Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Vilson 2013-04-11 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6390740)
Du väljer att helt hoppa över punkt 1 för att på något mirakulöst sätt befästa ditt argument? *facepalm*

Du hade ett skitargument så jag valde att fokusera på det. Vad gäller punkt 1 så kan jag bara säga samma sak. Dragplåster eller ej så är köparna medvetna om att personer kan utebli, så om nån pröjsar 1,5k enbart för att se Alex så får de räkna med att kanske bli besvikna.

Juxta 2013-04-11 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6390748)
Du hade ett skitargument så jag valde att fokusera på det. Vad gäller punkt 1 så kan jag bara säga samma sak. Dragplåster eller ej så är köparna medvetna om att personer kan utebli, så om nån pröjsar 1,5k enbart för att se Alex så får de räkna med att kanske bli besvikna.

Nej, DU hade ett skitargument för att du valde att hoppa över hela grejen om att dragplåstret är en viss match.

Tänk om du köpt biljett till "Bruce Springsteen Reunion Concert 2025. One concert only worldwide." etc etc. Men.. Bruce blir sjuk och ställer in. För att Ticnet inte ska göra sina köpare ledsna hyr dom in Bengt och hans Paradorkester istället som lirar polsk marschmusik i 25 minuter för att sedan tacka för sig.
Skulle du dum nog stå där och säga att "Ja men.. man måste ju räkna med att Bruce kan bli sjuk"?

dared 2013-04-11 11:14

Nej det är snarare så att du köper biljetter till Hultsfred för att något band du gillar ska komma och råkar vara dragplåstret, sedan måste de ställa in pga sjukdom. Antingen så får du sälja biljetterna eller åka och ha kul ändå. (dvs du känner till startfältet när du betalar och vet om att det inte är 100% att alla spelningar lyckas genomföras)

Största skillnaden jag ser det som är att i fallet med MMA så är det mycket troligare att någon faller bort och att den risken liksom är inbäddat i avgörandet om man ska köpa kortet eller ej.

Vilson 2013-04-11 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6390752)
Nej, DU hade ett skitargument för att du valde att hoppa över hela grejen om att dragplåstret är en viss match.

Tänk om du köpt biljett till "Bruce Springsteen Reunion Concert 2025. One concert only worldwide." etc etc. Men.. Bruce blir sjuk och ställer in. För att Ticnet inte ska göra sina köpare ledsna hyr dom in Bengt och hans Paradorkester istället som lirar polsk marschmusik i 25 minuter för att sedan tacka för sig.
Skulle du dum nog stå där och säga att "Ja men.. man måste ju räkna med att Bruce kan bli sjuk"?

Varför byta från din fantastiska liknelse med äpplen och päron? Du ville toppa den med en ännu sämre? Snälla, använd ordet dragplåster en gång till.

Det är klart alla vill se Alex men alla är medvetna om att Alex i slutändan kan utebli. Då är det rätt korkat att betala dyra pengar när man inte ens tycker galan är värd att gå på om Alex inte är där.

Vilson 2013-04-11 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6390770)
Nej det är snarare så att du köper biljetter till Hultsfred för att något band du gillar ska komma och råkar vara dragplåstret, sedan måste de ställa in pga sjukdom. Antingen så får du sälja biljetterna eller åka och ha kul ändå. (dvs du känner till startfältet när du betalar och vet om att det inte är 100% att alla spelningar lyckas genomföras)

Största skillnaden jag ser det som är att i fallet med MMA så är det mycket troligare att någon faller bort och att den risken liksom är inbäddat i avgörandet om man ska köpa kortet eller ej.

Här har vi en rimlig liknelse.

Juxta 2013-04-11 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6390772)
Varför byta från din fantastiska liknelse med äpplen och päron? Du ville toppa den med en ännu sämre? Snälla, använd ordet dragplåster en gång till.

Det är klart alla vill se Alex men alla är medvetna om att Alex i slutändan kan utebli. Då är det rätt korkat att betala dyra pengar när man inte ens tycker galan är värd att gå på om Alex inte är där.

Apelsinjuice och äppeljuice var mer ett skämt. Du kanske behöver minst 3 smiley för att förstå sånt? Inte lätt ibland, jag förstår det. Det är internet trots allt.

Jag tycker iallafall Silencer ska få en viss ersättning. Hultsfredsliknelsen var bra och skulle det band som står högst upp på affischerna försvinna nära inpå skulle nog många få tillbaka iallafall en viss del.

Doctor Snuggles 2013-04-11 16:06

Jag undrar fortfarande dock varför Silencer öht inte gick på galan om han nu inte fick iväg biljetten? Jag menar, själva galan är ju ett spektakel i sig självt, och jag skulle personligen iaf aldrig betala 1200 pix enbart för att få se EN fight live.

Silencer 2013-04-11 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6391353)
Jag undrar fortfarande dock varför Silencer öht inte gick på galan om han nu inte fick iväg biljetten? Jag menar, själva galan är ju ett spektakel i sig självt, och jag skulle personligen iaf aldrig betala 1200 pix enbart för att få se EN fight live.

Det handlar om principen. Vi hade gått om typ Wanderlei ersatt. Men det blev bara värre och värre. Jag tycker UFC generellt behandlar sina fans illa, och jag tappade helt lusten att gå. För att kunna reklamera och begära hävning krävs det självklart att man inte använt biljetten, annars har man inget att komma med.

Följande alternativ hade vi accepterat.

1) Ersätt Alex med en annan top 10 LHW fighter.
2) Ersätt med en fighter som inte är topp 10 men som är en mega-stjärne och ger bra underhållning.
3) Erbjud pengarna tillbaka för de som inte längre vill gå, men kör galan
4) Ställ in/flytta fram galan. Ge alla pengarna tillbaka eller nya biljetter till nästa gala.

Istället valde de det sämsta av alla tänkbara alternativ... någon brottarturk från rosengård. Bitch please alltså... som att bli rånbögvåldtagen av Dana White.

Doctor Snuggles 2013-04-11 21:14

Princip känns som en rätt dålig anledning för att inte gå alls. Visst, Alex kanske stod för en stor del av behållningen, men återigen inte för såpass stor del att man skulle skippa gå på hela eventet, imo.
Apropå festivaljämförelsen så är en bättre sådan om man jämför med t.ex. en metall-festival, där man är mest intresserad av huvudakten, men hyffsat intresserad av de resterande och själva upplevelsen överlag. Poängen jag försöker göra är att är man intresserad av metall så får man nog rätt bra behållning av festivalen även om man inte får se sitt favoritband.
Även om Cook/Dana visserligen var lite väl nonchalanta om bortfallet, så har de dock en poäng att de flesta är fans av sporten och UFC, och inte enbart en fighter.
Som någon nämnt så hade det nog inte ens funnits någon gala att gå på, om UFC regelmässigt gav refunds. Kolla bara på vad hände förra året, med alla fighters som skadade sig.

Silencer 2013-04-11 21:55

De ställde ju in när det inte blev någon Jones match,

Galan som gick var i klass med the zone som man kan se för 300kr flera gånger om året. Hela min poäng är ju att UFC måste ha stabilare kort som klarar att en match försvinner utan att helt tappa värde.

dluddeckens 2013-04-11 23:16

Svårt att se hur Uriah Hall ska förlora finalen, vad säger ni andra?

Doctor Snuggles 2013-04-11 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 6392242)
De ställde ju in när det inte blev någon Jones match,

Galan som gick var i klass med the zone som man kan se för 300kr flera gånger om året. Hela min poäng är ju att UFC måste ha stabilare kort som klarar att en match försvinner utan att helt tappa värde.

Ja? Det har väl inget med min undring att göra?
Dessutom är en av de största ppv:n på året inte riktigt samma sak som ett gratis fuel-event från ett land som kommer få på sin höjd ett event per år.
Sedan så hittade de ju ej heller någon ersättare för Hendo som Jones accepterade.

Man får nog kallt räkna med att korten inte kommer vara fyllda av kända namn. Kolla bara på england, som är en betydligt större marknad.
Det är förstås legitimt att gnälla över biljettpriserna, tycker också de var lite lätt hutlösa. Men då är det ju bara att inte köpa. Köper man så är det återigen i min åsikt konstigt om man inte går om bara en fight ändras, main event eller ej.

Dav0d 2013-04-12 10:22

Uriah... under hela jäkla matchen fanns det inte någon teknik han inte gjorde perfekt. Dessutom, allla tre motståndare in på sjukhuset, what the fack... Fy fan vad grym han är.

strikt 2013-04-12 10:44

Tänkte på det under sista Uriah fighten där han tog det lite mer lugnt, satan vilka jabbar han kör med, även dom var rätt hårda. Och sedan alla slag rakt på och in, galet hur han fick med sig kroppstyngden i typ alla slag. Allt var skadligt i princip. Hans självförtroende var på topp i denna match!

Btw, bara jag som tyckte det var extra mycket folk i publiken under denna match? Misstänker att det sitter en del extra inbjudna från Dana White :)

Bailah 2013-04-12 11:02

http://www.bjpenn.com/anderson-silva...ons-in-brazil/

;O


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)