Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2014-04-25 17:24

"I went 80-percent," Jones said about the Gustafsson fight. "I'm not making any excuses, Gustafsson did a great job in the fight, but I know I had a lot more in me. I did some of the cardio tests that I normally do and my numbers weren't the same.
"Me knowing that, I still went into the fight thinking well since I can't perform excellent, maybe I'll still perform really, really high and still really, really good and maybe the fight will be a little bit closer if I just put half the effort in. I learned the lesson the hard way that you have to give full effort."

Nu får han ge sig!

Lagt 100kr på att Glover vinner, hoppas faaan på det.
Ja, jag är en hater.

Doctor Snuggles 2014-04-25 17:41

Jag skulle iof inte bli förvånad om någon som seglat igenom sitt motstånd kan bli lite loj.

cero 2014-04-25 19:37

Om Jones lyckas göra lite justeringar så tror jag han kan vara mycket mer effektiv med sin brottning. Men det är ett stort OM. Alex tror jag inte kan prestera mycket bättre än vad han gjorde förra matchen. Men det räcker dock för att ta hem segern om Jones inte förbättrar sin prestation.

Doctor Snuggles 2014-04-25 19:45

Jag tror att risken är att Alex kommer försöka ta i lite mer nästa gång för att försöka avsluta Jones, och kommer göra sig lite mer mottaglig för nedtagningar.

cero 2014-04-25 19:51

Varför tror du det? Han var inte i närheten av att avsluta i första matchen. Det var ju Alex själv som var påväg att åka i backen. Han kommer nog vara mer fokuserad på att faktist VINNA.

Ajemän 2014-04-25 19:52

Jag tror Jones är top 3 bästa mma-fighters of all time. Tror inte Gustavsson är där ännu, utan jag tror Alex behöver 1-2 år till innan han når samma nivå...

Jones ÄR spektakulär, och har alltid varit en av mina favoriter att se :) Men hoppas såklart att Alex tar honom snarast möjligt.

Är 100% på att Jones vinner imorn.

cero 2014-04-25 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6970476)
Jag tror Jones är top 3 bästa mma-fighters of all time. Tror inte Gustavsson är där ännu, utan jag tror Alex behöver 1-2 år till innan han når samma nivå...

Jones ÄR spektakulär, och har alltid varit en av mina favoriter att se :) Men hoppas såklart att Alex tar honom snarast möjligt.

Är 100% på att Jones vinner imorn.

Givetvis är Alex inte i närheten av någon GOAT-status, men styles makes match-ups. Jones brottning var inte effektiv mot Alex och det gjorde matchen otroligt jämn. Om det inte vore för den där armbågen i slutet av fjärde ronden så hade Alex sannolikt vunnit matchen, så hur kan man vara 100% på något i returmötet?

Ajemän 2014-04-25 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6970482)
Givetvis är Alex inte i närheten av någon GOAT-status, men styles makes match-ups. Jones brottning var inte effektiv mot Alex och det gjorde matchen otroligt jämn. Om det inte vore för den där armbågen i slutet av fjärde ronden så hade Alex sannolikt vunnit matchen, så hur kan man vara 100% på något i returmötet?


Returmötet, nejnej, där är jag knappast 100%. Jag menar mot Teixeira.

Retur skulle jag ge Alex typ 60-65% chans :) Armbågen förändrade ju allt i den matchen, Alex gjorde riktigt bra ifrån sig!

cero 2014-04-25 20:03

Läste fel.

Matchen mot Texeira kommer bli väldigt intressant. Han är verkligen en helt ny utmaning för Jones, och det är sånt man vill se i titelmatcher. Glover har haft många snabba avslut i UFC, och den enda långa matchen var mot Rampage som är väldigt olik Jones, så det är svårt att bedömma hur skicklig han egentligen är.

Hela galan imorgon kommer bli fantastisk. Johnsons debut mot Davis, 185s svarta häst Rockhold mot Boetch, Jim Miller, Max Holloway, Benavidez, Castillo osv. *drool*

Dav0d 2014-04-25 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6970446)
Om Jones lyckas göra lite justeringar så tror jag han kan vara mycket mer effektiv med sin brottning. Men det är ett stort OM. Alex tror jag inte kan prestera mycket bättre än vad han gjorde förra matchen. Men det räcker dock för att ta hem segern om Jones inte förbättrar sin prestation.

Du tror inte Alex på ett år kommer kunna prestera bättre...? Jag tror på väldigt jämnt möte. Jones kommer inte underskatta Alex lika mycket och verkligen komma in med sitt äss. Alex kommer ha väldigt hög utvecklingskurva och blivit ännu bättre än tidigare.

Mjomja 2014-04-25 20:12

Tror det kommer bli som i Barao - Faber / Ronda - Mcmann, Jones kommer träffa Teixeria tidigt och sen stoppas fighten innan något hunnit hända typ.

Grazzafukkinrazzi 2014-04-25 20:13

Glovers glashaka kommer ge Jones hans första riktiga knockseger. Lovar er. i cri evertiem.

eternallord 2014-04-25 20:15

Jones slår Teixeira med relativ lätthet, men kommer förlora mot en markant förbättrad Gustafsson. Där är min prediction :)

Doctor Snuggles 2014-04-25 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6970471)
Varför tror du det? Han var inte i närheten av att avsluta i första matchen. Det var ju Alex själv som var påväg att åka i backen. Han kommer nog vara mer fokuserad på att faktist VINNA.

Trodde du inte han försökte vinna förut? Baserat på vad han sagt, och för att inte riskera att åka på en nära match som han förlorar igen, och att han är hyffsat säker på att kunna försvara nedtagningarna, så kommer han nog att försöka skruva upp intensiteten några snäpp.
Men man vet aldrig, Jones kanske förlorar mot Taxeira. :D

Ajemän 2014-04-25 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6970538)
Trodde du inte han försökte vinna förut? Baserat på vad han sagt, och för att inte riskera att åka på en nära match som han förlorar igen, och att han är hyffsat säker på att kunna försvara nedtagningarna, så kommer han nog att försöka skruva upp intensiteten några snäpp.
Men man vet aldrig, Jones kanske förlorar mot Taxeira. :D


Haha, det är bara i mma folk säger som när man var barn: "Jag gjorde inte mitt bästa!"


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)