Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2013-11-24 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6746100)
Fan vad jag hatar kändisreportrar. Snäppet över paparazzis.

Hahahaha underbart att MMA-stjärnorna också börjat få stalkers. Det har de förtjänat. ;)

cero 2013-11-24 15:19

Jones säger att han flyttar upp till tungvikt permanent inom 2 år, och har en superfight mot Cain inom 1 år. Fy fan vilken match det hade varit. Enligt Jones väger han 230 nu (i garanterat bättre form än Cain), så han har ju minst lika många om inte fler kvalitetskilon.



Får se om Alex kan spoil the party. :D

eternallord 2013-11-24 15:26

Cains svaghet om något verkar vara en lite suspekt haka för divisionen (även om den såg stabil ut mot JDS senast), men jag tror hans brottning och kondition är bättre Jones'. Jones har ju aldrig varit känd för någon KO-power, så jag tror det kommer bli en väldigt jobbig fight för Jones om den nu blir av.

Doctor Snuggles 2013-11-24 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6746823)
Cains svaghet om något verkar vara en lite suspekt haka för divisionen (även om den såg stabil ut mot JDS senast), men jag tror hans brottning och kondition är bättre Jones'. Jones har ju aldrig varit känd för någon KO-power, så jag tror det kommer bli en väldigt jobbig fight för Jones om den nu blir av.

Det blir nog tufft. Fast då måste man minnas att Cain ej heller mött en bra brottare i buren, definitivt inte med den kroppstypen som Jones.
Han tränar visserligen med Cormier, men sparring och fight är två olika saker.
Jacksons är ju också hyffsat duktiga på gameplans och att hitta svagheter hos motståndare. Det är inte som Cain inte har tendenser.

cero 2013-11-24 15:39

Cain har egentligen bara mött en person med riktigt bra TDD, och då hade han enorma problem innan hans överlägsna kondition tog över. Så vad gäller nedtagningar tror jag det är ganska lika eller ett litet övertag för Jones. Cain verkar dock ha bättre toppkontroll.

Vem som har bäst kondition vet jag inte riktigt. Cain får väldigt mycket extracreds för sin kondition eftersom han är en "tungviktare", när han i själva verket inte är mycket större än Jones som också klarar av 5 ronder i riktigt bra tempo. Sedan får man tänka på att JDS till stor del blev en vandrande slagpåse efter första ronden i deras match, så Cain var i total kontroll vilket hjälper konditionen enormt.

Striking ger jag till Jones. Han har inte KO-power, men han har bättre fundamentals än JDS, och använder sig mycket av långa slag och sparkar vilket kommer vara något helt nytt för Cain. Jones har sett bättre ut ståendes mot bättre motstånd.

Doctor Snuggles 2013-11-24 15:46

Då måste man dock också minnas att om Jones går upp 10 kg i muskelmassa, att hans kondition kan påverkas betydligt. Även hans KO-power, dock. Han har dessutom KO-power i armbågarna, och jag tror han skulle kunna ha tryck i sina raka slag om han bara lärde sig att få in vikten bakom. En vanlig 1-2, om hyffsad, skulle kunna ge honom väldigt mycket. Var ju typ det enda vapnet som Tim Salivja hade, och ändå vann han med en av de (då) bättre boxarna i HW.

Vandraren 2013-11-24 16:47

Står still i mitt lilla huvud just nu, vem är personen som Cain mött med bra TDD?

Skickat från min Galaxy Nexus

Doctor Snuggles 2013-11-24 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av vandraren (Inlägg 6746940)
står still i mitt lilla huvud just nu, vem är personen som cain mött med bra tdd?

Skickat från min galaxy nexus

jds? ;)

cero 2013-11-24 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6746846)
Då måste man dock också minnas att om Jones går upp 10 kg i muskelmassa, att hans kondition kan påverkas betydligt. Även hans KO-power, dock. Han har dessutom KO-power i armbågarna, och jag tror han skulle kunna ha tryck i sina raka slag om han bara lärde sig att få in vikten bakom. En vanlig 1-2, om hyffsad, skulle kunna ge honom väldigt mycket. Var ju typ det enda vapnet som Tim Salivja hade, och ändå vann han med en av de (då) bättre boxarna i HW.

Enligt Jones väger han ca 4 KG (10 lbs) mindre än Cain, i betydligt bättre form. Om siffrorna stämmer är det ju Cain som har färre kvalitétskilon. Lite muskelmassa hade dock inte skadat i alla fall. Han kan nog förbättra sin explosivitet i brottningen rejält genom att få lite kött på storkbenen.

Håller med ang trycket i hans slag. Hans boxning är fortfarande inte särskilt teknisk, men han kompenserar med mycket annat.

Doctor Snuggles 2013-11-24 19:25

Ja just det, lbs var det. :D
Egentligen så skulle ju Alex också lätt kunna slåss i HW, om man bara ser till hans frame.

Herr Oberst 2013-11-24 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6746100)
Fan vad jag hatar kändisreportrar. Snäppet över paparazzis.

Känns som en direkt rip på detta klippet (vars kvalité suger, men kopplingen är klockren)

Juxta 2013-11-25 09:25

Sen som vanligt men TV4 Sport visade GSP vs Hendricks i först lördags.

Jag förstår inte alls att det kunde bli sådan uppståndelse över att GSP vann. Har alltid gillat Hendricks men hans attityd efter förlusten gjorde mig lite putt på honom.
Håller med om att är det nära oavgjort ska det dömas till mästarens fördel. Tycker även att Hendricks slag för det mesta åkte lite hit och dit medans GSPs slag träffade mer.
Skador i ansiktet är nog det löjligaste argumentet jag hört.

spoon 2013-11-25 10:10

Fan juxta. Du får börja kolla matcherna utan att veta resultatet. Roligare så :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Juxta 2013-11-25 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6747900)
Fan juxta. Du får börja kolla matcherna utan att veta resultatet. Roligare så :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Haha, jag hade faktiskt hållit mig undan denna tråd fram tills att jag såg matchen. Det enda jag råkade se var en sönderslagen GSP på presskonferensen efteråt men jag klickade snabbt bort för att inte råka läsa något. ;)
Såg matchen med den enda kunskapen om att det var en kontrovers.

cero 2013-11-25 14:24

Snart öppnar omröstningen för Alex/GSP. Redo att spamma.

http://www.ufc.com/covervote

Snuggles: Har du fått ordning på ditt jäkla script eller? Är för dum för att klura ut saker själv tyvärr.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)