Pudz sparkar ser så jävla roliga ut, så otroligt stela.

Han var ju iof tvungen att springa efter samtidigt, det bidrog nog till klumpigheten. Sen kanske han var liiiite övertänd också.
Domarn fick nästan göra en flying armbar för att hindra honom.... :D

Doctor Snuggles 2009-12-12 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4042117)
Grym!




Matsa 2009-12-12 00:24

Heh, ja, jag gillar hur domaren kastade sig på honom! Men hjälp, vad överkörd stackars Najman måste känna sig.

Yes 2009-12-12 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4042116)
Om det skulle mötas nu skulle det nog kunna bli jämnt, men jag tror ändå Pudzian bara är för stark för Lesnars noshörningsstil.

Nja... kolla hur stelt han rör sig och vad för slags teknik han har. Lesnar är däremot väldigt rörlig för sin storlek och tekniskt överlägsen(framförallt lär han vara det på backen). Även om Pudzi lär vara betydligt starkare så är ändå Lesnar lika stor. Lesnar har dessutom mött grappar som Mir och Couture. Najman är en snubbe som precis också gjorde MMA debut och har ett boxnings-record på 13-4 i Polen. Känns som en matchning där man verkligen ville att Pudzi skulle vinna.

Nog för jag tror Pudzi har potential att bli seriöst farlig, och det vore riktigt kul om det går bra för honom, men känns som det är en bit kvar till tungviktstiteln i UFC.

svennebanan 2009-12-12 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4042135)

Vad heter den rullen, med tomtarna? En barndomsfavorit.

panzerpig 2009-12-12 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av svennebanan (Inlägg 4042152)
Vad heter den rullen, med tomtarna? En barndomsfavorit.

Trolltyg i tomteskogen. finns på youtube :)

Apos78 2009-12-12 00:32

Trolltyg i tomteskogen.

Doctor Snuggles 2009-12-12 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4042145)
Nja... kolla hur stelt han rör sig och vad för slags teknik han har. Lesnar är däremot väldigt rörlig för sin storlek och tekniskt överlägsen(framförallt lär han vara det på backen). Även om Pudzi lär vara betydligt starkare så är ändå Lesnar lika stor. Lesnar har dessutom mött grappar som Mir och Couture. Najman är en snubbe som precis också gjorde MMA debut och har ett boxnings-record på 13-4 i Polen. Känns som en matchning där man verkligen ville att Pudzi skulle vinna.

Nog för jag tror Pudzi har potential att bli seriöst farlig, och det vore riktigt kul om det går bra för honom, men känns som det är en bit kvar till tungviktstiteln i UFC.

Visst, men han dwarfade ändå Mir och kramfarbrorn. Hans teknik består ju främst av att lägga sig på motståndaren och klappa säften. Det finns ingen chans att han lyckas göra det med Pudzian. Isf om matchen drar ut och Pudzian har sämre kondis.
I vilket fall så hann vi inte se särskilt mycket. Pudde var grymt övertänd och då är det lätt att tekniken flyger ut genom fönstret. Det har man ju sett även med erfarna tekniskt kunniga fighters.
Han har säkerligen en hel del att jobba på, och jag tycker också han är lite för stel, men han är ju kontrakterad för 4 matcher inom KSW. Tungviktstiteln kommer nog inom en eller två matcher, då får vi se vad han går för.

Yes 2009-12-12 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4042161)
Visst, men han dwarfade ändå Mir och kramfarbrorn. Hans teknik består ju främst av att lägga sig på motståndaren och klappa säften. Det finns ingen chans att han lyckas göra det med Pudzian. Isf om matchen drar ut och Pudzian har sämre kondis.
I vilket fall så hann vi inte se särskilt mycket. Pudde var grymt övertänd och då är det lätt att tekniken flyger ut genom fönstret. Det har man ju sett även med erfarna tekniskt kunniga fighters.
Han har säkerligen en hel del att jobba på, och jag tycker också han är lite för stel, men han är ju kontrakterad för 4 matcher inom KSW. Tungviktstiteln kommer nog inom en eller två matcher, då får vi se vad han går för.

Brock lär ju kunna få ned honom iaf och då är frågan hur bra han jobbar på rygg. Lär förstås behövas mer än att bara lägga sig på honom och klappa säften, men Brock är brottare så han borde ha en lite bredare arsenal att ta till.

Nå, hursomhelst lär vi få se. Jag hoppas iaf på feta slams och mycket ground 'n pound från Pudzi. Tänk ångvält med murbräckor som nävar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)